لکسوس

پنج ویژگی دوست‌داشتنی نسل جدید لِکسِس RX

کراس اوور محبوب زیرشاخه لوکس‌سازِ تویوتا، در بازاری که پر از رقبای تشنهٔ مبارزه است، با نسل جدید خود که سبک و سیاقی تأثیرگذار دارد آمده تا جای پایش را محکم‌تر از قبل کند. به نظر می‌رسد این نسل با تکیه بر فناوری‌ها و مشخصاتی که دارد به یک انتخاب فوق‌العاده برای خانواده‌ها تبدیل خواهد شد؛ مخصوصاً زمانی که به برچسب قیمت آن نگاهی بیندازند. آنچه در زیر می‌خوانید ۵ ویژگی برجسته و قابل‌توجه این ژاپنی جسور است که سبب تبدیل آن به یک گزینه بسیار مناسب می‌شوند.

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
سامانه Safety System+
ازآنجا که مدل RX از بدو ورودش در اواخر دهه ۹۰ موردتوجه قرار گرفت و خوش درخشید، کمپانی سازنده در نسل جدید آن تمرکز ویژه‌ای نیز روی مبحث ایمنیِ آن داشته تا همچنان بتواند باقدرت جایگاهش را حفظ کند. این سامانه شامل این موارد است: ترمز خودکار قبل از برخورد با قابلیت تشخیص عابران پیاده، هشدار انحراف از خط حرکت، چراغ‌های جلو مجهز به نوربالای خودکار و منطبق شونده، سامانه دیده‌بانی (Monitoring) نقاط کور اطراف خودرو، هشدار برخورد از عقب، دوربین دید ۳۶۰ درجه. همچنین کروز کنترل انطباقی آن نیز از نوع راداریِ پویا است و قابلیت کاهش سرعت تا ایست کامل را دارد. جالب‌ترین نکته هم این است که بهای تمامی این موارد تنها ۶۵۰ دلار است!

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
نمایشگرهای متعدد و وسیع
بزرگ‌ترین نمایشگرهایی که خودروسازی لِکسِس تاکنون در خودروهایش استفاده کرده در این مدل هستند. یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی با ظرافت قابل‌توجهی در کنسول جلو جای داده‌شده که شامل یک نقشهٔ تمام صفحه نیز می‌شود و کنترل آن به عهده صفحه لمسیِ بروز شدهٔ لِکسِس است. دو عدد نمایشگر ۱۱.۶ اینچی هم در عقبِ پشت‌سری‌های صندلی‌های جلو نصب‌شده که باعث شگفتی سرنشینان ردیف عقب خواهند شد. سامانه هد-آپ هم اطلاعات مهم رانندگی را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
آسایش و راحتی تحسین‌برانگیز
لِکسِس در مبحث آسایشِ نسل جدید RX، به نظرات و انتقاداتی که بعضاً از نسل پیشین می‌شد توجه خاصی داشته است. اشاره به تمامی موارد قابل‌ذکر در این قسمت شاید خارج از حوصله خوانندگان باشد اما سقف پانورامیک، قابلیت ورود بدون کلیدِ درب‌های عقب درست مثل درب‌های جلو، آسان‌تر شدن باز و بسته کردن ردیف عقب صندلی‌ها و استفاده از صندوق بار عقب، صندلی‌های راحت و تریم داخلی باکیفیت جزئی از آن‌ها هستند.

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
رینگ‌های بزرگ‌تر، شخصی‌سازی بیشتر
شاید عده‌ای برای پس زدن نسل پیشین RX به آن لقب خسته کنند بدهند، درهرصورت نسل جدید آن با بهره‌گیری از خطوط تیز فراوان و نکات تأثیرگذار طراحی در ظاهر بسیار جذاب و گیراست. از بهترین ویژگی‌هایش هم می‌توان رینگ‌های بزرگَش را نام برد که به‌جای ۱۹ اینچ نسل قبل دارای اندازه ۲۰ اینچ هستند و حتی قابلیت سفارش به‌صورت همرنگ با بدنه را نیز دارند.

2016 Lexus RX 350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus RX 350 F Sport
پاپوش‌های عالی از جنس میشلین
شاید عده زیادی از علاقه‌مندان و حتی خریداران RX توجهی به مواردی مثل لاستیک‌های آن نکنند یا بدان‌ها اهمیت ندهند؛ اما برای این خودرو، میشلین لاستیک‌های سِری Premier خود را با اندازه بزرگ‌تر نسبت به نسل پیشین RX پیشکش کرده است که با یک مِتود جدیدتر طراحی شده‌اند و فناوری چسبندگی همیشگی (EverGrip) بکار رفته در آن‌ها سبب چسبندگی فوق‌العاده‌شان در تمامی سطوح خیس و مرطوب و خشک می‌شود، حتی زمانی که پیر و ساییده شده‌اند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از بغل خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      عالی ترین قسمتش ساعت وسط داشبردشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    والا من طرفدار لکسس نیستم ولی از این ماشین خوشم اومده.

    پ.ن: زودتر برم تا بهم لفظ متعصب رو نچسبوندن! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      شاهین خداشاهده کسی با لکسس مشکل نداره . من واقعا دوستش دارم . من دوست دارم همش رقابت باشه بین لوکس ها .
      اما وقتی بعضی کامنت ها میشه :
      تعصب + آمار جی دی پاور + آمار کانسومر ریپورتس = جنجال
      آلمانی باز ها هم میشن تعصب + آمار فروش + جوایز موتوری + جوایز طراحی + پیشتازی + قدمت + و ……
      خب معلومه که من هم آروم نمیشینم .
      وقتی میان میگن تویوتا کارش ارزش داره ، چون طبقه متوسط و ضعیف رو هدف قرار داده با محصولاتش نسبت فولکس ، خب آدم زورش میگیره . میگم باکیفیته و ….
      طرف اینو نمیبینه و نمیدونه که اول صنعت ژاپن یک صنعت کپی کار و بی کیفیت بود و بعد از مهاجرت دکتر دمینگ در 1950 یواش یواش سبک کاریشون فرق کرد . هم در طراحی و هم در کیفیت و …. .
      تا جایی پیشرفت کرد که در بعضی موارد بالاتر از کشورهای دیگر قرار میگیره . تلاششون قابل تحسینه . خواستنشون . ارادشون . همتشون . و ….
      اما دیگه هی کیفیت کیفیت نکنن .
      اگر ژاپن از سال 1970 با کیفیت شد ، مرسدس بنز و کادیلاک و …… ذاتا خودروهای با کیفیتی بودند . کیفیت 130 ساله دارند .
      اگر تویوتا و هوندا و مزدا و … طبقه متوسط جهان رو هدف گرفته ، اسم فولکس واگن یعنی خودروی مردم .
      کلا میخوام بگم منابع و شاخه های زیادی هست که بخوایم پیش بکشیم .
      آدم نباید یکدفعه بیاد بگه تویوتا و لکسس فلان بودند و بیصار بودند و …
      زوایای پنهان و …. را بگه . نباید تویوتا به الهه افسانه ها تبدیل بشه و جایگاهش دست نیافتنی معرفی بشه . اگر این هارو میگین ، علت پیشرفتش هم بگین . منصفانه باشه . جایی که صرف نداره ، حذف نشه .
      این نوشته ی اقای فرهاد کاشانیه :
      ((( عامل پیشرفت صنایع ژاپن

      اگر امروز اتومبیل ژاپنی مرغوبترین اتومبیل دنیاست، اگر امروز موتورسیکلت ژاپنی سریعترین موتورسیکلت جهان است، اگر دوربین، آی سی، ترانزیستور و وسایل صوتی ژاپنی بهترین می باشند همه را باید مرهون دکتر “ادوارد دمینگ” دانست.

      اگر مجسمه این دانشمند امریکایی را در همه جای ژاپن دیدید تعجب نکنید. اگر دیدید که نام بزرگترین جایزه صنایع ژاپن جایزه “دمینگ” است باز هم تعجب نکنید زیرا دکتر “دمینگ” پدر صنایع مدرن ژاپن می باشد.
      این دانشمند امریکایی (1993-1900) هنگامی که نظریه “مبانی کنترل کیفیت محصول از راه آمار و احتمالات” را مطرح کرد در موطن خود توفیقی نیافت زیرا در آن موقع محصولات امریکایی در جهان بهترین بودند و لزومی برای بهتر کردن آن نمی دیدند. ولی وی ناامید نشد و افکار خود را به ژاپن برد و در آنجا با استقبال دولت ژاپن مواجه گردید. از سال 1950 به بعد روش های وی بلافاصله مورد استفاده صنایع ژاپن که محصولاتشان به تقلبی بودن معروف بود قرار گرفت. از آنجا که نتیجه این روش ها بلافاصله و یک شبه بدست نمی آید چندین سال طول کشید تا ژاپن خود را از مرز شهرت بد در صنایع به شهرت متوسط رسانید. از سال 1970 به بعد ژاپن به تولید کننده مرغوب ترین محصولات جهان معروف گشت. اکنون بدون شک مرغوبترین محصولات جهان در ژاپن تولید می گردد. ولی این میسر نبود مگر با کمک دکتر “دمینگ” و همکار دیگرش دکتر “جران”. اینروزها مدیران ژاپنی حکم ضرب المثل را برای مدیران امریکایی دارند و مجسمه دکتر “دمینگ” بعنوان حق شناسی مردم ژاپن در نقاط مختلف این کشور نصب شده است. امریکا بالاخره دکتر “دمینگ” را کشف کرد. ولی شاید سی سال دیرتر از زمانی که باید اینکار را می کرد. راستی اگر “دمینگ” به ژاپن نرفته بود الان وضع صنایع ژاپن چگونه بود؟ وضع امریکا چه بود؟

      فرار فقط یک مغز متخصص میلیاردها دلار به صنایع امریکا ضرر زد. اگرچه دمینگ بعدها برای تدریس به امریکا رفت ولی ژاپنی ها آنچه را که باید از وی بیاموزند، آموخته اند.

      آیا در آن زمان کسی می توانست پیش بینی کند که این مرد یک تنه قادر است صنایع عقب افتاده یک کشور را با استفاده از مبانی علمی به پیشرفته ترین صنعت جهان تبدیل کند؟ آیا کسی می توانست حدس بزند که ارزش این مغز متخصص میلیاردها دلار است؟))))
      خلاصه حرفام ، هر برندی . هر فردی . هر شرکتی و … در هر جایی و مقامی که وایساده ،
      به همون اندازه زحمت کشیده .
      لکسس هم واقعا عالیه . به امید رقابت های گرم و نفس گیر تر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        میلاد کاملا میفهمم جی میگی ولی من دیگه ترجیح میدم بحث نکنم با دوستان.
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ALL CARS

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        تازمانی که در مورد ظاهر خودروها بخوایم بحث کنیم میشه گفت خیلی نتیجه گیری نمیشه داشت.چراکه هرفرد یک نظری داره که برمیگرده به خودش که از چه نوع طراحی و شکلوشمایلی خوشش میاد
        اما وقتی درموردتمام ویزگی های یک خودرو میخوایم صحبت کنیم میشه با مقایسه ی علمی وعددی به نتیجه ی که قابل قبول همگان باشه رسید
        ***اما باید اینوحتما درنظر بگیریم : که سال های شروع بکار یک خودروساز یا همون قدمتش نباید صددرصد روی نظر دوستان تاثیر بزاره(هرچند بی تاثیر هم نیست) ، چرا که خودروهایی اگه با بهترین کیفیت از همین امروز شروع بکار کنه ، چون باکیفیته : پس باکیفیته ونباید بگیم تازه کاره و…
        پس بیاین تو کیفیت حال حاضر صحبت کنیم ونگیم قبل از این چطور بوده.چون ملاک حال خودروییست که مقایسه میکنیم.واگه تا همین دیروز بدترین خودرو راهم تولید میکردن اما ازامروز بالاترین کیفیت را ارائه دادن.باید تاییدش کنیم ونه اینکه بگیم بخاطر نداشتن عمری طولانی نمیتونه خودروی باکیفیتی محسوب بشه
        حتی اگه همین امروز چین خودرویی تولید کنه که از تمام خصوصیات مثل کیفیت وزیبایی وتوانایی هاش با تمام برندهای برتر دنیا برابری کنه ، براحتی میتونه تو لیست انتخاب همه قرار بگیره وبشینه روش خوب فکرکنه
        دوستان نظربنده هم مثل نظرات همه شما شخصیه وخورده نگیرین که خواستم نظرمو تحمیل کنم
        هرچی دوستان بگن قابل احترامه
        وسپاس از امین قوام صفری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          دوست عزیز حرفت درسته . ولی همه مطالب در مورد خودروهای امروزی نیست . نمیدونم چند وقته این سایت رو پیدا کردی .
          اما نویسندگان مطالبی در مورد مقایسه کیفیت و نحوه مونتاژ و دستمزد و ….. نوشتند که عالی بود .
          بعضی مطالب هم در مورد موفقیت های تویوتا و زوایای پنهان خودروساز ها بود .
          اما خب به جرأت میگم معدود کسانی بودند که میدانستند ، صنعت ژاپن توسط این مرد به کجا رسیده . اما هیچ وقت اسمی از ایشون اورده نشد . بگذریم . شاید دوباره سوئ تفاهم بشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ALL CARS

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          نه آقا سوءتفاهم چیه
          حرفتون کاملا درسته خیلی ها منجمله خود من نمیدونستم همچین موضوعیو وچیزی از این فرد نشنیده ونخونده بودم
          خیلی هم عالی
          اما میگم بشخصه وقتی از نظر ظاهر ماشینی بدلم بشینه دوسش خواهم داشت چه پاکستانی باشه چه چینی وچه آلمانی یا امریکایی
          واز نظر باطنی هم نگاه میکنم تا ببینم کدومشون بهتره واگر ماشینی با تاریخچه ی ضعیف امروز بجایی رسیده که محصولی در حد خودروهای برتر دنیا ارائه بده راه هم حتما میپسندم چرا که امروز به جایی رسیده که میتونه با دیگر خودروسازان برتر این صنعت برابری کنه.( البته پیش زمینه ی که از خودروهای برتر وباسابقه توذهنمون داریم میتونه تاثیری روی انتخاب داشته باشه )

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احمد باقری

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (4717 ديدگاه)

          حرف درست همینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        فقط همین کم مونده بود که به ژاپنیها انگ کپی کاری و ساخت خودروهای با کیفیت پایین بزنن . آقا میلاد اشتباه نکن . فقط تویوتا و لکساس یا کل صنعت خودروسازی ژاپن نیستن که کپی کاری میکنن و دیگر خودروسازان کپی کاریهایی کردن که سر هر چیزی که بگی حاضرم قسم بخورم و باهات شرط ببندم تحت هیچ شرایطی حاضر نیستی کپی کاری اونا رو قبول و باور کنی . مثلا فرض کن من بگم فلان مدل از بنز از فلان مدل یه ماشین فرضا آمریکایی کپی کرده . خب معلومه این حرف من را نه تنها باور نمیکنی بلکه با حرفم مخالفت میکنی و این حرف من را میذاری به این حساب که من میخوام به بنز تهمت بزنم و توهین کنم . هیچکس نمیخواد از تویوتا یه به قول خودت الهه و از خودروسازای دیگه دیو و شیطان و حرفای دیگه بسازه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          اقای سی بی ار من از خودم حرف در نیاوردم . شما میتونی تحقیق کنی .
          تو اینترنت بگردی . هفت سال پیش در هفته نامه خودرو امروز عکس سیاه و سفید خودروهای ژاپنی رو انداخته بود که وارد بازار امریکا شده بودند . به نوعی میتوان گفت که اولین محموله صادراتی ژاپن به امریکا .
          اون موقع شهروندان امریکایی خودروهای ژاپنی رو بی کیفیت و نا ایمن تلقی میکردند . چون حرفی برای گفتن در مقابل امریکایی ها نداشتند .
          اما الان طوری شده که تویوتا سهم بالایی از بازار دنیا و امریکارو تصاحب کرده .
          من نخواستم تویوتا رو بکوبم . فقط گفتم اون موارد و آیتم هایی که در
          مطالب قبلی خوندیم و به نوعی میشه گفت تفاوت هایی بین خودروساز ی تویوتا و دیگر رقبای غربی ان بوده ، بخش اعظمش مدیون اقای دکتر دمینگ است . خود تویوتا از اول با کیفیت نبوده .
          اشتباه من این بود که این متن رو در قالب کامنت نوشتم . معلوم هم هست که مزاجت خوش نیاد . حرف منم قبول نکن . اما برو روش هم فکر کن و هم تحقیق .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا میلاد گل . الهی فدات شم . من کی گفتم از خودت حرف درآوردی . هیچ اشتباهی نکردی و کار خوبی انجام دادی . ایشتر حرفات به مزاجم خوش اومد و بر هر کسی که گفته من حرفات رو قبول ندارم لعنت . ولی تعداد زیادی هستن که لکسس رو اتومبیلی قابل مقایسه با بنز و بی ام و نمی دونن و حتی میگن ارزش خرید هم نداره و … . واقعا این حرفا برای چیه ؟ یکی پایینتر کامنت گذاشته و گفته : تا بنز و ب ام وهست چرا باید پول بدی لکسوس بخری… . چرا این شخص این حرف بی ارزش را زده ؟ اتفاقا پولی که بابت خرید لکسس داده شده در راه درست هزینه شده . بر منکر اونایی که بنز و ب ام و و پورشه و … را تولیدکننده اتومبیلهای لوکس قبول ندارن لعنت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          سی بی ار جان . داداش گل .
          اینقدر لعنت نکن . شما بعد این همه باید از محتوای کامنت ها متوجه بشی که با کی بحث کنی و با کی نکنی . مشخصه کاملا . چرا لکسس ارزش خریدن نداره ؟؟؟
          هرکسی بر اساس سلیقش میخره . لکسس خوبه . عالیه . بیشتر مدلهاشم واقعی دوست دارم . اما تا زمانی که بنز باشه ، لکسس نمیخرم . نه تنها لکسس . بلکه ب ام و آئودی هم نمیخرم . چون اولویت اول من بنزه .
          حالا ممکنه یکی هم نظرش بر عکسه من باشه .
          سی بی آر میخوامت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Ahmad..F12

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        میلاد عالی بود ایول دقیقاً عین حقیقت بود حرفات…..

        واقعاً لذت بردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. علیرضا

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (752 ديدگاه)

        دوست عزیز من خودم طرفدار آلمانم هم تیم فوتبال هم فرهنگ هم ماشین هم از لحاظ هوش و دانشمندان آلمانو تو دنیا اول میدونم ولی ژاپنی ها هر چی هستن به خاطر خودشونه پشتکار و … همین آقای ادوارد اگه به فرض مثال تو آفریقا میبود الان ِآفریقا جای ژاپن بود آیا دوما درسته که ما طرفدار هر کشوری هستیم ولی هیچ مردمی وهیچ کشوری کامل نیست مثلا آلمانی ها جزو زشت ترین مردم اروپا هستن و ایتالیایی ها و سویدی ها جزو زیباترین یا فرانسوی ها شوخ طبع ترین مردم اروپا هستن یا زبان انگلیسی ها بسیار زیباتر از آلمانیه و…سوما به جای اینکه اینقدر سر آلمانو انگلیسو ژاپن و…بحث کنید سعی کنید مثه اونا باشید اینقدرم وقتتونو تو پدال برای کامنت گداشتن سر آلمانو…هدر ندید صرفا بیاید از اخبار خودرو مطلع شید و یه کامنت در حد خوبه زشته و…در مورد خودرو بذارید و برید دنبال کار و زندگیتون و پیشرفت کنید این هم آخرین کامنت بلند بنده بود لازم دونستم گفته باشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      دوست عزیز اشتباه گرفتی اون ژاپنی ها هستند که همه رو متعصب میدونند والله اینا خدایان تعصبند ولی بقیه رو متهم میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    عاشق رنگ سفید لکسسم . به نظر من رنگ سفید لکسس مثل بقیه نیست ، خاصه . نمیدونم چرا اینجوریه .
    یکی دیگر از موارد خوبش اینه که دوتا خروجیه اگزوز از جنس کروم گذاشتن . بالاخره انتقاد من هم سازگار شد .
    در قسمت کنسول وسط ، در تریم قهوه ایی ، خط هایی که روی اون چوب هست خیلی عالیه . خط هایی کخ دور جا لیوانی ها هستند ، حس لوکس بودن رو بیشتر القا میکنه .
    در هر حال به همه طرفداران ژاپن تبریک میگم بابت این مدل . منتظر رقابت های نفس گیرش با رقبا هستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javid

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      با سلام
      من یکی که واقعا که هیچ کمبودی حتی در نسل قبلیش هم نمیدیدم اما طراحیشو کمی پیر میدیدم ولی حالا اون هم برطرف شد حالا هیچ حرفی باقی نمیزاره من به عنوان یکی از طرفداران که از بچگی عاشق این برند بودم هم به دیگر طرفداران بابت این خودروی پر عظمت تبریک میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. behdad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عالییییییییی من ار نسل قبلیش هم خیلی خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد قدسی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    جدا از نظر طراحی نمی تونم ایراد خاصی بهش بگیرم. ابهت و زیبایی و کلاسش خیلی خوبه از سایر جنبه ها هم که لکسوس همیشه قابل احترام بوده.
    در ضمن باید بگویم هیچ وقت طرفداری متعصبانه از برندها رو دوست نداشتم و همیشه هرچیز زیبا و خوبی دیدم تحسین کردم و هر انتقادی داشتم رو هم گفتم. فقط چیزی که تو این محیط (سایت پدال) خیلی آزار دهنده است دیدگاه های متعصبانه و بچگانه و غیر علمی ی عده ای آدم… است که خیلی دیده می شود.
    امیدوارم این برخورد ها را کمتر ببینیم و این محیط محیطی دوستانه و در عین حال آموزنده باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. bab

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ما تو کف نسل قبلی بودیم حالا این اومده کف و خون قاطی کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. armin

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    واقعا عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. milad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    تا بنز و ب ام وهست چرا باید پول بدی لکسوس بخری…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      شما اگه ذره ای اطلاعات و تحقیق داشتی این حرف رو نمی زدی ! یاد بگیر از روی واقعیت نظر بدی نه از روی تعصب ِ بی جا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amin

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز اینهایی که میبینی dislike کردن خودشون اگه پول بدی بگی بورو یه ماشین بخر ببین بنز یا ب ام و میخرن یا لکسوس هیچ شکی ندارم که نزدیک لکسوس هم نمیشن من خودم عاشق لکسوس هستم ولی تعصب ندارم من به یکی از دوستانم پیشنهاد gs250 دادم فولشو رفتیم دیدیم گفت خیلی خوبه ولی ترجیح میدم یه ب ام و یا بنز نیمه فول دست دو بخرم دوستان شما هم همینکارو خواهید کرد وقتی بخواهید بخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرید

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    طرفداران لکسس و تویوتا…
    آماده رو نمایی از فیس لیفت لکسس ES در ۱۰ روز آینده باشید.
    لکسس داره میترکونه ها…مدل پشت مدل.
    زنده باد لکسس……………………زنده باد تویوتا………………………..
    هی من میخوام کامنت نزارم لکسس نمیزاره که :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      چراغ جلوش رو دیدم تو تیزر تبلیغاتی اونم دیگه چهرش کاملا خشن شده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    دوست عزیز حرفت درسته . ولی همه مطالب در مورد خودروهای امروزی نیست . نمیدونم چند وقته این سایت رو پیدا کردی .
    اما نویسندگان مطالبی در مورد مقایسه کیفیت و نحوه مونتاژ و دستمزد و ….. نوشتند که عالی بود .
    بعضی مطالب هم در مورد موفقیت های تویوتا و زوایای پنهان خودروساز ها بود .
    اما خب به جرأت میگم معدود کسانی بودند که میدانستند ، صنعت ژاپن توسط این مرد به کجا رسیده . اما هیچ وقت اسمی از ایشون اورده نشد . بگذریم . شاید دوباره سوئ تفاهم بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mds

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جلو پنجرش زیادی گندس جلوشو یکم زشت کرده البته بقیه قسمتاش واقعا عالی طراحی شده عین رعد و برق میمونه ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا لکسس هم از نظر طراحی و از نظر کیفیت داره خوب کار میکنه و همین امر باعث افزایش مداوم کیفیت ماشینهای همه خودروسازها میشه. تا این رقابتها نباشه که هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه. از همون اول هم تویوتا کار بسیار عقلانی کرد که لکسس رو زیرمجموعه خودش کرد. واقعا احسنت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. fluid

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (505 ديدگاه)

      عزیزم تویوتا لکسوس زیر مجموعه خودش نکرد تویوتا لکسوس متولد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ارش ارومیه

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام حق با اقای« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز » هستش اقای دمینگ در صنعت ژاپن انقلابی عظیم کردش اما تنها وی نبود که ژاپن رومتحول کرد حکومت نظامی وفرماندارنظامی امریکای نیز اقتصاد ژاپن رومتحول کرد ژاپن سهمی از برنامه ترومن نداشت اروپای ها از این برنامه وکمکها ازجمله المان نهایت استفاده روکرده بودندحتی ایران همجزوطرح ترومن هستش که در ایران تحولات خارق العاده ای داشت اما دولت مردان ما استفاده نکردند از همه جنبه های این طرح دولت نظامی امریکای درژاپن باتیم اقتصادیش باقانون مالیاتی کهدر اون پس اندازتنها معاف ازمالیات هستش بانکهای ژاپنی روسرشار ازمنابع مالی کرددر این قانون حتی می تونستی حقوق ماهیانه خودت روبصورت پس انداز ثبت کنی تا معاف ازمالیات بشه بخاطر این قانون بانکها لزومی نداشت سود زیادی به پول مردم بدن بنابراین تجهیز منابع با ارزان ترین قیمت انجام می شد ووامهای ارزان باسود اوری بالا داده می شدکه کمک عظیمیبه بازسازی این کشور کرد این قانون تا سال 2001باقی بودکه باعث ایجادثروتمندترین بانکهای جهان در ژاپن شد
    اما باید دانستژاپن والمانقبل ازجنگجهانی نیزپیشرفته بودند المانبسیارپیشرفته تراز ژاپن بود دراین دوکشورانباشتی ازمهندسین ودانشمندان وجهش بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. HAMID

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    پدال جان لطفا مقایسه ی انجام شده ی bmw m3 و c63amg رو بذار.
    با تشکر..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    درود بر دوستان عزیز و به خصوص میلاد جان.
    ببخشید که اینجا جواب میلاد رو قرار میدم و این حق دوستان را که قبلا پیام گمارده اند ارزش داره.
    به عنوان کوچک همه ی دوستان گل تا به حال همچین برداشت نحیف و لاغری از پیشرفت یا پیشرفت های یک کشوری نشنیده و ندیده بودم و اگر هم منابعی ذکر میشه که کاملا درست هست نباید یکسره تمام اعتبار را برای اون منبع بدانیم که از اساس اشتباه و فرافکنی هست.
    دوست گرامی مگه کشورها و شرکت های دیگه نمیدیدند که پیشرفت ژاپن از همان اصول معروف دمینگ سرچشمه میگیره پس چرا خودشونو به خنگ بازی زدند و نتایج ناخوشایندی رقم خورد؟
    مثلا همان دوران مکتب ها و مدلهای اقتصادی زیادی نشر میشد و کشورها با توجه به سیاست ها و توانایی ها یکی از اونهارو سرمشق قرار میداد و واقعا نمیشد گفت کدام یک از آنها به نتیجه خواهند رسید.
    از دوست خوبمون پوزش میطلبم و خواهشی دارم که با خوندن چند کتاب یا چند پاراگراف در یک مجله به این نتیجه نرسند که اون مطالب تمام حقایق رو بازگو کرده و اگر موفقیتی بدست اومده مرحون دکتر دمینگ هست و اون ملت از اساس کپی کاره!
    نکته جالب که به ذهن دوست گرامی نمیرسه این هست که صنعت ژاپن قبل از دمینگ کپی کار بوده و بعدش درست شده و اگر کمی مطالعه میفرمودند میدیدند که زمان حضور ژاپن در بازارهای جهای بعد از دهه 70 البته به صورت گسترده بود و جنس ژاپنی قبل از دمینگ به بازارهای جهانی به صورت انبوه صادر نمیشد که بخواهیم واژه ی کپی رو به کار ببریم یا حداقل معاهده و قوانین مربوط به حق اختراع هنوز جهانی نشده بود.
    این حرف ها متر و مالیات هم نداره و در آخر هم میشه شانه خالی کرد و تقصیرهارو گردن منبع و مهندس مورد ذکر انداخت!
    حرف ها زیاده ولی جو خراب و آشفته و حقایق امر داره معکوس جلوه میده طوری که دوست دیگری راجب کیفیت حال حاضر صحبت میکنه و گذشته را بی اهمیت و یکی هم نیست بگه که کیفیت امریست طولانی که در زمان کوتاه مشخص نخواهد شد و شما چطور میتونی بگی این برند یا محصول کیفیتش خوبه! انگار نه انگار که گذشت زمان مشخص خواهد کرد ولی منطق یا تفکر کوچک به امری بعید تبدیل شده.
    منتظر طومار دوست گرامی باشید که با حرف های جدید موجب سرگمی خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بهزاد جون عاشق پاراگراف آخرتم :-D :-D :-D :-D :-D :-D
      خیلی ها تو این سایت حرف از تک و پهلوشون در میارن و با سند هم جلوشون حاضر میشی و قبول هم میکنند و طی مدتی دوباره حافظه اشون یاریشون نمیکنه و دوباره باز باید با سند و مدرک،دوباره حرف رو ثابت کنی…دست خودشون نیست مشکل دارن…
      طرف میاد میگه بنز جوایز موتوریش از تویوتا بیشتره من باز لینک همیشگی رو، برای ۱۰۰۰ امین بار میزارم تا این دوستان بازم برای ۱۰۰۱ امین بار ضایع بشن و حرف از تک و پهلوشون در نیارند…
      پس بهزاد جان زیاد با این افراد سروکله نزن چون خودت رو خسته میکنی و وقتت خیلی با ارزشتر از اینه که بخای با یه عده افراد تلف کنی.
      http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
      باز دو هفته دیگه این دوستان متعصب چند شخصیته میان میگن ببینین جوایز موتوری مارو از تویوتا بیشتره:-D
      موفق باشی بهزاد جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . کلا سفسطه در وجود شما بیداد میکنه .
        اولا من گفتم جوایز موتوری مرسدس بنز از لکسس بیشتره نه تویوتا .
        دوم جوایز تویوتا خیلی کمتر از ب ام و است .
        شما میخوای حرف بقیه را بپیچونی ، یک بحث دیگر است .
        سعی کن به جز امار های جی دی پاور و کانسومر ، شاخه های دیگری را پیدا کنی تا بهشون آویزان بشی . تک بعدی هستی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      اول از همه لازم به ذکر است که بگم :
      با جمله ی آخرت فصل جدیدی از روابطمون رو شروع کردی که فکر نکنم پایان خوشی داشته باشه .
      دوم مثل اینکه خیلی به شما ژپنی ها زور آمده که قسمت های سانسور شده مطالبتون فاش شده . چون در مطلب های گذاشته شده ، هیچ اشاره ی کوچکی حتی در سطح یک پاراگراف نشده بود به این قسمت قضیه . قطعا گاف بزرگی بوده و به صلاح دید حذف شده . اگر از ژاپن تعریف و تمجید میکنید و خودروساز بی همتا مینامیدش ، همه شرایطی که داشته را بگویید .
      اینجا معلوم شد که چه کسانی تعصب دارند . همینطور درصد تعصب .
      طرف از نحوه ی قیمت گذاری مرسدس بنز مطلع هست ، اونوقت نمیدونه که دکتر دمینگ چه 1 درصد و چه 50درصد و چه ….درصد تأثیر داشته روی صنعت ژاپن . با عقل جور در میاد ؟؟؟؟ ما تعصب داریم . ما بی منطقیم . ما ….
      اما شماها رو دست ما پاشدید .
      این از این .
      حالا میرسیم به اینکه شما میگی صنعت ژاپن کپی کار نبوده . چه سند و مدرکی داری ؟؟؟
      برات مثال میزنم . الان هم محصولات چینی به اکثر نقاط جهان صادر نمیشه . اما همه میگن صنعتش کپی کاره . امیدوارم قانع شده باشی .
      حالا شما داری میگی که ایا دیگر نقاط جهان نبودند که پذیرای دکتر دمینگ باشند ، من میگم که بیشترین جایی که به دمینگ احتیاج داشت ، همون ژاپن بود . چون کشور های دیگه احتیاجی نداشتن .
      کمنیسم در بلوک شرق اجازه پیشرفت صنعت نمیدا .
      انگلیس در دهه 70درگیر بحران اقتصادی ایی بود که فلجش کرده بود . هرچند که خودروهای جگوار . بنتلی . ام جی . رولز و … که معرف حضورتون هستن نیازی به دمینگ نداشتن .
      امریکا در دهه 70 درگیر مسائل زیست محیطی و بحران نفتی بود . از نظر کیفیت هم ضعیف نبودند .
      المان هم که مهد خودروسازی هستن و ذاتا خودروها لوکس و با کیفیتی بودند و هستند که هنوز لکسس ارزوی این را دارد که تصویر برندش از همه لحاظ در بین مردم همچون المانی ها و دیگر برندهای لوکس باشد .
      ژاپن تنها کشوری بود که ظرفیت دمینگ رو داشت .
      اروپایی ها زیر فشار اقتصادی ، بعضی خودروساز ها هم در حال برشکستگی بودند . شرایط امریکا را هم ذکر کردم .
      به نظرت دمینگ اونجا چه حرف تازه ایی داشته ؟؟؟؟
      چه کاری میتونسته پیش ببره ؟؟؟
      در ضمن دمینگ خودش به ژاپن رفته و اون ها هم با اغوش باز پذیرفتند . این رو برو از خود ژاپنی ها بپرس . نه از من .
      در اخر بگم که شما متن کامنت منو متوجه نشدی و یا فقط خواستی جبهه بگیری . اگر نه من تو متن نوشته بودم که انها با همت . تلاش . اراده و ….. توانستند به این جایگاه عالی که هستند برسند . اگر خودشون نمیخواستند ، قطعا اینجا نبودند .
      اما سعی کنید برای کسانی که اطلاعات کافی ندارند ، یا مرجعشون همین پداله ، یک خودروساز رو خدا نکنید . بالا گفتم ، اینجا هم میگم . در مطلب های قدیمی و یا مقایسه تویوتا با رقبای غربی اش ، حتی یک سطر هم اشاره کوچک نشده بود . هرکی نمیدونست ، فکر میکرد که ……
      بگذریم .
      این کامنت بلند بالای من برای شمایی که نمیخوای چیزیرو قبول کنی و یا چیزی متوجه نشدی ( به جای دیدن ماه ، نوک انگشت منو میبینی ) سرگرم کننده خواهد بود . شایدم خواستین افکار عمومی رو به سمت دیگری سوق بدهید که حرفات بی ربطه و واقعیت چندانی نداره . من هم بودم بهم زور میامد . چون ماهی که میخواستین پشت ابر بمونه ، بیرون امده .
      هرجا که صرف داشت و نداشت رو با هم بگو یید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا میلاد از کجا می دونی : و هستند که هنوز لکسس ارزوی این را دارد که تصویر برندش از همه لحاظ در بین مردم همچون المانی ها و دیگر برندهای لوکس باشد ؟ آقا میلاد در اون قسمت از حرفهات اگر سایت معتبری یا کتابی سراغ داری لطفا معرفیش کن . با این کار اطلاعات عمومی دیگران هم بالا میره . در ضمن به جای اینکه نوک انگشتت رو ببینم ماه رو میبینم . نظرت در مورد : مثلا فرض کن من بگم فلان مدل از بنز از فلان مدل یه ماشین فرضا آمریکایی کپی کرده . خب معلومه این حرف من را نه تنها باور نمیکنی بلکه با حرفم مخالفت میکنی و این حرف من را میذاری به این حساب که من میخوام به بنز تهمت بزنم و توهین کنم . چیه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. hero

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هر روز عالی تر از دیروز!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بهزاد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    اگر مختصری راجب تاریخ و وقایع پیشرفت ملت ها دانش کسب کنیم و ابعادشو در نظر بگیریم میبینیم که ملت ها و کشورهای پیشرو به یکباره و یک شبه به اینجا نرسیدند و عناصر حرکت اونها در این راه بسیار عمیق و ژرف هست.
    بسیاری از کشورها بودند که با سیاست هاشون موجب تضعیف روح پیشرفت شدند و سرمایه داری را سرکوب کردند و برخی هم با تقویت و قبول این عناصر راه را برای پیشرفت هموار ساختند.
    اگر در سازمان یا شرکتی کار میکنید حتما با این مکاتب آشنا هستید که در اون سعی میشه تا روحیه سازمانی و کار و تلاش و نوآوری و کیفیت و بهره وری را بالا ببره و به اهداف مورد نظر برسه.
    اگر نگاه عمیقتری به روحیه کار و تلاش در ژاپن بندازیم با یکسری از عوامل فرهنگی غنی که از کودکی با این ملت همسو بوده میرسیم مثل سامورایی و ذن و بوشیدو و شینتو و…
    این مکاتب برای نیل به کمال و کمال گرایی بوده و هست و ریشه در فرهنگ این کشور داره و شاید بشه گفت به زیبایی چکیده ای از همه ی اونها در مکتب کایزن دمیده شده و تعهد شگرفی در مردمان این کشور با پدیده صنعت و خدمت بوجود اومده و مصادره این روحیه و تلاش و به نام زدن عوامل پیشرفت به اسم یک نفر امری غیر اصولی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      اگر هم قرار باشه که تویوتا را به یک خودروساز درجه 1 بشناسم که میشناسم و یا روند موفقیت و تکنیک های خاصش را بیاموزم و به خاطر بسپارم ، مطمئن باش دیگر به مطالب شما و دوستانتان ذره ایی اعتماد نخواهم داشت . جستجو های خودم را دو برابر اطلاعات شما صحت گذاری میکنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بسیار زیبا شده وتهاجمی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    دوست گرامی شما میفرمایید اگر دمینگ نبود یا نمیرفت وضع ژاپن الان این نبود و ضررهای میلیاردی اقتصادی آمریکا و از دست دادن میلیاردها دلار و… بعد میفرمایید کار و تلاش ژاپنی ها!
    وقتی مردم آمریکا و اروپا محصول ژاپنی ندیدند و به جز چند قلم هنر های دستی که توسط خود تاجران و توریست های اون دیار از ژاپن وارد میشد چطور میگید صنایع ژاپن کپی کار بودند!؟
    وقتی از نوشته های مهندسان مجلات یاد میکنید پس همون مقالات مربوط به تویوتا و تولید ناب را هم ذکر کنید که چندین بار گفته شده که روش های تولید و کتاب های تویوتا در اکثر خودروسازان به کار گرفته میشه و همون خودروسازان قدیمی هم مجبور به استفاده از اون برای بالا بردن کیفیت شدند و کلاسهایی که در دهه ی نود تویوتا برای خودروسازان اروپایی میزاشت برای تعالیم کیفیت هم ذکر کنید.
    ژاپنی ها زیر فشار اقتصادی و لطمات جنگ جهانی نشده بودند؟
    سالهاست اصول دمینگ در اکثر کتاب های مدیریت و اقتصادچاپ میشه و کمتر کسی هست که در این رشته باشه و از اون بی اطلاع پس چرا خیل عظیمی از کشورها و شرکت ها در انجام اون عاجزند؟
    زمان شروع اصلاحات در ژاپن بعد از جنگ اقتصادش از خیلی کشورهای اروپایی ضعیف تر بود و مشکلاتش شاید چنیدین و چند برابر بزرگتر از اونها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      انتظار من از شما خیلی بالا بود .
      اما هنوز جمله ی آخر شمارو نتونستم هضم کنم . چون تصور دیگری از شما داشتم . از هر کسی میشد انتظار داشت ، الا شما .

      در هر حال شما فکر کن من جوابی ندارم و کم آوردم .
      اما چه خوب میشد که حرف منو از صنایع ژاپن ، صنعت خودروسازی قلمداد میکردی . همیشه اگر در کامنت ها قسمتی رو جا می انداختم و …. شما روشن تر توضیح میدادی . یا بالعکس .
      من در اون کامنت بالا نخواستم تویوتا رو بکوبم . فقط قسمتی از پیشرفت تویوتا رو که بیشتر بر پایه اراده و خواستن بود توضیح دادم .
      هنوز هم یادمون نرفته که تویوتا از چه پلت فرم های جنرال موتورز و گیربکس دست چندم جنرال موتورز روی محصولاتش استفاده میکرد و…….
      ما هم سواد داریم . مطلع هستیم .
      شما بدجور در مقابل کامنت من که نیت بنده چیز دیگری بود گارد گرفتی .
      صلاح دیدم که بحث در این پست بی فایدست .
      موفق باشی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    برای بیشتر شدن دانش اقتصادی شما این نکته رو ذکر کنم که کشور چین بزرگترین صادر کننده محصول در دنیاست و بعد از اون آمریکا و آلمان و ژاپن قرار دارند و محصولات این کشور با هر برندی اعم از محلی یا بین المللی یا چند ملیتی به تمامی بازارها صادر میشه و اگر با آمار نسبی بخواهیم مقایسه کنیم تقریبا چهار برابر ژاپن صادرات داره و با این اوضاع نت و اصلاع رسانی کمتر کسی هست که ندونه ساخت چین یعنی چی وهیچوقت تحلیلگر یا خبره این امر لفظ کپی را برای محصولات مونتاژی این کشور برای برند های مطرح نزده بلکه در این کشور نوعی مافیا وجود داره که بر خلاف سایر کشورها که مشغول جابجایی و فروش مواد مخدر و اصلحه و قاچاق انسان و… هستند اونها در امر تولید کالای تقلبی با مارک و اسم برند های مختلف و صادرات اون به تمامی جهان میباشند که همین امر موجب شده تا کشورها به چین برای مبارزه بیشتر با این مشکل فشار وارد کنند که فعلا دولت این کشور این کارگاههای زیرزمینی را به عنوان اهرم سیاسی در دست خودش نگه داشته که توضیحات مفصلی داره و از حوصله بحث خارج.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Azerila

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بنظر من خیلی غیر منطقی و غیر قابل هضمه که بگیم کل صنعت ژاپن تو همه ی زیر شاخه ها بواسطه ی یک ادم غیر ژاپنی تریگر شده و به اینجا رسیده و بنوعی ژاپنیها رو عروسک خیمه شبازی بدونیم، این ادعا یه جور ادعای تیپیکال ایرانی هستش که معمولا می خوایم برای مسایل غیر قابل تصور یا سخت برای درک و باور کردن و توجیح خودمون به همچین دستاوردایی یک جواب کوتاه و غیر مرتبط به اصل قضیه بدیم که تو خیال خودمون بتونیم موفقیت یا عملکرد استثنایی یه عده مردم زحمتکش و با وجدان و زیر سوال ببریمو خودمونو یه پله بالاتر بیاریم بجاش، واقعا از کسی مثله میلاد بعیده این نوع عقاید تند رو ، سنتی و متعصبانه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      ممنون علیرضا عزیز و کاملا درست میفرمایید.
      البته این قصه سر دراز داره و هیچوقت هم تمام نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      باور کنید بدترین برداشت ممکن رو از کامنت میلاد کردین. اولا که میلاد قسمتی از یک مقاله رو اینجا کپی کرد، (پس به نویسندش گیر بدین) دوما میلاد گفت دمینگ اصول رو به ژاپنی ها یاد داد و تلاش خودشون باعث پیشرفتشون شد، سوما آقا بهزاد، به نظرت آیا میشه اصول دمینگ رو در هر جای دنیا پیاده کرد؟؟؟ پیاده کردن و اجرای بعضی از اصول مدیریتی در جایی ممکنه که در اونجا از قبل اصولی وجود نداشته باشه، وگرنه آمریکا اون دوران در اوج بود و نیازی به اصول دمینگ در مدیریتش نداشت اما ژاپن اون موقع به شدت نیازمند یک روش مدیریتی جدید بود که پایه گذارش دمینگ بود و هر کس دیگه ای تو اون زمان میتونست به جای دمینگ باشه و ژاپن بحران زده رو نجات بده. من نمیفهمم سر چی با هم بحثتون شده اخه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        حسین جان ول کن . الان یا برای شما هم کامنت نصیحت و یا درس ادب میذارن ، یا یک انگی هم به شما میچسبونند .
        اصلا هروقت اینها توانستند حضور خودشون رو در در 108 سال پیش که الان در مطلب جی کلاس خوندیم ثابت کنن ، بعد بیان اینجا واسه ما از اطلاعاتشون بگن .
        اون موقع که ما خودرو تولید میکردیم ، یا اینها نبودن ، اگرم بودن داشتن ریسندگی میکردن .
        ما هم بلدیم چجور جواب بدیم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    مرحوم دکتر دمینگ یکی از پایه گذاران اصلی در مدیریت کیفیت بود و زحماتی که در این عرصه کشید بر هیچ کس پوشیده نیست.
    این مرد برای اولین بار با دعوتنامه همکاری دولت ژاپن به این کشور عزیمت میکنه و به عنوان مشاور و بعد ها مدرس مشغول به کار میشه و اگر نتیجه ای حاصل شد به خاطر مدیریت دولت و همت مردم ژاپن بود که به درستی مفاهیم کیفیت و کار و تلاش را درک کرده و به اهداف مورد نظر خود رسیدند و حتی فیلمی از اون در شبکه های غربی پخش شد و صدها و هزاران مطلب چاپ شده همانطور که از دکتر ارهارد و جابز و گیتس و… هم با همین سبک یاد میشه و فکر نکنم همه کسانی که ویندوزشون رو بالا میارن بگن تمامی این اتفاقات رو گیتس رقم زده یا اگر محصول ژاپنی میخرند بگن پدر دمینگ بیامرزه که عجب چیزی ساخته! یا سوار بنز بشه بگه اگه ارهارد نبود الان بنز هم نبود!
    از دوستان عزیز پوزش میطلبم که با نوشته های طولانی روبرو شدند که حقیقتا حاصلی نداره و گره ای باز نمیکنه و فقط موجب میشه برخی دوستان با خواندن چند مطلب که میتونند ازش استفاده ببرند ولی به اهرمی تبدیل میکنند و بزنند به سر رقباشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Azerila

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی دوستان پرچم دموکراسی و خودشون تو دوره ی دبستان نقاشی کردن و الانم جز لاینفک دموکراتا هستند و شعار های پرهیز از عقاید متعصبانه داظشتن می کنن ولی از اون طرف اون کودک درون که وقتی حواسشون بهش نیس با یه روش انگلیسی همین دموکراسی و زیر سوال می برند، ما تا کی می خوایم به این وضع اسفناک ادامه بدیم، چرا تغییری تو نسلای جدید اتفاق نمی افته و از این بیماری اپیدمیک شعار دادن نجاتمون بدن یا حداقل خودشونو، پس کی قراره جامعه با مقداری رشد فرهنگی و فکری مواجه بشه، کی می خوایم از تجربه های ملتای دیگه درس یاد بگیریم و عملیش کنیم تو زندگیمون، این حس لامصب بی تفاوتی و بی انگیزگی و نا امیدی از کی تو وجودمون ریشه کرده که نسبت به هیچ چی بی تفاوتیم و فقط می خوایم خودمونو نجات بدیم اونم با قربانی کردن دیگران و بعضا خودمون :( البته اولین مخاطب حرفام خودم هستما و قصد بالا رفتن از منبر ندارم، فقط می خوام که مردمون که منم جزشونم چشمارو بیشتر باز و گوشهارو بیشتر تیز ودر مقابل زیپ ذهنمونو بعضی وقتا بکشیموث و بشینیم به حقایق این دنیا و تجربیات ملل دیگه گوش کنیمو فکر کنیم بعدش که ما داریم بجا میریم تو زمونه ای که حتی احترام به پدر و مادر از بن رفته و اگه اغلب هست سر دلسوزیمونه، میدونید این ینی چی؟!!! ینی بد بختی، ینی اضافه کردن همه ی خوبی های دنیا بما باضافه ی یه “بی” ……
    صبتون کم کم بخیر و امید به روزی روشن و افتابی که نمونش هرگز دیده نشده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ahmad..F12

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    امین جان ممنون

    خیلی خوبه پیشرفت خوبیه واقعاً

    ولی تو فصل جدید تاپ گیر، جرمی کلارکسون میگفت بسیاری از تکنولوژی های جدید که روی

    خودروهای جدید لکسس مثل RC-F نصب شده نه تنها کاربردی نداره بلکه خیلی هم دست و پا گیره.. :| :| :|

    خدا کنه این یکی اینطوری نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    درود بر عزیزان گل.
    سال جدید رو با جنگ شروع کردیم!
    میلاد جان شما هنوز همون میلادی هستی که دوست داشتنیه و همینطور فرید و حسین و… و با یک بحث پیش پا افتاده این دوستی ها به انتها نمیرسه عزیز.
    حسین جان حرف شما کاملا متین و به جاست و از روی علاقه بنده و دوستان وارد مباحث تاریخی در صنعت و اقتصاد میشیم که ممکنه به علت کثرت منابع و شاید عدم مطالعه تمام اونها به اختلافاتی بر بخوریم که امر عادی تلقی میشه.
    همین برخورد ها نتنها در این صنعت بلکه در سایر زمینه ها هم هست که مثلا در موسیقی کلاسیک دوست ها موسیقی نوین رو گوش خراش و زننده میپندارند و اونوری ها کلاسیک رو گریه دار!
    حتی بین صاحبان صنعت و فکر هم این رویدادها هست و پیوسته سیاست های همدیگر را نقد کرده و از منظر خودشون دیگری اشتباه میکنه.
    ادامه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      قربون شما.
      امیدوارم همتون سال خوبی داشته باشین و بحثها همیشه به خوبی ختم بشن و البته به یک نتیجه مشترک برسن. حالا نتیجه مشترکی که من گرفتم این بود:

      کامنت قبلیم + اینکه در اون شرایطِ ژاپن، ژاپن به شدت نیاز به کسی داشت که راه رو براش روشن کنه. آقای دمینگ هم این کار رو برای ژاپن کرد. اگر دمینگ نبود، قطعا یک نفر دیگه این کار رو در ژاپن انجام میداد (یا ژاپنی (که با توجه به وضعیت مردم ژاپن بعید بوده)، یا غیر ژاپنی). اگر دمینگ نبود، نمیگم الان ژاپن یک کشور فقیر باقی میموند، شاید از الان بهتر میشد شایدم بدتر. اما دمینگ معلم بزرگ ژاپنی ها شد و ژاپنی ها هم شاگردان سخت کوش دمینگ. ژاپنی ها یاد دمینگ رو گرامی داشتن و با چراغی که اون بهشون داده بود راه درست رو پیدا کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    اما بحث اصلی بر سر میراث موفقیت ژاپن بود که به طور واضح میلاد جان فرمودند که مرحون دکتر دمینگ بوده و البته کار و تلاش و…
    در هر کشوری و شرکتی در کل گیتی مشاورانی وجود دارند که از دیار دیگری آمده تا با استفاده از تجربیات و دانش اون اشخاص بتونند مسیر درستی انتخاب کنند تا درگیر معضلات آزمون و خطا نشوند و این پدیده از دوره استعمار تا کنون همچنان پا برجاست و امری عادی تلقی میشه.
    حتما شما و دوستان دیگر با اصلاحات ژاپن بعد از جنگ آشنا هستید که در اون نخست وزیراوکایاما و مغز متفکر شیگتو و… پایه گذار اون بودند و با رهبری خودشون تحول عظیمی را برپا کردند و دکتر دمینگ هم به عنوان مشاور دوشادوش سایرین در این عرصه حضور داشتند.
    کتاب های زیادی در این مورد نشر شده که نمیشه همه ی اونهارو یکجا آورد.
    باور بفرمایید اگر بحث فقط راجب یک شرکت بود و میراث گذشتگان به هیچ عنوان این بحث ایجاد نمیشد و هضمش راحت تر ولی در مقیاس کلی نمیشه همه جوانب و نکات را رسوند و به چندین و چند سال مطالعه نیاز داره .
    در آخر هم به تلاشهای دکتر دمینگ اشاره کنم که این اصول در اون زمان بیشتر معطوف کنترل کیفیت و نمونه های آماری بود و روش های مدیریت و اقتصاد و بازاریابی و ابداع و اختراع و آموزش همگی نتیجه ی یک حرکت جمعی بود و مشکل اساسی بر بزرگتر کردن گوشه ای از این پیشرفت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    حسین جان ممنون از لطفت.
    وقتی مباحث در مسیر درست قرار بگیره شک نکنید دوستان زیادی هستند که به اقتضای تجربه و تست و مطالعه در اون شرکت میکنند و موجب ارتقا علمی و فرهنگی کل مجموعه میشوند.
    یک مثال کوچکی میزنم ولی شاید برداشت ها متفاوت باشه.
    همه ی ما با میراث کمونیست و نظریه پرداز اون آقای مارکس آشنا هستیم، مکتب ایشان در موطن خودش هواخواهی پیدا نکرد یا حداقل نتونست به ثمر بشینه و اندک هوادران هم توسط حکومت سرکوب شدند، ولی همین افکار در جای دیگری به هدف زمامداران تبدیل شد و موجب پیش آمدهای پس از آن که نیازی به تکرار اون نیست.
    یا میراث فوجی موری در آمریکای جنوبی که اون حوادث رو برای پرو رقم زد.
    یا شکست های اقتصادی در انگلیس که موجب اصلاحات گسترده و نابسامانی هایی در دهه ی 70 شد که از اجرای نظریات کینز و… نشات میگرفت و خیلی دیگر از روابطی که مثل اینها وجود داره، اما مبحثی که وجود داره این هست که آیا میتوان با قاطعیت گفت همه ی این پیشرفت ها یا پسرفت ها در دست یک انسان بوده؟
    اگر بخواهم منظور واضحتری بیان کنم بنده این رویدادهارو مثل یک ماشینی میپندارم که در اون هزاران اجزا با هم مشغول فعالیت هستند و اگر سیستمی موفق بوده همه ی اجزا به خوبی کار کردند و بلعکس.
    در آخر هم اشاره ای به روند تغییرات میکنم بدین شکل که شرکت ها و کشورها هیچوقت در دوره اوج قرار نداشتند و همیشه در دوره های زمانی رکود یا شکست مجبور به تغییرات سازمانی کلی یا جزیی شدند و هیچ سیستم یا فرد متفکری وجود نداشته که تا ابد مجموعه ای را موفق نگه داره و همیشه جوانه های نوظهور دیروز در پای درختان راست قامت قد علم کرده و به سرافرازی قبلی پایان داده اند و پیش کشیدن گذشته ها و به رخ کشیدن محصولاتی که شاید شانس دیدنشون در موزه ها هم فراهم نباشه در این عصر امری بیهوده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا