لکسوس

تخت گاز با لکسس IS F در اتوبان‌های آلمان

لکسس IS F در سال ۲۰۰۷ و به عنوان اولین سدان اسپورت و واقعی این برند که بتواند ب‌ام‌و M3 و نسخه‌های متنوع AMG از مرسدس C کلاس را به چالش بکشد معرفی شد. در این ویدئو شاهد عملکرد سدان سالخورده لکسس در اتوبان‌های آلمان خواهیم بود.

IS F به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با کد ۲UR-GSE مجهزی است. این پیشرانه از تکنولوژی سرسیلندر طراحی شده توسط یاماها برای ایجاد حداکثر پرفورمنس سود می‌برد. نیروگاه یاد شده خروجی ۴۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۳ نیوتون متری دارد.

تنها گیربکس در دسترس برای خریداران این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده است. این گیربکس دارای حالت تعویض دستی در پشت فرمان نیز بوده است.

صدای تولیدی پیشرانه در دورهای پایین عالی و عضلانی بوده و هرچه دور پیشرانه بالاتر می‌رود صدا تیزتر می‌شود.

در اولین تست انجام شده به راحتی سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و جی‌پی‌اس نشان می‌دهد این عمل ۵.۰۵ ثانیه زمان می‌برد. لکسس ادعا کرده IS F شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای دارد.

پس از اشاره به برخی جزئیات همچون صدای اگزوز و چندین بار دور زدن در اتوبان سرانجام نوبت به تست حداکثر سرعت IS F می‌رسد. این بار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵.۱۶ ثانیه ثبت شده و مسافت ۴۰۰ متر نیز در ۱۳.۰۶ ثانیه طی می‌شود. همچنین رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۶.۳۹ ثانیه زمان نیاز دارد. مسافت ۸۰۰ متر نیز در ۲۰.۲۱ ثانیه طی شده است.

در جی‌پی‌اس به‌طور کوتاه عدد ۲۶۸ کیلومتر در ساعت نقش می‌بندد هرچند لکسس حداکثر سرعت رسمی IS F را ۲۷۳.۶ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. به نظر می‌رسد این سدان در صورت وجود فضای بیشتر می‌تواند به سقف سرعت خود نزدیک‌تر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ( Only she reminds me of love )

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    دور موتورش خیلی کم است روی اعصابه…
    صداش هم اصلا جالب نیست …
    به نظرم شبیه صدای نیسان z370 است ‌.

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. کیان

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      منظورتون rpm هست ؟ تا 9000 هست، کمه ؟ خیلی از سوپر اسپرتها 8000 دور هستن، در نظر بگیر سال 2007 هست ماشین بسیار مناسب و خوب.
      وجود گیربکس 8 سرعته تو اون سال هم جای تحسین برای لکسوس داره.
      ماشین 14 سال پیش ساخته شده 140 هزارتا کار کرده و خیلی راحت شتاب نزدیک به شتاب رسمی و ثبت میکنه، اینجاست ک کیفیت و ماندگاری ژاپنی خودش و نشون میده.

      صدای موتور غرش جذابی داره واقعا

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. ( Only she reminds me of love )

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        عزیز من کجاش تا ۹۰۰۰ هست ؟!؟!؟!؟
        میشه به من نشون بدی.
        تا ۶۵۰۰ بیشتر نیست.
        کمی با دقت به همراه عینک ات فیلم را ببین متوجه میشی.

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. کیان

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          دوستان یه گل ریزونی بکنید برای ایشون عینک مغزی بخریم، از عینک چشم کارشون رد شده !!!
          اخه علامه اینکه داره دستی داره دنده میده و رو رد لاین عوض میکنه و تو نمیتونی تشخیص بدی و اومدی اظهار نظر کارشناسانه میکنی هم ؟!
          خدایا خودت به دادمون برس

          موافقم 9
          مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        منظور ایشون رد لاینه

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. ( Only she reminds me of love )

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          Amirreza
          👌🏻👍🏻👌🏻

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. بهنام

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (985 ديدگاه)

      بازم نظرات کارشناسانه اقای رستمی 😬

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. Zakaria

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      این دور برای موتور 8 سیلندر کاملا کافیه. موتورای تنفس طبیعی 4 و 6 سیلندر چون اجزای کمتری دارن راحت تر به دورهای بالا میرسن اما یه موتور 8 سیلندر نمیتونه با حفظ Reliability (قابلیت اطمینان) به این دور برسه. یه مثلث معروف هست به اسم “holy triangle of speed” که سه وجه اون reliability , cost , performance هستن شما نمیتونین هرسه رو کامل باهم داشته باشید. ماشینی مثل لامبورگینی اونتادور با موتور تنفس طبیعی 12 سیلندر میتونه تا 8000RPM دور بگیره اما قید cost رو زده ولی لکسس تا حدی performance رو فدای cost کرده و هردو رو به تعادل رسونده. اگه گراف توان و گشتاور لکسس رو تو نت سرچ کنید، میبینید که تقریبا از دور 5200 شیب نمودار توان صفر میشه و گشتاور هم شروع میکنه به حرکت با شیب منفی، پس عملا نیازی به دور بالاتر نداره.

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. ( Only she reminds me of love )

        ۱۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        👌🏻

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. ممد

          ۱۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          کارشناس بزرگ میدونستی همون داج وایپر ردلاینش چنده؟یا چارجر(کلاسیک)؟یا چلنجر؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. Ali_x76

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    فکر کن ماشین ۴۰۰ اسب بخاری حداکثر سرعتش ۲۷۰ تاست، اون وقت طرف میگه با پرشیا ۲۵۰ تا رفتم.
    پراید هایی که ۲۰۰ تا میرن بماند…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من دوستم نمایشگاه ماشین داره نزدیک بندر انزلی رفتم سوار یه is250 شدم. هندلینگ و کیفیت ماشین واقعا خوب بود. الان این رو دیدم یادش افتادم.
    این هم شتاب خوبی گرفت. غرش خوبی داره موتورش.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      خوشبحالت منم خیلی دوست دارم یبار لکسوس آی اس سری اف رو برونم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. Mad.z.Max

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    خدایا ماشین ۱۳۸هزارتا کارکردشه، بعد عین هولو ۲۷۰ تا پر میکنه، چقد دوس داشتنیه این ماشین، اگه گیرم بیاد توی کیش میرم اجاره میکنم یکی دو روزم که شده..
    تا الان باحالترین ماشینی که روندم، یه چلنجر هشت سیلندر اجاره ای همون توی کیش بوده، و با اینکه ۵-۶ سال میگذره از تجربم، ولی هنوزم وقتی بهش فکر میکنما، لرزه به تنم می افته، بس که هیبت داشت و خشن و در عین حال جذاب بود..
    البته یه ضدحال بزرگی که کیش داره، وجود دوربینای کنترل سرعت قدم به قدمشه، که البته من تاحالا دو سه بار نصف شب پلاک ماشینو کمی چسب کاری کردم و با ترس و لرز یذره به ماشین گاز دادم که عقده ای برنگشته باشم :))

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. سورنا

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      😂😂😂😍😍

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4887 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم رانندگی با هر مدلی از لکسوس همونجوری که انتظار میره نرم و لطیف هستش و کُل سیستم ماشین ساده و روان کار میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    لکسس is مخصوصا تو نسل جدیدش از همه ی رقباش زیبا تره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا