لوتوس

نسل جدید محصولات لوتوس در راه هستند

لوتوس گزارش داده است که سال آینده خودروی اسپرت جدیدی را معرفی خواهد کرد. این اولین محصول جدید لوتوس خواهد بود که پس از مالکیت جیلی معرفی می‌شود. این خودروی جدید از نسخهٔ بشدت تجدیدنظر شده‌ای از معماری آلومینیومی فعلی لوتوس استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، رئیس جدید این شرکت کوچک بریتانیایی آقای «Phil Popham» نیز گفته است که پس‌ازاین مدل جدید، نسل جدید مدل‌های اگزیج، الیزه و اوورا هم معرفی خواهند شد. البته انتظار می‌رود نسل جدید مدل‌های اگزیج، الیزه و اوورا حدود سه تا چهار سال بعد یعنی در حدود سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ معرفی شوند زیرا قرار است این مدل‌ها بر اساس پلت‌فرم جدید لوتوس ساخته شوند که هنوز در حال توسعه است.

انتظار می‌رود محصول جدید لوتوس که در بالا به آن اشاره شد و قرار است سال آینده معرفی گردد، همچنان ویژگی اصلی ساخته‌های لوتوس یعنی هندلینگ تیز را ارائه کند اما بااین‌حال خودروی کاربردی‌تری خواهد بود و قابلیت استفادهٔ بیشتری برای استفاده‌های روزانه خواهد داشت. این سازندهٔ بریتانیایی همچنین روی راحت‌تر شدن محصولاتش و همین‌طور بهبود ارگونومی و ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مناسبی برای آن‌ها تمرکز کرده است. در حال حاضر کاربردی‌ترین محصول لوتوس مدل اوورا با ترکیب ۲+۲ است که این یعنی محصول جدید به‌احتمال‌زیاد بر اساس اوورا ساخته خواهد شد.

آقای Popham گفته است که این محصول جدید به‌عنوان یک پل به عصر جدیدی برای لوتوس عمل خواهد کرد. با توجه به گفته‌های وی، تمام محصولات آیندهٔ لوتوس نهایتاً از نیروی برق استفاده خواهند کرد اما اینکه این استفاده تا چه اندازه باشد فعلاً در حال بررسی است. Popham در ادامه گفته است:

در حال حاضر تمرکز ما بر جایگزینی محصولات یعنی خودروهای اسپرت است. برای مدتی طولانی، لوتوس دیدگاه و چشم‌انداز موردنیاز خود را نداشته است

بااین‌حال او هیچ اشاره‌ای به ساخت حداقل یک کراس‌اوور در آینده نکرده و همین‌طور حرفی هم در رابطه با ساخت هایپرکار تمام الکتریکی که شایعهٔ آن مطرح شده نزده است.

اما معماری جدیدی که زیربنای نسل جدید مدل‌های اگزیج، الیزه و اوورا خواهد بود هم‌اکنون در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد. اگر گزینه‌های بهتری در دسترس قرار گیرد، ممکن است این پلت‌فرم جدید لزوماً همان اصول پلت‌فرم فعلی لوتوس که با استفاده از لوله‌های آلومینیومی ساخته شده را حفظ نکند. اما خبر خوب این است که لوتوس این پلت‌فرم جدید را به‌منظور تطابق با مقررات تمامی بازارهای جهانی مثل چین و ایالات‌متحده طراحی می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    تو عکس اولی از این زاویه چقد شبیه اوراکانه،در ضمن تا لوتوس میبینم یاد بازی نیدفور اسپید میفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    همیشه ساخته های این کمپانی رو دوست داشتم، خیلی هیجان انگیز هستن!
    اولینبار هم در کودوکی، همراه با نمایشگاه زاگرس خودرو که تازه پروتون رو به ایران اورده بود، یه لوتوس آبی رنگ کروک هم دیدم که خییییلی ازش لذت بردم، و جالبیش این بود که اونموقع زاگرس خودرو بنا داشت به اوردن لوتوس به بازار داخل…
    افسوس که خود پروتون هم نتونست در بازار مافیایی ما بمونه. (خودم هنوز خودروی دم دستیم یه پروتون ویرا هست که به شدت کم خرج و دوست داشتنیه)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا