لکسوس

معرفی لکسس GX 2020، استایلی به‌روز و پکیجی برای آفرود

افرادی که درباره‌ی ابعاد بزرگ جلوپنجره‌ی ب‌ام‌و X7 شکایت می‌کنند بهتر است نگاهی به جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل لکسس در این سال‌ها داشته باشند و البته با معرفی نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی GX 2020 بهتر می‌توانند تغییرات ابعادی جلوپنجره‌ی محصولات این خودروساز را درک نمایند.


اگرچه به نظر نمی‌رسد جلوپنجره‌ی این خودرو بزرگ‌تر از قبل باشد اما الگوی جدید بکار رفته در آن باعث ایجاد ظاهری باابهت تر شده است. لکسس می‌گوید این تغییرات باعث شده‌اند GX 2020 هماهنگی بهتری با محصولات جدیدتر این خودروساز داشته باشد و یکی از دلایل به‌روزرسانی چراغ‌های جلوی LED نیز ایجاد ظاهری مدرن‌تر است.


این شاسی‌بلند هم‌اکنون با پکیج اسپورت دیزاین سفارشی برای تریم های پریمیوم و لاکچری در دسترس است. پکیج یاد شده شامل تجهیزاتی همچون کیت بدنه‌ی گیراتر و رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این پکیج می‌توان به بخش پایینی ویژه‌ی جلوپنجره، آینه‌های جانبی متفاوت، خروجی‌های اگزوز تیره‌رنگ و ظاهر خاص چراغ‌های عقب اشاره کرد.


یکی دیگر از پکیج‌های تدارک دیده شده برای تریم لاکچری پکیجی با نام آفرود است که با پرداخت پول بیشتر می‌توان مالک دوربین‌های زیاد، محافظ باک سوخت، خنک‌کننده‌ی گیربکس و انتخاب حالت‌های گوناگون برای عبور از مسیرها شد. این ویژگی آخری باعث می‌شود تجربه‌ی رانندگی بهتری در سطوح گوناگون جاده داشته باشید. همچنین یک سیستم کرال کنترل نیز برای آفرود در سرعت‌های پایین وجود دارد که بصورت خودکار سرعت مناسب را در زمان استفاده از گیربکس دنده‌سنگین فراهم می‌کند.


لکسس همچون گذشته مدل GX 460 را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری ۳۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۴۴۶ نیوتون متری عرضه کرده است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها منتقل می‌شود. همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود و جعبه انتقال دو سرعته برای بهبود عملکرد GX در آفرود وجود دارد.


این شاسی‌بلند فیس لیفت شده هم‌اکنون بصورت استاندارد از سیستم ایمنی پلاس لکسس سود برده بنابراین حتی مدل پایه نیز دارای تجهیزاتی همچون هشدار خروج از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل راداری و نوربالای خودکار می‌باشد. هم‌اکنون ۲ پورت USV اضافی در بخش عقب وجود دارد که تعداد کل آن‌ها را به ۴ عدد می‌رساند.

لکسس فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما قیمت GX 2019 از ۵۲۵۰۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این جلوپنجره دیگه واقعا بزرگه
    در حدی که نمای جلو رو تحت تاثیر قرار داده
    کنسول وسط هم میتونه به طراحیهای جدید تویوتا لکسس نزدیک بشه
    .
    واینکه:
    ایکاش تویوتا با توجه به محبوبیت لندکروز-لکسس، بعد از این مدت طولانی از ارایه این نسل(از ۲۰۰۷ تا کنون)
    به تغییر نسل این ماشین محبوب اقدام میکرد
    تا شاهد شاهکاری دیگه در دنیای آفرود باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      وایی وایی وایی
      چه خوبه این ماشین ، از خدا میخوام یه فَرَجی بِشه بیاد ایران حالشو ببریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    عاشق عکس دومی شدم ؛ سفید یخچالی با جلو پنجره مشکی
    اینجا با یک پرادویِ لوکس طرفیم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    زشت ترین دشبورد ممکن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      باشه .
      زشته .
      شما چی دوست داری ؟

      مرد حسابی ، کیفت چوب ، چرم ، آلمینیوم فرج کاری شده داره از تو عکس میپاشه بیرون ، چی میگی شما ، زشته ، شاید با داشبورد بنز و bmw نتونه از لحاظ دیزان رقابت بکنه اما در برابر رقبا خیلی هم سَرتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. A4

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فقط جلوش قشنگه بقیش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    به نظرم بزرگترین مشکلش کابین زشتش بود که به جز چند مورد بقیه هنوزم همون شکله مخصوصا اون داشبورد نقره ای پلاستیکی که خیلی ناجوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    قبلا بیشتر افراد با این نوع جلو پنجره لکسوس که انگار یه فضای خالی رو در جلوی ماشین قرار داده، مخالف بودن، ولی انصافا توی این مدل فیس لیفت GX این نمونه ی کاملا جدید از جلو پنجره معروف لکسوس، به شدت فُرم زیبای یک جلو پنجره کامل رو نمایان میکنه و اصلا تصور وجود فضای خالی در جلوی ماشین رو مثل قبل نشون نمیده!
    واقعا طراحان لکسوس توی هر مدل جدید، بلوغ طراحیشون رو بیشتر از قبل نشون میدن!
    چندین سال از تغییر کُلی طراحی های لکسوس میگذره و همچنان همون طرح کُلی اولیه ولی با بلوغ بیشتر و بیشتر از قبل توی مدل ها و نسل های جدید ماشین هاش نمایان هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عطا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    در همین راستا از پدال خواهشمند هستم سوابق رو حذف کنه یا حداقل به جاش تاریخ عضویت رو به جای تعداد کامنت بنویسه.حداقل یکبار امتحان کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چه ربطی به موضوع اینجا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (811 ديدگاه)

    نمیگم بده ولی وقتی داخل RX یا LX رو نگاه میکنی این حس بهت دست میده این ماشین اون چیزی که باید باشه نیست داخلش نا امید کنندست
    میتونست هم داخل هم موتوری هم بیرونش خیلی بهتر از اینها باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Bilbo

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    مشکل جلو پنجره بزرگ دقیقا چیه؟ بنظرم ابهت محضه، ببینید این با همه بزرگیش به شدت با وقاره، ایکس هفت با اون ترکیب چراغ و جلوپنجره خیره کننده شده، رولزرویس و بنتلی هم جلوپنجره بزرگ دارن و همگی سرشار از ابهتن…این دید منفی خیلی عجیبه. عمده دلایل این مسئله هم معرفی ایکس هفت بود، که یهویی یه تغییر خیلی بزرگ رخ داد و بحث بزرگی جلو پنجره مطرح شد. اما خیلی قبل تر از ایکس هفت هم جلو پنجره هایی به عظمت همین لکسس هم بوده ولی خب کسی اعتراضی نمی‌کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      Bilbo عزیز .

      به نظر من علف باید به دَهَن بُزی شیرین بیاد و بَس .

      کاری به نظرات منفی دوستان نداشته باش که میگن جلوپنجره لکسوس یا bmw چرا بزرگه ، کار به این داشته باش که چقدر در بازار فروش موفق هستند و اینکه هرچه فروش بالاتری نسبت به رقبا داشته باشند ، پس یعنی نظر عموم مردم را به خودشون جلب و یعنی شرکت قویتر و جلوتر از رقبا در حرکته .

      اما فرق bmw با لکسوس در اینه که اصالت bmw بسیار بیشتر از لکسوس هست و به همین دلیل حساسیتها روی bmw بالاتره .
      ولی چیزی که هست اینه که جلوپنجره x7 اگر بزرگه ، باید اینطور باشه ، چرا که دنیای امروز و جُسه این خودرو این را میپسنده و شاید ۱۰ ساله دیگه کوچکتر باشه و دنیای نسل ۱۰ سال آینده ، جلوپنجره کوچکتر را بپسندند و شاید هم بزرگتر ، چرا که مثل تمام صنایع دیگر ، خودرو هم طبق اِستقبال مشتری و مُد آن روز به جلو در حرکته .
      پس زیاد خودتو ناراحت نکن دوست عزیز ، که دهن مردم بازه ، اما این گوش شماست که نباید این حرفهای چرند را بشنود .
      در کل با یک گوش بِشنو و با گوش دیگر بیرون کن .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا