لکسوس

شتاب صفر تا 283 کیلومتر در ساعت لکسس RC F را ببینید!

شاید طراحی خاص و وحشی لکسس RC باب میل افراد زیادی نباشد اما نسخه پرفورمنس F آن هنوز هم از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت زیاد بهره می‌برد. این خودرو در جایگاهی بین محصولات لوکس و اسپورت قرار می‌گیرد بنابراین اگرچه برخی نقاط ضعف را دارد اما بنا به گفته سازنده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن تنها در ۴.۴ ثانیه ثبت می‌شود.


ویدئوی منتشر شده توسط Automann TV میزان سریع بودن این خودرو از حالت سکون را نشان می‌دهد. سقف سرعت این خودرو ۲۸۳ کیلومتر در ساعت است که برای یک خودروی لوکس مناسب ارزیابی می‌شود. راننده پشت فرمان این خودرو را به حداکثر سرعت خود رسانده و البته کابین را از زوایای گوناگون نشان می‌دهد.


و به نظر می‌رسد ادعای لکسس درباره شتاب RC F کاملاً صحت دارد. طبق ویدئوی منتشر شده، لکسس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای داشته که معقول به نظر می‌رسد. در اولین تست صورت گرفته این خودرو در ۱۴.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۲۶.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. در تست دیگر راننده نشان می‌دهد که رسیدن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیه طول می‌کشد که برای سبقت‌گیری در بزرگراه‌ها کاملاً سریع احساس می‌شود.


در خاتمه این ویدئو راننده نتایج به دست آمده از سقف سرعت لکسس RC F را توضیح داده و آن را با سدان ب ام و M550i مقایسه می‌کند. این دو خودرو با یکدیگر قابل‌مقایسه نیستند اما عملکرد دو خودرو نسبتاً نزدیک به هم است حتی اگر ب ام و به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربو مجهز باشد. البته پیشرانه M550i تنها ۴۵۶ اسب بخار قدرت دارد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از خروجی لکسس دو درب می‌باشد.

این ویدئو تنها اثبات یک ادعا یعنی پرفورمنس یک خودرو است. این‌گونه تست‌ها در شرایط آزمایشگاهی صورت نمی‌گیرند اما برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال پرفورمنس واقعی هستند ایده خوبی ایجاد می‌کنند. همه‌ی خودروها بسیار سریع نیستند. این موضوع به مهارت راننده بستگی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خغلی دوسش دارم حتی بیشتر از LC
    قیمتش هم 65 هزارتاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Stern des südens

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    RC F شایان ستایشه اما با 8000 دلار بیشتر M550i با شتاب 0 تا 60 مایل 3/9 ثانیه و یه موتور فوق العاده خوش صدا مثل همین لکسوس هم خیلی انتخاب خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ماشین های لکسوس ثابت شده هستن از هر نظر
    کیفیت ، کارایی ، ایمنی ، لوکس بودن ، استهلاک پایین و ….
    RC F با این شتاب و سرعت خیره کننده همه رو میخکوب خودش میکنه حالا شما LC رو فکرشو بکنید دیگه چه غولیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یانکی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عالیه.ولی نسبت به رقیباش یکم یکما کنده.ats v شتاب 3.7بنز c63 شتاب4. بیمرm4شتاب4.2

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا