لکسوس

قیمت و مشخصات لکسس RC F مدل 2020

لکسس قیمت خودروهای به‌روز شده‌ی RC F 2020 و RC F تراک ادیشن را اعلام کرد.


اگرچه نسخه‌ی استاندارد RC F قیمت پایه‌ی ۶۴۷۵۰ دلاری دارد اما برای خرید مدل تراک ادیشن باید ۹۶۶۵۰ دلار پرداخت کنید. به این ترتیب مدل تراک ادیشن ۳۱۹۰۰ دلار گران‌تر از RC F استاندارد می‌باشد. واضح است که سؤال همه‌ی ما درباره‌ی آن است که آیا این نسخه‌ی سفارشی ارزش این‌همه اضافه پرداخت را دارد؟


تا زمانی که تراک ادیشن را نرانده‌ایم نمی‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم اما خب می‌توانیم تفاوت‌های بین این دو خودرو را تشریح کنیم.


همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، RC F تراک ادیشن به دنبال تأمین خواسته‌های رانندگان مشتاق در پیست بوده و بهبودهای پرفورمنس آن خاص محصولات اسپورت است. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به ترمزهای سرامیک کربنی برمبو اشاره کرد که در کل باعث کاهش وزن ۲۲ کیلوگرمی این مجموعه در مقایسه با سیستم ترمز استاندارد فولادی شده‌اند.


مهندسان لکسس همچنین با نصب رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی BBS باعث کاهش وزن هرچه بیشتر این خودرو شده‌اند. این رینگ‌ها که از طراحی مدل مسابقه‌ای RC F GT3 الهام گرفته‌اند ۲.۸ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد هستند.


مافلر و لوله‌های ارتباطی تیتانیومی هم کاهش وزن ۶.۸ کیلوگرمی را در پی داشته‌اند؛ اما واضح‌ترین تغییر این خودرو به استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن مربوط می‌شود. تمامی مدل‌های تراک ادیشن لکسس دارای سقف و کاپوت فیبر کربنی و همچنین بخش فیبر کربنی پشت صندلی‌های عقب هستند.

در بحث آئرودینامیکی هم تغییراتی صورت گرفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نصب اسپلیتر جلوی فیبر کربن و بال عقب ثابت از همین جنس اشاره کرد.

در کل لکسس RC F تراک ادیشن ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد می‌باشد. همه‌ی این موارد به همراه سیستم لانچ کنترل استاندارد و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۷۲ اسب بخاری باعث می‌شوند مدل تراک ادیشن در ۳.۹۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل نیز به‌صورت الکترونیکی به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


در کابین هم تغییراتی اعمال شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صندلی‌های چرم قرمزرنگ با عناصر آلکانترا، تریم آلکانترای نرم روی کنسول مرکزی و استراحتگاه‌های دستی، تریم کربن قرمز روی درب‌ها و داشبورد و کف‌پوش‌های قرمز اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    لکسس ماشینهاش خیلی بی دردسره با اونکه لوکسه
    یکی از اشناها یدونه rx350 مدل 2011 قبل عید گرفته بود با اونکه 8 سال کارکرده بود ولی هنوزم سرپا بود و بی خرج فقط لوازم مصرفیش رو نو کرد و تمام
    لکسس با اونکه لوکس هست ولی خرجش مثل لوکسهای المانی بالا نیستش
    در پست ماشینهای که بعد 1 سال فروخته میشن هم کلاسهای لکسوس که رتبه های اول رو داشتن همه المانی بودن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    انتظاری که از لکسوس ها میره، قابلیت اطمینان بالا، متین و آرام با رانندگی لذت بخش.
    و امیدوارم تو نسخه ی تراک ادیشن RCF سواری ماشین رو مثل ماشین هایی که پسوند تراک دارند نابود نکرده باشه و همچنان سواری راحت و خوبی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    شاید کمی جالب باشه، دیروز در یک وبلاگی انگلیسی خوندم چرا لکسوس از موتور 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعیش بعد 3سال نتونسته توان بیشتر از 472 اسب بگیره (مدل قدیمش 468 اسب بود و تنها 4اسب تونسته اضافه کنه)! البته لکسوس LC هم دقیقا 472 اسب داره. یکی پرسیده بود چرا به 500 اسب نرسیده. لکسوس جواب داده بود، نوع قطعات و چیدمان موتور و گیربکس اجازه بیشتر از این توان را به شکل طبیعی نمیتونه بده و این نهایت قدرت خودروست. نظر جالبی بود! البته ما خودرویی بنام فراری458 میشناسیم که با نیم لیتر حجم کمتر (4.5لیتر) توان 570 اسب بشکل طبیعی میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حِس میکنم ، لکسوس RC ، در جمع خودروهای لکسوس مظلوم واقع شده و زیاد توجهی بهش نمیشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا