لوتوس

مشخصات ارزان‌ترین محصول جدید لوتوس

خبرهای زیادی درباره آماده شدن لوتوس برای عرضه خودروی پیشرانه وسط جدید در سال جدید به گوش رسیده است. ظاهراً این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی و استایلی مشابه با هایپرکار اویجا سود خواهد برد.

این مدل سطح پایه به منظور استفاده روزانه طراحی شده و آخرین خودروی درون‌سوز لوتوس خواهد بود. فیل پوفام مدیرعامل لوتوس گفته محصول پایه این برند قیمت بین ۵۵ تا ۱۰۰ هزار پوند خواهد داشت.

تولید این خودرو از سال جاری میلادی در کارخانه هِتِل انگلستان و به محض پایان شیوع ویروس کرونا شروع خواهد شد. احتمالاً رونمایی محصول جدید لوتوس نیز اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.

2010 Lotus Elise Concept

لوتوس استراتژی متفاوتی نسبت به استون مارتین و لامبورگینی در پیش گرفته است. خودروی اسپورت و قابل‌دسترس لوتوس از نظر طراحی نیز نسبت به محصولات پیست محور این شرکت متفاوت خواهد بود. البته این خودرو فضای کابین کافی برای استفاده روزانه خواهد داشت.

این خودروساز بریتانیایی برنامه‌هایی برای افزایش تولید خود از ۱۶۰۰ دستگاه در سال به ۵ هزار دستگاه داشته و طبق گفته مدیرعامل شرکت، افت فروش ناشی از کرونا هیچ تأثیری روی این برنامه‌ها نخواهد داشت.

پوفام گفته است:

ما باید در آینده سرمایه‌گذاری کنیم. تمرکز کنونی ما روی خودروهای اسپورت است اما فکر می‌کنیم برند لوتوس پتانسیل حضور در کلاس‌های دیگر را نیز دارد؛ و جیلی تجربه لازم در بخش‌هایی همچون الکتریکی سازی و رانندگی خودران را دارد.

منظور پوفام از کلاس‌های دیگر کلاس شاسی بلندها یا سدان های اسپورت است که در صورت حضور در این کلاس‌ها می‌توانیم رقابت‌های جذابی را شاهد باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. car fan

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    یکمی داره از اصالت و پرستیژ خودش خارج میشه … هرچی باشه افتاده دست چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMIR

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    پدال لطفا ویدئو های بررسی کلیپ های خودرویی توسط مجله کار wow رو ترجمه کنید یا به صورت زیرنویس فارسی در سایت خود قرار دهید خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خودروی ارزان برای کی ؟ این جمله برای من که دارم پراید ۷۰ تومنی رو کف بازار میبینم معنی نداره . ال ۹۰ قرار بود ۸ تومن قیمت بخوره نه ۲۴۰ تومن . اصلا گیریم نخواستیم تولید کشور دیگه رو بخریم که کارگرای اونها کیف کنن ولی خب وجدانا انصافه تولید داخل بخریم هر روز گرونتر از دیروز اونم لخت اونم بدون ضبط و سنسور و رینگ و کروز و کوفت و زهر مار و …. خسته شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      علیرضا عزیز
      کی گفته L90 قیمتش ۲۴۰ میلیونه .
      L90 قیمتش همون ۸میلیونه ، ریال در برابر دلار عرضشش از بین رفته .
      اون وقتی کی میگن تحریما هیچ اثری نداره یا آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ، این همون غلطه و همون تحریمی‌یه ک۶ هیچ اثری نداشته ، فقط زده سرویس کرده مملکتو .
      منِ جوان از زندگیم راضیم ولی به یک دهم اهدافم در ایران هم نرسیدم و خداشاهده هدف من فقط کارآفرینی و ایجاد شغل برای ایرانی بوده ولی الان میبینم همین که فعال هستیم هم جای شکرش باقیه و اشتغال‌آفرینی پیشکِش ، اما با همین وضع هم به طور فصلی دارم به ۴۰ نفر نون میرسونم و فقط به امید آینده در حال کار هستیم .
      امروز ترامپ توئیت زده اگر به من رای ندید و آقای جو بایدن رییس جمهور بشه ، عملاً آمریکا میوفته دست ایران ، مطمئن باشید اگر ترامپ جنگ راه نندازه ، ایران آینده درخشانی داره با تمام ناملایمتهای مدریتی و دولتی ، مردم ما همیشه ثابت کردن در شرایط سخت بهترین تصمیم‌ها را میگیرند .
      مطمئناً L90 زیر ۲۴۰ میلیون نمیشه دیگر ولی اگر گرانتر نشه باید خداروشکر کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    فکر میکنم چینی‌ها تو آب نمک خوابوندنش تا به وقتش وقتی دنیا برای عرضه کامل برقیها آماده شد ، به صورت سراسری لوتوس را به عنوان رقیبی برای برقی‌ها معرفیش کنند .

    لوتوس این روزها تو خوابه و هر از چند گاهی یه خمیازه میکشه و دوباره به خواب فرو میره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    لوتوس با توپ پر وارد میشود…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا