لکسوس

اولین تجربه رانندگی با لکسس RX L جدید

لکسس می‌گوید از زمان عرضه شاسی‌بلند RX در سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون دستگاه از این خودرو را طی ۴ نسل و در سراسر جهان فروخته است. همانند اکثر لوکس سازان جهانی، این برند نیز شاسی‌بلندی لوکس برای تأمین بودجه موردنیاز تولید خودروهای اسپورت عرضه کرده است. این فرایند باعث شده خودروهایی همچون LFA نمادین و LC کوپه جدید به دوستداران معرفی شوند.

لکسس RX L جدید
با افزایش تقاضا برای شاسی بلندهای لوکس جای تعجبی ندارد که لکسس به فکر معرفی نسخه‌های بیشتری بیفتد. به همین دلیل است که RX L معرفی شده، خودرویی طویل‌تر از نسخه استاندارد که گران‌تر از رقبایی همچون ب ام و X5، ولوو XC90 و آئودی Q7 می‌باشد.

لکسس RX L جدید
مهم‌ترین تغییر این نسخه اضافه شدن ردیف سوم صندلی‌ها و افزوده شدن ۱۱۰ میلی‌متر به طول خودرو است. بازطراحی این خودرو خیلی چشمگیر نبوده و تنها برخی تغییرات در بخش عقب RX L صورت گرفته‌اند. فاصله بین محورها تغییری نداشته بنابراین طول بیشتر خودرو در بخش عقب دیده می‌شود. اورهنگ این بخش کمی طویل‌تر بوده و شیشه عقب نیز سرراست‌تر از نسخه استاندارد است تا بدین ترتیب سقف بلندقدتری برای نشستن سرنشینان در ردیف سوم فراهم شود.


لکسس می‌گوید در ردیف سوم صندلی‌ها کودکان کاملاً راحت خواهند بود اما این فضا برای دو فرد بزرگ‌سال تنگ می‌باشد. RX L یک خودروی هفت‌نفره واقعی نیست و بیشتر شبیه نسخه‌های ۵+۲ می‌باشد. به منظور ایجاد فضای مناسب در ردیف آخر صندلی‌ها لکسس کمی ارتفاع میانه صندلی ردیف دوم را افزایش داده است. البته به منظور ایجاد فضای پای کافی باید صندلی را کمی به جلو هل دهید که این هم باعث کاهش فضای صندلی ردیف دوم می‌شود.

لکسس RX L جدید
اگرچه فضای عقب آئودی Q7 کمی بیشتر است اما افرادی که در صندلی‌های انتهایی RX L می‌نشینند کنترل‌های خاص خود برای سیستم تهویه مطبوع را خواهند داشت. همچنین وارد شدن به این بخش نیز خیلی سخت نیست زیرا تا شدن صندلی‌های ردیف دوم و به جلو کشیدن آن تنها با یک اهرم صورت می‌گیرد. همچنین با فشار یک دکمه نیز دو صندلی در کف خودرو تا می‌شوند.

با بخش عقبی طویل‌تر، فضای بار این لکسس نیز بهبود یافته است. ظرفیت محفظه بار از ۴۵۳ به ۴۹۵ لیتر رسیده است. البته این میزان فضا برای غلبه بر رقبا کافی نیست و آئودی Q7 در حالت ۵ نفره فضای بار ۷۷۰ لیتری دارد و زمانی که هر ۷ صندلی ولوو XC90 در جای خود قرار داشته باشند فضای ۴۵۱ لیتری ایجاد می‌شود.

لکسس RX L جدید
اینکه روش سنتی لکسس در ایجاد فضایی لوکس را دوست داشته باشید یا خیر به خود شما مربوط می‌شود. پشت آمپرها و ساعت آنالوگ درست در فضایی مناسب قرار گرفته‌اند. اگرچه کیفیت متریال بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی RX L با جدیدترین محصولات آئودی قابل‌مقایسه نبوده و همچنین با حس مدرنیته ولوو نیز فاصله دارند اما قطعاً در کابین این خودروی ژاپنی هم حس لوکس بودن را خواهید یافت.

علیرغم آنکه لکسس RX L خودرویی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است اما از پشت فرمان شما را به مسابقه تشویق نمی‌کند. این خودرو دارای حالت اسپورت است اما هیچ نشانه‌ای از این موضوع را نشان نمی‌دهد. این خودرو بیشتر روی حرکت و سواری نرم تمرکز دارد. کیفیت سواری در همه سرعت‌ها خوب بوده و RX L خودرویی کاملاً ریلکس نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود گیربکس CVT را خیلی روی دورهای بالاتر نگه ندارید.

لکسس RX L جدید

لکسس RX L جدید
وزن اضافی ردیف سوم و طول بیشتر بدنه به این معنی است که مصرف سوخت این خودرو بیشتر خواهد بود؛ اما مصرف ۶ لیتری هنوز هم برای خودرویی ۶ سیلندر و ۲.۵ تنی کاملاً احساس‌برانگیز بوده اما نسخه دیزلی XC90 D5 سریع‌تر و اقتصادی‌تر است.

لکسس RX L جدید

لکسس RX L جدید
لکسس RX L در مقایسه با نسخه استاندارد تغییرات بسیار کمی داشته و به همین خاطر هنوز هم انتخابی مناسب در کلاس شاسی بلندهای لوکس است. این خودرو قطعاً با استقبال خانواده‌های پرجمعیت‌تر روبرو خواهد شد اما بسیاری از رقبای این کلاس نیز مدعی قدرتمندی بوده و رانندگی هیجان‌انگیزتر و فضای بار و سرنشین بیشتری دارند.

مشخصات لکسس RX 450hL لاکچری

  • قیمت: ۵۴۰۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۸ اسب بخار/۳۳۵ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. sinamclaren

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چیزهایی که باعث میشه دوستش داشته باشم اینه که شاسی بلندی با قیافه جوون پسنده داخلش فوقلاده زیباست و بی نقصه موتور انتخابی بسیار عالی یعنی شش سیلندر سه و نیم لیتری تنفس طبیعی داره(موتوری که داخل ب ام و ایکس 5 جاش خیلی خالیه و میشه تنها نقص ب ام و دونست) و از همه مهتمر 7 نفرست.چیزهایی که دوست ندارم و به نظرم بزرگترین نقصه شه و نمیشه ازش گذشت قیافه بیرونشه (این چین و چروکهای بدنش یه به قول خودشون طرح الماس)مونده تا به بلوغ برسه ظاهرش بیشتر شخصیتهای کارتونی ژاپنی مثل مگامنو..داره به نظرم مثل رقبای المانیش یه بدنه سیقلیه بیضوی میگذاشت روش بهتر بود
    در کل خیلی دوستش دارم ولی تا دلت بخواد داخل یوتیوب همه بهش رای منفی دادن و میگن اگر قصد خرید 7نفره داری buy a highlander and save your money
    یه تویوتا هایلندر بخر و باقی پولتم صرفه جویی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چرا تو انقدر زشتی لعنتی / یکی از داغون ترین طراحی های تمام دوران ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این نسخه 7 نفره زیاد جالب نیست اما مدل 5 نفرش رو واقعا دوست دارم.سواری بسیار راحتی داره و داخلش به طرز عجیبی ساکته.متاسفانه پیش نیومد بخرمش یکی از دوستان با قیمت خوبی میفروخت اما اشتباه کردم و نگرفتمش :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. T.H.M

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آره این نسخه 7 نفرش به زیبایی مدل 5 نفرش به نظر نمیرسه حداقل تو عکس. تو نمایشگاه تهران از نزدیک دیدمش (5 نفره). واقعا زیبا و جذابه. باید بگم اصلا ماشین خوش عکسی نیس. تو خیلی از عکس ها شاید قشنگ به نظر نرسه، ولی از نزدیک فوق العاده زیباست از نظر من. برعکس مثلا مدل NX که هم خوش عکسه هم از نزدیک خیلی قشنگه.
      طراحی داخلیش هم که حرف نداره و یکی از 10 طراحی داخلی برتر 2016 شد. در مورد راحتی و ساکتیش هم که دیگه چیز بدیهیه دیگه. از ویژگی های همیشگی یک لکسس.
      شما هم ایشالا یه روز بخری امیرجان. گرچه با این افزایش قیمت های باورنکردنی خیلی سخت شده دیگه. افتضاح شده افتضاح

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        خیلی مخلصیم.آره واقعا از نزدیک آدم باید ببینه به نظرم توی عکس هم قیافش خوبه.والا با این وضعیت یک چهارم این ماشین رو هم نمی تونم بخرم.هر چند بعیده اما امیدوارم وضعیت خوب بشه و شما هم بتونی ماشین مورد علاقه ات بخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    هر چقدر RX خوب و پخته هست این نسخه شتاب زده است انگار. بعید بود از لکسس.
    RX 350L با طول ۵ متر، حدود ۱۱ سانتی‌متر بزرگ‌تر از مدل استاندارد با ظرفیت ۵ سرنشین است. نشستن در صندلی‌های ردیف سوم کار نسبتاً مشکلی است. البته صندلی‌های ردیف دوم به‌خوبی خم می‌شوند ولی به‌دلیل اینکه درها برای کابینی با سه ردیف صندلی طراحی نشده‌اند، سوار و پیاده شدن به لکسوس RX 350L فرآیند پیچیده‌ای است. بر اساس گفته‌های تیم طراحی لکسوس، صندلی‌های ردیف سوم حدود ۶۰ سانتی‌متر فضای پا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند، اما باید خاطر نشان کرد که این فضا فقط در صورت جلو بردن کامل صندلی‌های ردیف دوم ایجاد می‌شود. در واقع باید سرنشینان ردیف وسط با پاهای خود خداحافظی کنند تا فضای پای ۶۰ سانتی‌متر در عقب وجود داشته باشد. در صورت ثابت نگه داشتن صندلی‌های ردیف دوم و ایجاد فضایی راحت، در نهایت سرنشین با حداکثر سن ۱۰ سال در ردیف آخر جای خواهد گرفت.
    همانطور که می‌دانیم خودروهای با سه ردیف صندلی برای خانواده‌های پرجمعیت طراحی شده‌اند و سناریوی همیشگی این خودروها، سفرهای خانوادگی طولانی مدت است. در شرایطی که تمام صندلی‌های RX 350L تکمیل باشند، فقط ۴۶۲ لیتر فضا برای بارگیری در دسترس بوده که حتی از برخی هاچ‌بک‌های فعلی بازار هم کمتر است. با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار به ۹۴۶ لیتر و خواباندن ردیف‌های سوم و دوم به ۲۰۰۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند.
    برای مقایسه به مشخصات نزدیک‌ترین رقیبآکورا MDX با قیمت پایه ۴۴ هزار و ۲۰۰ دلار در مقایسه با RX 350L، حدود ۱۲ سانتی‌متر فضای پای سرنشینان ردیف آخر و ۱۴ سانتی‌متر فضای پا ردیف دوم بیشتری دارد. البته نکته‌ی مهم این است که MDX در حالت تکمیل ظرفیت، فقط ۴۲۵ لیتر در صندوق عقب حجم دارد. با این‌حال در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف آخر، صندوق عقب آکورا ۱۰۸۷ لیتر فضا در اختیار می‌گذارد. آکورا MDX با ۱.۲۷ سانتی‌متر طول کمتر و ۲.۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر و فضای جادارتر از RX 350L، اهمیت طراحی خودروی ۷ سرنشینه در برابر ۵ سرنشینه را نشان می‌دهد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Cristiano Rolambo

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    RX ماشین بسیار خوبیه و در بین رقبا فقط Q7 ، نسل جدید X5 و XC90 رو بهش ترجیح میدم
    از نزدیک خیلی قشنگتر از عکسه

    فقط امیدوارم این افزایش طول باعث نشده باشه خیلی دراز و نامتناسب به نظر بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. TRX (تایماز)

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (317 ديدگاه)

    دیگه تحسین ماشین هایی که تو کشورمون وجود دارند ولی عملا غیر قابل دسترسن.
    مثل قدیم برام خوشایند نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدامین

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      لکسوس rx از زمان های قدیم غیرقابل دسترس بوده و هست!
      اون چیزی که در دسترس مردم بوده سانتافه توسان کمری و اپتیما و … بوده!
      ولی حرف شما درست.ایشالا وضع اقتصادی درست میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. میک

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی تیزو افراطیه لکسوس دیگه کم کم داره حال بهم زن میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا