لکسوس

معرفی رسمی مینی‌ون لوکس لکسس LM در شانگهای

لکسس در نمایشگاه شانگهای اولین مینی‌ون تاریخ خود را با نام LM رونمایی کرده است. البته این خودروی کاملاً جدیدی نیست زیرا بر اساس مینی‌ون تویوتا آلفارد ساخته شده و در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آلفارد محسوب می‌شود اما بااین‌حال لکسس تغییراتی زیادی را خصوصاً در داخل آن انجام داده و LM را به خودروی بسیار خاص و لوکسی تبدیل کرده است. در بخش جلویی این مینی‌ون، جلوپنجرهٔ مشهور لکسس در اندازهٔ بسیار بزرگی به چشم می‌خورد که جلوپنجرهٔ ب‌ام‌و سری ۷ در مقایسه با آن کوچک به نظر می‌رسد! این بزرگ‌ترین جلوپنجرهٔ دوکی‌شکلی است که تاکنون در محصولات لکسس دیده‌ایم. در جای‌جای بدنهٔ LM نیز تریم‌های کرومی فراوانی به چشم می‌خورد که نمای لوکسی به آن بخشیده‌اند.

هرچند ظاهر LM با وجود جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ جذاب و چشمگیر به نظر می‌رسد اما اتفاقات مهم‌تر در داخل این ماشین روی داده است. لکسس این مینی‌ون لوکس را با ترکیب داخلی چهار صندلی در شانگهای به نمایش درآورده است که دو صندلی عقبی آن بسیار لوکس و مجلل بوده و سطح راحتی مشابه یک مبل را ارائه می‌کنند. با این ترکیب، بخش عقبی LM به سالنی مشابه بخش بیزینس کلاس هواپیماها تبدیل شده است. صندلی‌های عقب به گرم‌کن، تهویه، ماساژور و تنظیمات متنوعی مجهز هستند. به گفتهٔ لکسس، این صندلی‌ها با فوم‌های خاصی پُر شده‌اند که ترکیبی از حمایت ایده‌آل از بدن و راحتی مشابه لیموزین‌ها را ارائه می‌کند.

بخش صندلی‌های عقب LM با دیواری از قسمت جلو جدا شده که این دیوار از بخشی شیشه‌ای با قابلیت بالا و پایین رفتن برخوردار است. روی این دیوار همچنین یک تلویزیون بزرگ ۲۶ اینچی هم جای گرفته است که این تلویزیون قابلیت اتصال به دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همین‌طور پخش بلوری را دارد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این مینی‌ون لوکس نیز می‌توان به سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو، یک یخچال کوچک ۱۴ لیتری با فضای کافی برای قرار دادن دو بطری نوشیدنی و یک صفحه‌نمایش لمسی بین صندلی‌های عقب برای کنترل تلویزیون، صندلی‌ها، سیستم تهویه و سیستم صوتی اشاره کرد. در LM حتی مثل محصولات رولزرویس، محفظه‌ای برای قرار دادن چتر هم تعبیه شده است.

اما علاوه بر این ترکیب چهار صندلی مجلل، به گفتهٔ لکسس، این مینی‌ون با ترکیب هفت صندلی (به‌صورت سه ردیفه) هم قابل سفارش است. این نسخه از دو صندلی فردی لوکس در دو ردیف اول به همراه سه صندلی در ردیف سوم برخوردار است. صندلی‌های ردیف دوم با زیر آرنجی‌های بزرگ، راحت‌ترین صندلی‌های این نسخه هستند. به گفتهٔ لکسس، این نسخهٔ هفت‌نفره برای ثروتمندان و تاجرانی مناسب است که نیاز به حمل تعدادی از اعضای خانوادهٔ خود را هم دارند.

مینی‌ون لکسس در دو مدل LM350 و LM300h با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود. مدل اول به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزینی مجهز است درحالی‌که دومی از قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند. به‌منظور ارائهٔ سواری راحت و جذب ناهمواری‌های مسیر، در این مینی‌ون از فناوری‌های تعلیق نسل جدید سدان ES مثل کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار استفاده شده است. لکسس LM از اواخر امسال در دو رنگ مشکی و سفید در بازار چین و دیگر کشورهای آسیایی عرضه خواهد شد اما متأسفانه سازندهٔ ژاپنی برنامه‌ای برای عرضهٔ این مینی‌ون لوکس در دیگر قاره‌ها ندارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    مثل همه ماشینهایی که زشت شدن و ما فقط بهشون عادت کردیم به اینم که از اولش یکم زشته عادت میکنیم!
    اون حالت امضای طراحیشو رو ستون وسط نمیداشت بهتر بود!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    شبیه کابینتی شده که با چسب برق براش چراغ عقب درست کردی
    البته
    این ماشین کاربردش مهم تره تا ظاهرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا(lexus)

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (337 ديدگاه)

    شایسته ترین و زیباترین ون دنیا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. s.h

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      ون های سوپر لوکس مرسدس خیلی جادار تر و بزرگتر و اپشنال تر از این هستند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دورش بگردم ، مگه داریم از این لوکس تر .

      عاشق ون هم نباشی ، اینو ببینی عاشق میشی .

      تمام رقیبا رفتن برای دومی و پائینتر بجنگند .

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. me84

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جلو پنجرش با اینکه زیادی بزرگه اما از طرفی هم خیلی خوش فرمه و کلا طراحی زیبایی داره. من که خیلی خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    داخلش چه خوبه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (441 ديدگاه)

    seriously?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ون های لوکس مثل همین لکسوز Lm و ون های مرسدس و … یا Suv های بزرگ لوکس مثل رنجروور اتوبیوگرافی و اسکالید چون از لیموزین ها فضای داخلی بیشتری دارن(مخصوصا از نظر ارتفاع داخل کابین)راحتی و امکانت بیشتری هم در دارن(یکی از مثال اپشنهای بیشترشون همین تلویزیون ۲۶ اینچی لکسوس Lm هست)
    در مقابل لیموزین ها پرستیژ و خاص بودن بیشتری دارن
    بنظرم مثل بقیه سگمنت ها, ون ها و Suv های فوق لوکس یواش یواش جای لیموزین هارو خواهند گرفت .به همین خاطره که لکسوس اولین ون لوکسش رو معرفی کرده که فعلا بازارهای هدف محدودی داره ولی احتمالا در اینده در بازارهای بیشتری عرضه خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ظارهش اصلا شباهتی به لکسوس های دیگه نداره اخه چیه مد شده همه دارن جلو پنجره دهن نهنگ میزارن داخلشم که خیلی خیلی شیک و لوکسه قطعا در چین خیلی بازار خوبی پیدا می نه خصوصا که اونا عاشق ون و خودروهای ام پی وی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا