لکسوس

لکسس، اولین خودروسازی که از دوربین‌های دید کنار استفاده می‌کند

چندین سال و حتی چندین دهه است که ما خودروهایی مفهومی را می‌بینیم که بجای آینه‌بغل‌های سنتی از دوربین‌های دیجیتال استفاده کرده‌اند اما خب این دوربین‌ها هنوز به خودروهای تولیدی راه نیافته‌اند. البته این رویه دیگر تغییر کرده زیرا لکسس فکرهایی در سر دارد.


برند لوکس تویوتا ادعا می‌کند برای اولین بار آینه‌های بیرونی دیجیتالی جدید را روی سدان ES جدید نصب می‌کند؛ و همان‌گونه که انتظار دارید این آینه‌های دیجیتال جدید در مقایسه با نمونه‌های مرسوم موجود مزیت‌هایی دارند.


در آغاز باید گفت این دوربین‌ها ضریب درگ را کاهش می‌دهند که این امر به معنی مصرف سوخت و پرفورمنس بهتر و صدای باد کمتر می‌باشد. همچنین برف و باران کمی روی دوربین‌ها می‌نشیند و به‌صورت خودکار یا حتی دستی می‌تواند میدان دید خودرو را در زمان تغییر لاین ها یا دنده‌عقب رفتن افزایش دهد.


این سیستم از تعدادی دوربین نصب شده در همان محل آینه‌های جانبی تشکیل شده و بخش‌های تصویربرداری شده را روی مانیتورهای ۵ اینچی موجود در پایه‌ی ستون‌های A نمایش می‌دهد. این سیستم از نظر فنی مشابه نمونه‌ی بکار رفته در آئودی E-Tron جدید می‌باشد؛ اما لکسس ادعا می‌کند با عرضه‌ی این دوربین‌ها در چند هفته‌ی آینده از آئودی پیشی می‌گیرد.


این سیستم از ماه اکتبر در سدان ES نصب خواهد شد و در آینده محصولات بیشتری از آن برخوردار خواهند شد؛ اما فعلاً این آینه‌های دیجیتالی در بازار ژاپن عرضه می‌شوند زیرا تأییدیه‌ی نصب آن‌ها چند سال قبل گرفته شده است.

اما نصب آینه‌های موردبحث در بازارهای دیگر مخصوصاً آمریکا چند ماهی طول خواهد کشید. امیدواریم قانون‌گذاران سایر کشورها نیز مزیت‌های واضح این دوربین‌ها را مشاهده کنند و استفاده از آن‌ها را قانونی نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    ES جدید واقعا قشنگه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. saeed

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    چندین سال پیش این قضیه شروع شده بود بحثش البته اونموقع بحث سر این بود کلا آیینه ها فیزیکی حذف شن برای کاهش بیشتر ضریب درگ که نمای ماشین جذاب نمیشد اما این حالت خوبه واقعا و نقاط کور بیشتریرو پوشش میده .
    همه اینا در حالیکه نصب چراغ راهنما رو آیینه ها تو محصولات داخلی جزو امتیازاتی هست که با افتخار اعلام میشه توسط کمپانی سازنده به خریدار تو ایران و یه تکنولوژی پیشرفته و پیچیده محسوب میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم از نمایی که راننده میبینه اصلا خوب نشده
    آینه خیلی زیبا تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (463 ديدگاه)

      نه عزیزه من این آینه ها به مروره زمان تکنولوژیشون پیشرفت میکنه و کلی قابلیت هست که میشه بهش اضافه شه مثلا ماشین سرعت ماشینی که داره میادو تشخیص بده و به ما نشون بده یا دید در شب داشته باشه و خیلی چیزای دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        عزیز من مگه من از تکنولوژی هاشون گفتم ؟
        من گفتم به نظر من به سلیقه من آینه از زاویه دید راننده زیبا تره از این دوربین ها
        صرفا منظورم زیبایی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ES عجب طراحی زیبا و جا افتاده ای داره
    حیف که نسل سدان های خانوادگی یواش یواش درحال انقراضه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سروش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اگه قراره فقط مثل اینه عمل کنه و کارایی دیگه‌ای نداشته باشه بنظر من ی چیز الکیه واسه خالی کردن جیب مشتری
    ولی اگه بقول دوستمون ی سری چیزا بهش اضاف بشه مثل دید در شب اونموقع ارزش داره استفاده کردنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    مطمئناً این نمونه آزمایشیه ، و نیاز به بازنگری طراحی اجزا داره ، چه دوربین چه مانیتور ، و اِلا که تکنولوژی خوبیه و آیرودینامیک خودرو بالاتر و خودرو سبکتر میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا