لکسوسهفته نامه

10 نکته که از آفرود با لکسوس LX 570 می‌آموزیم

وقتی به آفرود فکر می‌کنید خودروهای جیپ و لندروور در ذهنتان تجسم می‌یابند اما در واقع لکسوس نیز شاسی بلندهای کاملاً توانایی را می‌سازد که به آسانی می‌توانند از صخره‌ها عبور کنند و کاری بکنند که آب از آب تکان نخورد!

2016 Lexus LX 570
اگرچه که انواع مختلف لندروور در صدر لیست راننده‌هایی هستند که یک آفرودر لوکس می‌خواهند اما این شاسی بلندهای انگلیسی از مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان رنج می‌برند. خوشبختانه برای لکسوس این مشکل وجود ندارد زیرا اگر این برند ژاپنی برای یک چیز شناخته شده باشد آن قابلیت اعتماد افسانه‌ای است؛ بنابراین فکر می‌کنیم که شاسی بلندهای لکسوس یک جایگزین قابل‌اعتمادتر نسبت به لندروور هستند زیرا به همان اندازه قابل و توانا بوده و نیازی ندارند تا زمان زیادی را در تعمیرگاه سپری کنند.

2016 Lexus LX 570
ما اخیراً یک روز را با لکسوس LX 570 در صحرای اورگون سپری کردیم و این ۱۰ مورد را به آفرود سواری لکسوس یاد گرفتیم.

  1. لکسوس فوت‌وفن آفرود را می‌داند

درست‌تر این است که کمپانی مادر یعنی تویوتا آفرود را می‌شناسد و لکسوس نیز از همه‌ی تجارب تویوتا سود برده و با ساخت نمونه‌های لوکس‌تر این موارد را بهبود بخشیده است. لکسوس اصرار دارد که واژه‌ی “وسیله‌ی نقلیه‌ی کاربردی لوکس” را ابداع نموده است. تویوتا برخی خودروهای آفرود اسطوره‌ای نظیر FJ، لندکروز،۴Runner و تاکوما را ساخته که در مسابقات و برخی رخدادهای آفرود سنگین موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌اند. لکسوس در واقعیت نمی‌گوید که ساخته‌هایش می‌توانند از کوه بالا بروند و این خودروساز اسپانسر هیچ مسابقه‌ی حماسی نیست اما هدف این نیست.

2016 Lexus LX 570
هدف اعتمادبه‌نفس است. لکسوس می‌خواهد تا راننده‌ها احساس اعتمادبه‌نفسی داشته باشند که بتوانند از هر چیزی رد شوند. جالب اینکه محبوب‌ترین بازار برای لکسوس LX 570 بازار خاورمیانه است، جایی که صحراهای شنی عظیم و زمین های صعب‌العبور انتظار این شاسی‌بلند فول سایز را می‌کشند.

2016 Lexus LX 570

  1. کنترل خزش در برابر ترمز پیشرانه

لکسوس LX 570 2016 با سیستم کنترل خزش عرضه می‌شود که همانند یک کروز کنترل برای آفرود است. این سیستم بالا یا پایین رفتن خودرو در شرایط سخت را کنترل و آسان‌تر کرده بنابراین نیازی نیست تا درباره‌ی تنظیم استفاده از ترمزها نگران باشید. این سیستم از حسگرها و ABS خودرو به منظور حفظ آرامش و پایداری خودرو در زمین‌های ناهموار استفاده می‌کند. اگر پیش از این هرگز از کرال کنترل استفاده نکرده‌اید باید گفت که سیستم می‌تواند کمی اعصاب‌خردکن باشد زیرا مجبورید یاد بگیرید به خودرو اعتماد بکنید. استفاده از پدال لازم نیست و فقط باید فرمان را در دست گرفت. این سیستم همچنین صدای ترسناکی دارد که همانند خرد شدن چیزی و یا خراش انداخت سنگ‌ها روی خودرو است اما در واقع این صدا به عملکرد ABS و تنظیم ترمزها مربوط می‌شود. سیستم لکسوس همچنین قابل تنظیم است بنابراین شما می‌توانید با توجه به شرایط وجود میزان عملکرد آن را تنظیم کنید.

2016 Lexus LX 570
دیگر راهی که با آن می‌توانید به آسانی از تپه‌ها پایین بیایید این است که حالت ۴-low را انتخاب کرده و LX به‌صورت دستی در دنده یک قرار دهید. با این کار از مزیت ترمز پیشرانه‌ی گیرای خودرو سود می‌برید و با این سیستم خودرو به آرامی از تپه‌ها پایین می‌آید. برتری این روش نسبت به کرال کنترل این است که راننده کنترل بیشتری داشته و صدای ترسناک حالت اول نیز تولید نمی‌شود.

2016 Lexus LX 570
این دو سیستم با دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و سیستم تعلیق قابل تنظیم ترکیب می‌شوند. سیستم تعلیق لکسوس می‌تواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را افزایش می‌دهد و حالت‌های متفاوت را برای سطوح مختلف انتخاب می‌کند. سیستم کنترل کشش چهارچرخ فعال نیز LX را به یکی از بهترین آفرودرها تبدیل می‌کند.

2016 Lexus LX 570

  1. دوربین ۳۶۰ درجه بسیار مفید است

دوربین ۳۶۰ درجه در هنگام آفرود ارزش بسیار بالایی دارد. بله شما هنوز هم می‌توانید سرتان را از پنجره بیرون بیاورید اما داشتن دوربینی که در جلوی خودرو واقع شده دیدن آنچه که در جلوی سپر است را بسیار آسان می‌کند.

2016 Lexus LX 570
همچنین با اینکه LX دوربین‌های بخش کناری نیز دارد اما نیاز دارید تا آینه‌های کناری را تنظیم کنید بنابراین می‌توانید بغل خودرو را نیز ببینید. در اینجا اهمیتی به نقاط کور نمی‌دهید و تنها به آینه‌های کناری نیاز دارید تا برای دوری جستن از اشیایی که روی خودرو خراش می‌اندازند به آن‌ها نگاه کنید.

2016 Lexus LX 570

  1. برخی مواقع عبور از روی موانع بهتر از عبور از کنار آن‌هاست

اگر صخره یا مانع بزرگی را دیدید به گزینه‌های پیش روی خود نگاهی بیندازید. اگر تلاش کنید تا از کنار آن عبور کنید شاید بیش‌ازاندازه به صخره نزدیک شوید و اگر تیز باشد شاید باعث پاره شدن دیواره‌ی لاستیک شوید که خبر کاملاً بدی است. گاهی اوقات گزینه‌ی بهتر عبور از روی این مانع است. اگر ارتفاع کافی از سطح زمین دارید از روی آن رد شوید.

2016 Lexus LX 570

  1. انگشت شست

در هنگام آفرود انگشتان شست خود را داخل حلقه فرمان نگه ندارید. انگشتان خود را خارج از فرمان نگه داشته و بدانید که در هنگام آفرود ممکن است که فرمان بر اثر برخورد با صخره یا مانعی بزرگ به‌طور ناگهانی بپیچد و نمی‌خواهید که انگشتتان با وضعیتی که دوست ندارید مواجه شود.

2016 Lexus LX 570

  1. گردش در دایره‌ی تنگ‌تر؟ مشکلی نیست؟

LX 570 2016 ویژگی دستیار گردش دارد که وقتی فعال شود به منظور کمک به کامل کردن یک گردش تنگ‌تر سرعت حرکت چرخ داخلی را کمتر می‌کند. واقعاً دیدن اینکه خودرویی به این بزرگی چگونه دور می‌زند شگفت‌انگیز است. ما می‌خواستیم از یک محدوده‌ی خمیده که توسط درخت‌ها احاطه شده بود عبور کنیم. بخش پشتی خودرو احساس چرخش حول پیچ را دارد. اگر این سیستم نبود باید با سه فرمان پیچ را طی می‌کردیم.

2016 Lexus LX 570

  1. نرم، پایدار و آرام

این یک مسابقه نیست و یک آفرود موفق به معنی عدم برخورد به چیزی و به دردسر نیفتادن است. رانندگی نرم، آرام و پایدار به شما کمک می‌کند. حرکت‌های ناگهانی می‌تواند شانس به مخمصه افتادن شما را افزایش دهد. با چنین حرکاتی کشش خودرو را از دست می‌دهید و بدانید که کشش دوست شماست.

2016 Lexus LX 570

  1. گشتاور زیاد مفید است

قلب آهنین لکسوس یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۳ اسب بخار و از آن مهم‌تر گشتاور ۵۴۶ نیوتون متری است. این میزان قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. تمامی این گشتاور و سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت در مواجه با زمین‌های سخت و خشن به کار شما می‌آید.

2016 Lexus LX 570

  1. لکسوس کارهای زیادی برای کمک به کودکان و محیط‌زیست انجام داده است

لکسوس بیشتر از خودروهای هیبریدی به کمک محیط زیست آمده است. این کمپانی ۱۰ سال پیش تیم‌های مدرسه‌ای را برای آغاز چالش اقتصادی لکسوس گرد هم آورده و دنبال دانش آموزان مستعد برای مواجه با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی است. تیم‌های برنده کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دریافت می‌کنند و برخی از یافته‌های آن‌ها حتی به کاخ سفید نیز راه پیدا می‌کنند. در طول ۱۰ سال گذشته لکسوس بیش از ۵ میلیون دلار را به دانش‌آموزان و تیم‌های برنده‌ی مدرسه‌ای پرداخت کرده است.

2016 Lexus LX 570

  1. زنان قدرت خرید زیادی دارند

معمولاً زمانی که من در رویدادهای خودرویی حضور می‌یابم تنها نماینده‌ی خانم‌ها هستم. این بخشی از ماهیت مردانه‌ی این صنعت است. این رویداد آفرود هرچند در همراهی با دوستان زیادی برگزار گردید. چرا لکسوس باید خانم‌ها را به چنین رویدادی بیاورد؟ زیرا تحقیقات نشان داده که خانم‌ها قدرت خرید بسیار زیادی دارند و این یک پیوستگی مستقیم با رانندگی مردم و تصمیم‌های آن‌ها برای خریدهای مهم دارد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عالیییییییییییییییییییییییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      همین چند روز پیش پلاک شد
      نسل قدیمش عالی بود این یکی دیگه معرکس

      http://uupload.ir/files/a51g_screenshot_2016-08-13-18-43-31-1.png

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mohsen

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        مگه ارس محدودیت حجمی نداره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          والله بیشتر از همه تو منطقه ازاد ارس سختگیری میکنند ولی نمیدونم چجوری پلاک شدند
          احتمالا از بند (پ.پ) استفاده کردند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ali

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست اما ….
    من برا افرود یدونه چروکی srt8 با موتور 8 سیلندر 460 اسبی رو ترجیح میدم چون 75 سال
    تجربه جیپ پشتش هست بعدش رانگلر روبیکون که هم سبک و هم قوی و جمع و جور و قیمت هر دو خیلی مناسب هستش و این نظر منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش دیدی که رنجروور رو به دلیل عدم قابلیت اطمینان رد کردند
      حالا شما جیپ رو که از کمپانی فیات کرایسلر بیرون اومده و خود فیات کرایسلر از نظر قابلیت اعتماد و اطمینان همیشه در رده اخر قرار میگیره در مقابل لکسوس که کیفیت و قابلیت اطمینانش زبانزد خاص و عام هستش مقایسه میکنی ؟؟؟
      جیپ گرند چروکی ماشین خیلی خوبیه ولی واسه جاده نه افرود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. luis

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      جیپ فقط ده سال زود تر از تویوتا افرود زده همچی هم سن و سال نیست اتکا به قدمت بی منطططططق ترین کاریه که افراد متعصب برای مقابله با برند های جدید و خوب بش استناد میکنن کادیلاک 114 سالشه لکسس 26 سالشه تو جهان که هیچ تو خااااک خود امریکا هم فروش لوکس 114 ساله از رقیب 26 ساله بعضا گران تر کمتره!!!!!! حالا برو تا صب داد بزن من کادیلاک را انتخاب میکنم چون 114 سالشه که چی؟؟؟؟؟؟ دیگه وقتی مردم خود امریکا هم برای همچین دیدگاهی تره خورد نمیکنن میخوای چه کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        به لویس
        باشه شما راس میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Sina

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    دیگه از خودروسازان سازان ژاپنی مخصوصا لکسوس کمتر از این انتظار نمیره ? اسباب بازی که نیست، لکسوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    یعنی چقد ظاهر زیبا تهاجمی باابهتی داره اینو کادیلاک اسکالید واقعا زیباهستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    به امیر
    داداش اسکالید زیبا نیست بلکه فرا تر از زیباست
    نمیشه وصفش کرد این کادیلاک زیبا رو
    اینجا جاش نیست وگر نه یه مطلب کامل از طراحی های تکرار نشدنی کادیلاک مینوشتم و افتخارات متعدد کادیلاک و جوایزی که در طول 104 فعالیت افتخار افرینش گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. edris

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من موندم کی به لکسوس دیس لایک میده اینجا با ماشین دیگه قیاص نشده که بگه از بنز یا بی ام و بهتره فقط از توانایی لکسوس گفته من توی جنوب ایران زندگی میکنم که لکسوس زیاده واقعا یک جاهایی میبرن که آدم شاخ در میاره یارو از2002لکسوس r350داره هنوز تعمیرگاه نرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمااااان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (358 ديدگاه)

      آر ایکس ۳۵۰ شناسنامه ی لکسسه و جز با کیفیت ترین خودروهای زمان خودش بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. omid

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اوه ، هوس آفرود کردم !
    کاش میشد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir52

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالیه عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ماشین جالبیه ولی چون اسمش مشتقی از کلمه لوکسه معمولا تو ایران بیشتر انرود استفاده میشه تا افرود ولی قابلیتهای زیادی داره من تو مسابقات آفرود سرخرود مازندران تو زمستان 94 دیدمش معرکه بود تو دبی هم خیلی طرفدارداره افت قیمتش نسبت به رقبای آمریکاییش کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sina

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یعنی وااااااقعا سلطاااانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    سلطان آفرود رنجروره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    لندکروز متفاوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا چه کارهایی انجام میده و به بهترین نحو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MehdiTurbO

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    هر مقاله ای پدال از هر ماشینی میزاره با گفتنه مشخصاتش و اطلاعاتش دلم براش اب میوفته،میخرم براتتتتتت،،خخخخخ،،،واقعن نمیدونسم اینقدر قدرت افرود داره،این ماشین به درد این میخوره باش بزنی تو دل کویرو جنگل شبم اونجا بخوابی،ّبقیشم سانسورهههههههه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ferrari

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این و کادیلاک اسکالد هردو خوبن ولی حیف که هردو فروش خیلی کمی دارند.’البته کادیلاک ا سکالید یکم فروش بیشتر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی رو باهیچی عوض نمیکنم….معرکه هستن
    البته بعد ژاپنی—امریکایی عااالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. وحید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آخه هیچ کی با این جیگر میره آفرود؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد جواد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اقا کی دلش میاد اینو ببره افرود اخه؟!!یه سنگ بپره بخوره به بدنه جیگر آدم کباب میشه )’:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Archi KHAN

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    اصلا لکسس بهترین
    اما خب لامصبا یه عکس از عبور از جاده ، دره ای کوهی که خفن باشه میذاشتید !
    والا این جاهایی که این رفته و عکس انداختن میشه با ماشین های معمولی هم رفت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عام پوری

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خوب اما زشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. American and japan

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      زششششتتتت؟؟؟؟؟!!!!!
      چی خوشکله؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. آرمان

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تنها عشق امروزم ، Lx570 هست اما روزی که ماشینهای پرنده بیان دیگه به عشق امروزم عشقی نخواهم داشت همانطور که به عشق دیروزم دیگه عشقی ندارم عشقی .

    موافقم 0
    مخالفم 2
  22. American and japan

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من که عاشقش هستم چون میدونم تجربه ی دیوانه کننده ی تویوتا در آفرود پشت این ماشین هست و من توی آفرود بعد از جیپ،تویوتا رو قبول دارم…البته مدل های جدید جیپ با اینکه سعی میکنن هویت آفرود خودشون رو حفظ کنند دارن به سمت آنرود میرن و اون قابلیت های آفرود شگفت انگیزشون رو دیگه دارن کمتر میکنن…
    ولی من اگر بخوام یه روز یه آفرودر به تمام معنا بخرم یه رانگلر روبیکون هاردراک میخرم!!! بی رقیب و خاص از همه نظر…بعد از اون میرم سراغ تویوتا که حتی سواری های اونم قابلت آفرود دارن :))))
    واقعا تویوتا معرکه هست…دیوونشم…هر مدلش یه ویژگی خاص داره…نمیشه وصفش کرد تویوتا ی کبیر رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. کاوه آهنگر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    درود بر حضرت لکسس ال ایکس سلطان لوکس آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Hessam lexus

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلند دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Arian

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلطان افروده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. عزیز

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام به نظر دوستان، بنده چند سال سر وکارم با LX570 بود این ماشین از همه نظر کامل و بی عیب است باید سوار شد واستفاده کنید که بفهمید ماشین شاسی بلند واقعی چیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا