لکسوس

شاسی‌بلند F اسپورت لکسس در راه است!

زیربرند پرفورمنس F لکسس شاید به زودی شاهد تولد شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس و اسپورت باشد. کوپر اریکسن معاون برنامه‌ریزی و استراتژی تولید لکسس که در مسابقات رولکس ۲۴ دیتونا سخن می‌گفت اعلام کرد تولید یک شاسی‌بلند یا کراس اوور F نشان به بحث و گفت‌وگوی همه‌روزه‌ی کارکنان شرکت تبدیل شده است.


اگرچه چیکا کاکو، معاون اجرایی و مهندس ارشد لکسس UX اعلام داشته کوچک‌ترین کراس اوور این شرکت پتانسیل لازم برای استفاده از سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی پرفورمنس و پیوستن به خانواده‌ی F را داشته اما اریکسن گفته لکسس همچنان جنبه‌های گوناگون تولید یک کراس اوور F را ارزیابی خواهد کرد.


او گفته است:

چیزی که فعلاً در حال تلاش برای فهم آن هستیم این است که بدانیم آیا جنبه‌های پرفورمنس روی جاده برای ما مهم‌تر هستند یا سرمایه‌گذاری روی پرفورمنس آفرود و خارج از جاده.


اگرچه کراس اوورهای لکسس احتمالاً جنبه‌های پرفورمنس روی جاده را بیشتر مورد تأکید قرار خواهند داد اما مدل‌های بدنه روی فریم لکسس GX و LX توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در برنامه‌های لکسس برای تولید نسخه‌ی F به عنوان خودروی پایه عمل کنند.

علیرغم آرزویی که برای دیدن لکسس LX مشابه با فورد F-150 رپتور داریم اما به احتمال زیاد شاسی‌بلند یا کراس اوور F این خودروساز نهایتاً روی هندلینگ روی جاده تمرکز خواهد کرد و خیلی روی عملکرد خارج از جاده مانور نخواهد داد. مشخص نیست که آیا این خودرو به شکل لکسس UX هیبریدی نمایان خواهد شد یا اینکه نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی RX و یا LX خواهد بود. البته همیشه احتمال محدود بودن برند F به کوپه‌ها و سدان های لوکس لکسس هم وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حدود ۱۱ ساله که این پلت فرم داره برای لندکروزر و Lx پادشاهی میکنه .، و این یعنی قدرت و اصالت ژاپنیها که نیازی نمیبینند برای اینکه هر ۴ سال یک پلتفرم جدید طراحی و هزینه کنند .
    لکسوس از وقتی طراحی جدید خودش را روی این پلتفرم طراحی کرد ، تمام کُهنِگی و قدیمی بودن پلتفرم را از نظرها انداخت و واقعاً ت حداقل فکر میکنم تا ۵ سال دیگه جا داشته باشه و نیازی به پلتفرم جدید نیست .
    روسها و عربها ، برای Lx میمیرند و واقعاً هم لیاقت این همه دلبری را داره ، چه برسه به F اسپورت که دیگه نمیشه اَزَش چشم برداشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یه چیز برام جای سئوال داره .
    الان فیس لیفت کردن اُفتاده تو دُر ، بخصوص لندکروزر ، .
    وقتی فیس میکنند ، دو تا گلگیر جلو و کاپوت و سپر عوض میشه ، موقع فروش چطور باید به خریدار ثابت کنند این خودرو رنگ فابریکه و چطور اون خریدار اعتماد میکنه به حرف فروشنده ؟؟؟

    چطور منع قانونی نداره و موقع فَک پلاک گیرشون نمیدن ؟؟؟

    چطوری کاور مات یا رنگهای طرح دار میبندند روی خودرو ، ولی با کارت خودرو تطابق نداره ، و پلیس گیر نمیده ؟؟؟

    از پلیس پرسیدم و گفتن پلاک نمیکنیم ، چون خودرو استاندارد نیست و با دیدنش برخورد میکنند ، اما واقعیت چیز دیگری میگه و میبینیم که مثل آب خوردن فیس لیفت و کاور میزارند و خریدوفروش انجام میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    لکسوس اگه مثل تویوتا عمل کنه خیلی خوب میشه
    یعنی مدل های آفرودرش کاملاً مشخص و جدا باشن
    مثل TRD PRO های تویوتا که مخصوص آفرودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۹ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      لکسس اگه مثل تویوتا عمل کنه ؟ خب داداش لکسس مال تویوتاس و هرجوری تویوتا بخواد عمل میکنه طبیعیه که اگ تویوتا با یک راه و روش موفق شده همون رو واسه لکسس اجرا میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. artin

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کاشکی فضای داخلیش را هم نشان می دادند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا