لوتوس

لوتوس اگزیج LF1 به یاد قهرمانی‌های فرمول1

لوتوس تلاش می‌کند تا محصولات خیابانی خود را به خودروهای فرمول یک نزدیک‌تر نماید. اتصال بین تیم F1 لوتوس و بخش خودروسازی این شرکت در نهایت محصولی خاص را در پی داشت که نه در تکنولوژی بلکه در تاریخچه با مسابقات فرمول یک، پیوند دارد!

Lotus Exige LF1 2014
Lotus Exige LF1 2014
اگزیج LF1 نسخه محدودی است که تنها ۸۱ دستگاه از آن به نشانه ۸۱ پیروزی این تیم در مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در طول ادوار مختلف ساخته می‌شود. هر کدام از خودروها دارای یک شماره مرتبط با یک مسابقه هستند. شماره یک LF1 یادآور اولین پیروزی تیم لوتوس در GP موناکو در سال ۱۹۶۰ است در حالی که شماره ۸۱ نشان دهنده پیروزی کیمی رایکونن در مسابقات فصل قبل در استرالیا می‌باشد.

Lotus Exige LF1 2014
Lotus Exige LF1 2014
لوتوس اگزیج LF1 طراحی خاصی دارد. یک کوپه مشکی‌رنگ با قسمت‌های طلایی و قرمز رنگ که جذبه بالایی دارد. رینگ‌های طلایی‌رنگ ۱۷ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب با تایرهای پیرلی P-Zero دربر گرفته شده‌اند. همچنین یک پکیج دینامیک شامل دیسک‌های ترمز با کارایی بالا را نیز باید به این مجموعه افزود. با پرداخت رقمی بیشتر می‌توان سنسورهای پارک عقب و صندلی‌های گرم شونده را نیز سفارش داد.

Lotus Exige LF1 2014 Interior
Lotus Exige LF1 Interior
داخل اتاق با چرم و پارچه مشکی و دوخت طلایی‌رنگ پوشیده شده است. آرم LF1 روی پشت‌سری‌ها و آرم لوتوس F1 پشت صندلی‌ها دوخته شده است. یک صفحه فیبرکربنی به‌صورت اختصاصی با شماره خودرو و نام مسابقه‌ای که با پیروزی تیم لوتوس و شماره خودرو مرتبط است، در منتهی‌الیه داشبورد قرار گرفته است. استفاده از آلومینیوم نیز در بخش پایینی کابین البته بدون ظرافت به نظر می‌رسد.
متاسفانه تغییری در مشخصات مکانیکی رخ نداده است. این مدل نیز مانند اگزیج های دیگر از موتور ۳.۵ لیتری V6 با قدرت خروجی ۳۴۵ اسب بخار در دور موتور ۷۰۰۰ و گشتاور خروجی ۴۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۵۰۰ در دقیقه، سود می‌برد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    چه خوب گذشته خودشون رو زنده نگه میدارن

    ولی با ترکیب رنگش حال نکردم
    تو رنگ بندی و ترکیب رنگ فقط ژاپن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هاتف

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      عزیز این رنگ تیم فرمول 1 لوتوس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (156 ديدگاه)

        خووو رنگ تیم فرمول یک باشه من نظرمو گفتم

        سوتفاهم نشه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        فقط میتونم بگم:عالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    فضای داخلش ساده و قشنگه
    طراحی بیرونشم که دوس داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      مدیرعامل ایران‌ خودرو
      ابهام قیمت‌گذاری خودرو برطرف شد/ ابلاغ نرخ‌های جدید طی ۳ روز آینده

      خلاصه متن پایین
      مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه امروز خود با رئیس شورای رقابت، گفت: ابهامات موجود در قیمت‌گذاری خودروها برطرف و قیمت پژو ۲۰۶ اصلاح شد

      هاشم یکه‌ زارع در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات جلسه امروز خود با رئیس شورای رقابت، اظهار داشت: در بحث قیمت‌گذاری خودرو تابع مصوبات شورای رقابت هستیم، ولی بعد از اعلام قیمت‌های خودرو از سوی این شورا در هفته‌ گذشته، ابهاماتی در مورد تعیین قیمت‌های جدید وجود داشت که در این مورد جلساتی با رئیس شورای رقابت داشتیم.

      وی تصریح کرد: اشتباهاتی در محاسبه قیمت برخی خودروها صورت گرفته بود که در جلسه با رئیس شورای رقابت، نقطه نظرات ما و شورا مطرح و ابهامات موجود برطرف شد.

      وی با بیان اینکه هنوز هیچ قیمت جدیدی برای خودروها از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ نشده است، تصریح کرد: ما به عنوان خودروساز مایل نیستیم قیمت محصولاتمان افزایش یابد، زیرا در این صورت تمایل مشتریان به خرید خودرو کاهش خواهد یافت، ولی قیمت تمام شده برخی محصولات افزایش یافته که در نهایت به صورت افزایش جزئی در قیمت خودرو لحاظ شده است.

      یکه‌ زارع در مورد ابهامات موجود در قیمت‌گذاری پژو ۲۰۶ نیز گفت: اطلاعات مربوط به استانداردهای اجباری در این مورد ارائه شد و ابهام موجود در قیمت‌گذاری این خودرو نیز برطرف شد.

      وی تأکید کرد: ۸۰ درصد قیمت خودروها همان قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت خواهد بود و روی برخی خودروها مانند پژو ۲۰۶ ممکن است قیمت تغییر کند.

      وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییری در مورد قیمت پژو پارس و پژو ۴۰۵ نیز اتفاق خواهد افتاد، گفت: در این مورد تغییرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.

      مدیر عامل ایران خودرو در مورد تعیین قیمت آپشن‌های خودرو نیز گفت: یکسری از آپشن‌ها به عنوان استانداردهای اجباری مطرح هستند که قیمت‌ آنها با توافق شورای رقابت تعیین می‌شود، ولی آپشن‌های غیر اجباری نیازی به تعیین قیمت توسط این شورا ندارند.

      وی با بیان اینکه قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۲ از سوی شورای رقابت تعیین شده است، گفت: قیمت آپشن‌های اجباری نیز در مورد خودروها نهایی و به قیمت پایه آنها اضافه می‌شود تا به این ترتیب، قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۴ تعیین شود.

      یکه ‌زارع پیش‌بینی کرد لیست جدید قیمت خودروها طی ۲ تا ۳ روز آینده از سوی شورای رقابت ابلاغ و از همان زمان نیز توسط خودروسازان اجرایی شود.

      گاریاتون ارزونی خودتون برین بمیرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (208 ديدگاه)

        آقا امید چیزایی از این یارو میدونم که اگه تعریف کنم میگید صد رحمت به خاوری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امید

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1323 ديدگاه)

          مهدی جان اگه انسان های لایق بر سر کار بودن الان وضعیت این نبود حرفت درسته اما این یه معادله ای هست که پراز از مجهول والا همه گیج شدن از این وضعیت همش بهانه دروغ حقه بازی و…
          ای کاش مردم ما هم با هم هتحد بودن و نمیرفتن سمت این گاریها تا منافع این بی ریشه ها از بین میرفت فقط خدا میدونه اون بالا ها چی در جریانه تا ما رو از حق مسلم خودمون یعنی رفاه راحتی امنیت اسایش محروم کنن بخاطر منافع خودشون ای کاش چن تا مطلبم در مورد وضعیت افتضاح گمرک و ورود خودروهای ایمن و ارزان به کشور نوشته بشه که چرا با تمام قدرت به بهانه اشتغال با سرمایه و سلامت مردم بازی میشه به جای زیر نویس وسط بازیهای جام جهانی که کمتر بنزین مصرف کنین این تعرفه لعنتی رو بردارین تا خودروهای کم مصرف و ایمن وارد کشور بشه مردم برای بدست اوردن پول زحمت میکشن و نصیبشون یه گاری اشغال بی کیفیت بی مصرف پر مصرف میشه…دردزیاداقا مهدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. یه پسل باهوش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    چرا داخل این ماشین اینجوری ؟

    عکس باعث میشه بزرگ به نظر برسه یا واقعا اتاقش سالن ـه ؟

    در هر حال طراحی بیرونی خیلی خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      برعکس این ماشین یکی از تنگ ترین اتاق ها رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        عقبش یه لحضه فک کردم نیسان جی تی ار هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. عارف

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دریجه تهویه هواش رو از رو پراید کپی کرده لامصب! یه ذره خلاقیت ندارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid3x

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    شتاب 4 ثانیه با موتور3.5لیتری تنفس طبیعی واقعاٌ عالیه
    طراحی زیبای داره
    هندلینگ و لذت رانندگیش هم حرف نداره.
    خدا نصیبمون کنه یه دوری باهاش تو جاده های مونت کارلو بزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid3x

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    مدلای دیگه لوتوس کمتر از 1500کیلو وزن دارند. فکر نکنم این مدلش سنگین تر باشه ، وزن کم ماشینای لوتوس باعث افزایش هندلینگ ، کاهش مصرف سوخت و ترمز گیری بهتر میشه.
    لوتوس :اگه برنده نمیشه تلاش نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    پندساله منتظر لوتوس اسپریت هستیم نمیدونم چی شد قضیه اش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یه پسل باهوش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشین سیستم صوتی ماشین روش نصب شده

    اصلا ربطی به کنسول نداره مثل پراید ضبط داره

    اگه عکس داخلش رو نگاه کنین متوجه میشین

    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ببخشید یه سؤال !!
    جلوی لوتوس و داج وایپر شبیه هستن ؟! یا من این جوری فکر می کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Alpha

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    به زودی منتظر نسخه هنسی باشیم :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا