لوتوس

لوتوس E-R9، تجسمی از خودروهای لمانز در سال 2030

با لوتوس E-R9 آشنا شوید، طرح مطالعاتی رسمی که تجسمی از خودروی مسابقه‌ای الکتریکی برای مسابقات استقامتی لمانز در سال ۲۰۳۰ می‌باشد.

این کانسپت چشمگیر توسط ریچارد هیل رئیس بخش آئرودینامیک لوتوس و همچنین لوئیس کِر مهندس پلتفرم هایپرکار الکتریکی لوتوس اویجا توسعه یافته است.

لوتوس E-R9 جدید دارای محفظه کابین مشابه جت‌های جنگنده بوده و از نوآوری‌های آئرودینامیکی زیادی بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به پانل‌های بدنه تغییر شکل‌پذیر و سطح کنترل نصب شده به‌صورت عمودی اشاره کرد.

اما پانل‌های بدنه تغییر شکل‌پذیر در پروفایل کلی این کانسپت نصب شده‌اند و می‌توانند شکل خود را تغییر داده و با فشار یک دکمه یا به‌صورت خودکار و از طریق حسگرهای عملکردی جریان هوا را به بخش‌های مختلف هدایت کنند. ایده استفاده از چنین طراحی‌ای ارائه حداقل درگ در مسیرهای مستقیم و حداکثر داون فورس در پیچ‌ها می‌باشد.

سطوح کنترل عمودی در بخش عقب به منظور تغییر جهت خودرو تعبیه شده‌اند و درعین‌حال باعث محدودیت در چسبندگی E-R9 نمی‌شوند. نتیجه کلی ارائه یک خودروی مسابقه‌ای استقامتی است که همانند یک جت جنگنده به پیش می‌تازد.

حرف R مخفف کلمات Endurance Racer بوده درحالی‌که عدد ۹ ادای احترام به گذشته مسابقه‌ای لوتوس یا به‌طور خاص‌تر لوتوس مارک IX است که اولین خودروی مسابقه‌ای این کمپانی بریتانیایی در مسابقات لمانز ۱۹۵۵ می‌باشد.

زیر پوست دیجیتالی این خودرو قوای محرکه الکتریکی و پیشرفته‌ای قرار گرفته است. هر چرخ به‌صورت مستقل توسط یک پیشرانه به حرکت درمی‌آید و سیستم هدایت گشتاوری نیز وجود دارد. لوئیس کِر می‌گوید:

تراکم انرژی باتری و تراکم انرژی سال به سال پیشرفت بسیار خوبی پیدا می‌کند. قبل از سال ۲۰۳۰ ما ترکیبی از باتری‌ها را خواهیم داشت که بهترین‌های هر دو جهان و همچنین توانایی تعویض باتری در پیت استاپ را ارائه خواهند کرد.

ریچارد هیل نیز می‌افزاید: “لوتوس E-R9 دارای تکنولوژی‌هایی است که کاملاً انتظار استفاده از آن‌ها در آینده را داریم. لوتوس تاریخچه‌ای شگفت‌انگیز در توسعه راه‌حل‌های منحصربه‌فرد داشته و ما این را به کرات در موتور اسپورت و خودروهای جاده‌ای انجام داده‌ایم.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ماشین های لمانز از فورد جی تی به چی رسیده!

    موافقم 8
    مخالفم 7
  2. T.C.B.K

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اینکه چیزی نیست.

    خودرو های لمناز پرنده ندیدید !!!!!!!!!!! ?

    موافقم 7
    مخالفم 4
  3. میثم

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    “”بهترینهای هر دو جهان””
    منظورش چیه؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. ?Ali Hossein?

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    سوپر زشت!

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. Sina

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    لوتوس مشخصا آینده نداره
    مخصوصا بعد از اینکه گفتن قراره فقط برقی بسازه
    آخه تصمیم از این احمقانه تر ، چرا خودروسازی که تعداد بسیار محدودی تولید داره بیاد ماشین برقی بسازه ، در حالی که تمام دنیا از پر سدان و هاچبک های ارزون بنزینیه؟
    چرا از جای اشتباهی برای برقی سازی شروع میکنن؟

    این کانسپت هم توی بعضی نما ها زیباست اما توی بعضی نما ها خیلی خیلی زشته
    مثلا عکس اول زیباست اما دو تا عکس آخر خیلی زشته

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا