لوتوس

نظر جرمی کلارکسون در مورد لوتوس اویجا چیست؟

لوتوس چندی پیش سرانجام هایپرکار خود بنام اویجا را رونمایی کرد که خودروی دیوانه‌واری است اما آیا توانسته نظر جرمی کلارکسون را هم به خود جلب کند؟ این روزنامه‌نگار خودرویی و مجری گرند تور به خاطر علاقه به خودروهای عملکردی بنزینی و تمسخر هر خودرویی که از الکتریسیته نیرو می‌گیرد مشهور است. درنتیجه مطمئناً وی علاقه‌ای به اویجا ندارد.

کلارکسون در ویدئویی گفته است هرچند اویجا خودروی بسیار زیبایی است و نظر افرادی که به خودروهای عملکرد بالای الکتریکی علاقه دارند را به خود جلب می‌کند اما این لوتوسی نیست که او خواهان خریدش باشد. او می‌گوید ترجیح می‌دهد بجای اویجا، یک لوتوس اسپریت V8 داشته باشد. هرچند دیدگاه کلارکسون قابل‌درک است ولی چه دوست داشته باشیم چه نه، خودروی پرفورمنس الکتریکی رفته‌رفته در حال عرضه به بازار هستند و شاید روزی اثری از موتورهای خوش‌صدای بنزینی در سینهٔ سوپراسپرت‌ها نباشد.

لوتوس امیدوار است با اویجا به پیشروی بخش خودروهای عملکردی تبدیل شود که این می‌تواند برای این شرکت کوچک بریتانیایی که طی سال‌های اخیر درگیر مشکلات مدیریتی و مالی بوده است خوب باشد. اویجا به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. لوتوس می‌گوید این هایپرکار ظرف کمتر از ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای مقایسه ریماک C-Two برای انجام این کار به ۱۱.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. از اویجا تنها ۱۳۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه طراحی فوق العاده ای و مشخصات فنی خیره کننده ای داره .عالی ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میلاد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون البته گفت که دیگه علاقه ای به ماشین های موتور عقب(یا وسط نداره) نداره و ترجیح می ده اسب از جلو ماشینش رو بکشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    ۲۰۰۰ اسب بخار و ۱۷۰۰ نیوتون متر گشتاور آنی و شتاب سه ثانیه!!!! حق با کلارکسونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID-LAMBO

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    همه چی شتاب و قدرت و گشتاور نیست !! کاش ماشینا برگردن به همون شتاب 0-100 3.5 ثانیه ولی بتونیم صدای غرش یه ماشین 10 یا 12 سیلندر تنفس طبیعی مثل ام 5 یا گالاردو مورسیه لاگو یا اونتادور یا اف 12 برلینتا رو بشنویم !!
    ماشینی که رکورد دار پیستا باشه ولی صدای جارو برقی بده لذتی نداره !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      آونتادور و هوراکان هم رکورد میزنن هم صدای فوق العاده دارن هم تنفس طبیعی هستن?
      جادوی لامبورگینی یعنی این

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۳۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (188 ديدگاه)

      دقیقا.. وی 12 تنفس طبیعی هم نباشه به 4 سیلندر کاسورث هم قناعت میکنیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. یحیی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    واقعا دلم تنگ شده برای انزو و بنز SLR و پورشه کررا GT بقیه اداشون در میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir.z

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    کاش این مسابقه عدد ها هرچه زودتر تموم بشه
    بابا کجا دنیا شتاب زیر 3 به کار میاد(به جز پیست و مسابقه ها)
    حیف نیست ماشین اسپرت خالصی مثل همین اسپریت که به شخصه واقعا عاشقشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۳۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده / یه 12 سیلندر اتمسفریک هم بزنی تنگش ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamed

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    طراحیش واقعا گیراس
    ولی حیف کاش با این طراحی زیر کاپوتش یه 12 سیلندر 7لیتری تنفس طبیعی نعره میزد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آریا ماشین

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یا عباس
    تا چند روز پیش فکر میکردم ریماک کانسپت two شاخ و غول ماشین هاست و کسی رو دستاش نیست
    انگار اشتباه میکردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا