لکسوس

لکسس RC F با آپشن قطعات TRD در ژاپن

شاید لکسس RC F از نظر اکثر خریداران اروپایی و آمریکایی فاقد جذابیت خودروهایی همچون ب ام و M4 و مرسدس-ای ام جی C63 باشد اما ژاپنی‌ها کیت بدنه‌ی سفارشی TRD را برای این کوپه اسپورت معرفی کرده‌اند تا به این ترتیب بر جذابیت‌های آن بیفزایند.


قطعات سفارشی بدنه که تنها در ژاپن عرضه می‌شوند با اسپلیتر جلوی گیرایی آغاز می‌شود که به آسانی می‌توان آن را روی سپر جلو نصب کرد. این قطعه نه تنها بر ابهت خودرو می‌افزاید بلکه ارتفاع خودرو را کمتر از آنچه هست نشان می‌دهد. لکسس همچنین ورودی‌های پلاستیکی جدیدی را زیر چراغ‌های جلو نصب کرده است. این قطعات از جنس پلاستیک مشکی براق هستند.


در پروفایل جانبی شاهد پوشش جدید آینه‌ها هستیم که آن‌ها نیز ظاهر پلاستیک مشکی براق دارند. خریداران همچنین می‌توانند رکاب‌های جانبی متمایزی را سفارش دهند که بر جذابیت خودرو می‌افزاید. با پرداخت ۵ هزار دلار می‌توان صاحب رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی شد. علیرغم قیمت قابل‌توجه، این قیمت تنها مختص رینگ‌ها بوده و برای لاستیک‌ها باید بهای بیشتری پرداخت کرد.


تکمیل کننده قطعات در دسترس دیفیوزر عقب و اسپویلر لبه‌ای جدیدی است که از فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده‌اند.
البته برخی دیگر از قطعات پرفورمنس نیز توسط TRD معرفی شده‌اند. از جمله این قطعات می‌توان به محافظ‌های جلو و عقب زیر بدنه و مافلر اسپورت اشاره کرد.


لکسس RC F که قبلاً هم فیس لیفت شده همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۷۷ اسب بخار سود می‌برد. اگرچه این پیشرانه قدرت قابل‌توجهی دارد اما باید ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر را در مقایسه با رقیبی همچون ب ام و M4 حمل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اگه جذاب نبود بی ام و چراغ سری 3 رو ازش کپی نمیکرد
    خودم طرفداره بی ام و هستم و خواهم بود ولی این واقعیته که چراغ سری 3 از این ماشین کپی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali mtr

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اگه بخواییم اون جوری حساب کنیم پس این لکسس بوده که چراغ های “L SHAPE” که از 2009 روی بی ام و ها بوده رو کپی رفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      لکسوس تمام معیارش واسه ساخت ماشین هاش bmw وبنز هستش بعد داری میگی bmw از لکسوس چراغش رو کپی زده!!! اونم شرکتی مثل bmw که پشت هر طراحیش دنیایی تفکرو ایده داره.اگه اینطوره کابین لکسوسLS هم از کابین Sکلاس کاملا کپی شده. چراغ های سری3 طرحش مال سری8 وZ4وX4هستش. هنوز اونقدرکوچیک نشده که چراغش رو از یه محصولی فروش خوبی نداره کپی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین وی

        ۲۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (463 ديدگاه)

        تعصب داره از سرو روت میباره نمیشه باهات بحث کرد دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    وای که چقدر خوبه این ماشین و کلاً تمام لکسوسها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    طبق تجربه ی دیداری که داشتم، این ماشین از نمای نزدیک بسیار زیبا و کاردرسته. واقعا جذابه. در مقایسه هایی هم که انجام شده بین RC و M4، درسته که در مقابل ب ام و نتونسته پیروز باشه ولی حریف قدری به حساب میاد. خصوصا در بخش صدای پیشرانه که RCf فوق العاده هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جرمی کلارسون تویه قسمت از تخته گازخیلی خیلی ازاین ماشین ناراضی و گلایه داشت.برعکس لکسوسLFAکه البته ازچند چیز اینم ایراد می‌گرفت همیشه اما سخت عاشق صداش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا