لکسوس

چراغ‌های هوشمند و متمایز لکسس RX 2020

لکسس، جاده‌ی پیش روی راننده را با تکنولوژی هنرمندانه‌ی جدیدی روشن‌تر خواهد کرد. این تکنولوژی اواخر سال جاری در کراس اوور لوکس و فیس لیفت شده‌ی RX معرفی می‌شود.


این سیستم که باعث روشنایی ایمن‌تر در شب و شرایط آب و هوایی نامساعد می‌شود BladeScan نام داشته و کنترل فتومتریک جلوی خودرو را در بازه‌ی ۱.۷ تا ۰.۷ درجه بهبود می‌بخشد به این معنی که رانندگان قادر خواهند بود بخش‌هایی از جاده که معمولاً دیدن آن‌ها با استفاده از سیستم‌های نوربالا میسر نیست را مشاهده کنند. از جمله‌ی این بخش‌ها می‌توان به حاشیه‌ی جاده‌ها، عابران پیاده و موانع احتمالی اشاره کرد.

همچنین با این سیستم علائم جاده‌ای زودتر در دید راننده ظاهر خواهند شد.


اگرچه RX قبل از فیس لیفت به چراغ‌های LED با نوربالای تطبیقی مجهز بوده اما تشخیص عابران پیاده در سیستم جدید تا ۲۴ متر بهبود یافته و این چراغ‌های جدید فاصله‌ی ۵۶ متری را پوشش می‌دهند.


همچنین تکنولوژی جدید لکسس چشم دیگر رانندگان را اذیت نکرده و تعداد LED ها را در پایین‌ترین حد ممکن (۱۰ عدد در هر طرف خودرو) نگه داشته است. این LED ها در ماژول جمع‌وجور گوشه‌ی هر چراغ نصب شده‌اند. این دسته‌ها به‌صورت خودکار روشن و خاموش شده ولی طراحی چراغ‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند و آرایش دیلایت های یکپارچه تغییری نمی‌کند.


برند لوکس تویوتا این سیستم چراغ‌های تطبیقی جدید را در تیزری منتشر شده نمایش داده بنابراین می‌توانید با تماشای این ویدئوی بسیار کوتاه کارکرد آن در دنیای واقعی را نیز تصور نمایید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    این تکنولوژی رو ماشین های آلمانی خیلی وقته دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    آقا ناموسا این سوال از خیلی وقت پیش تو ذهنم بود و تو هر پستی که عکس نزدیک ازش بود پرسیدم کسى نگفت چیه(تو پست معرفی همین لکسوس هم جوابی نگرفتم)

    چیه این سوسول بازیا که چشم راننده و فلان اذیت نشه
    دو تا زنون ٣٠٠ وات ببندی رو ماشین تو ١٢٠ سپر به سپر کنی رگباری بزنی چش و چال طرف درآد تا لاین سبقتو الکی اشغال نکنه، پشت ماشین هم واسه چراغ دنده عقب دو تا هدلایت و پایینش دیلایت ببندی اونایی که عمدا نور بالا میان چشاشونو یه جلایی بدی.
    شوخی کردم ولی مورد دومی رو از هموطنان گرامی تو اینستاگرام شنیدم که رو ماشین هایما اس ٧ بسته بود!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بهراد میشه از اون هموطن بپرسی چجوری میخواد به کسی که از پشت سر میاد با چراغ دنده عقب به چشمشون جلا بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    داری رانندگی میکنی یکی از پشت چراغ بالا میزنه مگه میشه در حین حرکت به جلو چراغ دنده عقب روشن کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      بله البته ولی من ندیدم ولی از این بدتراشم می کنن.بخدا خیلی کارا تو اینجا می کنن که کل دنیا انگشت به دهن میمونن.
      کسی که این کارو کرده بود میگفت از داخل کلید گذاشته هر کسی نور بالا میاد و چراغ جلوی ماشینشو تنظیم کرده همیشه نور بالا بزنه، اون وقت دوستمون کلیدشو گذاشته بود داخل روشنش میکرد و راننده پشتی هم متوجه میشد نور پایین رو شن میکرد ، خیلیم تعریف میکرد از شاهکارش که وقتی دنده عقب میخوای بری هم روشن میشه.چطو بعضی 206 ها بجای چراغ مه شکن عقب میان زنون وصل می کنن ؟ما فکرمون خوب کار می کنه اما نه زمینه ی خوووب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    مگه اینکه چراغ دنده عقب را از روی گیربکس قطع کنی براش کلید بزاری !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا