لکسوس

دو راهی سدان‌ها: تکامل یا مرگ!

به نظر می‌رسد اعتراف برند ژاپنی لکسس به این موضوع که سدان ها زنده نخواهند ماند مگر در صورت تکامل، سرنوشت مدل GS را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.


مدیر برند جهانی تویوتا در خلال صحبت با اتوموتیونیوز درباره‌ی آینده‌ی سدان های لکسس گفته است که تقاضای بالای شاسی بلندها و کراس اوورها به این معنی است که خودروهای سدان نیازمند دینامیک‌تر شدن بوده و باید رسمیت کمتری داشته باشند.


او گفته است:

تا زمانی که ما نتوانیم واقعاً تجربه‌ی یک خودروی سدان را ارائه دهیم شما نمی‌توانید یک شاسی‌بلند یا کراس اوور داشته باشید. من فکر می‌کنم شاید سدان ها قادر به حفظ سهم خود از بازار نباشند مگر اینکه تکامل پیدا کنند.

طبق گفته‌های این مدیر اجرایی، شاسی بلندها و کراس اووها در سال‌های اخیر به شدت بهبود یافته‌اند و هم‌اکنون به اندازه‌ی سدان ها راحت بوده و عملکرد خوبی دارند. او به این نکته اشاره می‌کند که پاسخ فرمان خودروهای سدان یکی از بخش‌های کلیدی نیازمند بهبود است:

در بررسی ابتدایی، سدان ها نیازمند پاسخ تیز هستند. مدل LC کاملاً به این بحث نزدیک است.


ورای آینده‌ی سدان های لکسس، مدیر تویوتا گفته که به ساخت یک استیشن واگن برای بخش لوکس تویوتا علاقه دارد:

از نظر شخصی من دوست دارم در صورت دارا بودن منابع کافی یک لکسس واگن داشته باشم. شاید این خودرو به بلندای یک شاسی‌بلند و به کوتاهی یک واگن نباشد. اگر این کار را انجام دهیم قطعاً یک استیشن واگن معمولی نخواهیم ساخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    من سدان رو به همه انواع دیگه ماشین ترجیح میدم و هیچ وقت برای سواری تو ارتفاع بالاتر پول بیشتری نمی پردازم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      سواری تو ارتفاع بالاتر ن, ولی افرود بهتر چرا,
      برای کسی ک از جاده خارج نمیشه یا فضای زیادی نمیخواد ب نظرم منطقی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        دقیقا
        مثلا برا کسی تو تهران زندگی میکنه و خارج نمیشه از شهر نمیدونم چه لزومی داره که شاسی بلند سوار شه با این سوخت بالا و جای پارک مورد نیاز!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. كوروش

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          کاملا حرفتان درسته فارق از توی چشم بودن پز دادن و … خیلی از افرادی که کراس خریداری می کنند این دید رو دارند که معمولا اپشن بیشتری دارند سواری راحت تری دارند و اندکی جان سخت ترند !!!
          اما شما بخصوص به کسانی که سالها قبل گرند ویتارا داشتند نگاه کنید (با اینکه ماشین بسیار عالی هست حتی برای امروز و حرف ندارد) معمولا با وجود رضایت از ویتا را دیگر سراغ کراس اوور نرفتند من خودم تعداد زیادی اینطوری دیدم دلیل همه افراد هم دقیقا نداشتن همون موارد بالاست که دیگران فکر می کنند دارند یکی می گفت وقتی نتوانی درست پارک کنی و مشکل صرف سوخت بالا دارند بعد فضای کافی و سواری راحتی ندارند چرا ادم باید دوباره بخره فاقد از درست و یا غلط بودن بنظرم کراس اوور ها بیشتر بخاطر تبلیغات هست که می فروشند وگرنه کمتر کسی که یک سدان خوب داشته باشد و نیاز به مسافرت هر هفته و یا جای زیادی نداشته باشد سراغ کراس اوور می رود

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      همین لایک ها و دیس لایک ها نشون میده که سدان ها باز هم تقاضای بیشتر و محبوبیت بیشترشون رو نسببت به شاسی بلندها حفظ خواهند کرد
      یه مقایسه کوچیک بین سدان و اس یو وی تو شرایط مساوی و مال یک برند
      مثلا بی ام و سری پنج
      با بی ام و ایکس 5 با موتور یکسان
      سری پنج;: سواری نرم تر و راحت تر هم زمان اسپرت تر با قدرت مانور بیشتر مصرف سوخت کمتر
      شتاب بیشتر سرعت نهایی بیشتر
      هندلینگ قوی تر وزن کمتر
      حالا بی ام و ایکس 5 ;; تنها برتریش نسبت به سری پنج اف رود بهتر کلاس بیشتر در کشور جهان سومی مثل ایران
      حالا شما عاشقان خودرو کدوم رو انتخاب میکنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بنزما

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      دوستان این مطلب روبه عنوان یه راننده ی حرفه ای میذارم شاید کمک کسانی که می خواهند ماشین بخرن کنه
      اقایون خانوما بخدا قسم لذت رانندگی با یه مزدا 3
      60 میلیونی چند سال کار کرده ازلندکروز 800 میلیونی بیشتره
      لطفا اگه،اس یو وی احتیاج ندارید به ترافیک و محیط زیست رحم کنید بخدا این کلاس های الکی
      احمقانه راه به،جایی نمیبره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. شاهین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا. سدان ها هنوزم که هنوزه از نظر من رتبه اول هستن.شما خدایان دنیای خودرو رو در نظر بگیر . همه سدان هستند. lexus lc-audi 8-bmw760-benz s65-panamera turbo – R&R

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ali

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      لکسوس کاملا از طرفه خودش حرف زده چون واقعا سدان های لکسوس دیگه مثل سابق فروش نداره برعکس کراس اوورهاش نمیدونم حالا واسه چیه!! طراحیشه یا یه چیز دیگه!برندایی مثل بنز بی ام و فورد و خیلیا دیگه فروشه خوبی از سدان دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حميد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من أصلا نمی تونم سدّان سوار بشم
    ماشین فقط شاسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      فهمیدیم شاسی بلند داری????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      رنو ساندرو استیپ وی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. farshid omidfar

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      چرا ؟ خار داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بعد سوپر اسپرتها بیشترین کلاسی که دوست دارم سدان ها هستن و مطمئن هستم تب شاسی بلند سواری هم بالاخره فروکش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      درود به این فکر روشن شما ونوم جان
      خوشبختانه اگه مردم جامعه در مورد خودرو یه مقدار مثل بچه های پدال فکر میکردن الان اوضاع خیلی بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        قربونت بنزما جان اخه وقتی تو شهرم بیشتر ماشین افرود به چه کارم میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امپراتور لامبورگینی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دل من با وجود ماشین هایی مثل Audi S8 Plus زندست.
    کراس اوور ها جز برای آفرود ضرورت ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من یک سدان رو ترجیه میدم چون: هندلینگ بهتر و سواری نرم تری داره و همچنین ارزش خرید بالاتر.
    اگه هم فضای بیشتر بخوام استیشن گزینه خوبیه(البته نه تو ایران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. dice

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه اونی که کراس اور رو ایجاد کرد….

    ببینید کی داره این حرف و می زنه..کسی که خانوادش 2 تا کراس اور چینی داره :( :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آ قا بجای قضاوت در مورد دیگران سرتون تو کار خودتون باشه، هرکی براساس نیازش یک کالا را انتخاب میکنه
      فواید کراس اور :
      1. ایمنی بیشتر در تصادف ها ا ز روبرو و بقل، برای کسانی که کودک دارند با توجه به رانندگی های بد، گزینه مهمی هست.
      2. امکانات آ فرود بهتر
      بقیه موارد به نفع خودروهای سدان هست. تکانهای کمتر، احتمال چپ شدن پایینتر،…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        با ایمنی بیشتر کراس اوور ها اصلا موافق نیستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بنزما

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        برادر ایمنی بیشتر در کراس اور ها به هیچ وجه ثابت نشده در تصادف بقل هم به شما قول میدم زود تر از سدان ها از مسیر خارج میشوند و احتمال حادثه بیشتر است
        امکانات بیشتر هم اصلا موردی نیست که گفتید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کراس اورها برای این طرفدار بیشتری پیدا کردن چون امروز برای سفر از خودرو شخصی بیشتر استفاده میشه و چون تو کشورای غربی چیزی به اسم طبیعت وجود داره و میشه از جاده خارج شد سدانها کم کم رنگ باختن ولی برای کشورایی مثل ما هنوز سدانها خیلی بهتر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرهمایون

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      یعنی کشور ما طبیعت نداره ….عجب ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        طبیعت داره ولی طبیعت رو نداره!
        شرط میبندم 90 درصد کسایی که اینجا شاسی بلند دارن نه تا حالا آفرود کردن و نه حتی میدونن معنی آفرود یعنی چی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. farshid omidfar

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (72 ديدگاه)

      تو ایران نمیتونی از جاده خارج بشی؟ چه حرف مسخره ای

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید(تهران)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    اگه کسی با اطلاع و برای استفاده suv بخره خیلی هم خوبه ولی مشکل اینجاست که نود درصد بخاطر کلاس! یا مد! میرن سراغ این کراس اورها اونم نه suv واقعی بعدشم ماشین توی کل عمرش یه وجب هم از جاده بیرون نمیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      این جمله ی اخرت رو باید قاب گرفت ماشین یک وجب هم خاکی نمیبینه
      درود کاشکی بر اساس شعور و درک و نوع استفاده شاسی بلندها انتخاب میشدنند
      تموم امکانات و مزایای یه سدان رو از خودت دریق کنی که مثلا لندکروزی سوار شی که تو چند سال استفاده دلت نیمده باشه نیم متر تو جاده خاکی باهاش بری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فيصل.

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    حیف GS. متاسفانه شاسی بلندها جذابیت بیشتری دارن برای اکثر مردم، بیشترش بخاطر حس اعتماد بنفس و نگاه از بالا به بقیه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    مشکل اینه که سدان های خارجی توی این دست انداز ها و پستی بلندی های جاده های ما یا کفشون گیر میکنه یا زود فرسوده میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (222 ديدگاه)

      دقیقا با شما موافقم. توی شهر انواع سرعت گیر با ارتفاع ها مختلف هست . بعضی وقت ها انتهای کمربندی های شهر و اتوبان ها که به ابتدای شهر می رسه یه سرعت گیر زدن که فقط اونایی که می دونن سرعتشون رو کم می کنن و مسافران با سرعت بیشتر از روشون رد میشن و از روی خراش هایی که روی آسفالت مونده و البته اندازه این خراش ها بعد از سرعت گیر میشه حدس زد که ممکنه به جلو بندی آسیب رسونده باشه و از طرفی دیگه توی شهر پل ها و جوی آب هست که روشون رو آسفالت کردن که فقط یه شاسی بلند می تونه ازش رد شه که این ما رو از رفتن به خارج شهر و جاده های خاکی بی نیاز می کنه که اینجا باید از مسولین تشکر کرد برای فراهم کردن مسیرهای آفرود داخل شهر …
      بنابراین مهم نیست چه سدانی سوار میشین ولی شنیدن صدای سابیدن زیر ماشین با انواع و اقسام پستی و بلندی های جاده می تونه خیلی دردناک و جانگداز باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. کارال

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    آقا ب جای بدگویی نسبت ب کراس اوور یا suv یکم واقع بین هم باشید تو این چند سال واقعا تو این گلاس پیشرفتهای شگفت اوری شده هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت رانندگی و مصرف سوخت و غیره . و صد البته استقبال بیشتر مردم دنیا از این نوع کلاس . و از اون ور درصد فروش سدانها هم پایین اومده این ی واقعیته . ی مثال مثلا تو همین منطقه ازادهای کشور حودمون . قبلا از هر ده تا خودروی خارجی ک میدیدی ۲ تاش شاسی بلند بود ولی الان ن برعکس این قضیه هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saied

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    متاسفانه خواه نخواه حرف ایشون داره به واقعیت نزدیک میشه و سدان محبوبیت قبل رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا