لکسوس

بررسی لکسس LX570 مدل 2018 پنج سرنشین

شاخصه‌هایی نظیر پلتفرم بزرگ به همراه پیشرانه V-8، از جمله دلایلی است که لکسوس LX570 را به یک شاسی‌بلند فول‌سایز با اصالت بدل نموده است. این خودرو از سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد و نسخه فعلی آن از سال ۲۰۰۸ مهمان جاده‌های سراسر دنیا بوده است. ده سال پس از آخرین به روزرسانی عمده، LX با یک آپشن جدید عرضه می‌شود که پیش از این هرگز به همراه ان در میادین ظاهر نشده بود و آن چیزی نیست جز حذف ردیف سوم صندلی‌ها و عرضه این خودرو با دو ردیف صندلی.

لکسس LX570
اگر فکر می‌کنید که این کار لکسس اشتباه است _چرا که معمولا همه تولیدکننده‌ها به محصولات خود صندلی اضافه می‌نمایند_ بهتر است بدانید که در عوض حجم فضای محفظه بار بسیار افزایش یافته و شما می‌توانید وسایل زیادی را در مسافرت به همراه خود داشته باشید. با حذف ردیف سوم صندلی‌های لکسوس LX در حدود ۱۶۴ لیتر به فضای پشت صندلی‌های ردیف دوم اضافه شده و حجم آن را از ۱۲۶۶ به ۱۴۳۰ لیتر افزایش داده است که برای جای دادن بسیاری از وسایل همچون دوچرخه، کیف وسایل گلف و بارهای حجیم مناسب به نظر می‌رسد.

لکسس LX570
از باب مقایسه، لکسس RX دارای فضایی به میزان ۵۲۹ لیتر در پشت صندلی‌های ردیف دوم خود است. به جرأت می‌توان گفت که حجم محفظه بار لکسس LX دو ردیفه، یکی از بزرگترین‌ها در میان شاسی‌بلندهای فول سایز سراسر دنیاست. البته اگر مایل هستید که بیش از ۵ نفر در خودروی خود سوار کنید لازم است بدانید که دو سرنشین به راحتی قادر هستند تا در قسمت پشت صندلی‌های ردیف دوم، برای خود نوعی کمپ استراحت دایر نمایند.

لکسس LX570
ورای افزایش حجم محفظه بار، سطح به روزرسانی سایر نقاط کابین در حداقل قرار داشته اما با این وجود، کابین لکسوسLX570، فضای بسیار مناسبی به جهت نشیمن است. صندلی‌ها بسیار راحت بوده و فضای پای راننده و سرنشینان کاملاً گسترده است.

2016 Lexus LX570
تزیینات چوبی لاک الکلی در بسیاری نقاط کابین نظیر غربیلک فرمان و پنل درب‌ها به چشم می‌خورند، طراحی داشبورد و مجموعه کابین شیک و زیباست به طوری که به خوبی حس یک خودروی لوکس را در ذهن سرنشینان تداعی می‌کند. آگاهی یافتن از تنظیمات صحیح متعلقات کابین نیز چندان زمانبر نخواهد بود.

2016 Lexus LX570
همانند فضای داخلی، طراحی بیرونی چندان بویی از به روزرسانی نبرده و تنها نسبت به نسخه سال ۲۰۱۵، در نمای روبرو از جلوپنجره دوکی شکل بزرگتر برخوردار شده است. همچنین برخی از ویژگی‌های جدید نظیر هدلامپ‌های LED، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، چراغ‌های بزرگ عقب از نوع LED و درب عقب دو تکه، در نمای بیرونی به چشم می‌خورد.

شش رنگ مختلف برای بدنه خودرو عرضه شده و نسخه دوردیفه نیز به طور استاندارد از ریل سقفی و باربند بهره‌مند شده است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۵.۷ لیتری V-8 است که توانایی تولید قدرتی برابر با ۳۸۳ اسب بخار و گشتاور ۵۴۶ نیوتن‌متر را داراست. یار پیشرانه در انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است.

اگرچه توان حاصل از این مجموعه برای حرکت دادن یک خودروی ۲۶۳۱ کیلوگرمی کافیست اما منجر به سرعت و چابکی بالای آن نخواهد شد؛ منتهی چیزی تحت عنوان فقدان نیرو، در زمانی که به آن احتیاج داشته باشید، احساس نخواهد شد. قدرت ترمزها کاملا مناسب بوده و با کوچکترین فشاری بر روی پدال ترمز، این غول پهن‌پیکر از حرکت بازخواهد ایستاد.

2016 Lexus LX570
ظرفیت یدک‌کشی لکسس LX570 دوردیفه معادل ۳۱۷۵ کیلوگرم بوده و میزان مصرف سوخت آن به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی برابر۱۳.۱ و ۱۸.۱ و ۱۵.۷ لیتربرصد کیلومتر است.

2016 Lexus LX570
این خودرو بسیاری از قابلیت‌های دینامیکی شاسی‌بلندهای بزرگ با ساختار بدنه-روی-فریم را حفظ نموده است. در عبور از پیچ به طرز دراماتیکی تکان می‌خورد و غرش پیشرانه به اندازه کافی وارد کابین می شود. البته شرکت لکسس میزان نرمی سیستم تعلیق را بالا برده و شدت صدای ورودی به کابین را نیز تقلیل داده است. سامانه فرمان برقی هم به منظور حصول هندلینگ راحت‌تر مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است. در مسیرهای مستقیم سواری لکسس بسیار راحت و خوشایند است. شیشه بزرگ جلو نیز دید خوبی به بیرون فراهم می نماید.

لکسس LX570
سامانه چهار چرخ محرک به همراه سیستم تنظیم الکترو هیدرولیکی ارتفاع تعلیق، به طور استاندارد بر روی لکسس LX570 ارائه شده‌اند.
در ضمن سامانه عملکرد کرال به همراه سیستم کنترل کشش چند حالته، قابلیت‌های آفرود این خودرو را افزایش داده‌اند. اما متاسفانه لاستیک‌های فاق کوتاه و رینگ‌های ویژه ۲۰ اینچی، چندان مناسب مسیرهای آفرودی نیستند.

لکسس LX570
نسخه دو ردیفه لکسوس LX تنها در قالب یک تریم عرضه می‌شود که به طور استاندارد از امکانات ذیل بهره می‌برد:
سامانه کمکی پارک، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم اطلاعات‌سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی که از بالای داشبورد قد برافراشته است.
متاسفانه کار با سیستم اطلاعات سرگرمی حین رانندگی دشوار بوده و کنترلگر آن حساسیت بسیار بالایی دارد.

لکسس LX570
لکسس همچنین اجازه دستیابی به مجموعه نرم‎افزارهای Enform خود را صادر کرده که از طریق این قابلیت شما می‌توانید موتور خودرو و سیستم تهویه را از راه دور روشن یا خاموش نموده، قفل درب‌ها را باز و بسته نمایید و یا خودرو را در یک پارکینگ شلوغ به راحتی جانمایی کنید.

بهای لکسس LX570 دو ردیفه معادل ۸۵,۳۸۰ دلار است که در حدود پنج هزار دلار نسبت به نسخه سه ردیفه ارزانتر بوده و هزار دلار بیشتر از قیمت نسخه پایه لندکروزر است.

با این وجود لکسس LX دو ردیفه از نقاط قوت زیادی برخوردار است: محفظه بار بسیار حجیم، پیشرانه قدرتمند V-8 و سواری آسایش‌بخش که در مسافرت‌های طولانی بسیار خوشایند خواهد بود.

اگر توانایی پرداخت مبلغ ۸۵ هزار دلار را دارید و مایلید که از بسیاری حریفان مدرن‌تر این خودرو چشم‌پوشی نمایید، لکسوس LX570 دو ردیفه یک محصول رقابتی و توانا در این کلاس به شمار می‌رود که می‌تواند موجبات رضایت و خرسندی شما را فراهم نماید.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (152 ديدگاه)

    تو این کلاس از نظر من فعلا بهترین لینکلن نویگیتره بعد کادیلاک اسکلید. نسل جدید اسکلید بیاد اون بهترین خواهد بود. مزیت خاص این لکسس دوام و قابلیت اطمینان بالاشه ولی از لحاظ اعداد و ارقام امریکایی ها و آلمانی ها و انگلیسی ها برترن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Mohamad

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اعداد و ارقام بمونه برا اهلش
      کیفیت و اطمینان و آسایش و راحتی و ماندگاری و آفرود هم بزار واسه ما

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Yaser1986

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    لامصب کشتی هستش واسه خودش کیفیت داره از سرو روش میباره
    خدا لعنت کنه کسایی رو که باعث محرومیت مردم از ماشینای روز دنیا شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. T.H.M

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    اون عکس های آخر که داخل ماشین رو نشون میده (کرم رنگ) واسه مدلای قدیمی تر (2008 تا 2015) هستش. اصلاح کنید لطفا. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سردبیر

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. تصاویر این مقاله از روی منبع که در انتهای مطلب ذکر شده برداشته شده و مربوط به مدل 2018 هست.
      ممنون

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (87 ديدگاه)

        اقا اون عکسه که داشبورد رو نشون میده واضحه مال قبل فیس لیفته. اون عکس داشبورد رو میگم که ال ایکس های تو ایران داخلشون اونجوریه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. T.H.M

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        سایت motor 1 رو دیدم الان. اون عکس هایی که گذاشتید و کنسول مرکزی رو نشون میده اصن تو این سایت عکساش نیست و واضحه برای مدلای قدیمی تره. اصلا خودتون تو عکس چهارم، عکس داخل و کنسول نسل جدید رو گذاشتید بعد تو عکسای پایینی اصن شکل کنسول فرق داره. خوب واضحه قدیمیه دیگه. از اون 8 تا عکس آخری که داخل کرم رنگ ماشینو نشون میده، 4 تای دومی واسه مدل 2018 هستش و تو این سایت هم گذاشته، ولی 4 تای اولی واسه مدل قدیمی هستش و تو این سایت هم این عکسا نیست. اصن تابلو هستش متفاوتن. یه نگاه به درب عقب دو تا گروه عکسا از داخل نگاه کنید. محل قرار گیری اون یه تیکه چوب و سایر چیزاش و هم چنین صندلی هاش که تو 4 تا بالایی پشت سری ندارن در حالیکه تو پایینی داره و غیره. البته چیز مهمی نیستا. همینطوری بی کار بودم خواستم گیر بدم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (764 ديدگاه)

          بله. کاملا حق با شماست. اصلاح شد. ممنون از دقت نظر شما

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. datsun

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      پدال عزیز این عکس داخلی مدلهای قدیمیه
      مدل ۲۰۱۸ عکسهاش تو سایت لکسوس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. maximus

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این نسل از ال ایکس ۵۷۰ زمانی تولید شد که لامبورگینی به تازگی گالاردو و مورسیه لاگو رو فیس لیفت کرده بود !!!!! اونا که سوپراسپرت و هایپر اسپرت بودن از ۶-۷ سال پیش دیگه تولید نمیشن!!! ال ایکس ۵۷۰ هم دیگه خیلی قدیمی شده و بعیده جز یک تعداد اندک کسی حاضر به پرداخت ۸۵ هزار دلار براش باشه وقتی گزینه‌های خیلی بهتری چه در رده ی لوکس و چه غیر لوکس اما باارزش (مثل فورد expedition) وجود دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (87 ديدگاه)

      تو نخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maximus

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        این دیگه چه حرف مسخره ایه که میگی !

        همین جواب رو به صورت های مختلف به همه میشه داد … شما هم اگر از پراید و کویک و‌ تیبا راضی نیستی خب نخر ! اگر از رانا و ۲۰۶ و ۴۰۵ خوشت نمیاد نخر ! اگر از زندگیت راضی نیستی خب زندگی نکن ! اگر از کامنت من راضی نیستی خب نخون !

        فضای سایت رو واسه تبادل نظر گذاشتن دیگه … شک نداشته باش خود تویوتا هم به این حقیقت واقفه وگرنه این ماشین رو ۳ بار فیس لیفت نمی‌کرد…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (3477 ديدگاه)

          شما حرف های بقیه رو مسخره میدونی
          اگه اشتباه نکنم آمار فروش ایالات متحده شش هزار تا بود در ۲۰۱۷ که نسبت به سال قبلش رشد فروش داشته از اون ماشینی که نام بردی فورشش بیشتر بوده ، میگی تعداد اندک ! بعید میدونی کسی بخره ! یه کلام بگو خوشم نمیاد الکی رو هوا کامنت نزار

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. [Soroush]

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (135 ديدگاه)

          مطمئنا lx ماشین خوبیه ولی فروشش خیلی کمتر از رقباشه تو امریکا. اما سکویا با طراحی بهتر (بنظر من) 2 برابر لکسوس lx فروخته. البته لکسوس جز فول سایز پریمیوم و سکویا سگمنت فول سایزه. پرفروش ترین ها تو این دو سگمنت : کادیلاک اسکالید و شورولت تاهو .
          http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2017-q4-premium-full-size-suv-segment/
          http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-q4-2017-large-suv-segment/

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (91 ديدگاه)

      ولی امار فروش این خودرو تو کشور های بیابانی و کوهستانب که نیاز به افرودر هست چیزی بر خلاف نظر شما رو میرسونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    من بشدت عاشق این مدل لکسوسم.
    اگر حاشیه خلیج فارس یا کانادا یا آمریکا بودم بدون دِرنگ یکیشو میخریدم.
    البته میگن ((اگر)) را کاشتن در نیومد
    ایشالاه برا ما در بیاد?
    دعا میکنم شب خواب دلار ۱۰۰۰ تومنی ببینید تا صبح که بلند شدید سرحال باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ستار

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    تنها چیزی که به ذهنم میاد از این دو پست قبلی پدال

    چطوری ایرانی؟؟!!
    «پ.ن آنونس فیلم به وقت شام»

    بدم حالم خراب،از این همه زیبایی دنیا که هیچیش نسیب مردم عادی ایران نشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Mohamad

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    از غول های مورد علاقه من
    شما فقط زل بزن به کابین خودرو ببین چه کرده
    سوار شی و ممکلت رو زیر و رو کنی باهاش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    لکسس نظر من رو انجام داد و فهمید ۳ ردیف صندلی برای اس یو وی زیاد هست و یه چیز الکی هست و فضا رو اشغال میکنه.کراس اور و اس یو وی باید ۲ ردیف صندلی داشته باشه نه ۳ ردیف صندلی.واقعا تعجبم چرا سانتافه ۲۰۱۹ سه ردیف صندلی گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. net

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    ای کاش لکسس جلو پنجرو تغییر میداد.قیافه ماشیناش با این جلو پنجره تیز زشت شده.لکسوس نباید جلو پنجره رو داخل سپر جلو کنه این کار باعث زشت شدن ماشیناش شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    مصرف سوختش خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به نظرم سلطان این سگمنت کادیلاک اسکالید هست و بعدش لینکولن نویگیتور.بعد اون نوبت به این لکسوس میرسه.البته من تو منطقه ازاد سوار نسل قبلیش شدم واقعا ماشین بی درد سر و خیلی خیلی راحته.جوری که حتی ادم دست اندازم حس نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسل جدیدش ۲۰۱۸ با طراحی داخلی که عربها سوارش میشن ۴نفره عکستی اونم با نقد بزارید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهنام

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هی گفتن کادیلاک اسکالید و….گفتم بینم چیه،دیدم یه استارت دکمه ای نداره باید مث پراید با سوییچ روشنش کنی،این خیلی ظرافت داره لعنتی،عین کابین هواپیماست،خوشبحال اوناییکه دارن…

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا