لوتوس

لوتوس اگزیج اسپورت 410 نسخه 20 سالگی، پر از نوستالژی!

از آنجایی که اگزیج ۲۰ ساله می‌شود لوتوس تصمیم گرفته با معرفی خودرویی سفارشی که اگزیج اسپورت ۴۱۰ نسخه ۲۰ سالگی نام دارد این رویداد را جشن بگیرد.

این خودروی اسپورت از برخی تغییرات طراحی و کابین سود می‌برد که ما را به یاد سری ۱ سال ۲۰۰۰ می‌اندازد. از جمله این موارد می‌توان به سقف همرنگ بدنه، ورودی‌های هوای جانبی و بال عقب و همچنین محافظ بالای چرخ های عقب اشاره کرد.

لوگوهای منحصربه‌فرد نسخه ۲۰ سالگی هم روی بدنه نصب شده‌اند. این خودرو را می‌توان با برخی رنگ‌های کلاسیک برگرفته از نسل اول اگزیج از جمله نارنجی کروم، قرمز کالیپسو و آبی لیزری سفارش داد. به این رنگ‌ها باید زرد زعفرانی و نقره‌ای و مشکی را هم اضافه کرد.

همین حس نوستالژیک به کابین نیز سرایت کرده جایی که مشتریان خواهند توانست از بین چند تریم آلکانترا یکی را انتخاب کنند. در این بخش نیز لوگوی سالگرد ۲۰ سالگی روی داشبورد و پشت صندلی‌ها نقش بسته است.

این خودرو با یک سری تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به دامپرهای تنظیم شونده، رینگ‌های آلیاژی، کروز کنترل، رادیو DAB و فرمان پوشیده از آلکانترا اشاره کرد. قیمت پایه این خودرو ۷۹۹۰۰ پوند اعلام شده که ۵۵۱۲ پوند بیشتر از قیمت مدل استاندارد می‌باشد. البته این خودرو به‌صورت سفارشی از تریم رکاب‌های فیبر کربنی، اگزوز تیتانیومی و باتری لیتیوم-یونی سبک‌وزن نیز برخوردار است.

نیروبخش لوتوس اگزیج اسپورت ۴۱۰ نسخه ۲۰ سالگی پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر است. این پیشرانه با همکاری یک گیربکس ۶ سرعته دستی باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بچه مشهد

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    410 نمایانگر قدرت موتور این ماشینه ولی در اصل قدرت موتور این ماشین 416 اسب بخاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهرداد كمال

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    کوروت نخری این ماشین فایبر گلاسو بخری اون قد رژیم لاغری گرفته که داخلش شبیه پیکان های دهه چهل هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      شورش رو در آوردن
      لابد میگین بوگاتی هم نخریم بریم یه کوروت بخریم
      بسه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. Mad.z.Max

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        هرجور فکر کنی، مهرداد کمال داره درست میگه! با منطق بهش فکر کن، کوروت ۶۰هزار$ قیمتشه، همچیش، دقیقا همچیش بالاتر از این ماشینه ۸۰ هزار پوندیه! از هر نظر بالاتره! شتاب، تاپ اسپید، تکنولوژی، کابین، (طراحی سلیقس) متریال و قابلیت اطمینان که همه میگن و میدونن لوتوس پایینه قابلیت اطمینانش. توی پدال هم مقاله در این مورد هست. پس داره درست میگه دیگه!

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Mf1

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (477 ديدگاه)

          اگه اینجور باشه کل مردم دنیا فورد ماستنگ نمیخرن پورشه نمیخرن وبجای لامبو چهارتا کوروت میخرن هر خودرویی جایگاه خودش داره لوتوس تنها خودروساز تاریخ هستش که هندلینگ خودروهاش جز بهترینهاست

          موافقم 0
          مخالفم 1
  3. آریا ماشین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لوتوس مدل اوورا پرچم دار خودرو هاش هست که واقعا عالیه مخصوصا مدل GT410 SPORT که نهایت سرعت در مدل های لوتوس هست ( اویجا رو نمیگم چون هنوز نیومده ) و هر کسی توان رقابت باهاشو نداره غیر از ماشینایی مثل کیمن gt4 و آئودی tt rs
    ❤LOTUS EVORA GT410 SPORT❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا