لکسوسهیوندای

مقایسه کامل دو کراس اوور محبوب: هیوندای توسان در برابر لکسس NX

چه چیزی باعث لوکس شدن یک خودرو می‌شود؟ نشان روی کاپوت یا سطح تکنولوژی بکار رفته در کابین؟ آرامش بالا یا کیفیت متریال بکار رفته؟ یا حقیقت این است که پرداخت پول بیشتر به این معنی است که شما مجبور نیستید مدام به مقایسه بین گزینه‌های ارزان‌تر پرداخته و یکی را انتخاب کنید…

در واقعیت همه این‌ها جزو فاکتورهای دخیل در لوکس بودن یک خودرو هستند و برای برندهایی همچون هیوندای که به دنبال بهبود تصویر ذهنی خود میان خریداران و ارائه هویتی سطح بالاتر هستند، این تلاش‌ها با ارائه محصول لوکس‌تری به شکل توسان جدید پدیدار می‌شود. توسان جدید نسبت به نسل قبلی تغییرات بسیار زیادی داشته و با توجه به تجربه و موفقیت‌های هیوندای در بحث الکتریکی سازی، توسان هیبرید جدید می‌تواند محصولی درخشان از نظر رفاه و آرامش کلی باشد.

وقتی برندهای لوکسی که شاسی بلندهای هیبریدی عرضه می‌کنند را تماشا می‌کنیم تنها یک جایگزین می‌تواند برای مدل‌های بسیار معتبر باشد و آن‌هم چیزی نیست جز لکسس. محصول شاخص این شرکت یعنی UX شاید تفاوت‌های زیادی با توسان داشته باشد اما نسخه فول اولتیمیت توسان قیمتی مشابه کراس اوور لوکس لکسس دارد. لکسس مشتریان وفاداری دارد و در بین لوکس سازها برند شناخته شده‌ای است اما آیا هیوندای می‌تواند در برابر این رقیب سطح بالا شانسی برای پیروزی داشته باشد؟

  • هیوندای توسان

هیوندای توسان ۱.۶ T-GDi هیبرید اولتیمیت

مدل
۳۷۱۹۵

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۱۵۹۸ سی‌سی ۲۲۷ اسب بخاری

پیشرانه
۸

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۳۱

آلایندگی دی‌اکسید کربن (گرم در هر کیلومتر)

۱۴۰

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

  • طراحی و مهندسی

با توجه به مدت‌زمانی که نسل پیشین توسان در بازار حضور داشت ایجاد تغییرات بنیادین در نسل جدید خیلی سورپرایز کننده نیست. این خودرو از پلتفرم جدیدی استفاده کرده و دارای قوای محرکه هیبریدی پیشرفته‌ای است. در بطن توسان جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و واحدی الکتریکی قرار گرفته و قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسبی را ایجاد می‌کنند. این قدرت قابل‌توجهی بوده و حتی برای چنین شاسی‌بلند خانوادگی‌ای کاملاً کفایت می‌کند. گشتاور تولیدی پیشرانه نیز ۲۶۵ نیوتون متر است.

یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱.۴۹ کیلووات ساعتی از پیشرانه الکتریکی حمایت می‌کند. این باتری هنوز هم در مقایسه با باتری مدل‌های پلاگین هیبریدی کوچک است اما در نظر داشته باشید که باتری توسان هیبریدی نمی‌تواند از جایگاه‌های ویژه شارژ شود. در واقع انرژی باتری در زمان کاهش سرعت ذخیره شده و از پیشرانه برای شارژ باتری استفاده می‌شود. پیشرانه الکتریکی قدرت ۵۹ اسب بخاری دارد و توسان هم در تست‌ها علاقه خود به استفاده از انرژی الکتریکی را نشان می‌دهد.

محصولات هیبریدی بخش کلیدی استراتژی آتی هیوندای بوده و با در نظر گرفتن این موضوع است که توسان جدید لوکس‌تر شده و در تریم فول خود به جنگ برندهای لوکسی همچون لکسس رفته است. مدل‌های پایه نیز با رقبای رده میانی‌تر رقابت می‌کنند. اگرچه این خودرو ۲۸۵ پوند گران‌تر از NX 300h تست شده بوده اما هیوندای از نظر کیفیت ساخت به راحتی با رقیب ژاپنی برابری می‌کند. متریال بکار رفته در کابین توسان خوب بوده و تریم چرم و پلاستیک‌های زیادی در این مدل فول اولتیمیت دیده می‌شوند. به این موارد باید طراحی مدرن و جادارتر کابین را نیز اضافه کرد.

نسل جدید توسان از نظر تکنولوژی کاملاً عالی بوده و فاصله زمانی معرفی خود با لکسس را نشان می‌دهد. مدل اولتیمیت به تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی، صندلی‌های چرمی، تهویه دار و برقی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، فرمان گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید، داشبورد دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، شارژ بی‌سیم و… مجهز شده است.

  • سواری

به راحتی می‌توان گفت که تکنولوژی هیبریدی چه میزان روی سواری این دو خودرو تأثیر گذاشته است. توسان علاقه بیشتری به استفاده از قدرت الکتریکی دارد. شما می‌توانید بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید پدال گاز را فشار داده و پس از آن پیشرانه بنزینی وارد مدار شود اما در NX علاقه زیادی به استفاده از قوای محرکه الکتریکی دیده نمی‌شود.

زمانی که پا را از روی پدال گاز بردارید پیشرانه درون‌سوز از مدار خارج شده و راندمان خودرو بهبود می‌یابد. این نقل‌وانتقال قدرت به نرمی صورت می‌گیرد و با توجه به میزان نرمی و آرامشی که در توسان وجود دارد شاید اصلاً از آنچه در بطن خودرو می‌گذرد آگاه نشوید. یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو نسبت به لکسس گیربکس آن است که ارتباط مستقیم‌تری با قوای محرکه داشته و تعویض‌های نرمی را انجام می‌دهد. گیربکس CVT لکسس NX بد نیست اما در هیوندای همه‌چیز تیزتر و راحت‌تر حس می‌شود.

پیشرانه الکتریکی گشتاور خود را به یاری پیشرانه بنزینی می‌فرستد و این دو در شهر نیز همکاری خوبی باهم دارند. تنها زمانی که خواهان حداکثر پرفورمنس باشید شاید قوای محرکه توسان اندکی ناهنجار عمل کند اما حتی در این صورت هم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیه‌ای شما را راضی خواهد کرد.

سواری توسان با رینگ‌های ۱۹ اینچی پذیرفتنی است اما در سطوح بد کمی تکان را نشان می‌دهد. این خودرو سفت تر و خشک تر از NX حس می‌شود اما در چاله‌های بزرگ توسان عملکرد بهتری دارد. شما البته نمی‌توانید وزن باتری‌ها در چنین خودروهایی را پنهان کنید.

  • فضای بار و کابین

فضای بار ۶۱۶ لیتری توسان جدید در مقابل فضای ۴۷۵ لیتری لکسس کاملاً برتر است. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد از درب پشتی برقی سود می‌برد. فضاسازی کابین توسان بهتر صورت گرفته و در صندلی‌های عقب فضای بیشتری دیده می‌شود. داشبورد نیز باعث ایجاد فضای بهتری در بخش جلو شده و درگاه‌های ارتباط و فضاهای ذخیره‌ای مناسبی برای این خودرو تدارک دیده شده است.

توسان خودروی بزرگی بوده و خط پنجره کمی با میدان دید بالای شانه فاصله دارد. خوشبختانه دوربین ۳۶۰ درجه و حسگرهای پارک جلو و عقب به‌صورت استاندارد در این کراس اوور وجود دارند.

  • مالکیت

در توسان تجهیزات ایمنی زیادی به‌صورت استاندارد وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز خودکار، هشدار نقاط کور، تشخیص عابران، کروز کنترل نیمه خودران و… اشاره کرد. این خودرو فعلاً تست ایمنی خود را انجام نداده اما با وجود چنین تجهیزات و امکاناتی انتظار کسب نمره کامل را از توسان داریم.

هیوندای همچنین به خاطر گارانتی ۵ ساله بدون محدودیت کیلومتر خود در بریتانیا شناخته شده است. البته مالکان نظرات گوناگونی درباره محصولات این شرکت دارند و در جدیدترین نظرسنجی رضایت مشتریان و قابلیت اعتماد محصولات، هیوندای رتبه ۱۳ را کسب کرده است.

  • هزینه‌های نگهداری

لکسس از نظر افت قیمت پیش بینی شده بهتر از هیوندای عمل می‌کند. انتظار می‌رود NX پس از سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد ۵۰.۲ درصد ارزش اولیه خود را حفظ کند اما این میزان برای توسان حدود ۴۹.۵ درصد است.

نظرات آزمایش‌کنندگان: توسان از یک ویژگی کوچک اما فوق‌العاده سود می‌برد. دوربین‌های این خودرو در کناره‌ها و در ارتفاع پایین‌تر نصب شده و زمانی که راهنما می‌زنید داشبورد تصاویری از نقاط کور را نشان می‌دهد.

  • لکسس NX

لکسس NX 300h نویگیشن

مدل
۳۶۹۱۰

قیمت (پوند)

۴ سیلندر ۲۴۹۴ سی‌سی ۱۹۵ اسب بخاری

پیشرانه
۹.۲

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۶

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۶۱

آلایندگی دی‌اکسید کربن (گرم در هر کیلومتر)

۱۴۰

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

 

لکسس چندین سال است که از تکنولوژی هیبریدی در کلاس شاسی بلندهای لوکس استفاده می‌کند و با تمایل خودروسازان برای استفاده از ترکیب بنزین/الکتریسیته برای خودروهای خود، NX آشناتر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. ما برای رقابتی منصفانه با توسان جدید نسخه نویگیشن NX با قیمت ۳۶۹۱۰ پوند را تست کردیم. البته تصاویر این خودرو به تریم تاکومی مربوط می‌شوند.

  • طراحی و مهندسی

برخلاف برخی محصولات مدرن لکسس، پلتفرم NX با محصولات تویوتا مشترک نیست. این خودرو در واقع از تکنولوژی قدیمی‌تری استفاده می‌کند. در بطن این خودروی لوکس باتری فلز-هیدرید نیکل قرار گرفته که نسبت به باتری لیتیوم-یونی توسان قدیمی‌تر است. این باتری از پیشرانه الکتریکی ۱۴۱ اسبی حمایت کرده و یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۵۳ اسب بخاری نیز وجود دارد. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۱۹۵ اسب بخار است و اگرچه نسخه چهار چرخ محرک NX در دسترس می‌باشد اما این خودرو برای رقابت برابر با توسان از نوع تک دیفرانسیل است.

گیربکس CVT بکار رفته در این خودرو دقت و نرمی بالای گیربکس توسان را ندارد. اگرچه لکسس سیستم‌های کنترل پیشرفته‌تری را برای استخراج قدرت بیشتر از قوای محرکه توسعه داده اما شکی وجود ندارد که تکنولوژی بکار رفته در توسان جدیدتر بوده و این موضوع در زمان حرکت خودروها مشهود است.

البته تنظیمات شاسی هر دو خودرو مشابه بوده و در بخش جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب از تنظیمات مستقل استفاده شده است. هرچند در لکسس آرایش دوبل جناغی را شاهد هستیم اما هیوندای از اکسل عقب چند اتصالی سود برده است.

کیفیت متریال بکار رفته در کابین لکسس عالی بوده و کیفیت ساخت آن نیز بسیار خوب است اما کابین این خودرو در مقایسه با توسان جدید واقعاً فاقد ظرافت و هیجان است. ما می‌دانیم که کار طراحی NX قبل از خودنمایی نمایشگرهای بزرگ انجام شده اما خب این فاصله سنی نیز کاملاً به چشم می‌آید. از نظر ارگونومیکی نیز کابین لکسس خیلی خوب نیست اما از نظر تجهیزات هیچ کمبودی وجود ندارد.

  • سواری

NX علاقه‌ای به استفاده از نیروی الکتریسیته زیاد در مقایسه با توسان ندارد. با اندکی اشاره بیشتر به پدال گاز شاهد وارد شدن پیشرانه بنزینی به مدار خواهید بود؛ و اگرچه پیشرانه الکتریکی کمک‌حال خوبی برای پیشرانه درون‌سوز است اما مجموعه بکار رفته در هیوندای رضایت‌بخش‌تر و قوی‌تر حس می‌شود و خب جای سورپرایزی هم وجود ندارد چراکه قدرت توسان بیشتر است.

NX شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۲ ثانیه‌ای دارد که برای اکثر خریداران کافی است. در حقیقت خودروهایی همچون NX هیبریدی اولویت اصلی خود را حداکثر راندمان و آرامش می‌دانند.

گیربکس CVT همان‌گونه که گفته شد روی رانندگی تأثیر مثبتی ندارد و صدای تولیدی مجموعه قوای محرکه نیز خیلی خوب نیست. از نظر رفتار و میزان صدای تولیدی، توسان عملکرد بهتری دارد.

لکسس اکثر اوقات سواری نرم و لذت بخشی داشته و تنظیمات سواری نرم آن باعث شده در بزرگراه‌ها سواری خوبی نصیب مالک شود. البته درست همانند توسان، NX نیز در جاده‌های ناهموار تکان می‌خورد.

کراس اوور لکسس خودروی چابکی نیست. فرمان آن سبک و عاری از حس بوده و شما وزن ۱۷۸۵ کیلوگرمی آن را حس می‌کنید. وزن این خودرو ۲۲۱ کیلوگرم بیشتر از توسان جدید است.

  • فضای بار و کابین

علیرغم اینکه NX ابعاد نسبتاً مشابهی با توسان داده اما فضای بار ۴۷۵ لیتری آن بسیار کوچک‌تر از رقیب کره‌ای است. این خودرو از درب پشتی برقی استاندارد استفاده نکرده است. این ویژگی بخشی از پکیج ۲۱۷۵ پوندی است که شامل ورود و استارت بدون کلید و شارژ بی‌سیم نیز می‌باشد.

در بخش عقب کابین فضای خوبی وجود داشته اما بخش جلوی NX به اندازه هیوندای جادار و باز به نظر نمی‌رسد. داشبورد نیز با بخش مرکزی بزرگی همراه شده و این امر محدودیت بیشتر را به همراه داشته است. NX نویگیشن به‌صورت استاندارد با حسگرهای پارک و دوربین دنده‌عقب عرضه می‌شود.

  • مالکیت

اینجا شاهد برتری بی‌چون‌وچرای لکسس هستیم چراکه ژاپنی‌ها همیشه در نظرسنجی‌های قابلیت اطمینان و رضایت مشتریان عملکرد خوبی داشته است. محصولات لکسس به خاطر قوای محرکه، کابین و ایمنی بالا تحسین شده‌اند.

NX توانسته ۵ ستاره ایمنی از یورو انکاپ دریافت کند. این خودرو از تجهیزات ایمنی همچون ترمز خودکار، پایش نقاط کور، حفظ خودرو بین خطوط، هشت کیسه هوا، نوربالای خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی سود می‌برد.

  • هزینه‌های نگهداری

خودروهای هیبریدی روی مصرف سوخت کم و راندمان بالا تمرکز دارند بنابراین محصولاتی همچون توسان و NX باید مصرف سوخت پایینی را ارائه کنند. تکنولوژی مدرن‌تر توسان باعث مصرف سوخت کمتر آن شده است. لکسس هنوز هم خودروی کم‌مصرف می‌باشد اما از این نظر رقیب کره‌ای برتر می‌باشد.

همین موضوع از نظر مالیات خودروهای سازمانی نیز وجود دارد. هیوندای آلایندگی کمتری داشته و بنابراین مالیات کمتری را تحمیل می‌کند.

نظرات آزمایش‌کنندگان: اگر شما به دنبال یدک کشی و حمل وسایلی همچون کاروان یا قایق باشید خودروی هیبریدی شاید انتخاب اول نباشد اما حداکثر میزان یدک کشی NX حدود ۱۵۰ کیلوگرم کمتر از توسان با ظرفیت ۱۵۰۰ کیلوگرمی می‌باشد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: هیوندای توسان

هیوندای با تولید توسان اولتیمیت ثابت کرد که می‌تواند محصولات لوکس سطح بالایی همچون لکسس تثبیت شده بسازد. این خودرو نرم، کم‌مصرف و آرام بوده و از قوای محرکه هیبریدی خود حداکثر استفاده را می‌برد. در کابین این خودرو فضای زیاد، تکنولوژی مدرن و متریال باکیفیت زیادی دیده می‌شود. سواری توسان جدید جزو بهترین‌ها نیست اما هزینه‌های نگهداری آن کم است و ارزش بالایی را نیز نسبت به مبلغ پرداختی نشان می‌دهد.

رتبه دوم: لکسس NX

NX سن بالای خود را در مقایسه با توسان جدید نشان می‌دهد. البته تحولات سیاسی رخ داده در این سال‌ها باعث شده NX هیبریدی مزیت خود را نشان دهد. این خودرو نسبتاً ریلکس و بی‌دردسر بوده اما خب در مقابل توسان پیشرفته‌تر قدمت بالای خود را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Audi s8

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتخاب من توسان بود
    ولی اولش می کفتم شاید هیوندای نتواند به رلحتی با لکسس رقابت کند ولی می دانستم توسان خوب عمل می کند

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      از آن دست مقالاتیست که باید خواند و با خنده گفت باشه !
      لکسوس در کابینش از متریال نرم و چرم و آلومینیوم حقیقی به کار برده !
      برعکس هیوندای که با مشکی پیانوعی همیشه خواسته لوکس جلوه بده خودش را و در ظاهر خوب هم عمل میکنه اما این کجاهو اون کجا !

      فکر نمیکردم توسان هم قیمت لکسوس باشه و اینجاست که باید به عقل خریدار شک کرد که بخواهد هر چیزی را به لکسوسی ترجیح دهد که یه لاستیکش هم به کل توسان می‌یرزد !

      همین که تو لکسوس بشینی و بو کنی داخلش را میفهمید تفاوتش را با دیگر شرکت‌ها ، چه برسه توسان که همه چیزش فیک و پلاستیکی هست !

      موافقم 9
      مخالفم 13
      1. Pooriya.BMW_Germany

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (584 ديدگاه)

        دوازده/سیزده سال پیش بود تازه لکسس وارد ایران شده بود و من بدجوری عاشق مدل جی اس ۴۳۰ بودم
        با هر کسی که صحبت میکردم در موردش هیچکس هیچ اطلاعی در مورد لکسس نداشت و همه میگفتن کسی که این ماشینو بخره احمقه چون وقتی با این پول میشه بنز ای ۲۸۰ و بی ام و ۵۲۵ بخری چرا بری پول این ماشینو بدی؟؟ خیلی ها مخالفت می‌کردند با لکسس و می‌گفتند ارزش این رقم نداره
        تا گذشت و لکسس کم کم در بازار ایران جا افتاد و تنها بدلیل اینکه میگفتند محصول تویوتا ست یعنی بصورت مستقل کسی نمی‌شناخت لکسس و بواسطه تویوتا توانست در ایران جا باز کنه برای خودش

        الان میبینم در کامنتها خیلی از دوستان چشم بسته میگن لکسس
        بله شکی نیست که برند لکسس قوی تر و بالاتر از هیوندای هست
        ولی این مقاله بصورت بی طرف نوشته شده
        اگر هم دقت کنید این تست در اروپا صورت گرفته یعنی سرزمین بی طرف چون هم لکسس هم هیوندای براشون زیاد فرقی نمیکند و تعصب خاصی ندارند چون هر دو ساخت آسیای شرقی هست
        اگر بخواهیم بی طرفانه نظر بدیم هیوندای توسان جدید خوب عمل کرده و از نظر تکنولوژیکی پیشرفت محسوسی داشته ولی خب لکسس ان ایکس سالخورده تر هست و شش سال از رونمایی ش می‌گذره
        ولی هیوندای توسان جدید تازه نفس و از تکنولوژی روز بهره میبره
        این می‌تونه یک پیشرفت بزرگ واسه هیوندای باشه
        و یک زنگ خطر بزرگ برای لکسس و تویوتا

        چون هیوندای واقعا در حال پیشرفت هست
        و تویوتا بسیار محافظ کار

        اصل این مطلب مقایسه بین تکنولوژی هیبرید بکار رفته در دو خودرو بود و هیوندای با سرمایه گذاری بسیار زیاد روی هیبریدها داره خوب پیشرفت میکنه

        دوست عزیز اقا نوید سعی کن همیشه بی طرفانه نظر بدی همه ما به یک برند خاص علاقه خاصی داریم ولی این دلیل نمیشه برندهای که مورد علاقه مون نیستنث تخریب کنیم ما چه به خواهیم چه نخواهیم دنیا در حال گذر و پیشرفت هست اون شرکتی که داره تلاش میکنه و سرمایه گذاری و تحقیقات انجام میده قطعا موفق میشه و فرقی نمیکنه از کره باشه یا از چین یا از ژاپن یا آلمان آمریکا

        بهر حال رقابت خوبه چون باعث پیشرفت شرکتها میشه و به نفع مصرف کننده

        موافقم 8
        مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      توسان بدجوری لکسوس قورت داد ?

      ولی لکسوس هم به عنوان یک ماشین دم دستی میتونه کار راه انداز باشه ?

      موافقم 16
      مخالفم 9
    3. محمد رستمی نژاد

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      سلام
      یکی از بچه ها که گفته بود من در مورد اون zl1 اشتباه میکنم
      در جواب‌ایشون
      من شماره تلفن صاحب اول این ماشینو دارم و به خودشون زنگ زدم که ایشون خودشون توضیح دادن
      من از خودم حتی یک کلمه هم نگفتم

      موافقم 1
      مخالفم 13
      1. BenzSLR

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        محمد رفتم دیدمش تو گوگل دل آدم کباب میشه همچین ماشینی با اون رنگ سفیدش اینجوری به سوی ملکوت بره حیف …..

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آره
          بنز slr جان
          من از مالک اول ماشین پرسیدم چرا ماشین رو فروختین
          گفتن میخواستن خانه بخرند که خریدند مبارکشون باشه
          خودشون هم یه کامارو RS کم کار خیلی تمیز خریدند که به قول خودشون تعجب میکنم‌از اینکه چنین ماشین هست
          دیگه آدم‌های ناشی همیشه تأثیر گذار هستند
          این هم یک نمونه اش
          این ماشین دیگه درست بشو نیست
          چون گفتند که اول اینکه قطعات دست اول ماشین نیست و اصلا گیر نمیاد
          قیمت های خیلی بالا قطعات این ماشین ولی گیر نمیاد
          آخر هم گفتند که اصلا تعمیر کار چنین ماشینی در ایران وجود ندارد
          مشکل بد تر اینکه سوپر شارژ ماشین هم غیر فعال شده که‌ این رو خودشون گفتند
          ارادتمند
          محمد رستمی نژاد

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. بهنام

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (983 ديدگاه)

        واقعا تعجب میکنم از این حرف های که میزنی
        همین چند روز پیش این ماشین رو دیدم
        جسارت نشه ولی کسی که به عنوان مالک میشناسی باور کن مالک اون ماشین نیست
        هم سوپرشارژش سالمه هم همه چی فابریکه الانم دست صاحب دومشه با پلاک جدید
        چند وقت پیش اومده بود مجموعه اهواز یدک رینگاش کمی خط برداشته بود ریکاوری کردن ببین در چه حد صاحبش حساسه
        حالا ماشین مال یکی دیگه س من دارم دفاع میکنم ?
        فقط میگم الکی پشت سر ماشین مردم صحبت نکنین تقریبا 70 درصد کامارو ها حداقل سپر جلو رو ZL1 گذاشتن و بعضی ها هم خوب کار کردن ماشبه ZL1 شده سپر عقب و رکاب و … نصب کردن ولی اکثرا همون کامارو RS هستن که عاشقشی

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          آقا بهنام
          خدا شاهده من فیلم صدای اگزوز رو هم دارم
          آگهی کرده بودن در دیوار ماشین رو
          من باهاشون تماس گرفتم
          وقتی چند ماه پیش می‌خواستند که‌بفروشند
          حالا بعد از چند ماه دوباره با صاحب اول ماشین تماس گرفتم
          ایشون گفتند
          یعنی شما میگی ایشون دروغ میگه
          شما اشتباه گرفتی
          حیف که نمیتونم اون فیلم که برایم فرستاد رو اینجادبیارم
          وگرنه متوجه میشید که چی میگم

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. محمد رستمی نژاد

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          حالا آقا بهنام
          من یک بار دیگه تماس میگیرم
          قشنگ میپرسم
          و دوباره میام پدال و میگم تا بیشتر مطمئن شید که من چی میگم
          من از وارد کننده ماشین، یعنی کسی که سفارش داده ماشینو میپرسم و بهتون میگم و اینجا هم مینویسم
          دیگه منبع‌ از این مطمئن تر ، صاحب اول ماشین که خودش ماشین رو فروخته و ازش اطلاع داره که‌چی به سرش اومده

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. بهنام

          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (983 ديدگاه)

          اقای رستمی میخوای عکس ها رو با پلاک جدیدش تو مجموعه واست بفرستم !؟
          شما هم اگه عکسی دارید تو تلگرام بفرستید

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. Aryan kia

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    انتخاب من لکسوس هم طراحیش قشنگ تر و معقول تره و هم اصالت طراحی بیشتری داره البته به کره ای دوستان ب نخوره من فقط نظر شخصیمو گفتم
    ولی قبول دارم nx باید نسل جدیدش بیاد ولی هنوز خیلی خوشگله

    موافقم 9
    مخالفم 11
  3. mahan

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بیخیال مرد.باید قبول کنیم مقایسه شاعرانه ای بود.
    نویسنده یجوری نوشته انگار مسابقه سر اینه که کدوم جوونتره؟هیچ جای دنیا شاگرد و استاد رو باهم مقایسه نمی کنند شما فقط نمای کنار ان ایکس رو ببین قضیه دستت میاد.
    در اصل مقایسه رضا پرستش با مسی بود???

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. R@m!n

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      یه جوری مدل پایه لکسوس رو با بالاترین تریم هیوندای مقایسه کرده

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. mahan

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        هرچند که مدل پایه لکسوس باز بالاتره.شما فقط کابین و بخش داخلی رو مقایسه کنید.چرم لکسوس رو با پلاستیک هیوندای!نمی دونم از کی تا حالا استفاده از پلاستیک جز المان های لوکس بودن حساب شده!ما فک می کردم فقط این جا این طوریه!
        صندلی ها و چرم های این اسپورتیج هایی که خریدم برای شرکت رو ندیدید اصلا یک وضعی تو رفتند یکسری جاها زدگی داشت.حالا شما برو در es350 سال 2008 رو باز کن!شما فقط فلاپ های روی گلگیر و زیر در رو ببین شاید شبیه لکسوس در اورده ولی نتونست ظرافت و کیفیت رو مثلش دربیاره.من خودم جز اولین کسایی بودم چون تجربه rx350 رو داشتم nx200 توربو رو سریعا فروختم و با روحیات من سازگار نیست پس نمی خوام جانب داری کنم ولی خب در مقابل x3 و Rx نسل قبل!همون موقع شریکم از سانتافه رفت ان ایکس خرید می گفت تو الکی میگی ماشین خداست!!تفاوت دیدگاه بخاطر تفاوت تجربه از ماشین قبلی سرچشمه میگیره.خب معلومه برای کسی که سانتافه نشسته لکسس خداست!حالا مقایسه توسان با ان ایکس رو حقیقتا از پایه اشتباه میبینم و جنبه تبلیغاتی داره.

        موافقم 5
        مخالفم 12
        1. Amirreza

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          حق با شماست آقا ماهان ، ولی فراموش نکنیم که لکسس یه بدند بالارده هست و هیوندای یه برند اقتصادی ،

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. محمد رستمی نژاد

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          من خودم اینجا سوار یه لکسوس IS 2015 فول شدم
          خداییش خیلی لوکس بود
          اصلا موقعیت قرار گرفتن فرمان یه چیز دیگه بود
          خیلی به دلم نشست
          بعد چند روز سوار یه اسپرتیج ۲۰۱۵ فول شدم
          اصلا خوب نبود
          نمیدونم چه طور بگم
          نحوه قرار گیری اودات باهم جور نبودن
          خب تجربه ام با اسپرتیج خیلی طولانی نبود .یادم‌نیست زیاد .
          درسته این دوتا ماشینی که نام بردم رقیب نیستن
          ولی من از طراحی داخلی گفتم.که لکسوس خیلی درجه یک بود

          موافقم 3
          مخالفم 5
        3. mahan

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          امیررضا جان منم از اول گفتم.بیخیال مرد این مقایسه شاعرانه هست!با چه زبونی بگم.که اشتباه هست.ما از لکسوس باتوجه به پولی که میدیم یک انتظار داریم و همچنین از هیوندای با توجه به پولش و بار ها گفتم.وراکروز و جنسیس با توجه بو پولش تو ایران خودرو های ارزشمندی هستند برخلاف سانتافه و سورنتو نیو و جی تی لاین!درسته همیشه گفتم هرچی دارید با قیمتش مقایسه کنید.ولی اگه دقت کنی اینجا حتی لکسوس ارزونتره و خودشون از لحاظ قیمتی مقایسه کردن و در نهایت گفتن قدیمی و … !پس نتیجه میگیریم یک تبلیغ بیش نبود

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. BenzSLR

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        یه جوری همش انگار میگفت هیوندای بهتره هیوندای بهتره ولی بنظرم لکسوس بهتره البته تیپ بالاتر

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بنز جان.در دنیای تجاری ازین اتفاق ها زیاد میفته.درنهایت این تعداد فروشه که تعیین می کنه.البته من همیشه تاکید می کنم تعداد فروش در یک کلاس خانوادگی و در یک بازه قیمت!
          البته متعصب هایی تو سایت هستند که هنوز پاشون به کره ای نرسیده که همچین تا ناموس طرفداری می کنند.موضوع سر همون حرف نوید محمدزاده هست که میگه بحث سر رقمه.بعضیا رقمشون خیلی پایینه!وگرنه یک ادم باتجربه به نسبت بهای هرچیزی اونو میسنجه دیگه.

          موافقم 3
          مخالفم 2
      3. بردیا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (139 ديدگاه)

        آره ولی طراحی لکسوس یذره قدیمی شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مجله اتو اکسپرس مقایسه کرده.
      برو ببین مجله اتو اکسپرس کجای دنیایاست تو کجایی

      موافقم 3
      مخالفم 3
  4. (Saeed(peugeot

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    این توسان کنار پژو ۳۰۰۸ و تیگوان و قشقایی هم یه پله عقب تره ؛ بعد از nx سرتره ……

    چقدر عجیب بود این مقاله ، جوک سال

    موافقم 10
    مخالفم 13
  5. امیرحسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    بدون شک لکسوس

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. Navid_bivaN

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      بدون تعصب چی؟ بازم لکسس؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
  6. MOS

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نیاز به فک کردن نداره معلومه لکسوس

    موافقم 8
    مخالفم 10
  7. میثم

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    انتخاب من توسان
    به دلایلی که مقاله بهش اشاره کرد
    ولی تعصبی و احساسی بخوام نظر بدم قطعا لکسوس

    موافقم 11
    مخالفم 4
  8. Moein

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    سلام
    عذرخواهم که ربطی نداره
    ولی دیووونم کرده
    Ferrari fxx-k
    https://www.aparat.com/v/wcTEL

    خوش بحال کسایی که حداقل یک بار دیدنش…?
    چه برسه به اونایی که سوارش شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اتفاقا قبر پدر nx و توسان لاکننننننننن فرارییییهههههههه معلومهههههه دیگههههه
      بی ربطشم از مربوط تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Sina10

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    فقط کافیه یه نگاه کنید و بعدش بگید کی بهتره!!
    قطعا لکسوس ، فقط همون طراحی خارجی و داخلیش رو با هیوندای مقایسه کنید تا متوجه بشین هیوندای چقدر جای کار داره
    با اینکه لکسوس NX خیلی وقته تو بازاره ولی این توسان که تازه اومده هم در حدش نیست
    نمیدونستم سطح قیمتی NX و توسان یکیه !!
    اولش گفتم شاید NX خیلی گرونتر باشه!!
    همچنین NX ساخت شرکتیه که درصد رضایت بسیار بالایی داره ، و داشتن نام لکسوس تا همین ۱۵ سال پیش یعنی ماشین خسته کننده ولی الان نام لکسوس اندازه نام بزرگان ساخت خودرو های لوکس ارزش داره و همین اسمش میتکنه یه نکته مثبت نسبت به هیوندای باشه
    کابین و طراحی خارجی بهتر لکسوس ، طراحی خارجی لکسوس انگار نزدیک به ۲۰ هزار دلار فاصله قیمتی دارن ، اصلا با دیدن NX احساس نمیشه که یه کراس اوور کوچیکه و فضای بارش حتی از توسان هم کمتره
    در عوض آلودگی کمتر و عملکرد فنی بهتر هیوندای
    و اینکه پیشرفت خیلی خوبی داشتن
    و طراحی داخلی زیبایی هم داره

    اگه بخوام بهشون نمره بدم با توجه به این بررسی بالا
    هیوندای توسان: 7.4
    لکسوس NX300h در این بررسی : 7.8

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. Navid_bivaN

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      وقتی هم سوارش بشیم نظرتون فرق میکنه. توی لکسس هایبریدی نشستم. اگر جمع بشن بگن یه ماشین اکونومی و بی حس و حال برای زمانی که پیرشدین بسازین، نتیجه ش میشد لکسس. خوبه، ولی برای کسی که از مبدأ میخواد بره مقصد و هیچ چیز دیگه ای از ماشینش نخواد.

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مگه رقیبش لافراریه ؟؟؟ اونم همین فلسفه رو داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Sina10

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        مگه توسان الان رانندگیش در حد M2 CS و کیمن GT4 جذابه که مثلا میگین لکسوس خسته کنندس؟
        تقریبا همه کراس اوور های همینجورین
        اینطوری که دارم میبینم لکسوس خیلی بهتره

        موافقم 5
        مخالفم 0
  10. حسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    معلوم نیست هیوندای واسه این تبلیغ چقدر پول داده به اتواکسپرس. این قیاس توهین بزرگی‌به لکسس و‌کل صنعت خودرو بود. اینم مثل همون جایزه خودروی سال موتورترند به جی هفتاد در نظر می‌گیریم که همواره این جایزه ها باافت فروش همراه بودن!!!
    تفاوت آمار فروش راو فور با توسان به اندازه کافی بیانگر بهتر بودن تویوتا هست دیگه اسم از لکسس نمیاریم

    موافقم 4
    مخالفم 15
  11. حسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    البته با اون افتضاحاتی که از هیوندای کونا الکتریکی و‌توقف فروشش در اومد هیوندا باید یه حرکتی میزد تا از حاشیه در بیاد .
    اون از تبلیغ مسخره ای که واسه کیا ev6 gt ساختن که با سوپراسپرت های از رده خارج درگ زدن که تبلیغ کنن، اینم از این. واسه اینه که میگیم هیوندای بی اصالته چون واسه تبلیغ ماشیناش از بقیه برندها استفاده می کنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. Amirreza

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    نه آقای سر دبیر واقعا به نظرتون اینا رقیب همن؟ تو بازار ایران حتی لکسس یه رده بالاتر از توسان نیست ، دو رده بالاتره ، توسان ، راوفور ، ان ایکس ، پس خواهشا بیشتر در انتخا مقایسه ها دقت کنید

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. Mohamad

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      چیکار سر دبیر داری.
      این فقط یه ترجمه از او اکسپرس هست

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Amirreza

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      حالا ببخشید که از این مقایسه ایراد گرفتم ولی واقعا این دوتا رقیب هم نیستن

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. AHMET 2002

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      قیمت مشابه این دوتا رو در کنار هم قرار میدن برا خریدارا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. 1

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به نظرم انتخاب درستی نبود البته باوجود اینکه نباید پیشرفت کره ای ها چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر قوای فنی نادیده گرفت اما تویوتا جهان دیگری هست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. Dayan5775

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    عالی ?????

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    ویراستار عزیز به نظرم اگه زمینه بخش دیدگاه رو از سفید و خاکستری به رنگی دگرگون کنی این بخش جذاب تر میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. kastech

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    فرق ژاپنی و کره اینه که وقتی یه توسان میخری تا میای باهاش حال کنی نسل جدید یا فیس لیفتش میاد و آدم تو ذوقش میخوره که دیگه کسی نگاش نمیکنه بر عکس هنوز یه پرادو ۲۰۰۷ رخ داره و با وجود اینهمه سال هنوز از سکه نیفتاده، این یعنی اینکه ژاپن به طراحیش اعتماد داره و مشتری وفادار داره ولی کره خودش به چیزی که تولید میکنه اعتماد نداره و دائم بزک میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  17. Hamid

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    اصلا کاری با حرف های تند و زننده طرفداران خصوصا دوستان ژاپنی باز و نوید و … ندارم
    اما انتخاب من به دور از همه اینها لکسوس هست ، بنظرم طراحی جذاب تر و دلبرا تری داره ، همچنین داخلش حالت بهتری رو به آدم القا میکنه …
    در ضمن این ها مطالبی هستند که صرفا توسط مترجمان عزیز ترجمه میشن و سردبیر و … نقشی در این انتخاب ها ندارند …

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. مک وال

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    دوستان، انقدر تعصبی با قضیه یرخورد نکنید.
    مثال بارزش تو دنیای گوشی است که چجوری سامسونگ از نوکیا و سونی پیشی گرفت و بعدش هواووی و شیائومی و سایر برندهای چینی چجور خودشون رو بالا کشیدند و خیلی جاها اگه متعصبانه به قضیه نگاه نکنیم، چینی ها با قیمت برابر، امکانات بیشتری نسبت به سامسونگ تو گوشیهاشون گذاشتند و به مرور زمان کیفیت ساختشون خیلی بالا رفته.
    تو زمینه صنعت خودرو هم درسته که ژاپن سابقه زیادی تو این کار داره ولی تو دنیای الان سابقه خیلی هم ملاک مناسبی برای قضاوت نیست. سامسونگ رو ببینید که از نظر آمار فروش و تکنولوژی ساخت تلویزیون از سونی پیش افتاده. تسلا با وجود سابقه کم، تو دنیای خودروها برا خودش جایگاهی ساخته.
    پس با توجه به روند رو به رشد خودروهای کره ای، پیشی گرفتن آنها از ژاپنی ها چندان دور از ذهن نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. بهزاد

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      ببینید مقایسه صنایع مختلف با همدیگه کاملا اشتباهه و فضای رقابت یک صنعت مثل گوشی موبایل داستان متفاوتی با خودرو داره.
      فضای تجارت در صنعت خودرو مثل دیوایس های الکترونیکی نیست که با چند اشتباه از بازار محو بشی و چرخه ی تکنولوژی و تولید در خودروسازی بسیار پیچیده ست.
      فکر کنم نزدیک 20 ساله میگن قراره کره در صنعت خودرو ژاپن را پشت سر بزاره اما حداقل تو آمار چیزی نمیبینیم.
      درآمد یک ساله شرکت هوندا نزدیک دو شرکت کیا و هیوندای هست و مابقی شرکت های ژاپنی را مثال نمیزنیم.
      تکنولوژی ساخت صفحات نمایش یا خطوط تولید ساخت TV و… در اختیار برندهایی که آرم نهایی روش میخوره نیست و با قطعیت میشه گفت بیش از 90 درصد فرآیند تولید و ادوات مربوط در اختیار ژاپنی ها قرار داره و هر دیوایسی که در صنعت الکترونیک تولید میشه صدها قطعه داره که هرکدام دارای تامین کننده های مختص خودش و ده ها کمپانی در این زمینه ها فعالن و به قول معروف نون در میارن.
      مک وال جان الان شما بخوای مثلا خط تولید LCD یا OLED بزنی الی جی و سامسونگ و سونی برات نمیتونن کاری کنن و نیاز داری به متخصصان تولید این بخش رجوع کنی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. RezaRs

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    مرگ بر کراس اور هایییییی سدان کش با همین پول یه چیز دیگه میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد مختاری آذر

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    قطعا هیوندای توسان طراحی خیلی بهتر نسبت به لکسوس قدرت بیشتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من اگه باشم لکسوس رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. Ali

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    برام همیشه سوال بوده وقتی سی وی تی اینقدر منفور و بد نام هست چرا خودروساز ها اینقدر اصرار به استفاده ازش دارن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMET 2002

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      منفور بین ماشین بازا که جمعیت محدودی دارن نه خریدارا
      ولی خب مصرف ماشین رو حدودا ۲۰ درصد پایین تر میاره و برای کاربری های معقول حواب میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Ali

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تو بین این دو تا هم nx رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Kato

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    کاملا موافقم

    مشک آن است که خود ببوید
    نه آنکه که عطار بگوید

    به آمار فروش لکسوس در مقابل هیوندای دقت شود…
    این مجلات پول میگیرن تبلیغ بیخود بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. porsche

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    طراحی لکسوس و پیشرفته توسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین دهمرد

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حالا درسته لکسوس معتبر تره ولی لااقل یه دور مقاله رو بخون. هم قیمتشون یکیه هم جفتشون هیبریدی هستن هم از نظر ابعاد به هم میخورن.پس میتونن مقایسه بشن. یجوری گارد میگیرین انگار لکسوس رو مردود کردن.
    از جهات مختلف بررسی کردن و نمره دادن جفتشون خوب بودن لکسوس فقط چند دهم نمره کمتر گرفته. که چندان به چشم نمیاد در عوض تو برندینگ لوکس تره. اونجا رقابت باعث پیشرفت میشه. اینجا رقابت باعث دشمنی میشه
    ریلکس باش پدال فقط ترجمه کرده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. امیرحسین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز آقای navid bivan:
    ۱.هیچ وقت کره ای هارو با ژاپنی ها مقایسه نکنید.
    ۲.هیوندا یه برند نیما لوکسه ولی لکسوس یه برند لوکسه
    ۳.از نظر خودتون تویوتا سرتره یا هیوندا،اگه هیوندا بهتره چرا سوبارو،چرا تسلا و جرا بی ام و نمیره با ۶یوندا کار کنه و همه اینو میان با تویوتا کار میکنند؟!
    ۴.شگاز نظر شما لوکس بودن،حالا لوکس بودن به کنار،از نظر شما در استهلاک و کیفیت کدوم بهتره.
    ۵.بازار دست دوم کدوم بهتره و کدوم خودرو ارزش خرید بالاتری داره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Navid_bivaN

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      1. امروزه خودروی کدوم کشور بودن مهم نیس. باید برندها رو با هم مقایسه کرد. نه همه ژاپنی ها مثل همن نه همه کره ای ها یا امریکایی ها
      2. دقیقا، اما با همین برند داره امکانات یک لوکس رو ارائه میده
      3. از نظر من به طور عمومی نه کسی برتره نه پایینتر. باید مورد مورد بررسی کنیم. اگر اینجور میخواست باشه که یکی دوتا کمپانی میموندن و بقیه باید تعطیل میکردن برن خونه هاشون.
      4. کیفیت و دوام در دراز مدت مطرحه. در جایی که ماشین رو 3 سال نهایت 4 سال لیزینگ میکنن و تا مدل جدیدش میاد میرن عوض میکنن، این مسأله اهمیتش کمتره.
      5. بازار دست دوم لکسس قطعا بهتره. اما اختلاف قیمتشون اونقدر زیاد نیست که(خود مجله برای همین ماشین مثال زده : ” NX پس از سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد ۵۰.۲ درصد ارزش اولیه خود را حفظ کند اما این میزان برای توسان حدود ۴۹.۵ درصد است.”

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا