لکسوس

افزایش سود دورقمی لکسس در سال 2019

هرچند تقاضا برای محصولات لکسس در بازار ایالات‌متحده به‌اندازهٔ گذشته قوی نبوده است اما سود فروش لکسس در سال ۲۰۱۹ افزایشی دورقمی داشته و همچنان در اروپا و چین بازار قدرتمندی دارد. فروش جهانی برند لوکس تویوتا در سال گذشته با ۱۰ درصد افزایش به ۷۶۵,۳۳۰ دستگاه رسیده که یک رکورد فروش سالانهٔ جدید محسوب می‌شود. عوامل اصلی افزایش سود لکسس کراس‌اوور UX، نسل جدید سدان ES و کراس‌اوور محبوب RX بوده‌اند. لکسس همچنین در بخش خودروهای هیبریدی هم عملکرد خوبی داشته به‌گونه‌ای که سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار دستگاه مدل هیبریدی به فروش رسانده است. این شرکت از زمان عرضهٔ اولین محصول هیبریدی خود یعنی مدل RX400h در سال ۲۰۰۵ تاکنون ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را در سراسر جهان فروخته است.

رئیس لکسس «کوجی ساتو» دراین‌باره می‌گوید:

من می‌خواهم از تک‌تک خریداران محصولات لکسس در سراسر جهان صمیمانه قدردانی کنم. ما از زمان تأسیس این برند با جدیت به دنبال روحیهٔ نوآوری و تکامل خستگی‌ناپذیر هستیم و همچنان به چالش ساخت خودروهایی خواهیم پرداخت که فراتر از انتظارات خریداران است. ما با نگاه روبه‌جلو بر اساس دیدگاه «لکسس الکتریکی‌شده» با اولین محصول تمام الکتریکی خود یعنی UX300e آغاز کرده‌ایم و سبد محصولات الکتریکی خود را گسترش خواهیم داد. ما DNA لکسس را تکامل خواهیم داد تا به تعادلی ایده‌آل بین راحتی و سکوت با اعتمادبه‌نفس و درگیر شدن راننده برسیم. با استفاده از فناوری‌های پیشرفتهٔ لکسس مثل کنترل یکپارچهٔ قدرت که طی سال‌ها از طریق توسعهٔ تکنولوژی‌های کنترل موتورهای الکتریکی در محصولات هیبریدی خود آموخته‌ایم، تجربهٔ رانندگی لذت‌بخشی را ارائه خواهیم کرد که منحصر به لکسس خواهد بود

بااین‌حال، آمارها نشان می‌دهند که فروش لکسس در سال ۲۰۱۹ در بازار ایالات‌متحده ۰.۱ درصد کاهش یافته و به ۲۹۸,۱۱۴ دستگاه رسیده است. این چهارمین سال متوالی است که فروش لکسس در آمریکا کاهش داشته است. این در حالی است که برند لوکس تویوتا در سال ۲۰۱۵ با فروش ۳۴۴,۶۰۱ دستگاه بیشترین فروش تاریخ خود را در ایالات‌متحده تجربه کرد. در پایان نیز باید گفت هرچند لکسس در فروش جهانی از رقبای هم‌وطن خود یعنی اینفینیتی نیسان و آکورای هوندا فروش بیشتری دارد اما هنوز هم در پس مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اگر لکسوس توی جهان ماشین سود نکنه پس بقیه برند ها باید درهای کارخونشون رو تخته کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بین لکسس و اکورا و اینفینیتی اگهوفاکتور قیمت رو در نظر بگیریم اکورا بهتر از بقیس بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dante

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اکورا رنج قیمتیش پایین تر از اوناس
      بین اینایی ک گفتی لکسوس بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    لکسس اگه نسل جدید is و gx رو امسال معرفی کنه بنظرم سال دیگه فاصله اش رو کم می کنه با لوکس های المانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dante

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دوست عزیز خودت باشی بدون تعصب بین آئودی یا لکسوس کدومو انتخاب میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        بستگی داره چه مدلی باشه
        مثلا ES رو به A6 و A7 ترجیح میدم ولی به جای IS دوست دارم A5 داشته باشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          البته carbuzz تست کرده
          با اینکه آئودی ۱۵ هزار دلار(حدود ۳۷% قیمت لکزز)
          گرونتر بوده به آئودی ۸.۴ داده به لکزز ۸.۳
          اگه قیمت رو در نظر نگیری اختلاف خیلی‌ زیاد میشه
          البته باز هم سلیقه مهمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        مسلماً لکسوس انتخاب من هست اما اگر بنز باشه و سری S ، اونوقت وضع فرق میکنه .
        شما یکبار بشینی پشت ES ، متوجه این میشوی که سکوت و آرامش لکسوس را در کلاس S بنز میبینی و حتی در E یا C کلاس هم چنین نرمی ای را احساس نمیکنی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. کاوه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تنها مشکل لکسوس اینه که نمی تونه در شکل ظاهری احساس لوکس بودن را منتقل کنه. شخصا کمری را خوشگلتراز ای اس و جی اس می دونم و فاصله راوفور و ان ایکس توی قیافه خیلی نیست. . این مشکل را آئودی هم داره . پورشه و بنز و ب ام و استانداردهای لوکس و تجملی بودن را تعریف کرده اند. البته اگر جناب واگنر از نهضت معمولی کردن قیافه بنز دست برداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چرا جلو پنجره های لکسوز همه شبیه همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      بطور کلی هرچی تعداد تولیدات یه شرکت خودرو سازی کمتر و قیمت خودروهاش بیشتر میشه ظاهر و عناصر طراحی مدل های اون کمپانب هم بیشتر به هم نزدیک میشن.
      مثلا خودروسازهای غیر لوکس و بزرگ مثل تویوتا و فولکس و فورد مدل هایی که عناصر طراحی و حتی زبان طراحی مشابه دارن تعدادشون کمه.
      کمپانی های یه پله لوکس تر مثل bmw و ائودی و مرسدس و لکسوس خودروهاشون شباهت های بیشتر و زبان طراحی مشترک دارن.
      و اکثر مدل های خودروسازهای فوق لوکس مثل بنتلی و رولزرویس و مکلارن و لامبورگینی طراحی ظاهری بسیار شبیه به همدیگه دارن.
      هدف هم اینه که تون خودرو سریع به عنوان یه خودرو لوکس ساخت اون برند خاص قابل شناسایی باشه.
      و بعضا به این رویه اصالت در طراحی هم گفته میشه.
      البته این قضیه استثنا هایی مثل فراری هم داره که اکثر مدل هاش زبان طراحی جدا و قالبا متفاوت با نسل قبل دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا