لکسوس

مشخصات احتمالی جایگزین لکسس CT

لکسس CT را به یاد می‌آورید؟ شاید این خودرو برای برخی افراد یک سورپرایز باشد اما این هاچبک جمع‌وجور ۵ درب که سن بالایی هم دارد در سال ۲۰۱۱ عرضه شده و هنوز هم در برخی بازارها ارائه می‌شود. علیرغم اینکه خودروی یاد شده بیش از ۸ سال است که در بازار حضور داشته اما به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۱ خبری از مدل جایگزین آن نخواهد بود. مدیر لکسس اروپا در مصاحبه با اتوکار اعلام کرده با مشاهده‌ی جایگزین CT دو سال فاصله داریم.


باور بر این است مدل جدید و پایه‌ی لکسس از پلتفرم TNGA استفاده خواهد کرد و از هر لحاظ بهبود خواهد یافت. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو همچنان به‌صورت هاچبک تولید خواهد شد یا نه اما گفته می‌شود بازوی لوکس تویوتا در حال سبک‌سنگین کردن استفاده از برخی شاخصه‌های شاسی بلندهای خود برای جذابیت بیشتر این خودروی جدید است.


خودروی جدید لکسس از جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل لکسس استفاده خواهد کرد و احتمالاً دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی شده هم خواهد بود. شاید هم جانشین CT به‌صورت الکتریکی عرضه و تاریخ‌ساز شود. از نظر ابعاد هم مدیر لکسس بریتانیا نیز قبلاً اعلام کرده بود این خودرو کوچک‌تر از کراس اوور UX خواهد بود.

همان‌گونه که گفته شد هنوز فرم این خودرو مشخص نیست اما جایگزین لکسس CT باید با برخی رقبای سرسخت همچون مرسدس A کلاس، آئودی A3 اسپورت بک و ب ام و سری ۱ روبرو شود. اگر لکسس اقدام به حذف پیشرانه‌ی درون‌سوز کند شاید با این کار در برابر تسلا مدل ۳ و چندین خودروی جدید در آینده همچون مرسدس EQA هم قرار گیرد بنابراین به جرات می‌توان گفت لکسس کار سختی در توسعه‌ی این خودرو دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا(lexus)

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (337 ديدگاه)

    به به
    لکسوس دنیاییه برای خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    امیدوارم یه موتور قوی بذاره روش مث این نباشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    همین مدل قدیمی که به تعداد خیلی کم تو ایرانم هست همه از سواریش خیلی تعریف میکنن میگن سواریش اصلا به یه هاچبک نمیخوره و خیلی راحته. اما میگن هیجان نداره و رانندگی خنثیی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    دیگه طراحی لکسوس اینقدر خشن شده که آدم میترسه بِش دست بزنه که یِوقت نخوردمون ، اما آی حال میکنم با این برند لوکس تویوتا که واقعاً خودرویی بینقص تحویل خریدار میده .

    دَمِش گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    البته لکسوس ux تقریبا مشخصه های یک هاچبک را داره. اینکه ct هم مثل ux که کراس اور کوچیکه، بخواد طراحی بشه جالب نیست. دقیقا باید یه هاچبک کوچیک ظراحی کنه، مثلا در کلاس فولکس پولو و با موتوری شبیه پولو gt که 200 اسب داره. اینطوری بشدت جذاب میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mercede kaviani

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی از رقبایی المانی بسیار بالاتر است وانها باید از لکسس ایده بگیرند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا