لکسوس

تجربه رانندگی با لکسس UX 250h E-Four مدل 2020

تعداد اعضای خانواده لکسس UX در سال آینده و با تولید نسخه تمام الکتریکی افزایش خواهد یافت و اگرچه UX 300 e جدید مرکز تمام توجهات خواهد بود اما این به معنی دست کشیدن لکسس از نسخه‌های هیبریدی دیگر نیست.

لکسس UX 250h

دلیل آن‌هم به رقیب لکسس یعنی ب‌ام‌و X2 مربوط می‌شود که هم‌اکنون به‌صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. قوای محرکه بنزینی/الکتریکی کنونی پذیرای پیشرانه دوم در اکسل عقب شده و در شرایط چسبندگی کم می‌تواند ۷ اسب بخار و ۵۵ نیوتون متر را به چرخ های عقب هدیه کند.

لکسس UX 250h

سیستم E-Four آن‌گونه که لکسس می‌گوید راندمان و کارایی بهتری نسبت به شفت‌های مرسوم پیشرانه‌های درون‌سوز دارد. همچنین این سیستم وزن زیادی نداشته و تنها ۶۰ کیلوگرم را به وزن نسخه دیفرانسیل جلوی UX اضافه کرده است.

لکسس UX 250h

به این ترتیب UX در اکثر مواقع همان حس نسخه‌های قبلی را خواهد داشت. این شاسی‌بلند لوکس از پلتفرم جهانی تویوتا که در محصولاتی همچون یاریس جدید، پریوس و کمری بکار رفته استفاده می‌کند و همانند این خودروها سواری نسبتاً درگیر کننده و درعین‌حال راحتی دارد. با راندن خودرو حس می‌کنید مرکز ثقل آن پایین‌تر قرار داشته و با تیزی خاصی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد. البته UX فاقد پایداری یا چابکی ب‌ام‌و X2 بوده ولی به اندازه آن هیجان‌انگیز است.

لکسس UX 250h

آسایش کابین نیز در سطح بالایی قرار داشته و یکی از دلایل آن به قوای محرکه هیبریدی مربوط می‌شود. علاوه بر پیشرانه الکتریکی اکسل عقب یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری و یک پیشرانه الکتریکی دیگر در جلو با خروجی ۱۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری وجود دارد. باتری کوچک خودرو نیز هم توسط ترمزهای احیا شونده و هم توسط پیشرانه بنزینی شارژ شد و باعث می‌شود برد الکتریکی خودرو در مسافت‌های کوتاه تأمین شود.

لکسس UX 250h

گشتاور پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده UX 250h در سرعت‌های پایین پاسخگو حس شود و قدرت مناسب خودرو در دورهای پایین به این معنی است که نیازی به تحت‌فشار قرار گرفتن گیربکس CVT نیست. این گیربکس دارای حالت نیمه اتوماتیک نیز بوده که باعث درگیر شدن مصنوعی دنده‌ها می‌شود. گیربکس عملکرد خوبی دارد اما درگیر شدن در حالت نیمه اتوماتیک طول می‌کشد که عجیب است.

لکسس UX 250h

اما قوای محرکه هیبریدی لکسس در شهر خودش را به خوبی نشان می‌دهد. در ترافیک معمول شهری که حرکت و توقف زیادی وجود دارد UX کم‌مصرف‌تر از همه رقبای خود است. در حقیقت این خودرو کم‌مصرف‌تر از مصرف رسمی و ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر ظاهر شد.

لکسس UX 250h

اما همه‌ی این موارد را می‌توان درباره نسخه دیفرانسیل جلوی UX نیز گفت. با وزن و یک پیشرانه کمتر، UX کنونی می‌تواند بیشتر در حالت الکتریکی رانده شود و بنابراین راندمان بالاتری دارد. در تست‌های رسمی نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو مصرف سوخت ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است.

لکسس UX 250h

اگرچه شاید برخی افراد معتقد باشند انتخاب مدل چهار چرخ محرک به خاطر کشش بیشتر ارزشش را دارد اما واقعیت این است تا زمانی که هر روز در مسیرهای مرطوب و بارانی رانندگی نکنید مزیت‌های این سیستم بسیار کم خواهد بود. اگر واقعاً اولویت شما چسبندگی خودرو در آب‌وهوای بد است شاید بهتر باشد ۱۲۷۰ پوند در نظر گرفته شده برای سیستم E-Four را صرف دو جفت لاستیک‌های زمستانی بکنید.

لکسس UX 250h

دو بخشی که UX پشت سر رقبای آلمانی خود قرار می‌گیرد عبارت‌اند از سیستم اطلاعات سرگرمی عجیب و محفظه بار کوچک. البته برخی تغییرات در این خودرو رخ داده‌اند.

لکسس UX 250h

فضای بار این شاسی‌بلند ژاپنی هنوز هم کوچک‌تر از رقباست. کف صندوق بسیار بالا بوده و تنها ۳۲۰ لیتر فضا دارد. برای مقایسه باید گفت ب‌ام‌و X2 فضای بار ۴۷۰ لیتری را ارائه کرده و حتی آئودی Q2 نیز ۴۰۵ لیتر فضای بار دارد.

لکسس UX 250h

همچون گذشته استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز دردسرهای خودش را دارد. صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی خیلی به لمس دستان حساس نبوده و تمامی عملکردها هم از طریق تاچ پدی کنترل می‌شود که هر از گاهی درست کار نمی‌کند. البته وجود اپل کارپلی و اندروید اتو باعث بهبود اوضاع شده است.

لکسس UX 250h

اما تمامی نقاط قوت این خودرو همچون طراحی کابین باقی مانده‌اند. به جز برخی پلاستیک‌های سخت بکار رفته در این بخش، کابین احساس کیفیت ساخت بالا را القا می‌کند.

خودروی حاضر در تست از تریم تاکومی بوده که در واقع فول ترین نسخه UX است و قیمت ۴۱۴۲۰ پوندی دارد. این در حالی است که قیمت پایه مدل E-Four از ۳۶۷۷۰ پوند شروع می‌شود. تمامی مدل‌ها از تجهیزات استاندارد خوبی بهره‌مند بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی، حسگرهای پارک جلو و عقب، صندلی‌ها و فرمان گرم شونده، صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید و… اشاره کرد.

UX یک شاسی‌بلند کامپکت دوست‌داشتنی بوده و بی‌شک بهترین محصول لکسس است. البته مشتریان کمی از مزیت‌های این نسخه چهار چرخ محرک بهره خواهند برد مخصوصاً که برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخت شود. وجود اپل کارپلی و اندروید اتو یکی از دو مشکل عمده این خودرو را حل کرده اما مشکل فضای بار کوچک آن هنوز هم به قوت خود باقی است.

لکسس UX 250h

مشخصات لکسس UX 250h تاکومی E-Four AWD

  • قیمت: ۴۱۴۲۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۱ اسب بخار/۱۹۰ نیوتون متر به همراه ۲۵۷ نیوتون متر گشتاور پیشرانه‌های الکتریکی
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    میشه گفت این ماشین واسه زندگی مدرن شهری طراحی شده و طبق مطالبی که از این ماشین خوندم لکسوس UX از اون ماشینایی هستش که پر از آپشنای مختلفه

    موافقم 33
    مخالفم 3
  2. Hadi

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عاشق طراحی لکسسم…
    انگار کانسپته
    و به این زودی هام تو ذوق نمیزنه…

    موافقم 26
    مخالفم 2
  3. Mohammad

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    روزبه روز بیشتر عاشق طراحی های لکسوس میشم

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. Maserati

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چرا کمپانی ها تو گند زدن استادن؟؟؟؟اخه چرا دی لایتو بردی بالا ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 5
    مخالفم 20
  5. مهدی موتورز

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    یه لکسوز بود خیلی کوچیک بود
    اسمش چی بود؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      Ct200h
      هاچبک هست. تو ایران هم هست نمونش.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. AMG_73///

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. حسن

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    کوچولوی ریزه میزه این همه بلانمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Arena

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (20 ديدگاه)

      البته همین کوچولوی ریزه میزه اگر به ایران ویرانمون وارد میشد فکر کنم بالای ۵ میلیارد قیمت گذاری میشد
      به لطف اقتدار و مسئولین با عرضه و درستکارمون!!!!?

      موافقم 13
      مخالفم 0
  8. Me

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    هیبرید های جدید تویوتا واقعن خوبن
    Ux
    Rav4 prime
    Corolla 2.0 hybrid
    حتی یاریس جدید ،علیرغم یاریس بودنش ولی واقعا خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. ارشیاSVJ

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    طراحی های لکسوس عالین!!???

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا