لکسوس

فراخوان لکسس IS و GS به خاطر نشت سوخت

آیا مالک یک لکسس IS یا GS مدل‌پایین هستید؟ اگر این‌گونه است شاید بخواهید نگاهی به خودروی خود بیندازید زیرا احتمال نشت سوخت به محفظه پیشرانه وجود دارد. خوشبختانه لکسس به خاطر این مشکل فراخوان جدیدی را اعلام کرده است.


این مشکل به دامپرهای ارتعاشی سوخت داخل پیشرانه مربوط می‌شود که می‌تواند با گذشت زمان سفت شده و بشکند. اگر این اتفاق رخ دهد نتیجه آن نشت سوخت خواهد بود و در زمانی که پیشرانه داغ باشد احتمال آتش‌سوزی بسیار بالاست.


لکسس برای تعمیر خودروهای فراخوان شده نه تنها آن دامپرها را تعویض خواهد کرد بلکه لوله‌های انتقال سوخت کاملاً جدیدی را نصب خواهد کرد که شامل دامپرهای ارتقا یافته است.


این مشکل برخی خودروهای مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد که اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید بگوییم مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ لکسس IS 350، مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ لکسس IS 350C و مدل‌های سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ لکسس GS 350 و GS 450h را دربرمی گیرد. در کل ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو در آمریکا فراخوان می‌شوند که به‌صورت اتفاقی تقریباً با میزان فروش سالانه محصولات مسافری این شرکت برابر می‌باشد.


این خودروساز سال پیش بیش از ۲۶ هزار دستگاه از سدان های IS را در آمریکا فروخت که افت حدود ۵۰ درصدی نسبت به فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاهی همین چند سال پیش را نشان می‌دهد. این افت فروش حتی درباره GS بزرگ‌تر پررنگ‌تر بوده زیرا فروش کمتر از ۸ هزار دستگاهی داشته که کاهش شدیدی در مقایسه با فروش بالای ۳۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد. البته لکسس تصمیم به حذف مدل GS و جایگزینی ES جدید با آن گرفته است.


لکسس سال پیش بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده که آن‌هم افتی را نشان می‌دهد. این امر عموماً به خاطر اقبال شاسی بلندها و کراس اوورها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    خیلی حرفیه ها
    ماشین مربوط به 2006 یعنی مال 12 سال پیشو فراخوان زده که مشکل احتمالیشو حل کنه…!
    همین یه تبلیغ معنادار برای شرکته، یعنی تو لکسستو با گارانتی مادام‌العمر و با حداکثر کیفیت خواهی خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      تفسیر قشنگی بود ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    تو ایران همین که ماشین را تحویل گرفتی، دیگر هیچ مسئولیتی قبول نمیکنند مخصوصا سایپا و ایرانخودرو، لکسس هم برای ماشینای دوازده سال قبل فراخوان میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا