لکسوس

فیس‌لیفت هاچ‌بک هیبریدی لکسس CT برای سال 2018

پس از هفت سالی که هاچ‌بک هیبریدی لکسس CT در بازار حضور دارد و در طی آن فیس‌لیفت‌های کوچکی را هم تجربه کرده است، حالا سازندهٔ ژاپنی بار دیگر کوچک‌ترین محصول خود را برای سال ۲۰۱۸ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است؛ اما پیش از آنکه به بررسی تغییرات و به‌روزرسانی‌های CT برای مدل ۲۰۱۸ بپردازیم، با سخنگوی لکسس تماس گرفتیم و او گفت که CT طی سال جاری از لیست محصولات لکسس در ایالات‌متحده حذف خواهد شد.

این هاچ‌بک لوکس که تنها در یک مدل CT200h تولید می‌شود، با فروش ۳۰۰ هزار دستگاه در سراسر جهان از دسامبر ۲۰۱۰ تا می ۲۰۱۷، خودروی چندان موفقی نبوده است اما لکسس ادعا می‌کند در بازارهای کلیدی شامل اروپا، چین و ژاپن، یعنی جاهایی که رشد فروش خودروهای هیبریدی همچنان ادامه دارد، CT200h از فروش مناسبی برخوردار است؛ اما در ایالات‌متحده، از ژانویه تا می ۲۰۱۷ تعداد ۳,۳۱۱ دستگاه از این ماشین فروخته شده که نسبت به سال گذشته ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است. دلیل تصمیم به حذف CT از بازار آمریکا نیز همین مورد بوده است.

بیرون

با مقایسهٔ تصاویر مدل‌ها ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این ماشین، تفاوت چندانی به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال شاید بزرگ‌ترین تغییر ارائهٔ جلوپنجرهٔ نسخهٔ F Sport برای تمامی مدل‌ها باشد که بجای تیغه‌های افقی دارای گرافیک متفاوت و زیباتری است. علاوه بر این، پروژکتورهای جلو نیز بروز شده و در قابی خاکستری‌رنگ قرار گرفته‌اند. همچنین لکسس چراغ‌های روشنایی در روز نایک مانندی را هم در بالای چراغ‌های جلو تعبیه کرده است. در عقب نیز چراغ‌ها دوباره طراحی شده و کشیده‌تر شده‌اند درحالی‌که گرافیک داخلی آن‌ها نیز با LED بروز شده است. علاوه بر این، تغییراتی جزئی هم در سپر عقب انجام گرفته است. تغییرات نمای بیرونی CT مدل ۲۰۱۸ با رینگ‌های جدید تکمیل می‌شود که از نمونه‌های ۱۵ اینچی در تیپ پایه آغاز شده (بله هنوز هم رینگ ۱۵ اینچی ارائه می‌شود) و نهایتاً به نمونه‌های ۱۷ اینچی متالیک تاریک در مدل F Sport می‌رسد.

داخل

در داخل نیز مانند بیرون تغییرات چندانی انجام نگرفته است اما اولین تغییری که در اینجا جلب‌توجه می‌کند، جایگزینی صفحه‌نمایش هفت اینچی قبلی با یک نمونۀ جدید و بزرگ‌تر  ۱۰.۳ اینچی است که همچنین از طریق این نمایشگر، یک سیستم ناوبری جدید هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، برای تریم داخلی خودرو چندین ترکیب رنگ جدیدی هم ارائه شده است که شامل چرم‌های دورنگ مختلف و دو تریم جدید می‌شود. مجموعاً شش انتخاب مختلف برای تزئینات داخلی CT وجود دارد.

مدل F Sport

همان‌طور که گفته شد، در این فیس‌لیفت، جلوپنجره‌ای که قبلاً فقط در نسخهٔ F Sport ارائه می‌شد، برای همهٔ مدل‌ها ارائه شده است و این در حالی است که همین جلوپنجره هم بروز شده است. اما در نسخۀ F Sport جدید، در پس‌زمینهٔ پروژکتورهای جلو هم قسمتی مشابه جلوپنجره کار شده است. مشابه همین طرح در اطراف مه‌شکن‌ها در سپر عقب نیز دیده می‌شود. علاوه بر این، برای تمایز بیشتر نسخهٔ F Sport از مدل‌های معمولی، در بعضی قسمت‌ها مثل آینه‌های جانبی از رنگ مشکی استفاده شده است.

قوای محرکه

لکسس CT200h همچنان از همان قوای محرکهٔ هیبریدی سابق استفاده می‌کند که بدون تغییر باقی‌مانده است. این سیستم متشکل از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی است که مجموعاً ۱۳۵ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند؛ تنها چیزی که در این بخش تغییر کرده است، ارائهٔ سیستم ایمنی لکسس پلاس است که شامل تجهیزاتی چون سیستم پیش از برخورد، کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط با کنترل عملکرد فرمان و نوربالای اتوماتیک می‌شود. نسخهٔ بروز شدهٔ لکسس CT200h طی سال جاری با مدل ۲۰۱۸ در اروپا، چین، ژاپن و سایر بازارهای سراسر جهان (غیر از ایالات‌متحده) عرضه خواهد شد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    به نظر من لکسوس تو طراحی این خودرو بحث اغواگرانه بیش از حد رو کنار گذاشته و رو به طراحی پخته تر و ساده تر روی آوورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    ببخشید این مدل تو ایران هم وارد شده دیگه درسته؟
    تو خیابون های شهرمون کرج چند بار دیدمشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اره ولی یه تعداد خیلی کم .توی شیرازم هست .بیشتر هم مشکی و ابی هستن من تا حالا رنگ دیگه ای ندیدم ازشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کوشا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    حیف این طراحی خوشگل نیست که یه موتور قوی نداشته باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هادی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    شرکت هیوندای دقیقا بازار تویوتا رو هدف قرار داده و هدفش فقط از رده خارج کردن محصولات تویوتا است.
    اگه تویوتا فکری به حال این سبد کالای بهم ریخته اش نکنه به زودی قافیه رو می بازه.
    مثلا در رده شاسی بلند شهری تویوتا فقط یک راو 4 داره که معلوم نیست یک شاسی بلند کوچیک است یا یک کراس اور بزرگ. اما هیوندا هم توسان رو داره هم سانتافه. محصولات هیوندای به طرز هوشمندانه ای در راستا و مکمل هم هستند. مانند النترا و سوناتا. اما کمری و کرولا هر کدوم داستان خودشون رو دارند. و اصلا هم مانند رقبای کره ای جذاب نیستن. ضعف تویوتا البته در بخشی است که به راحتی قابل رفع است. طراحی چراغ های عقب. و جلو پنجره. در حالی که اکثر شرکت ها به سمت جلو پنجره بزرگ حرکت میکنند، تویوتا داره بر عکس عمل میکنه. حتی تو رنگ آمیزی ماشین ها، خودرو های تویوتا مثلا رنگ سفید ندارن و رنگ سفیدشون در واقع شیری است. ولی سوناتا واقعا سفید رو خالص میزنه. خلاصه تویوتا با این طراحی ها شکستش از هیوندای حتمی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      داداش عجب کامنتی بود کامنتت خدایی!!
      تویوتا سبدش بی نهایت مرتبه
      بر اساس سایز
      سدان: یاریس -کرولا-کمری-آوالون
      هاچبک:یاریس-کرولا ای ام
      کراس اور و اس یو وی : CHR- راو4-هایلندر -4 رانر-سکویا-لندکروزر
      تراک: تاکوما-توندرا
      اسپرت: جی تی 86 و در اینده سوپرا
      مینی ون: سینا
      خعلی از مدلهاش هم تو بازارها مختلف جایگزین دارن
      اخه هیوندای بخواد تویوتا رو تهدید کنه ؟
      نزنین این حرف ها رو. هیوندای چند ماهه قافله رو به رفیق خودش کیا باخته حالا جای تویوتا پیشکش.
      تویوتا بزگترین خودروساز دنیا هست و حالا حالاها خواهد بود . قول میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        سینا خیلی عجیبه جدیدا یه سری اکانت که تعداد کامنتاشون به 10تا نمیرسه کیان و یه سری حرف های بی منطق و بی پایه میزنن و میرن بهترین کار این ک جوابشون رو ندیم .
        “ماشین های تویوتا در واقع رنگ سفیدشون شیری هست”اخه این چ ایرادیه ؟دوست عزیز اون ک شما دیدی هم یه رنگه.
        سفید جداست، اونم جداست .هر دو برند هم این رنگ ها رو دارن .شما به جلو پنجره تویوتا اوالون و کمری میگی کوچیک؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. هادی

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11 ديدگاه)

          داداش من مدت ها است که اینجا حضور دارم. اگه کامنت نمیزارم دلیل نمیشه که اکانت فیک هستم . جلو پنجره های تویوتا کوچیکه. من منظورم اون جلو پنجره های پایین نیست. اون قسمتی مستطیل مانند رو میگم که هیوندای آرم هیوندای رو روش نصب میکنه. یا برخی مدل شاسی بلند های جدید مزدا. یا ماشین های آئودی. تویوتا اون قسمت رو حذف کرده و پایین یک جلو پنجره داره. ضمناً شیری بودن رنگ ماشین خیلی چیز مهمی است. شما به سوناتا 2013 و کمری 2014 همزمان یک روز نگاه کن متوجه میشی. کمری انگار کثیف شده. همین جزئیات کوچک و به نظر شما کم اهمیت خیلی تاثیر زیادی تو فروش ماشین داره. تویوتا اگه فروش میخاد باید ماشین های اسپرت تو کلاس توسان و اسپرتیج بزنه و کمری و کرولا رو هم از وضع فعلی خارج کنه و زیبا تر کنه. چراغ های عقب کرولا و النترا رو همزمان ببین متوجه میشی. شما حتما دقت نکردی. حتی نور چراغ های عقب محصولات تویوتا هم تو شب خیلی کمتر از کیا و هیوندای است. اینا خیلی خیلی تاثیر داره. مثلا توسان و سوناتا و اپتیما از نمای پشت سر خیلی زیبا هستند . نور زیاد چراغ ها. بدنه ی حجیم.
          شما حتما به قابلیت های فنی و عمر بالای تویوتا مینازی که البته کاملا درسته. ولی هیوندای با خدمات پس از فروش گسترده خیال مردم رو ازین بابت راحت کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. GTA

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (56 ديدگاه)

        تویوتا مدرس خودروسازیِ بی شک.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. هادی

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من محصولات در بازار ایران رو عرض کردم. بعدش هم گفتم که شاسی بلند های شهری. نه آفرود. شما به تیپ سانتافه نگاه کن. اصلا مشخصه مخصوص خانواده و شهره. ماشین های آفرود چهره خشنی دارند. زیاد تو خیابون دیده نمیشن. اگه هیوندا تویوتا رو تهدید نمیکنه پس چرا اینقدر هیوندای تو خیابون ها زیاد شده؟ حتما میخای بگی چون ارزون است . یه دلیل دیگه بیار. من این دلیل رو قبول نمیکنم. ضمنا اگه سی اچ ار تازه رسیده رو حذف کنی تویوتا تا الان فقط یک راو فور رو تو شاسی های اسپرت خانواده گی داشته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          یه عده با تعداد کم کامنت طوری حرف میزنن که آدم واقعا حال میکنه و نشون از اطلاعات زیادشون تو حوزه ی خودرو هست. یه عده هم مثل ایشون کاملا تعداد کامنت کمشون نشون از اطلاعات فوق العاده کمشون تو این حوزس. البته هیچ ایرادی بهشون وارد نیس. ولی حداقل وقتی چیزی نمیدونن اینقدر کامنت قاطعانه نذارن.
          دوست عزیز هیوندای تویوتا رو تهدید کرده؟!! چیزی راجع به آمار فروش خودروسازان تو دنیا میدونی؟ میدونی هیوندای آمار فروشش تو دنیا نصف تویوتاس؟ میدونی جمع فروش کیا و هیوندای رو هم به تویوتا به تنهایی نمیرسه؟ میدونی تقریباً تو همه ی سگمنت ها فروش تویوتا بالاتر از هیوندای و کیا هستش؟؟ نه دیگه. نمیدونی.
          پرفروش ترین شاسی بلندهای دنیا راو 4 و هوندا سی آر وی هستن که سانتافه حتی نصف هرکدوم از اینا هم فروش نداره تو دنیا. دیدتو باز کن. محدود نکن خودتو به بازار محدود و مافیایی ایران.
          میدونی اپتیما و سوناتا هیچی نیستن در مقابل کمری از لحاظ فروش؟
          راو4 به همراه سی آر وی پرفروش ترین شاسی بلندهای دنیا با اختلاف زیاد. کمری پرفروش ترین سدان میدسایز با اختلاف زیاد. کرولا نه تنها پرفروش ترین سدان کامپکت و نه تنها پرفروش ترین ماشین دنیا با اختلاف باور نکردنی، بلکه پرفروش ترین ماشین تاریخ، و … .
          هیوندای و کیا واسه تویوتا تهدیدن؟ میزننش کنار ؟!! هههه. خوابشو ببینی مگر. فعلا که جفتشون باید برن گند افت فروش باور نکردنی و بی سابقشون رو جمع کنن. طبق سایت focus2move تو بین ۲۵ خودروساز اول دنییا بیشترین کاهش فروش رو تا اینجای ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل اول کیا بعد هیوندای داشته. کیا ۱۶.۱ درصد کاهش فروش و هیوندای ۷.۶ درصد کاهش فروش. درحالیکه تویوتا ۶.۵ درصد افزایش فروش. حالا بگو ببینم کی تهدیده؟؟ فعلا که تویوتا با اختلاف زیاد بزرگترین خودروساز دنیاس. حالا حالا هم هیچ شرکتی نمیتونه تهدیدش کنه.
          ضمنا حتی اگه به ایرانش هم نگاه کنیم همین سانتافه مورد علاقتون کلی کاهش فروش داشته سال قبل و امسال و به عقیده کارشناسان افت فروشش ادامه دار خواهد بود.
          در مورد مطلب بعدی هم اینکه تویوتا خیلی از ماشیناش تو ایران وارد نمیشن مشکله تویوتاس؟ فازت چیه داداش؟؟!! حالا هیوندای یه سانتافه رو شهری و خانوادگی زده شادی؟؟ استاد زدن ماشین خانوادگی با ظاهر اسپورت که کره ای هان داداش. الانترا، اسپورتیج، اپتیماو … . بعد میای به تویوتا گیر میدی که اتفاقا ماشین خانوادگی رو با ظاهری در شان خانواده میزنه؟ یاریس، کرولا، کمری، راو4، آوالون، هایلندر و … همشون ظاهری در شان خانواده دارن. نه مثل اکثر ماشینای کره ای که کمی اسپورتش کردن که مناسب یه ماشین خانوادگی نیس. به عقیده من ماشین خانوادگی نباید ظاهر خیلی اسپورتی داشته باشه. به عنوان مثال اپتیما واقعا ماشین قشنگیه ولی به خاطر ظاهر اسپورت گراش به نظرم طراحی خوبی در حد و شان یه خانواده نداره. البته نظر منه. ممکنه شما نظرت چیز دیگه ای باشه. به همین دلیل من کمری رو برای خانواده ماشین مناسب تری میدونم از لحاظ ظاهری. البته مثلا هیوندای سوناتا LF هم مناسبه از لحاظ ظاهری برای خانواده. یا مثلا اسپورتیج به نظرم اصلا ظاهر خوبی برای خانواده نداره. برعکس به قول شما سانتافه ماشین خوبیه برای خانواده از دید ظاهری. به بقیه جنبه ها کاری ندارم. بنابراین در مجموع اتفاقا تویوتا استاد ماشین زدن برای خانواده و در شان یه خانواده هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      شما میگی تویوتا اکه فروش میخواد باید ….
      کرولا پر فروش ترین ماشین تاریخه .
      بعد از اونم فورد f150 فولکس گلف و بیتل .فورد اسکورت و سیویک هستن .
      توی فروش هیج برندی به پای تویوتا نمیرسه حتی فولکس که بزرگترین گروه خودروساز دنیاست به تنهایی اندازه تویوتا نمیفروشه .هیچ برندی ارزش تویوتا رو نداره .اما شما سلیقت باهاش نیست و قابل احترامه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. sina

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    خلا هاچبک های قوی همیشه تو محصولات تویوتا و لکسوس تو چشم بوده و هست :(

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا