لکسوس

بررسی لکسس GS350 F اسپورت مدل ۲۰۱۶

لکسس GS350 F اسپورت علی‌رغم در اختیار داشتن یک سطح قدرت بالاتر، نسبت به آخرین GS350 تست‌شده، یعنی مدل ۲۰۱۳ سریعتر نیست. موضوعی که نمی‌تواند چندان هم جای نگرانی داشته باشد؛ چرا که همانند سایر محصولاتی که لکسس تولید کرده و از جمله سوپرماشین LFA، همه چیز به اعداد و ارقام ختم نمی‌شود. در واقع این سدان مناسب برای حمل چهار سرنشین در یک فاصله زیاد با راحتی فوق‌العاده است. شاید تنها چیزی که برآورده نمی‌کند، انتظار علاقه‌مندان برای یک عملکرد سرآمد در کلاس خودرویی و یا یک دینامیک درگیرکننده است.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
در حالی این مدل از GS350، اشتراکات زیادی با نسخه‌ای که در ۲۰۱۱ رونمایی شده دارد، بهینه‌سازی روتین برند که هر شش ماه یک بار صورت می‌گیرد، برای این مدل نیز اعمال شده است. برای مدل ۲۰۱۶، خروجی موتور ۳/۵ لیتری V-6 در GS350 به اندازه ۳۱۱ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتن متر برآورد شده که نسبت به قبل، به‌ترتیب ۵ اسب‌بخار و ۴ نیوتن‌متر افزایش نشان می‌دهد. مدل دیفرانسیل عقب این خودرو، همانند نسخه‌ای برای این بررسی مورد استفاده قرار گرفته، گشتاور خروجی موتور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال می‌دهند. این در حالی است که در نسخه‌های تمام‌چرخ متحرک، یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
در پیست، GS بدون‌ هیچ‌گونه مشکل خاصی، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت‌زمان ۵/۸ ثانیه کامل می‌کند که نسبت به مدل ۲۰۱۳ که قبلاً تست شده، ۰/۳ ثانیه کُندتر است. همچنین این زمان به اندازه ۱/۲ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۱۶ از آئودی A6 بیشتر است؛ خودرویی که هم از قدرت بیشتری بهره می‌برد و هم از کشش سیستم دو دیفرانسیل استفاده می‌کند.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
مسیر یک‌چهارم مایل در مدت ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند؛ جایی که GS به اندازه یک ثانیه کامل و ۶/۴ کیلومتر بر ساعت در پشت‌سر آئودی A6 قرار می‌گیرد. همچنین این عملکرد به میزان دو دهم ثانیه و ۱/۶ کیلومتر بر ساعت عقب‌تر از GS350 مدل ۲۰۱۳ است.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
سیستم ترمز یکی از نقاط قوّت GS محسوب می‌شود. پکیج «F اسپورت» مواردی چون چرخ‌های ۱۹ اینچی با پوششی از تایرهای تابستانی بریجستون (با عرض بیشتر در عقب نسبت به جلو)، رتورهای دو تکه با قطر ۱۴ اینچ در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه اضافه می‌کند. در نتیجه، یک حسّ سرشار از اعتماد به نفس در پدال ترمز ایجاد می‌شود و این سدان می‌تواند از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله‌ای برابر ۴۸/۴۶ متر متوقف گردد.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
در رانندگی‌های روزمره، «راحتی سواری GS» چیزی است که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند. البته نباید فوراً یک دینامیک رانندگی خسته‌کننده را نتیجه گرفت. چهار حالت رانندگی شامل اکو، نرمال، اسپورت و اسپورت‌پلاس با تنظیم دامپینگ، یک تجربه کنترل‌شده را در مواقع نیاز، در اختیار قرار می‌دهند. در وضعیت رانندگی «نرمال»، شرایط قابل‌قبولی برای هضم ناهمواری‌های کوچک جاده در سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت و عدم‌نگرانی سرنشینان عقب فراهم می‌شود. در همین حال، اگر سوئیچ حالت رانندگی را به «اسپورت» یا «اسپورت‌پلاس» تنظیم کنید، با خشونت بیشتری در سواری مواجه می‌شوید.

لکسس با وزن ۱۷۵۹ کیلوگرم، هنوز هم حسّ سنگینی زیادی نسبت به بسیاری از رقیبانش دارد و این موضوع حتی در مورد A6 که اتفاقاً وزن آن ۲۷۶ کیلوگرم بیشتر است، صدق می‌کند. متهم اصلی در این ماجرا، منحنی گشتاور کم‌عمق GS است. مدل سوپرشارژر آئودی که ۶۱ نیوتن‌متر در زمینه گشتاور برتری دارد، پیک گشتاور خود را زودتر از GS و در ۲۹۰۰ دور بر دقیقه در اختیار قرار می‌دهد. در نتیجه این امکان برای خودروی آلمانی به‌وجود می‌آید که بدون کار بیشتر بر روی دنده‌ها، خود را از میان ترافیک آزاد کند. این یک تفاوت بسیار مهم بین دو خودرو با سطح قیمتی مشابه است.

نقطه دیگر عملکرد پایین‌تر لکسس GS350 نسبت به آئودی A6، در میزان مصرف مشاهده‌شده در تست است. در حالی که در طول یک هفته رانندگی در شرایط مختلف، مصرف سوختی معادل ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از GS ثبت شده، این عدد برای A6 که رانندگی در شرایط سخت‌تر و با سرعت بیشتری را تجربه کرده ۱۰/۷ لیتر بوده است.

در تمایز با چهره عجیب‌و‌غریبی که با جلوپنجره دوکی‌شکل ایجاد شده، طرح رنگ‌آمیزی آبی‌رنگ بدنه در خودروی تست، ظاهری فوق‌العاده زیبا برای GS ایجاد کرده که در زیر تابش هر نوع نوری، درخشش خاص خود را دارد. پرداخت مناسب بنده در این مدل لکسس، همراه با طراحی بی‌نقص پنل‌ها، در هماهنگی کامل با تمام خودروهای دیگر موجود در این کلاس است.

امّا درون کابین GS، نسبت به رقیب آلمانی، کمتر جای تعریف دارد. کیفیت متریال مورد استفاده در طراحی داخلی، در سطح متوسط استاندارد‌های این سگمنت است و نرمی چرم‌ مورد استفاده، با چیزی که برند آلمانی در اختیار قرار می‌دهد، فاصله دارد؛ مخصوصاً در تکیه‌گاه سر و دست‌ها. در همین حال، صندلی‌ راننده با قابلیت تنظیم در ۱۶ جهت که بخشی از پکیج F اسپورت محسوب می‌شود، یک ابزار مفید برای هر نوع اندامی است. ضمن اینکه حتی اشخاص قد بلند و ۱۸۰ سانتی‌متر نیز می‌توانند در صندلی‌های عقب احساس راحتی کنند.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
کنار آمدن با سیستم «تاچ اینترفیس» لکسس اندکی مشکل است؛ سیستمی که از یک کنترل شبیه به موس با بازخورد لمسی برای دسترسی به سیستم راهبری و دیگر عملکردهای اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کند. سیستم MMI در آئودی، COMAND در مرسدس‌بنز و iDrive در ب‌ام‌و، ابزارهای بسیار راحت‌تری برای کنترل چنین سیستم‌هایی دارند.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
محفظه کوچک وسایل در کنسول وسط، شرایط را برای دسترسی به گوشی هوشمند که یکی از لوازم ضروری در دنیای امروز محسوب می‌شود، دشوار می‌کند. هم محفظه وسایل در پنل‌ درها و هم محفظه کنسول وسط که دارای یک درپوش کشویی است، با ابعادی بسیار کوچک طراحی شده‌اند. البته قرار گرفتن تاکئومتر در وسط مجموعه ابزارها، نشانه‌ای از این موضوع است که این سدان اسپورت لکسس، حداقل به یک اولویت به‌درستی توجه کرده است.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
قیمت نهایی مدل تست‌شده GS در اینجا به رقم ۶۱ هزار و ۶۹۰ دلار رسیده که در میان آپشن‌های مورد استفاده، «F اسپورت» با قیمت ۴۱۱۵ دلار، بیشتر از همه در این افزایش قیمت مؤثر بوده است. اگر تنها انتظاری که از خودرویتان دارید این است که خانواده یا مشتریان خود را در یک شرایط راحت و بدون‌دردسر منتقل کنید، این هزینه کاملاً برای شما منطقی خواهد بود.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
مشخصات لکسس GS350 F اسپورت:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۱۶۹۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۵۵۷۰۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHCچرخه اتکینسون V-6 در یک ردیف با ۲۴ سوپاپ، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
  • گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۱۱ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۹/۶ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۷۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۳۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۵۹ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (تخمین): ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۵g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    متاسفانه لکسس تو کشور ما از فروش بالایی برخوردار نبود
    در صورتی که قیمت هاش زیاد هم نجومی نیستن الان شما یه سنتنیال حدودا صفر بخوای بخری باید350تومن پول بدی در صورتی که با همین پول و حتی کمتر لکسسes350میدن ولی یکی دیگ از مواردی کم فروش بودن لکسس اینه روش مانور تبلیغاتی ایجاد نشد و ایر تویوتا نتونست نماینده خوبی باشه و برخی حتی نمیدونن لکسس لاکچر تویوتا و یه برند ژاپنی هست در صورتی که کره ای ها تو این چند وقت حسابی مانور تبلیغاتی دادن حتی سانگ یانگ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      دوست من مدل gx لکسوز بیش از 500 میلیون و مدل lx بیش از 900 میلیون تو ایران قیمت گذاری شدن.گرونترین ماشین هیوندای و کیا یعنی جنسیس و کادنزا در حدود 300-350 میلیون قیمت دارن.بقیه ماشین های لکسوز هم کمتر از 250 میلیون قیمت ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (477 ديدگاه)

        احسان جان سلام
        خب به هر حال من نخواستم مقایسه قیمتی کلی بکنم ولی به نظر من تو همون محدوده 200تا300ادم بره لکسس،حتی کارکرده شو هم بگیره به نظر من بیشتر از هیوندای میارزه البته اون چیزی هم که شما گفتی که جی ایکس500تومنه خب برادر من وقتی وراکروز صفر250تومنه خداییش ینی جی ایکس دو برابر وراکروز نیست؟
        البته چیزی که من و تو هم داریم روش بحث میکنیم بیهوده اس چون چیزیه که همه میدونن نا عادلانه که هیچ ضالمانه هم هست(قیمت گذاری)!
        ارادتمند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (46 ديدگاه)

          بخوام 500 تومن به gx تنفس طبیعی دست دوم کارکرده پول بدم میرم ولوو xc90 یا بنز e یا 528 یا لکسوس gs سال با کلی رادار و تکنولوژی و ایمنی میخرم میخرم که بی رقیبن مگراینکه مجنون باشم لکسوس لیلی من
          اونوقت میرم همون lx میخرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. alireza

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (12 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی xc90 هست باید سرش به دیوار خورده باشه بره اونو بخره خودرویی که حتی بازار هم نداره وقتی یه خودرویی که تو این 6 ماه 220 میلیون افزایش قیمت داشته واقعا میره لکسوس دست دوم میخره ؟ من الان بنگاه ماشین نزدیک خونمون بیش از 8 ماهه که یک لندکروز مدل 2011 رو نگه داشته هیچکی اونو نمیخره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. solat

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دلیل کم فروش بودن لکسس مانور تبلیغاتی کم نبوده بلکه قیمتای بالای این خودروها هس چون لوکس هستن و اصالت نشان تویوتا پشتش هس همینجور که دوست عزیزمون گفتن نمیشه قیمتای ماشینای کره ای رو مقایسه کرد با لکسس ما نگاه به جیبمون میکنیم و خودرویی میخریم همیجور که خیلیا پراید خریدن و با مرگ گلاویز شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزام

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبیه ولی نمیدونم چرا با زبان طراحی نسل های جدید لکسس زیاد حال نمیکنم . انگار طراحی خیلی شلوغ و پر از ریزه کاری داره که زیاد به مزاج من خوش نمیاد . در حالی که ماشینای audi با وجود طراحی ساده تر در نهایت ظاهر زیباتری از خودشون جلوه میدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      والا هم کارشناسا میگن ایراد آئودی فقط طراحیشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این سبک طراحی در لکسوس، یکی از بهترین طراحی هاست. نمای داخلی ماشین هم که فوق العاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MjM

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    لکسوس برای چند سال پیاپی جز سه برند اول لیست قابل اعتمادترین خودرو هاست
    درود بر سامورایی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروی فوق العاده باکلاسی.
    قیمتش هم خیلی خوب
    ولی حداکثر سرعتش به نظرم کم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا تویوتا ولکسس به لحاظ کیفیت متریال تریم داخل انقدر ضعیف هست مثلا تویوتا کرولا جدید کل داشبردش از متریال فوق سخت کار شده در صورتی که هیوندا النترا داشبردش کاملا نرمه.
    یا اگر تشریف ببرید نمایندگی ایرتویا و سوار لکسس es 250 بشید متوجه می شوید کیفیت خارق العاده ای با توجه به تعریف هایی که از این برند شنیدید نداره.
    بنده به پرفرمنس موتور کرولا وهیوندایی کاری ندارم ولی کرولای فعلی ویاریس به لحاظ کیفیت متریال های داخل ضعیف تر از رقیب های کره ای شون هستند.
    الکی هم دیس لای نزنید اگه یکبار سوار کرولا بشید می بینید داشبردش کاملا از پلاستیک خشک کار شده که در نقایسه با النترا که از متریال نرم کار کرده در جایکاه کیفی پایین تری قرار می گیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقا محمد کسی حرفی نزد.بالاخره شما هم سلیقه خاص خودتون دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظرم،خودرو هیچ ایرادی از نظر فنی یا طراحی نداره،همه چیز فوق العاده هست،فقط به نظرم سپر جلو خودرو. تو خیابونا،اوتوبان ها،جادها،ی ما گیر میکنه، که، این ایراد از خیابون های ماست نه لکسوس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    برای من قابل درک نیست که بعضی دوستان میگن لکسوس گرون هست؟؟؟خب معلومه کیفیت باعث افزایش قیمت میشه
    لکسوس is 250 دیفرانسیل عقب و با موتور شش سیلندر و کیت f sport حدود 280 قیمت بالایی هست؟؟؟پس جنسیس کوپه باید بشه 100 میلیون
    مشکل اینجاست که تو ایران کسی برای کیفیت,قابلیت فنی پول نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      فضا پا برای سرنشینان عقب بسیار کم. سودی که برای خودرو 28000 دلاری میگرن نسبت به بقیه مدل های لکسوس بسیار بالا. موتور ضعیف به نسبت قیمتی که داری میدی هندلینگ بسیار ضعیف نسبت به برادران بزرگ ترش. امکانات و کیفیت بازم در مقایسه نسبت به برادران بزرگ ترش در حد صفر. از همه بد تر این که تو این رنج قیمت خودرو هایی مثل 528 {40000 دلار} بنز e200 {32000} خوب بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. erfan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فیمت این برند خیلی بالاست تو ایران و کسایی که قشر پولدار هستند سن بالای ۴۵ سال دارن بیشتر. به خاطر همین اونا لکسوس رو خوب نمیشناسنو میرن بنز میخرن. دلیل فروش کم همینه. چون اسم بنز خوب جا افتاده که واقعاً هم خوبه وایه همین بازار لکسوس رو کامل گرفته. من خودم بنز رو انتخاب میکنم در مقابل این برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اینا لکسوسو خوب نمیشناسن بعد تو میشناسی ؟ یکی دلایل اصلی اینه که قیافه های خیلی اسپرت داره که به ذاعقه اونانمیچسبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. erfan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    لکسوسnx حدود ۴٠ هزار دلاره فک میکنم که حساب قیمتش به این صورت است…
    ۴٠*٣۵٠٠=١۴٠ میلیون
    ١۴٠*۴۵٪‏ تعرفه=٢٠٣ میلیون
    صفر ٢٠١۶ این ماشین ٣۶۵ میلیونه ١۶٠ تومن این وسط کجا رفت؟ خب پس دلیل فروش ضعیف لکسوس سوده زیاد دلال هاست. هرچی که کیفیت داره تو ایران سودشو ٣ برابر میکنن دلال ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      تعرفش تازه با موتور 2 لیتری 70% ه و هزینه اسقاط خودرو و عوارض شهرداری و پلاک و هزینه پلیس و … هم تقریباً 20 تا 30 درصدی میشه. سود شرکت هم 7 درصد و حق گارانتی هم 4 درصد
      با بنزینیش کاری ندارم. اما هایبریدی ها چرا اینقدر گرونن نمیفهمم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. sadegh

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اکثر مدل ماشین های لکسوس بر حسب حجم شونه
    مث:
    Lx570=5700cc
    Gx460=4600cc
    Rx350=3500cc
    Es350=3500cc
    Rx450H=4500cc
    Gs460=4600cc
    Es250=2500cc
    و…….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا