لکسوس

بررسی لکسس LC 500 مدل 2017 جدید

لکسس می‌گوید LC جدید قطعاً یک خودروی اسپورت نیست. بجای اسپورت بودن، لکسس این خودرو را به عنوان یک گرند تورر بازاریابی کرده و شاید مهم‌تر از آن ذکر این نکته باشد که LC یک خودروی الهام‌بخش محسوب می‌شود. LC خودرویی برای نشان دادن توانایی‌های لکسس در زمان ترکیب کردن احساس زیبا با ارزش‌های برند می‌باشد.


ما نسخه اولیه LC 500h را سال پیش راندیم و آن خودرو شاهکاری تکنولوژیک بود. گیربکس نوآورانه و قوای محرکه هیبریدی هماهنگی و عملکرد خوبی داشتند و کابین خوش‌ساخت و آرامش زیاد کابین به وفاداری این خودرو به شاخصه‌های یک گرند تورر درجه یک کمک می‌کردند. هم‌اکنون ما این شانس را داشته‌ایم نسخه آماده تولید ۸ سیلندر را تست کنیم تا ببینیم آیا قدرت بیشتر باعث می‌شود از مدل هیبریدی روی‌گردان شوید یا خیر!


با هدف فروش تنها ۲۵۰ دستگاهی در سال ۲۰۱۷ و فروش بیش از ۱۶۰ دستگاهی در سال قبل، LC حتی قبل از ورود به بازار نقش پول‌سازی خود را آغاز کرده است.


از نظر بصری اشتباه گرفتن LC 500 کاری سخت است. البته که این خودرو دارای طراحی برجسته هم در زمان پارک بودن و هم در زمان حرکت در بزرگراه است. ما رد پای کم‌رنگ استون مارتین را در چراغ‌های عقب نازک خودرو می‌بینیم درحالی‌که بخش جلوی خودرو بی‌شک بهترین ترکیب از جلوپنجره دوکی‌شکل لکسس را به نمایش می‌گذارد.


کابین نیز به طراحی بیرونی احساس‌برانگیز است. متریال بکار رفته احساس گران‌قیمت بودن داشته و لمس آن‌ها احساس خوبی را منتقل می‌کند. اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده و برخی از عناصر آن واقعاً خودنمایی می‌کنند. دستگیره‌های درب آلومینیومی که به نظر می‌رسد به‌سوی درب‌ها شناور شده‌اند از جمله این جزئیات هستند. صندلی‌های خودرو که پوشش آلکانترا دارند دارای عملکرد گرم/سرد شونده بوده و برای راننده‌های قدبلند ایده آل محسوب می‌شوند.


درست جلوی چشمان راننده صفحه‌نمایش TFT با دورشمار مرکزی قرار دارد. همچنین یک جفت کلید چرخان در دسترس راننده بوده که اهرم سمت چپی می‌تواند برای خاموش کردن کنترل کشش بکار رود درحالی‌که کنترل سمت راستی حالت‌های مختلف رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپورت و اسپورت پلاس را انتخاب می‌کند. اگرچه ظاهر این کلیدها کمی عجیب به نظر می‌رسد اما استفاده از آن‌ها بسیار ساده بوده و نیاز به گشتن در کنسول مرکزی برای انتخاب حالت‌های مختلف را حذف کرده است.

با فشار دادن دکمه استارتر پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری گرفته شده از لکسس RC F غرش‌کنان از خواب برمی‌خیزد. قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته جدید به چرخ‌ها فرستاده می‌شود. نسبت‌های دوم تا چهارم گیربکس تغییراتی داشته‌اند که بنا به گفته لکسس به شما در رانندگی هیجانی کمک شایانی می‌کند. تعویض دنده‌ها به سرعت انجام گرفته و بهترین حالت استفاده از پدال‌های بزرگ پشت غربیلک فرمان است. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که تعویض آن‌ها به سرعت بهترین گیربکس‌های دوکلاچه نیست.


لکسس کارهای زیادی برای آرام‌تر و باشخصیت تر کردن پیشرانه ۸ سیلندر در این خودرو انجام داده است. برخی ناهنجاری‌ها حذف شده اما در شتاب گیری‌های سنگین برخی لرزش‌ها از پیشرانه به کابین انتقال می‌یابند. سوپاپ‌های سیستم اگزوز بر پایه استایل رانندگی شما باز و بسته می‌شوند و صدایی زیبا و فوق‌العاده ایجاد می‌کنند.


افرادی که با قوی‌ترین پیشرانه‌های توربو سر و کار داشته‌اند پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی LC 500 را در ابتدا کمی تخت خواهند دانست اما اگر برای استفاده از آن در تمامی دورها آماده باشید شاهد توانایی‌های پیشرانه خواهید بود.


همچنین شاسی خوب از دیگر ویژگی‌های گرند تورر لکسس است. مدل‌های اسپورت پلاس دارای فرمان پذیری دینامیک چرخ‌های عقب بوده و این موضوع باعث می‌شود LC در پیچ‌های تند بسیار چابک احساس شود و درعین‌حال در سرعت‌های بالاتر پایداری بیشتری داشته باشد. ما بازخورد بیشتر فرمان را دوست داریم اما احساس کافی برای فهمیدن اینکه چرخ‌های جلو چه‌کاری انجام می‌دهند وجود دارد. همچنین چسبندگی زیادی نیز به چشم می‌خورد.


با همان سواری عالی و سکوت کابین مدل LC 500h، اما با سرعت بیشتر و صندوق جادارتر، نسخه ۸ سیلندر این خودرو یک گرند تورر موثرتر نسبت به برادر هیبریدی بوده اگرچه که انتظار می‌رود ۶۰ درصد خریداران بریتانیایی نسخه ۸ سیلندر باید با مصرف سوخت بیشتر به عنوان نتیجه یک رانندگی درگیر کننده تر کنار بیایند.

اگرچه لکسس LC 500 پرمصرف‌تر از برادر هیبریدی خود است اما پرفورمنس و کاراکتر بالاتری دارد. این خودرو کاربردی‌تر نیز بوده و جایی توسط باتری‌ها اشغال نشده است. این خودرو سریع و آرام بوده و لکسس مشکل چندانی با دست‌یابی به اهداف فروش خود نخواهد داشت. در حقیقت این خودرو تنها با تکیه بر طراحی خود خواهد توانست به فروش مناسبی دست پیدا کند.

مشخصات لکسس LC 500 اسپورت پلاس

قیمت: ۸۵۸۹۵ پوند

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: ۴۷۱ اسب بخار/۵۴۰ نیوتون متر

گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از شبیه‌ترین خودروها به نمونه‌های کانسپت ? فیسش ایده‌آله، عقبش میتونست بهتر باشه، کابین و نیم‌رخش خیلی خوبه، موتورشم اگه ۵۰۰ به بالا قدرت داشت و شتابش زیر ۴ بود، دیگه حرفی باقی نمی‌موند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با این طراحی های نوآورانه، تویوتا و لکسس جد و آباد طراحی پیشرو و آوانگارد رو به رخ کشیدند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    عموما لکسس ها رو تو عکس زیبا نمیدیدم اما تو واقعیت یه چیز دیگه بودن…این لامصب عکسشم فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. CNA

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ظاهرش یکی از زیباترین هاست
    کابینش عالیه
    موتورش با ظاهرش و کلاسش هماهنگه(بعضی ها میگن شتاب و قدرتش به درد نمیخوره، خب یه نگا به ظاهرش بندازین به نظر ۶٠٠ اسب بهش میخوره?)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلالى

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (90 ديدگاه)

      طراحى این لکسوس عالى هستش بخصوص جلوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. (ali(chevy nova

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    دوستان یادتون هست در مورد جلو پنجرهاى لکسوس چى گفتم
    ببىنىد چه جلو پنجره قشنگى داره
    لکسوس خىلى ظرافت بخرج مىده برا جلو پنجرهاش
    این محصول کاملا حرفم رو تاىىد مىکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارمان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    طراحی داخلیش زبون ادم رو بند میاره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خیلی خوشگله هم داخلش و هم بیرونش قدرت و سرعتش هم مناسبه .یاد تویوتا سوپرا می افتم اینو میبینم اونم ترگیبی از تگنولوژی و زیبایی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بی نقص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الف.ی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    به شخصه از مدل هایی مثل این برای هر شرکتی که باشه خوشم میاد مخصوصا اگه تا این حد زیبا هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فيصل

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اینم ٢ تا عکس از LC500 برای سامان عزیز. قیمت اینجا ۵٠٠ملیون تومن ناقابل به پول ایران که میشه ٢٠٪‏ بدی بقیه ش قسطی
    http://s9.picofile.com/file/8305460576/IMG_1861.JPG
    http://s9.picofile.com/file/8305460476/IMG_1760.JPG

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Achtung

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    آسیاییها با این طرحهاشون دارن خیلی عقب میوفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amin

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    هر چقدرم که این ماشین فوق العاده است بازم به خاطر توربو نبودن جلو رقبای المانی کم میاره!
    کلا لکسوس یه پیشرانه ۵ لیتری ٨ سیلندر ۴٧٠ اسبی طراحی کرده و از ٢٠١٣ تا الان روی is f,gs f,rc f و الانم روی lc500 میبینیمش که خیلی دیگه قدیمی شده!
    ولی صحبتایی هست مبنی بر این که تا ٢٠١٨ از یه نسخه ی ٣،۵ لیتری توین توربو این ماشین رونمایی میشه که حدود ۶٠٠ اسب قدرتشه،اونوقته که lc واقعا دست نیافتنی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Khosrow

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    زیباست ولی سال 2020 به این نگاه کنی انگار طراحیش برای یک دهه قبل هست / شاید هم عقب تر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    زبان طراحی لکسوس واقعا گیرا و جذابه از ای اس تا ال اس از ان ایکس تا ال ایکس همشون زیبان ولی اسپرتاش یه چیز دیگن خیلی بهتر از نسل های قبلین ولی من جی اس اف رو از همه بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    حرفی واسه گفتن نمیذاره .?
    لکسس با همه کاشینا فرق داره .
    یه جیز دیگست .
    ?لکسس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ماشینا*

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. aston martin

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    همیشه با خودم میگفتم مصرف سوخت پرفرمنس ها خیلی بالاس واقا یکی از قسمت های سخته که میشه باهاش کناراومد در این خودرو ها بد با خودم میگم ما یه عمر اینجا با موتور های قرن 20می طعم مصرف بالا رو چشیدیم پس قطعا با این خودروها هم میتونیم کنار بیاییم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا