لوتوس

رقیب بوگاتی شیرون از آستین لوتوس بیرون می‌زند؟!

ظاهراً بازگشت لوتوس با طوفان شدیدی همراه خواهد بود چراکه در خبرها آمده این خودروساز در حال کار روی یک پروژه‌ی بسیار مرموز می‌باشد. این پروژه تولید یک هایپرکار الکتریکی با قیمت ۲.۵ میلیون دلار است.


اتوکار گزارش داده این پروژه با کد امگا شناخته می‌شود و فرایند توسعه‌ی آن به خوبی پیش می‌رود به گونه‌ای که لوتوس در حال برنامه‌ریزی برای معرفی نسخه‌ی مفهومی آن در سال آینده است.

این هایپرکار الکتریکی جدید ظاهراً از قوای محرکه‌ی سفارشی‌ای سود خواهد برد و اوایل دهه میلادی آینده روانه بازار خواهد شد.

جیلی که مالک جدید لوتوس است به تبدیل برند بریتانیایی به یک نماد تکنولوژی و پرفورمنس الهام‌بخش علاقه مند است. این گروه چینی همچنین مالک ولوو، پولستار، لینک اند کو، کمپانی الکتریکی لندن، پروتون و… می‌باشد.

هدف لوتوس امگای موردبحث تولید قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری است. این قوای محرکه می‌تواند از نسل بعدی مجموعه باتری‌ها با تراکم قدرت بیشتر به منظور کاهش وزن خودرو سود ببرد. هرچه باشد با محصولی از لوتوس طرف خواهیم بود.


با استفاده از چند پیشرانه‌ی الکتریکی سیستم چهار چرخ محرک ایجاد خواهد شد. این قوای محرکه محدوده‌ی حرکتی کافی برای بیش از ۴۰۰ کیلومتر را ایجاد خواهد کرد.

اگر خبر تولید هایپرکار لوتوس درست باشد بنابراین به قوی‌ترین و شاخص‌ترین محصول تاریخ این برند خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد و رقیبی سرسخت و چالش‌برانگیز برای خودروسازانی همچون بوگاتی، کونیگ زگ و ریماک به شمار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    این همه مدت بی سروصدا داشت واسه این طرح برنامه ریزی می کرد، ما هم فکر می کردیم داره ورشکست میشه .

    این کافران اصلا چیزی به نام شکست و عقب نشینی ندارن ، اگه یه شرکت ایرانی بود الان تمام کارکنانش رو اخراج کرده بود و کارخونش رو هم فروخته بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      دقیقا.معنای واقعی توکل رودر سرزمین کافران باید جستجو کرد هروز پیشرفت وتوسعه و مرزهای نو را درنوردیدن برعکس نور چشم های الهی که ماتحتان گشاد گرامیشون رو بر بستر نرمی قرار داده و خرافات و چرندیات بلغور می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    شاید برای ریماک رقیب باشه ولی برای بوگاتی و کونیگ زگ فکرشم نکن… بوگاتی و کونیگ زگ کارشون ساخت بهترین هایپرهای جهانی و جدا از باقی قرار دارن،قرار نیست هر خودروسازی تا هوس کرد یه ماشین میلیون دلاری بسازه بشه رقیب بهترین های این سگمنت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ریمک همین الانشم از بوگاتی و کونیگزگ و امثالهم زده جلو
      همون کونیگزگ که گفتی باتریای مدل رگراش رو از ریمک گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    سوپر کارهایی که الان معرفی میشن دیگه فک نکنم احتراق داخلی باشن،بجز نسل جدید سوپر کار های فعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. John

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (214 ديدگاه)

      این سیاره دیگه گنجایش این حجم از آلودگی رو نخواهد داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SFXSuperFast

        ۱۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (263 ديدگاه)

        توی آلودگی زمین و گرمایش جهانی صنعت حمل و نقل نقش داره ولی همه اش نیست و عوامل زیاد دیگه ای توش نقش داره تازه حمل و نقل جاده ای نقشش کمتر هم هست!
        تا برسیم ب سوپرکارها یک اپسیلون توش نقش دارن چون تیراژشون خیلی پایینه!!
        ….
        توی الودگی شهری ولی خب اتومبیل تاثیرش خیلی خیلی خیلی زیاده
        ولی بازم تاثیر سوپرکارها توش خیلی کمه!!
        چون کسی با سوپرکار یا هایپرکارش نمیره سر کار ک!
        ….
        “چرا انقد روی الایندگی سوپرکارها مانور میدن؟؟؟”

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    اوضاع طوری شده که بیشتر خودروسازان اسپرت ساز میخوان برای بوگاتی و کوئنیگزِگ رقیب درست کنن
    حالا لوتوس پیشینه خوبی داره و البته پشتوانه مالی بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (969 ديدگاه)

    قدرت جیلی چین اینبار بعد از احیا و رشد ولو، نوبت بهرشد لوتوس کرده
    هندی ها زیاد موفق به رشد لوتوس نشدند باید دید چین چه کا ر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      هندی ها هیچ وقت سهام دار لوتوس نبودند.
      لوتوس در سال 1952 تاسیس شد.
      از سال 1986 تا 1993 در تملک جنرال موتورز بوذ.
      از سال 1993 تا سال 1996 در تملک رومانو آرتیولی (که مالک بوگاتی هم بود) قرار داشت.
      از سال 1996 تا 2017 در تملک پروتون مالزی بود و سرانجام
      از 2017 به تملک جیلی چین دراومد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Adak

        ۱۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1845 ديدگاه)

        رومانو آرتیولی
        همونی نیست که مالکه تیوولی یه ؟!!؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. mahdy

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اخه این چیش به شیرون میخوره ؟(اصلا برتری منظورم نیستا)
    ابدا رقیب نیستن یه هایپر کار الکتریکی تازه اونم لوتوس که به ساخت شاسی های سبک معروفه چجوری میتونه رقیب غول سنگین وزن و 16 سیلندر بوگاتی محسوب بشه
    قیمتاشون نزدیکه درست هایپر کارن درست ولی کلا فلسفه ساختشون 180 درجه فرق داره بیشتر رقیب ریماک هست تا شیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پرهام

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اتفاقا لوتوس علمشو داره چون خودشون سازنده و تنظیم کننده بهترین شاسی ها هستن و قوای محرکه هم از دیگر برند های زیر مجموعه جیلی گرفته میشه ! هنسی ونوم هم که رکورد سرعت زد بر اساس شاسی لوتوس الیزه ساخته شده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا فنا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فکر کنم شعار شرکت لوتوس این باشه

    ( وقت ساختنه ، وقت توکل نی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. P.K.H

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    لوتوس در حال پیشرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا