لکسوس

خودنمایی لکسس IS 500 F Sport لانچ ادیشن سفارشی

لکسس IS 500 F Sport پرفورمنس ۲۰۲۲ اخیراً در قامت یک مدل سفارشی با نام لانچ ادیشن و سقف تولید ۵۰۰ دستگاهی رخ‌نمایی کرده است. این سدان اسپورت دارای رنگ خاصی با نام Incognito است. ژاپنی‌ها فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده‌اند اما گفته‌اند که به دنبال عرضه آن در آمریکا در فصل پاییز سال جاری میلادی می‌باشند.

رنگ خاکستری Incognito اندکی براق‌تر می‌باشد تا بر جذابیت‌های IS 500 F Sport لانچ ادیشن بیفزاید. این خودرو همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی BBS با طراحی ۷ پره و ظاهر مشکی مات سود می‌برد. لکسس می‌گوید این رینگ‌های چند کیلوگرمی سبک‌تر از نمونه‌های استاندارد هستند.

کابین این سدان نیز دارای پوشش جیر مشکی و خاکستری بوده و آثار آن‌ها را می‌توان روی صندلی‌ها، پانل درب‌ها و کنسول مرکزی دید. تریم چوب نقره‌ای هم در بخش‌هایی از فرمان گرم شونده بکار رفت است. به این موارد باید انیمیشن ویژه روی پشت آمپرها در زمان استارت زدن را نیز اضافه کرد. نهایتاً هم سریال نشان‌دهنده شماره تولید خودرو در کابین به چشم می‌خورد.

IS 500 F Sport پرفورمنس به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۷۲ اسب بخار و گشتاور ۵۳۵ نیوتون متر مجهز شده است. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز این نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد.

لکسس می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای دارد.

IS 500 F Sport پرفورمنس به‌صورت استاندارد با پکیج دینامیک هندلینگ عرضه می‌شود که شامل سیستم تعلیق تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن می‌باشد. همچنین دامپرهای پرفورمنس تولید یاماها نیز نصب شده که استحکام پیچشی خودرو را بهبود می‌بخشد. این خودرو همچنین از بسته ایمنی خاص لکسس نیز سود می‌برد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    امواج در بدنه چقدر پختگی ایجاد کرده

    لکسوس خیلی خوب با امواج و شکست نور بازی میکنه ولی این بازی روی آلیاژ و ورق واقعا سخته و تکنولوژی لازمه

    موافقم 45
    مخالفم 2
  2. mahan

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    همون رنگ ناردو گری بنز هست.چرا اسمشو تغییر دادین.در کل خطوط پختگی داره و طراحیش به اوج رسیده.فکر نکنم بشه ازین بهتر دیگه این ماشین رو طراحی کرد.فقط ایکاش رینگ های دیگه ای می گذاشتند لکسوس رینگ های قشنگتری هم داره این رینگ ها قشنگ هست ولی احساس می کنم زیادی ساده هست و زیاد بینشون فاصله هست

    موافقم 15
    مخالفم 8
  3. امیر

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (771 ديدگاه)

    موتور برای تیون مناسب باش فک کنم با این حجم راحت هزار اسب میشه کشید

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      کاش بزارن رو سوپرا?
      به یاد دهه ۹۰
      بچه ها ۱۰۰۰اسب ازش بکشن
      شایدم ۲۰۰۰

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. R@m!n

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اوج زیبایی و کمال فوق العادس واقعا ??

    موافقم 17
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4895 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین ماشینای روز دنیا با یه طراحی مدرنو شیک …. از دیدگاه مشتریا و مصرف کننده ها به نظر میرسه که تو صنعت خودروسازی جهان بیان تعریفی از زیباییو جذابی ماشینا به همون مصرف کننده ها باز برمیگرده

    موافقم 16
    مخالفم 0
  6. ツSAMURAIツ

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    این ماشین با رنگ قرمز خیلی قشنگ میشه ?

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. 00BEHZAD00

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    ۴۷۲ اسب شتاب ۴.۵ ثانیه
    موتور ۵ لیتری قدرت فقط ۴۷۲ اسب
    یعنی ۹۴ اسب به ازای هر لیتر

    «مهندسی ناب جاپنی»

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. کیان

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      قدرت و اسب بخار مهم نیست، مهم اینه ک یهو ماشینت اتیش نگیره و … !!!

      موافقم 21
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3501 ديدگاه)

      ژاپنی ها اتفاقا استاد اسب بخار کشیدن از حجم کمن مثال موتور جی تی ار ۳.۸ لیتری مدل پنجاه 710 اسب بخار و نیسمو ۶۰۰ در گذشته موتور rb نیسمو دو ۲.۶ لیتری پانصد اسب بر میگردیم عقب تر دهه شصت موتور دو لیتری شیش سیلندر اسکای لاین ۱۶۰ توهمین دهه یعنی دهه شصت کمپانی های بودن که از موتور شیش لیتری وی هشت هم این اسب بخار رو بیرون نمیکشیدن یا خود تویوتا یاریس جی ار موتور سه سیلندر ۲۶۱ باز مثال بزنم؟ یه سری ماشینهای هم دارن حجم بالا قدرت کم که اینم یه سیاست پشتش خوابه.

      موافقم 18
      مخالفم 0
      1. 00BEHZAD00

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (65 ديدگاه)

        نه اتفاقا ژاپنی ها استاد موتور های کم بازه هستن
        مثل موتور لندکروز که از ۵.۷ لیتر فقط ۳۸۰ اسب داره مثل موتور ۵.۶ لیتری پاترول که ۴۰۰ اسب داره مثل موتور ۲.۵ لیتری ایکس تریل که فقط ۱۸۰ اسب داره بخوام بزنم تا فردا صبح طول میکشه

        موافقم 2
        مخالفم 14
        1. Amir

          ۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          به خاطر حفظ دوام هست نادان بی خرد

          موافقم 2
          مخالفم 0
  8. میثم

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحیش انقدر خوبه انگار نه انگار فیس لیفت کرده
    انگار یه نسل کاملا جدید معرفی کرده

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. نخود آش

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    از هر طرف نگاش میکنی چشم نوازه?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. حسین دهمرد

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اورهنگ جلوش اندازه ی ماشینای دف جلو و موتو عرضیه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. رامتین

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    اتفاقا کشیدن قدرت بیشتر از این موتور کار بسیار سختیه. چرا که توربو نیست که بخوای تغییرات زیادی روش اعمال کنی. نهایت توان این خودرو از نظر من که بتونند اضافه کنند 100 اسبه. نمونش را روی 458 اسپیچاله دیدیم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. Khosrow

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    زیباست / چیز نرمیه ..

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا