لکسوس

احتمال تولید لکسس IS-F با پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی جدید

تویوتا خیلی روی پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل تمرکز نداشته است. نسل فعلی لکسس LS فقط با پیشرانه ۶ سیلندر عرضه می‌شود و نسل بعدی تویوتا توندرا نیز طبق شنیده‌ها فاقد پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری بوده و بجای آن از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی کم‌حجم‌تر استفاده خواهد کرد. البته خبرهایی درباره استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید روی محصولی پرفورمنس از لکسس به گوش رسیده و انتشار خبری درباره یک پتنت ثبت شده در سال ۲۰۲۰ چنین گمانه‌زنی‌هایی را تقویت کرده است.

تویوتا این پتنت را در سپتامبر ۲۰۲۰ و اندکی پس از انتشار شایعاتی درباره توسعه لکسس LC F ثبت نموده است. در این پتنت جزئیات زیادی از جمله طراحی V شکل و قرار گرفتن یک جفت توربو بین محفظه سیلندرها دیده می‌شود. چنین طراحی‌ای می‌تواند باعث کاهش تأخیر توربو و افزایش پاسخ پدال گاز شود. جزئیات دیگر همچنین نشان دهنده امکان‌پذیر بودن استفاده از یک توربو نیز می‌باشند بنابراین تویوتا می‌تواند دو نسخه متفاوت از این پیشرانه را به‌منظور استفاده در مدل‌های متنوع ارائه کند. انتظار می‌رود نسخه توئین توربوی این پیشرانه حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری داشته باشد.

اگرچه این پتنت تضمینی برای عرضه پیشرانه موردبحث در هر محصولی نیست اما به نظر می‌رسد نسل بعدی محصولات پرفورمنس لکسس از جمله LS F احتمالی، LC F و IS F به چنین نیروگاهی مجهز خواهند شد. به این ترتیب رقیبی درخور برای محصولات ب ام و M وجود خواهد داشت و همین موضوع توضیح دهنده این موضوع خواهد بود که چرا نسل فعلی IS 500 علیرغم داشتن قدرت ۴۷۲ اسبی محصول F کامل نیست. لکسس در واقع خواسته کمی فضا برای عرضه مدل مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو باقی بماند.

این پیشرانه جدید احتمالاً مختص محصولات لکسس نخواهد بود. شاید در نسخه آفرود توندرای جدید نیز این پیشرانه پدیدار شود و محصولی قابل برای رقابت با فورد F-150 رپتور و رم ۱۵۰۰ TRX متولد شد. چنین خودرویی می‌تواند در مسابقات باجا ۱۰۰۰ حرف اول را بزند. به‌هرحال امیدواریم تویوتا این پیشرانه را در محصولات خود بکار ببرد.

تویوتا فعلاً بیانیه‌ای رسمی درباره مشخصات یا زمان عرضه احتمالی پیشرانه موردبحث منتشر نکرده اما انتظار می‌رود لکسس LC فیس لیفت در سال ۲۰۲۳ با این نیروگاه آهنین معرفی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. JANGI

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این اتاق اتمسفریک میطلبه
    ولی از لکسس هر چه آید خوش آید

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (309 ديدگاه)

      کاری که بنز تقریبا 7 سال پیش با AMG GT کردو لکسوس تازه میخواد انجام بده….

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. Ahmedreza2002

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        دقیقا
        یه چن سالی عقبه از المانیا
        البته نه تو فروش

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    محصولات اسپرت ژاپنی ، همیشه حس خاص ، نوستالژی درجه یک ، ارزش بالا ، قیمت مناسب ، پرفورمنس خیلی خوب داشتن. (این ویژگی برای سال های پیش بود ، دهه های پیش ، نه زمان الان ،)

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. MOS

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    مرسی شاهین جان ❤️??

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      انجام وظیفه اس داداش ❤

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. Aryan kia

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    وای خدا عالیه یه موتور اتسمفریک با یه ظاهر و کابین شیک و یه شتاب عالی و یه صدای قلدر با نعره پیشرانه ۸ سیلندر البته نه به نعره های بلند خودرو های آمریکایی مثل چلنجر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. گربه سرابی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خبر خوبیه ?

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    به نظر من بازار سدانای لوکس و کامپکت لکسوس اونجوری که بایدو شاید نتونستن توجه علاقمندا را به خودشون جلب کنن ولی شاسی بلندای لکسوس خیلی عالی عمل کردن و نظر علاقه مندای زیادی رو به خودشون جلب کردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. محمد امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    لکسوس همیشه طراحی فوقولاده و شخصیت اصیل خشنی دار و پر از خطوط شکسته است،عابیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. میثم

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    خیلی خبر خوبیه
    ولی دوست دارم خبرای بیشتری از برنامه های الکتریکی تویوتا لکسس بشنوم ببینم کجای کارن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. mahan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    این کروم کاری خیلی بجا و به اندازه هست و خیلی هندسام کرده ماشین رو.lc یکی از شاهکار ها و هنر های خودرویی هست که مخصوصا رنگ مشکیش خیلی جلب توجه میکنه و در اینده کلکسیونی میشه.ولی 8 سیلندر دوست دارم بمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amirreza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه ، اگه بیاد فکر کنم از نظر شتاب با ۹۱۱ توربو اس و ای ام جی جی تی بلک سریز رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ae86

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    آقای احمدزاده خسته نباشید شاید این پیشرانه هشت سبلندر توربو پیشرانه سال بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا