لکسوسمرسدس بنزهفته نامه

رقابت مفصل لکسس LC 500h و مرسدس SL 400

جدای از محصول برجسته LFA، کوپه‌های پرفورمنس لکسس همیشه از نظر ظاهر افراطی بوده و البته از نظر دینامیکی پشت سر رقبا قرار می‌گرفته‌اند؛ اما این برند امیدوار است با معرفی کوپه لوکس LC گذشته یاد شده را تغییر دهد.

لکسس LC 500h و مرسدس SL 400
ما در مقایسه‌ای که از نظر خواهید گذراند مدل هیبریدی LC 500h را حاضر کرده‌ایم که تلاش دارد استایل زیبای خود را با پرفورمنسی هیبریدی ترکیب کرده و البته راندمان مناسبی را بر جای بگذارد.

لکسس LC 500h

مرسدس SL 400
مرسدس SL نیز راه‌حلی مشابه برای مشکلی مشابه دارد. درحالی‌که این خودرو فاقد قوای محرکه هیبریدی بوده اما دارای سقف فلزی تاشونده می‌باشد. سؤال این است: بهتر است ۷۵ هزار پوند خود را خرج کدام خودرو بکنید؟!

مدل

لکسس LC 500h مرسدس SL 400 AMG Line
قیمت (پوند) ۷۶۵۹۵

۷۶۹۵۵

پیشرانه

۶ سیلندر ۳.۵ لیتری/واحد الکتریکی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۵۴/۳۴۸

۳۶۲/۵۰۰

گیربکس

CVT اتوماتیک، دیفرانسیل عقب ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۵.۸

۶

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۵۰ ۲۵۰
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۸.۱

۸

آپشن ها (پوند)

پکیج اسپورت پلاس (۹۳۰۰)، رنگ متالیک (۶۷۵)، سیستم صوتی مارک لوینسون (۱۰۰۰)، هدآپ دیسپلی (۹۹۵)

پکیج کمک راننده (۱۶۹۵)، ایر اسکارف (۵۹۵)، نورپردازی ویژه (۲۶۰)، پکیج راحتی کی لس (۱۶۰۵)

 

  • لکسس LC 500h

لکسس LC 500h
نقاط قوت: ظاهر گیرا، کیفیت کابین، سواری و آرامش احساس‌برانگیز، چابکی بالا با توجه به ابعاد و وزن

نقاط ضعف: گیربکس عجیب و ناهنجار، سیستم اطلاعات سرگرمی، میدان دید کمی محدود

برخی جزئیات عجیب‌وغریب را می‌توان در این خودرو دید اما چیزی که باعث جلب‌توجه می‌شود طراحی ظاهری لکسس است. با فرم و تیزی‌های کانسپت مانند و خط سقف کاملاً خمیده، لکسس LC خوش‌چهره‌ترین کوپه با هر قیمتی است.

لکسس LC 500h
زیر کاپوت طویل این خودرو پیشرانه‌ای خارق‌العاده و بسیار قوی وجود ندارد. البته به لطف پلتفرم جهانی جدید GA-L تکنولوژی‌های زیادی در LC 500h به چشم می‌خورند.

لکسس LC 500h
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو به یک واحد الکتریکی متصل شده تا مجموع خروجی ۳۵۴ اسب بخاری ایجاد شود. گفته می‌شود سیستم هیبریدی چند مرحله‌ای لکسس باعث بهبود شتاب گیری این کوپه زیبا می‌شود. البته این خروجی برای خودرویی با وزن ۱۹۸۵ خیلی بالا نیست اما گیربکس پیشرفته لکسس بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد تا LC 500h از نظر پرفورمنس کم نیاورد.

لکسس LC 500h
در واقع لکسس دو گیربکس را ارائه می‌کند. اولین حالت که CVT است دور پیشرانه را متناوب نگه می‌دارد که این امر می‌تواند حداکثر قدرت یا مصرف بهینه را به همراه داشته باشد. دومین گیربکس از نوع ۴ سرعته اتوماتیک است که خروجی پیشرانه در مراحل گوناگونی تغییر می‌دهد تا گشتاور تولیدی در طیف وسیع‌تری استفاده شود و این امر به خودرو کمک می‌کند تا مراحل مصنوعی به منظور شبیه‌سازی نسبت‌های دنده واقعی را ایجاد نماید.

این مراحل که ۱۰ تا هستند باعث می‌شوند LC سواری طبیعی‌تری داشته باشد؛ اما در زمانی که پدال گاز را تا ته فشار دهید گیربکس به‌صورت پیش‌فرض به حالت CVT می‌رود که برای ایجاد حداکثر پرفورمنس دور پیشرانه را بالا می‌رود. بدین ترتیب اگرچه ما تقریباً نمی‌توانیم شتاب گیری بین دنده‌ای دقیقی را اندازه بگیریم اما در خط مستقیم سرعت کافی وجود دارد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این کوپه ژاپنی دو دهم ثانیه سریع‌تر از حریف آلمانی ثبت شده و با توجه به وزن خودرو، کمک الکتریکی باعث می‌شود سبقت‌گیری‌ها آسان‌تر صورت گیرد. البته پیشرانه الکتریکی این خودرو دلیل یکی از نقص‌های LC نیز می‌باشد.

این پیشرانه الکتریکی به منظور شارژ دوباره باتری‌ها در زمان ترمز گیری به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند اما همین کار باعث می‌شود پدال گاز احساس عدم اعتماد به نفس را ایجاد کند. همچنین پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود توقف نرم خودرو در شهر کاری سخت باشد و باعث می‌شود راحتی خودرو لطمه بخورد و البته کمی نیز باعث عصبانیت راننده شود.

لکسس LC 500h
اما بیایید نگاهی به خوبی‌های این خودرو بیندازیم. حتی با استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی سفارشی که بخشی از پکیج اسپورت پلاس هستند، سواری خودرو خوب بوده و فرمان پذیری چرخ‌های عقب این پکیج باعث می‌شود تغییر جهت خودرو علیرغم فاصله بین محوری زیاد سریعاً صورت بگیرد.

موضوع مهم اینکه لکسس LC قابل پیش‌بینی بوده و شاسی خودرو با دیفرانسیل لغزش محدود ترکیب شده است. البته شاسی می‌توانست تنظیمات اسپورت تری نیز داشته باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی: سیستم مولتی‌مدیا صفحه‌نمایش بزرگ و روشنی دارد اما گرافیک آن می‌توانست بهتر باشد و کنترلر نیز کاربری آسان‌تری داشته باشد.

کیفیت: کابین لکسس در مقایسه با کابین قدیمی‌تر مرسدس باکیفیت‌تر بوده و سطوح نرم زیادی دارد.

داشبورد دیجیتال: عقربه‌های پشت آمپر به منظور همخوانی با حالت‌های رانندگی تغییر کرده و احساس مدرنی را ایجاد می‌کنند.

  • مرسدس SL 400

مرسدس SL 400
نقاط قوت: جذابیت بالای سقف کانورتیبل، پیشرانه قدرتمند، گیربکس نرم

نقاط ضعف: کابین تنگ و قدیمی، سواری نه چندان جالب، سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف

اگرچه که ششمین نسل مرسدس SL در سال ۲۰۱۶ فیس لیفت شده اما برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد بنابراین جای تعجبی ندارد که در مقایسه با رقبای مدرن‌تر خود همچون لکسس LC 500h سن بالای خود را نشان می‌دهد. البته رودستر مرسدس همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته است.

مرسدس SL 400
شما می‌توانید سقف مرسدس را در کمتر از ۲۰ ثانیه و تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌توان باز و بسته کرد و حتی اگر هوا سرد باشد سیستم ایر اسکارف مرسدس هوای گرم را به طرف گردن سرنشین هدایت می‌کند. همچنین صندلی‌های گرم شونده نیز در این خودرو وجود دارند.

مرسدس SL 400
از جمله تجهیزاتی که شما از یک کانورتیبل ۷۵ هزار پوندی انتظار دارید می‌توان به سیستم ناوبری، رادیوی DAB، بلوتوث، چراغ‌های LED، دوربین عقب و… اشاره کرد.

مرسدس SL 400
البته کابین مرسدس تنگ‌تر از لکسس بوده و برخی از متریال بکار رفته در داخل این خودرو نیز کیفیت سؤال‌برانگیزی دارند.

درحالی‌که سقف بازشو جذابیت بالایی دارد اما خب نقاط ضعف خاص خود را داشته به گونه‌ای که باعث محدودیت فضای سر شده و فضای محفظه بار را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مرسدس SL 400
شما همچنین تأثیر این سقف روی دینامیک خودرو را نیز احساس خواهید کرد زیرا SL پاسخ‌های تیزی به دستورات شما نمی‌دهد و سواری سفت‌تر حتی در حالت راحت دامپرها نیز باعث خواهد شد دست اندازهای بزرگ لرزش‌های زیادی را به سرنشینان انتقال دهند.

مرسدس SL 400
البته سواری مرسدس در بزرگراه‌ها و جاده‌های نرم دل‌چسب بوده و زمانی که سقف باز باشد دسترسی بهتری به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۶۲ اسبی و صدای لذت‌بخش آن خواهید داشت.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مرسدس SL 400 برابر با ۶ ثانیه است که تنها دو دهم ثانیه کندتر از رقیب می‌باشد. اگرچه که مرسدس ۲۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از LC بوده اما بازهم خودرویی سنگین بوده و درحالی‌که کشش خودرو خوب است اما گیربکس کمکی به بهبود پرفورمنس نمی‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که قوای محرکه مرسدس بهتر از لکسس است. گیربکس ۹ سرعته مرسدس تعویض‌های نرم و بدون وقفه‌ای داشته و اگر از کنترل‌های دستی پدال شیفترها استفاده کنید تعویض‌های سریعی را تجربه خواهید کرد.

مقایسه شتاب بین دنده‌ای دو خودرو به خاطر گیربکس‌های متفاوت سخت است اما هر دو خودرو عملکرد تقریباً یکسانی دارند. البته مرسدس چند دهم ثانیه‌ای جلوتر از لکسس حرکت می‌کند.

نظرات آزمایش‌کنندگان

مولتی‌مدیا: درحالی‌که کاربری کنترل گردان مرسدس آسان‌تر از تاچ پد لکسس است اما صفحه‌نمایش کوچک و کم کیفیت SL 400 احساس کهنه بودن را ایجاد می‌کند.

فضای کابین: کابین این خودرو تنگ‌تر از لکسس احساس شده و موقعیت رانندگی آن نیز به اندازه حریف ژاپنی خوب نیست.

فرمان: فرمان سنگین‌تر و شاسی‌ای با پاسخ کمتر به این معنی است که SL به اندازه LC چابک نیست.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: لکسس LC 500h
لکسس LC 500h
لکسس LC یک GT خوش‌ساخت است که در نسخه هیبریدی خود کروزری ریلکس نیز محسوب می‌شود. این خودرو چالاکی و شتاب قابل‌احترامی داشته و البته این امر به آرامش خودرو لطمه نمی‌زند. به همین خاطر طیف مشتریان این خودرو وسیع‌تر از مرسدس هستند. لکسس احساس مدرن‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به حریف آلمانی خود دارد.

رتبه دوم: مرسدس SL 400
مرسدس SL 400
گذشت زمان روی مرسدس تأثیر گذاشته است. اگرچه SL هنوز هم خودروی خوش‌چهره‌ای است اما کابین تنگ، سیستم اطلاعات سرگرمی سالخورده، سواری ضعیف و دینامیک کُند به این معنی است که در برابر لکسس حرفی برای گفتن ندارد. حتی با وجود پیشرانه و گیربکس بهتر و البته سقفی جذاب‌تر، بازهم مرسدس پشت سر لکسس قرار می‌گیرد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    امیدوارم به ژرمنی بازهای سایت برنخوره و نیان بگن چرا سطلان دوم شده!
    و همچنین نیان بگن بنز پدر خودروسازیه پس اینکه دوم شده الکیه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (158 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز در اینکه بنز پدر خودروسازیه مگه شکی وجود داره؟و اینکه در این مقایسه لکسوس به خاطر جدیدتر بودنش تونست برنده بشه گرچه که به قول همین نشریه گیربکس خوبی نداره نقاط ضعف مرسدس در طراحی سیستم مولتی مدیا و تنگ بودن کابین !!!!!!! و عدم چابکی مطرح شد .البته من نفهمیدم پس گیربکس بهتر و موتور بهتر برنده است و یا گیربکس بدتر ولی چابک تر !!!!!!! (بر طبق همین مقایسه)البته همیشه رقابت باعث پیشرفت می شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ZIPPO

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (248 ديدگاه)

        دوست عزیز الان توی دنیای تجارت و بیزینس امروزی چیزی به نام سلطان و پدر نداریم
        الان فیلد های تخصصی اونقدر ریز و جزیی شده که هر برند یا شرکت فقط میتونه در 1 زمینه ادعایی داشته باشه
        قطعا بنز یکی از بهترین و لوکس ترین لوکس ساز های دنیاست ولی هیچ وقت برتری مطلق نسبت به رقبای خودش مثل بی ام و و ائودی به عنوان رقبای سنتی و حتی لکسس به عنوان 1 بازیگر جدید نداشته و نخواهد داشت ئ هر کدام از این برند ها سهم مشخصی از بازرا های مشخص رو تصاحب کردن و همه تلاش میکنند که این سهم رو بیشتر کنند.
        بنز هیچوقت نمیتونه موتور های شاهکار و پرفرمنس بی ام و رو داشته باشه
        همونطور مه بی ام و هم تا حالا نتونسته راحتی و نرمی و لوکس بودن بنز رو داشته باشه
        و هیچ کدوم هم نتونستن کم خرجی و دوام لکسس رو داشته باشن همونطور که لکسس هم نقاط قوت بنز و بی ام و رو نداره

        این که توی این دنیای تجاری و پیشرفته فکر کنیم کسی سلطان و پدر هست سخت در اشتباهیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sina

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      الان یکی میاد میگه اصالت ستاره 3 پر می ارزه به کل محصولات لکسس :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        داش سىنا
        اون افرادى که مىگى جاى که به نفعشون هست مىگن اصالت از همه چىز مهم تره و جاى که به ضررشون هست مىگن اصالت کىلو چنده؟؟
        اىن افراد تکلىفشون با خودشون هم مشخص نىست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          تبریک به طرفدارای لکسوس
          در مورد نقاط ضعف مرسدس سیستم اطلاعات سرگرمی رو به کرات در تست ها خونده بودم که خدا رو شکر تو نسل های جدید 2018 در حال رفع شدن هستن ولی سواری نه چندان جالب رو اولین باره که در مورد SL میخونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran (fox)

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (214 ديدگاه)

          علی جان دیگه امریکایی بازا این حرفو نزنن چون وقتی یه مطلب از کادیلاک و لینکلن میاد همتون شروع به تعریف و تمجید و اصالت و این حرفا می کنین طوری که اگه خودرو مقابلش سابقه محصول مد نظرتونو نداشته باشه اونو لایق مقایسه نمیدونین.الانم که واسه حالگیری از آلمانی بازا هر خودرویی که با آلمانیا مقایسه میشه زود طرفداریشو میکنینو به هواداراش ادای احترام می کنین حتی اگه تنها برتریش نسبت به آلمانیه جنس سر اگزوزاش باشه.خواهشا امریکایی بازا دیگه حرف از منطق و عدم تعصب نزنن.من به یاد ندارم آلمانی بازی دیزل گیت و رسواییشو توجیه کنه ولی موستانگ 2 ستاره ایمنی میگره میگین این ماشین عشقه حتی اگه اون دو ستاره رم نداشت.چهرشون وتکنولوژیشون قدیمی میشه عین وایپر میشه عشق.رسوایی دیزلی به بار میارن میگین تعدادش کمتر از فولکسه.از موستانگ انتقاد میشه زود پرفروشترین کوپه آلمان بودنو پیش می کشین در حالی که این همه ساله بنز و ب ام و و آئودی و لکسوس نفس کادیلاک و لینکلنو تو خاک آمریکا بریدن و کسی چیزی نمیگه تو خودروهای غیر لوکسم به غیر از تراکای فول سایزو ماسلها اکثرا دست ژاپنیاست،پس هرکی خواست این کریو بخونه امریکایی بازا نخونن.راستی ازتوجیه کردن قیمت احمقانه موستانگ بولیت توسط شما که فقط واسه ادای احترام به یه ماشین خاص ساخته شده بود نه موتور زیاد متفاوتی داشتو نه طراحیش چیز جدیدی بود و فقط با یه رنگ سبز انداختنش به متعصبا دیگه بگذریم که اگه خدایی نکرده این کارو پورشه دقیقا به اینن سبک و سیاق انجام میدادو ماشینو به چند برابر قیمت قالب می کرد خود شما و بقیه امریکایی بازا هزاران سطر مطلب راجع به انصاف امریکاییا و دزدیو کلاه برداری آلمانیا می نوشتید…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          مهران
          خىلى وقت بوده انگار اىن مطالب رو تو دلت جمع کرده بودى و الان منفجر شدى و دارى اىن حرفها رو مىزنى
          اصالت از نظر من مهمه و همه جاهم بهش اشاره مىکنم
          اىن شما المانى بازها هستىن که هرجا کم مىارىد در برابر شرکتهاى امرىکاى مىگىد اصالت کىلو چنده؟
          درضمن دوستان امرىکاى باز با ژاپنى بازها رفىق هستن و حرفهاى امثال شما در دوستى ما هىچ خللى وارد نمىکنه
          بقىه حرفهات هم لازم نىست جواب بدم چون واقعىت ها رو نمىتونى ببىنى
          موستانگ 300/000 دلار فروخته شد رفت
          موستانگ با 2 ستاره به اون امار فروش بالا رسىده
          موستانگ محبوب ترىن کوپه المان هست
          و……… که نمىتونى ببىنى
          چون
          امرىکن کارز ***

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (Ali (Chevy nova

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          راستى مهران اىن 2 پاراگراف رو بخون
          (( بااین‌حال احتمالاً شورلت سیلورادو پرفروش‌ترین پیکاپ خواهد بود. این خودرو سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 585 هزار دستگاه فروش داشته درحالی‌که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا هم 218 هزار دستگاه به آن اضافه کرده است؛ بنابراین در سال 2017 جنرال موتورز با رسیدن به مجموعاً 803 هزار دستگاه فروش در بخش پیکاپ‌ها، بسیار به فورد سری F با فروش 896 هزار دستگاهی نزدیک شده است. این در حالی است که رم هم با 500 هزار دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار دارد.))
          ((در کل معرفی سه پیکاپ کاملاً جدید به‌طور هم‌زمان خبری بسیار خوبی است به‌ویژه هنگامی‌که در نظر داشته باشیم که بیش از 16 درصد از خودروهایی که سال گذشته در بازار ایالات‌متحده به فروش رسیدند، پیکاپ‌ها بوده‌اند و بنابراین این سه پیکاپ جدید سهم قابل‌توجهی را از بازار فروش خودرو در ایالات‌متحده طی سال‌های آینده کسب خواهند کرد.))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sina

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          علی جان
          با تفکر “اصالت محور” هنوز نوکیا باید بزرگترین تولید کننده موبایل می بود، هیچ فرزند خانواده فقیری به جایگاه بالایی نمی رسید و هیچ شاگردی از استادش بهتر نمی شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاهين

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        آقا سینا من رو کی میدونی خودم ژاپنی بازم…ولی خب شما اصلا چجوری میتونی زیباییه بنز و با لکسوس مقایسه کنی؟همون یه جفت چراغ عقب اس ال اباهتش نه تنها از لکسوس بلکه از بقیه محصولات بنزم بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          شاهین عزیز
          چیزی که شما میگی “زیبایی” هست نه اصالت که اونم صد البت امری به غایت سلیقه ای هستش.
          ولی اینکه وقتی اعداد ارقام جلوی چشممون هست از اصالت و پیشینه به عنوان ملاک برتری حرف بزنیم دیدگاهی است که من قبولش ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    lc بی نظیره .?

    ?لکسس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن.د

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    طراحی (داخلی و خارجی) LC اصلا اجازه نمیده به عملکرد فکر کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی بیرونی بنز رو بیشتر میپسندم اما کیفیت و سواری راحت برام مهمتر هستند پس لکسوس برای من مناسب تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    LC خیلی خاص تره
    ولی بنز sl با همه خوبی هاش ظاهر گیرایی نداره
    علتش هم نزدیک بودن قیافه مدلهاش به یکدیگه هست
    نمونشم وانت بنز هست که قیافش کپی این مدل و بقیه مدلهاش هست ?
    لا اقل وقتی LC سوار میشی میدونی.که.یه ماشین واقعا تکی رو سوار میشی که همه نگاه ها رو به سمت خودش بر میگردونه
    اونم با کیفیت و اطمینان لکسوس ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سامان جان. نمایشگاه تهران رفته بودم حدود دو ماه پیش. دو تا مدل بنز اورده بودن. یکی c class و یکی e class. هر دو هم مدل جدید. یه رفیقم هم که طرفدار پرو پا قرص بنزه اومده بود باهام. خدا شاهده حتی با اینکه کنار هم بودن هم باز قابل تشخیص نبودن. سه چهاربار که دور هر جفتشون گشتیم (البته از هرکدوم دو تا رنگ بود تا اون جا که یادمه.) باز اشتباه میشدن با هم. کلا یه وضعی بود. حتی این دوستم که تعصب داره رو بنز از من بدتر بود.
      با تمام اححترامی که برای بنز قایلم و درسته که زبان طراحی خوبه، ولی دیگه تا این حد به نظرم مسخرست خدایی. یه ماشین لوکس رو علاوه بر اینکه با نگاه اول باید برندشو تشخیص بدی که ما بهش میگیم زبان طراحی، به نظرم با نگاه اول مدلشو هم باید تشخیص بدی. دقیقا مثل لکسس. یه نگاه به جلوش مشخصه لکسسه و دقیقا با یه نگاه به ماشین مشخصه چه مدلیشه. اما بنز چی. تازه این دوتا مدل کنار هم بودن و سخت بود تشخیصشون و لااقل یه مقدار از روی سایزشون که کنار هم بودن میشد میفهمید. ولی اگه هرکدوم رو جدا از هم ببینید تو خیابون که دیگه واویلا. همون سایز هم خیلی کمک کننده نیس.
      ماشالا به لکسس با این طراحی هاش. واقعا شاهکارن. هم زیبان، هم زبان طراحی خودشونو دارن و در عین حال هر مدل هم طراحی خودشو چه در بیرون و چه در داخل داره. این یعنی هنر طراحی و وقت گذاشتن و احترام به مشتری. یه کسی که پای فول سایز لوکس با اون قیمت میده واقعا بدش میاد ظاهرش شبیه مدل کامپکت همون شرکت باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ارش

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چند وقت پیش خبری بود که آمریکا سری جدید هواپیمای معروف به پرنده سیاه رو دوباره وارد ارتش کنه سرعتش در حدود5ماخ یا 7500 کیلومتره سری قبلی سرعتی در حدود 3ماخ بود و در طول مدت 30 سال حتی یه دونشم نتونستن با موشک بزنن روسیه با اون همه ادعا موشکهاش حتی نزدیک این هواپیما هم نشدن یعنی نتونستن و کلی قابلیت دیگه که این هواپیما داره وهنوز فاش نشده حالا شما کشور آمریکا رو ببینید با این همه توانایی بخواد وارد حیطه خودروسازی بشه مطمئنن بقیه کشورها باید کاسه کوزه شون جمع کنن برن زمانی بین دهه های 50 و 70 در گیر رقابت بود اونموقع کمتر خودروسازی توانایی رقابت رو با آمریکاییها داشت پس دوستان آمریکایی باز خیالشون راحت اگه بخواد همه رو محو و نابود میکنه مثل همین کاری که در هوا و فضا انجام میده آمریکا سیاستش بر رقابت در حیطه خودروسازی نیست تمرکزش کسب سود از صنعت خودروه .اما ژاپن این یه شوخیه بزرگه که ژاپن بخواد رقیب آنچنانی برای آلمانها و ایتالییها و انگلیسیها ویا حتی فرانسه و سوئد باشه تو این زمینه خیلی عقبن مگه در زمینه تکنولوژی الکترونیک که میگن برترین کشوره ولی بازه حرف درستی نیست چون باز هم آمریکاییها در این زمینه فعالیت میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      باشه بهش میگم !!!
      چیزی در مورد این دو تا ماشین داری بگو. نداری هم مجبور نیستی مطلب بی ربط بذاری. البته خیلی حال کردم به شخصه. چون واقعا چیزی ندارید بگید و از رو حرص رو اوردید به تخریب کل صنعت خودروسازی ژاپن. منطق در حد زیر صفر!
      آمریکا هم احمقه که کاری که میتونه بکنه رو نمیکنه و تو صنعت خودروسازی با خواست خودش فعلا زیر سایه ی ژاپنی ها و آلمانی هاست!!! جوک سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      همه اینا رو برای دوستان آمریکایی باز نوشتم مخصوصا ali chevy nova داداش برا شما افت داره کادیلا ک یا شورلت سوار بشی بیای بگی تویوتا والا ما یه دوره ای هم بی ام و داشتیم هم شورلت آشنا ها هم تویوتا داشتن شتاب 2002 کجا و شتاب تویوتا کجا شورلت که انگار یه دشت وسیع خوش آب و هوا بود نرم راحت پرقدرت این ماشین کجا و تویوتا کجا فقط یه دفعه سوار بنز E220 مدل 1972 بشید باهاش بریدمثلا از تهران تا بندر عباس منظور یه مسافتی بالای 1200 کیلومتره مدلش برای 46 ساله پیشه کیف میکنی هندلیگ خوب راحتی فوق العاده قدرت مناسب خلاصه برای امریکایی بازها افت داره اونم مخصوصا کادیلاک سوار بشی بعد بیای بگی تویوتا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Khosrow

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      و فکر کن اگه——— المان اجازه داشت تسلیحات نظامی بسازه / ماخ پاخ جوابگو نبود باید با سرعت نور میسنجیدن / امریکا اگه بیل زن بود ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مجتبی

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (151 ديدگاه)

      داداش دیگه بدجوری داری تند میری ترمز دستیو بکش.
      یکی از همین پرنده مرنده هایی که میگی خیلی پیشرفته هستن چند سال قبل یادت رفته یا نشنیدی که یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا که از بالاترین امکانات استفاده میکرده به دست سپاه هک شد و کاملا سالم نشست زمین که خوده آمریکا هم دال آورده بود خواهش میکرد هواپیمای مارو پس بدین.
      من خودم هم آمریکایی بازم ولی دیگه حرف غیر منطقی نزنید.هر کشوری تو یکسری از زمینه ها قوی هستش تو یکسری هم ضعیف این که آمریکا تو تجهیزات ارتشی و نظامی قوی باشه دلیل نیست تو بقیه موارد هم قوی باشه.
      اون سه یا چهار جمله آخر متنت هم خیلی خنده دار بود.
      ((این یه شوخیه بزرگه که ژاپن بخواد رقیب آنچنانی برای آلمانییها و انگلیسیها و یا ….))
      :) :) :) :) :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        چشم یه ترمز کوچیک کردم زدم دنده دو نیازی به ترمز دستی نیست فقط این جمله که نوشتی دقیقا یعنی چی؟خوده آمریکا هم دال درآورده بود خخخخخ دقت کن پسرم ممکن بود کلمات دیگه می نوشتی خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (151 ديدگاه)

          دال در آورده بود چیه؟ D:
          دال آورده بود یعنی تعجب کرده بود.
          متن رو با دقت بخون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. David

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آرش جان من شما رو میشناسم ! از همون قدیم دشمن شماره یک ژاپن بودی دلیلش هم این بود که ژاپن بتی که همه توو ذهنشون از آلمان ساخته بودن رو شکست ! ولی شما متاسفانه نمیخوای قبول کنی و هنوز داری اون بت شکسته رو میپرستی ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. بهراد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      اگر بعد جنگ جهانی دوم اون همه دانشمند های هوافضای آلمان رو کش نمی رفت که نیم ماخ هم نمی تونست بسازه، بیشتر مهندس هاش آلمانی بودن مث انیشتین، عکس هاش هم معلومه، آلمان قطب صنعت دنیاس کافیه یه نیگا به دستگاه های صنعتیشون بندازی همچی دستگیرت میشه، بعدشم آمریکا آمریکا نکن، فلز اون هواپیما توسط شرکت های جعلی از روسیه خریداری شده، طراحی و تولیدش توسط آلمان ها بوده، حتی بمب افکن بی ٢ هم یه پیش نمونه آلمانی داشت، که به پرواز نرسید ولی ساختنش، الانم دانشمند و مغز از ایران میره آمریکا، خب معلومه که پیشرفت می کنه، ولی این پیشرفت رو دیگران براش رقم زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ali

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    عجب طراحی داره خدایی این لکسس. طراحی داخلش هم که محشره و جزو 10 طراحی داخلی برتر 2017 هم شد. واقعا نه تنها زیباترین کوپه هستش طبق متن : ((لکسس LC خوش‌چهره‌ترین کوپه با هر قیمتی است.)) بلکه زیباترین ماشین این روزها هم میشه بهش گفت. به امید برنده شدن عنوان بهترین طراحی سال 2018 در دوماه دیگه در نمایشگاه اگه اشتباه نکنم ژنو :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    قبول دارم بعضی وقتها شاید طراحی لکسوس کمی اغراق آمیز میشه اما واقعا تو این مدال یه شاهکاره باور نکردنیه مخصوصا دیگه کابینهای لکسوس یک سرو گردن بالاتر از رقباست .با سامان عزیز هم موافقم طراحیهای بنز خیلی شبیه به هم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohamad

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    خدای من، کابین و داشبورد لکسس معرکه ست!!
    طراحی بیرونی ام که یه شمشیر بُرنده ساموراییه!!!
    لکسس انقدری از زمان جلوتر طراحی میکنه که خیلیا نتونن درکش کنن و بسنده کنن به طراحی های فعلی بقیه برندها
    برام مهم نیست که اینجا لکسس اول شد، هرچی میشد انتخابم LC بود بی‌نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      خیلی قشنگ بود. مخصوصا
      “لکسس انقدری از زمان جلوتر طراحی میکنه که خیلیا نتونن درکش کنن و بسنده کنن به طراحی های فعلی بقیه برندها
      برام مهم نیست که اینجا لکسس اول شد، هرچی میشد انتخابم LC بود بی‌نظیره”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Rezanst

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هر کس یه نظری داره بر خلاف دوستان من بنز رو میپسندم کابینش بیشتر منو وسوسه کرد تا لکسوس البته با احترام ب رای بقیه من عاشق بنز شدم تو این مقایسه عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hamid

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    76 هزارتا برای لکسوس؟!
    کاری به مجله های بررسی ماشین ندارم ولی اگه به فرض یه نظرسنجی تو کل دنیا میذاشتن احتمالش خیییلی ضعیفه لکسوس خواهان بیشتری داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. achtung

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    بعد ۵ سال هنوز تکنولوژی موتور و گیربکس sl سرتره ۵ سال دیگه هم بگذره همین موتور و گیربکس بنز از روز لکسوس سرتره . جادار کردن کابین که هنر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mehran.Jy

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    Sl یه تاریخ جذاب پشتشه. ولی من بخوام sl بگیرم دو نسل قبلشو میخرم. این ماشین فقط اسم sl رو یدک می کشه.
    تو این مقایسه هم لکسس عالیه و انتهاب منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دقیقا sl یعنی ۲ نسل قبل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین وی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    شاید کم کم باید این نوع مقایسه هارو با برتری لکسس مشاهده کنیم
    دور از ذهن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میلاد

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اگر دنبال پرفورمنس میگردید اینجا جاش نیست باید برید سراغ بیمر یا آئودی … با 100 اسب کمتر بهتر از اینا عمل میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. fara2001

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    لامصب چشاشم شبیه ساموراییهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس یعنی تویوتا،… تویوتا هم یعنی کمترین استهلاک وبیشترین دوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    فکر کنم نوبت SL باشه که یه نسل جدید ازش رو رو کنن و موتور های جدید بنز بیاد وسط
    با این حال باز انتخابم مرسدس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یاس ی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اگه قرار باشه بین این دوتا عزیز یکی را انتخاب کنم برای من انتخاب خیلی سختیه، لکسوس مشخصات فنی خوبی داره، طراحی عالی داره که خاصه و توجه ها را به خودش جلب میکنه، کیفیتش هم تضمین شده است. در مقابل رقیبش طراحی ساده تری داره که البته به نظر من خودش نقطه قوته چون این طرح ماندگار هستش، چند سال دیگه هم با این طرح باز هم برای قشر زیادی هنوز جذابه، شاید لکسوس چند سال بعد فقط قشر جوون را به خودش جذب کنه.
    از نظر فنی مرسدس جای حرف باقی نزاشته، حتی اگه بگیم یکم قدیمی شده ولی بالاخره مرسدسه با یک موتور شش سیلندر تویین توربو. در کل سخته انتخاب بینشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Fk

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تو دنیای خودرو بهترین مطلق نداریم
    هر مدلی هر برندی نقاط قوت و ضعف داره
    اینم مقایسه دو مدل خودرو هست نه مقایسه دو خودرو ساز که اقایون ژاپنی باز بازندگی مرسدس رو تعمیم میدن ب کل تاریخچه خودرو !!!!!!!
    هزار سال دیگه هم بگذره بنز همون بنزه چون تاریخ داره
    چیزی که برندای أسیایی ندارن همین که تین ماشین اسمش لکسوسه نه تویوتا خودش نشون دهنده همه چی هست
    من طرفدار بنز نیستم ولی تعصب کورکورانه رو نمیپسندم
    اقایون ژاپنی ساز بهتره مطالعه کنن تا متوجه بشن برای چی تویوتا برند لکسوسو ساخت بعد بیان خودروسازی مثل بنز رو ب سخره بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا