لکسوس

لکسس LX570 مدل 2016، هیولای دلربای ژاپنی

در دنیای امروز، برای هر نوع سلیقه و مرامی خودروی درخوری وجود دارد و حجمی بی‌کرانی از تنوع، نه‌تنها بین سواری‌ها، بلکه در مراتبی بالاتر، در خودروهای شاسی‌بلند نیز قابل مشاهده است. علیرغم آنکه امروزه، برخی از خودروهای هاچ‌بک هم با چند سانتی‌متر افزایش ارتفاع، کراس‌اوور نامیده می‌شوند! اما در میان تمامی این شاسی‌بلندهای جورواجور، برخی از آن‌ها واقعاً حامل نام و رسم خود هستند و تمامی ویژگی‌های سنتی آن را توأم با پیشرفت‌های روز دنیای خودرو، یدک می‌کشند. این دسته از انواع ریشه‌دار و به قول معروف استخوان‌دار! بازار هستند. البته در اینجا استخوان به‌نوعی تداعی‌گر قاب یا شاسی مجزا از بدنه است و به‌گونه‌ای از خودروهای شاسی‌بلند اطلاق می‌شود که همانند وانت‌بارها و کامیون‌ها از ساختار بدنه بر روی شاسی بهره می‌برند. این دسته از خودروها در کشورمان به خودروهای شاسی دار معروف‌اند و جالب اینجاست که علیرغم اینکه ترکیب مورد اشاره در خودروهای امروزی – البته به‌جز در وانت‌بارها و خودروهای تجاری – کمتر به کار می‌رود ولی باز هم هستند مدل‌هایی که از این ساختار بهره می‌برند. با کمال شگفتی شاهدیم که SUV فول سایز و فوق مدرنی همچون لکسس LX570 هم بر این ساختار شکل گرفته است. ساختاری که ویژگی بارزش استحکام فوق‌العاده آن است. از همین رو، در بیشتر مقالات و سایت‌های خودرویی در دنیا، از این اس‌یووی عظیم‌الجثه با لفظ تراک (TRUCK) یاد می‌شود، لغتی که به‌طور معمول برای توصیف کامیون‌ها و وانت‌بارها و یا اصولاً خودروهای تجاری به کار می‌رود. چندی پیش، سایت «DRIVEARABIA» امارات، در مقاله‌ای نسخه جدید لکسس LX570 را مورد بررسی قرار داد که آنچه که در ذیل می‌آید برگردانی از آن متن است.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
همچون یک تراک لوکس که در میان دریای لندکروزرها گزینش شده، لکسس LX570 به نحو بارزی توانسته است جایگاه شایسته و درخوری را برای خود خلق نماید. از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، این سومین فیس‌لیفتی است که این خودرو به خود دیده است که البته نخستینشان، چیزی فراتر از تغییر صرف سپرها بود. در این میان هم ما توانستیم به مدت کوتاهی، نسخه جدید این خودرو را در امارات برانیم.
تغییرات خارجی این خودرو به‌اندازه کافی رادیکال هستند تا نسخه جدید LX را همانند یک خودروی نسل جدید جلوه دهند. این تغییرات در بخش اعظم پانل‌های بدنه، چراغ‌های جلو و عقب تیز و زاویه‌دار آن که راهنماهای تناوبی بر رویشان جای گرفته‌اند و نیز یک جلوپنجره مشبک تیغه دار تجلی یافته است.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
در داخل کابین این خودرو، داشبورد و پانل درب‌ها کاملاً جدید هستند و علاوه بر آن، از جزییاتی همچون چرم دوخته شده داشبورد، سطوح چرمی درب‌ها و کنسول میانی، یک کاور جدید برای جادستکشی و نیز چوب طبیعی، تریم فلزی و یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی فوق‌العاده پهن که با وسیله‌ای به نام موس – جوی استیک کنترل می‌شود، بهره می‌برد. بالاترین تیپ این خودرو که نسخه در حال تست نیز از همان نوع است، معادل ۴۵۰/۰۰۰ درهم ارزش دارد و از تجهیزاتی همچون “سامانه محافظ دمای هوا” برخوردار است که در آن دمای هوا به درخواست هر یک از سرنشینان خودرو، به‌طور جداگانه تنظیم می‌شود. مضاف بر آن، تجهیزاتی همانند سیستم صوتی حرفه‌ای مارک لوینسون (MARK LEVINSON) با ۱۹ عدد بلندگو، یک محفظه سردکننده، یک نمایشگر بالاسری (HEAD-UP DISPLAY) و همچنین صفحه نمایشگر بزرگ اختصاصی برای هر یک سرنشینان عقب با سایز ۱۱.۶ اینچی، در این تیپ قابل مشاهده است.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
در نخستین نگاه، تمامی این امکانات برای اشخاص غیرحرفه‌ای و نیز آنانی که پیش از این هرگز چنین خودروی بلندمرتبه‌ای را مالک نبوده‌اند، بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. اما زمانی که ما بررسی‌مان را با این خودرو آغاز نمودیم توجهمان به تعدادی پانل، از جنس پلاستیک سخت جلب شد که از لحاظ تجاری نمی‌بایست در خودرویی که از بهایی مشابه با رنجروور بهره می‌برد، دیده می‌شد. این پانل‌های پلاستیکی در بخش‌های تحتانی‌تر درب‌ها و نیز در بخش زیرین فرمان این خودرو جای گرفته‌اند. از سویی دیگر، حتی چرم‌های دوخته شده بر روی داشبورد هم طبیعی و واقعی نیست و در یک نگاه شبیه‌سازی‌شده به نظر می‌آید.
در بخش عقب این خودرو، ردیف سوم صندلی‌ها در کناره‌های آن جمع می‌شود که به‌وضوح نمایانگر ریشه‌های لندکروزری این خودروست. در عین حال، اطلاعات مربوط به نمایشگر بالاسری هم به‌سختی خوانده شده و داده‌های آن به اطراف جابه‌جا می‌شوند و صفحه بزرگ نمایشگر LCD که در میانه داشبورد جای دارد هنوز همانند مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا از سامانه ناوبری نقشه‌های گرافیکی دوبعدی (۲D) استفاده می‌کند؛ این در حالیست که دیگر همتایان این خودرو از سامانه سه‌بعدی (۳D) بهره می‌برند.

در مجموع، پیشرانه این خودرو نیز هیچ تغییری نکرده است و از همان نسخه ۸ سیلندر و ۵.۷ لیتری در این خودرو استفاده می‌شود، پیشرانه‌ای که در بهترین سال‌های این دهه، در خودروی فوق به کار می‌رفت. این پیشرانه به همراه یک جعبه‌دنده ۸ سرعته که به‌خوبی هم برنامه‌ریزی شده است، عرضه می‌شود. این گیربکس وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد اما هرگز قادر نیست سرعت دیوانه‌واری را به این خودرو ارزانی دارد.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
لکسس LX 570 هفت نفره با تکان‌ها و نوسانات قابل توجهی که در بدنه‌اش مشاهده می‌شود هنوز همچون یک شاگرد قدیمی مدرسه اس‌یووی‌ها به نظر می‌آید، گرچه می‌توانید حس کنید که فنربندی تطبیقی این خودرو به بهترین وجه با آن مقابله می‌کند. ساختار بدنه بر روی شاسی (BODY-ON-FRAME) این خودرو می‌تواند به‌طور اتفاقی و رندم، در مقابل برخی از ناهمواری‌ها و لرزش‌ها موجود در بخش‌هایی از اتوبان پاسخگو باشد. فرمان این خودرو هم به طرز عجیبی در هنگام پارک کردن سفت است ولی در سرعت‌های بالاتر سبک‌تر می‌شود.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
علیرغم تمامی این موارد، مجبوریم که بعضی از پیشرفت‌ها و بهسازی‌هایی که در این خودرو صورت پذیرفته را به حساب آورده و برایشان اعتبار قائل گردیم. مواردی همچون یک کابین فوق‌العاده آرام، یک سواری مشابه با رولزرویس حتی با رینگ‌های سفارشی ۲۱ اینچی، کمی حس بیشتری در فرمان نسبت به نسخه پیشین خود و نیز حس بهتری از ترمزگیری که به‌واسطه پدال‌های کشیده آن به راننده القاء می‌شود. همچنین این خودرو میزبان سامانه‌های کمکی متعددی جهت ایمنی در رانندگی است که آن را هم‌تراز با دیگر همتایانش قرار می‌دهد، این سامانه‌ها عبارت‌اند از یک کروز کنترل تطبیقی به همراه سیستم ترمزگیری خودکار، سیستم ردیابی نقاط کور خودرو و مواردی از این دست.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
از زمان رونمایی این خودرو در سال ۲۰۰۸ میلادی، ما با نسخه‌های متعددی از آن رانندگی نمودیم و کلاً در تمامی نقد و بررسی‌ها، این خودرو توانست نظر مساعد ما را به خود جلب نماید. با در نظر داشت این نکته که، توانایی آفرودی این خودرو قادر است کادیلاک اسکالید را شرمنده سازد و قابلیت دوامش رنجروور را. تنها موضوعی که در خصوص این خودرو شایان توجه است بهای رو به صعود آن است که از ۳۸۵/۰۰۰ درهم شروع می‌شود. این میزان از قیمت برای خودرویی تعیین شده که هنوز از لحاظ لوکس بودن، کاملاً آماده رویارویی با همتایان اروپایی خود نیست.

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
مشخصات فنی
حجم موتور: ۵۶۶۳ سی‌سی
توان: ۳۶۲ اسب بخار
گشتاور: ۵۳۰ نیوتن‌متر
شتاب از صفر تا صد: ۷.۵ ثانیه (در برخی منابع ۷.۸ ثانیه ذکر شد)
حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف سوخت: ۱۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، جناغی دوبل به همراه کمک‌فنرهای گازی و سیستم تنظیم ارتفاع
سیستم تعلیق عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK) به همراه کمک‌فنرهای گازی و سیستم تنظیم ارتفاع
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

2016 Lexus LX570
۲۰۱۶ Lexus LX570
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۵۰۶۵/۱۹۸۰/۱۸۶۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۵۰ میلی‌متر
وزن: ۲۷۲۵ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: ۲۳۵۳ لیتر
حجم مخزن بنزین: ۹۳ لیتر

ایمنی
۱۰ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری VSC
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل خزش CRAWL CONTROL
سیستم کمکی حرکت از سراشیبی‌ها HILL ASSIST
سیستم ردیابی تصادفات COLLISION DETECTION
سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING
سیستم هوشمند پشت‌سری برای جلوگیری از تصادفات
سیستم فنربندی تطبیقی
قفل دیفرانسیل
و…

تجهیزات (تیپ PLATINUM یا فول در بازار امارات)
سانروف برقی – صندلی‌ها با پوشش چرمی – چراغ نقشه‌خوانی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – تنظیم برقی فرمان – تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها به همراه حافظه – کانال‌های تهویه مطبوع در کنسول میانی – شیفترهای تعویض دنده از روی فرمان – تریم چوبی داشبورد – چراغ‌های تطبیقی جلو از جنس زنون – چراغ‌های روشنایی در روز – درب عقب برقی – شیشه عقب بخار زدا- شیشه‌شور چراغ‌های جلو – پوشش چرمی فرمان – خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو – کروز کنترل تطبیقی – کلید کروز کنترل بر روی فرمان – سامانه ناوبری – صفحه نمایش به سایز ۱۲.۳ اینچ برای سرنشینان جلو و به سایز ۱۱.۶ اینچ برای هر یک از سرنشینان عقب – سیستم ورود بدون کلید هوشمند – سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و نیز اتصالات بلوتوث و هندزفری – دکمه استارت – سنسور پارک جلو و عقب – سیستم صوتی حرفه‌ای مارک لوینسون (MARK LEVINSON) با ۱۹ عدد بلندگو – سنسور باران – شیشه‌ها از جنس سولار – محفظه خنک‌کننده نوشیدنی و……

قیمت
در امارات: در حال حاضر، این خودرو در امارات در سه تیپ متفاوت PREMIER،PRESTIGE و PLATINUM عرضه می‌شود که بهای آن‌ها به شرح ذیل است:
تیپ PREMIER: 385,000 درهم یا حدود ۳۶۷.۳ میلیون تومان
تیپ PRESTIGE: 420,000 درهم یا حدود ۴۰۰.۷ میلیون تومان
تیپ PLATINUM: 450,000 درهم یا حدود ۴۲۹.۳ میلیون تومان


[دانلود ویدئو] منابع دیگر مورد استفاده:
YALLAHMOTOR.COM
DRIVEARABIA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خیلی باحال بیگ لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (191 ديدگاه)

      مترجم عزیز
      لطفا مقالات ترجمه رو از منابع معتبرتر انتخاب کنید نه drivearabia
      مجله ماشین خودمون خیلی معتبر تر از ایناست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        سام عزیز
        اصلا کاری به اعتبار سایتِ divearabia هم که نداشته باشیم
        این همه سایت دیگه ، نمیشه منبع اطلاعات ما از عربها نباشه ؟!!!!!
        لطفا ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محسن96

          ۲۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (31 ديدگاه)

          بیشتر مدل هایی که وارد ایران میشه چون از همون دبی و قطر عمان اینا میارن پس همون آپشن ها روشون قرار داره،
          اگه نویسنده مدل اروپایی رو از سایت های اروپایی ترجمه کنه ممکنه یه نفر میخواد این ماشین گذر وارد کنه اون وقت فکر میکنه که آپشن های اروپایی رو داره ولی وقتی میاره میبینه نداره :|

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. سام

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام
        مهران عزیز،همانطور که قبلا هم توضیح داده ام هدف من از درج و تدوین چنین مطالبی،کاربردی بودن آن برای هموطنان عزیز است و بی شک در میان مطالب موجود در رسانه های خودرویی جهان،هر آنچه را که به این مقصود نزدیک تر باشد،برمی گزینم.از آنجایی که عمده واردات خودرو به کشورمان ازمبأدی امارات و عمان صورت می گیرد و مشخصات فنی و آپشن های موجود در این خودروها با نمونه های وارداتی با ایران یکی است،بنده هم ترجیح می دهم که از این منابع در تدوین مقالات خود استفاده کنم و این موضوع هم ربط چندانی به ملیت و نژاد و….ندارد.با ذکر چند مثال بحث را خاتمه می دهم.مثلا هم اکنون در بازار آمریکا،خودروی میتسوبیشی میراژ به طور استاندارد از 6 کیسه هوا بهره می برد،در حالی که نسخه وارده به ایران تنها از دو کیسه هوا بهره مند است.و تازه مسئله به همین یک نکته ختم نمی شود بلکه در نوع و میزان آپشن ها هم تفاوت های بسیاری بین آنها وجود دارد (نسخه سفارش ایران و آمریکا) و یا می توان هیوندای سانتافه را مثال آورد که در حال حاضر تنها با یک پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری به بازار آمریکا عرضه می شود،در حالی که نسخه وارداتی به ایران از پیشرانه ای 4 سیلندر به حجم 2.7 لیتر برخوردار است و…..در سایت های انگلیسی هم حتی وضع از این هم بدتر است و خیلی از خودروهای عرضه شده در این بازار با پیشرانه های دیزلی عرضه می شود که نمونه مشابه آن اصلا در ایران وجود ندارد.مجددا تکرار می کنم که هدف من از درج چنین متونی،بیش از همه،کاربردی بودن و قابل استفاده بودن آن برای هموطنان عزیز است و در این راستا از هر منبعی که به این منظور نزدیک تر باشد بهره می گیرم و فرقی هم نمی کند که آن منبع آمریکایی باشد یا انگلیسی،عربی،هندی،آفریقایی و…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahab

          ۲۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (647 ديدگاه)

          با تشکر از آقای کاویانی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      بچه ها این ویدیو رو حتما ببینید
      حجمش خیلی کمه فقط 15 ثانیه هستش
      خودم کپ کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مصطفی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      بازم امارات ….؟ اَاَاَاَاَه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رضا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      بی نظیر و فوق العاده واقعا شگفت انگیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. shahab

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      آفرود لندکروز همراه با امکانات لکسوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. masoud v12

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    در بازار ایران چون تنوع مدل و کلاس محدود به چند تا برند بیشتر نیست بهترین انتخاب در بین شاسی بلندهای فول سایز هستش ولی در خارج از ایران برند رنجرور سوپرشارژ از این سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (49 ديدگاه)

      اصلا اینطور نیست تویوتا همیشه در این مدل اوله

      مثل مدلای دیگه
      تویوتا دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قیمت سفارش آمریکاش حدود ٩٨ هزار دلار میشه اگه کامل کامل فول باشه، بنابراین قیمتش در پایان ٣٧٠ هزار درهم وامیشته و این مبالغ بالاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Rouzbeh

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    ممنون از اقای سام کاویانی. بالاخره اون مقاله ای که منتظرش بودم رو خوندم. LX 570 حرف نداره . چه تو افرود وچه تو انرود بی نظیره اینو تو سری قبلی ثابت کرد حالا که دیگه این سری جای خودوشو داره ادم وقتی میبینه از طراحیش و زیباییش نمیتونه دل بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    این هیولا همان آرزوی دست نیافتنی برای مردم ایران است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان)

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مدل 2015 تو ایران تا 900 میلیون تومن فروخته میشه.یعنی دولت و دلال و بقیه بر و بچ *** سر سفره انحصار ضیافتی رو برپا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    نسل قبلیش زیبا تر و جا افتاده تر نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      الان اینایی که منفی دادن مثلا چیرو میخواین ثابت کنین نسل قبلی با اختلاف قیافه خوشگلتری داشت دیگه حالا به کاراییش کار ندارم. با این قیمت تو بازار جهانی مخصوصا آمریکا زیاد فروش نمیکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    طراحیش اصلا چشم نواز نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. موسی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    حجم موتور 54 لیتر
    اسب بخار 12
    گشتاور 67
    مصرف سوخت: 88 لیتر در هر متر
    البته تکنولوژی ساخت موتور های بهتر رو هم دارنا، ولی هم میترسن ریا شه هم میترسن یه وقت استهلاک بره بالا برا همین از تکنولوژیای دهه 30 میلادی استفاده کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      سلام دوست قدیمی اسم جدیدت زیباست
      میخواستم فقط یه سلامی کنم و بگم
      تویوتا موتور کورپریشن(لکسس تویوتا سایون)
      اوووووووووول در فروش جهانی2015
      اووووووووووول در ارزش برند2015
      اووووووووووول در کیفیت و استحکام2015
      اووووووووووول در ثبت اختراع دنیای خودرو2015
      اوووووووووول در امنیت 2015
      اووووووووووول در نگهداری توسط صاحبان 2015
      اول در فروش هیبریدی در جهان و فروش بالغ بر 1 میلیون هیبرید در اروپا مههههههههد خودرو 2015
      اووووووووووول در ارزش افزوده خودرو 2015برای 5 سال متوالی از موسسه معتبر KBB امریکا
      پرفروش ترین خودرو غیر اروپایی بازار اروپا برای 17 سااااال متمادی تا سال 2014
      خسته شدم برم یکم اب بخورم گلوم باز شه شما دوست عزیزم بهتره به فکر دو چیز باشی
      اووووول قطب جنوب چون خنکه و سرده
      دووووووم تغیر اسم کاربری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        همین که تو متن نوشته تو افرود کادیلاک بزرگ رو خجالت زده میکنه و تو دوام لند روور کبیر رو شرمنده میکنه جوابی دهان کوب برای خیلی هاست.
        مشکل اینجاست که کنار سفره ابگوشت و پیاز و ریحان نشستیم و میخوایم سیاست های ابر کمپانی تویوتا رو پیش بینی کنیم که چرا رو یه مدل 8 تا موتور میزاره مثل هایلوکس ولی رو یه مدل موتور تکراری
        ابگوشت نوش جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۲۶ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          اگرچه زخم ال اف ای در 2010 هنوز بر تن خیلی متعصب ها هست و جوش نخورده
          با عرض تسلیت لکسس ال اف ال سی هم در نونبرگ رینگ تست شده و تا چند ماه اینده رو نمایی رسمی میشه تا زخمی که لکسسlfa زد رو دو چندان جراحت بده و به ….گویان ساخت موتور و تکنولوژی ساخت موتورو نشون بده.
          پیشنهاد میکنم در اون روز سیاه هر کامنت را با یک اسم جدا بزاری. از الان منو در غم خودت شریک بدون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. موسی

          ۲۶ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          راستی بحث لکسوس ال اف ای شد، گفتم یه نگاهی هم به نظر کارشناسا بندازیم
          http://www.topspeed.com/cars/car-news/new-supercar-comparison-mercedes-benz-sls-amg-vs-lexus-lfa-ar93303.html

          http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/comparison/2010/lexus-lf-a-2010-vs-mercedes-sls-2010-twin-test/

          ای بابا، مثل اینکه لکسوس بازم شکست خورد
          خب ادامه بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. موسی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          چه قدر طرف میتونه از شنیدن حقیقت حرصش گرفته باشه که وقتی نمیتونه دفاع منطقی از ماشین مطلوبش بکنه ، شروع میکنه به خیال پردازی که اره فلان ماشین میاد فلان میشه
          البته راجع به ار سی اف هم همینو میگفتن بعضیا، ولی وقتی در همه مقایسه ها شکست خورد بعضیا سکوت کردن
          ارزو بر جوانان عیب نیست
          فعلا میتونی با خیال فلان ماشین خوش باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. موسی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          لوییس تک تک حرفایی که زدی رو ثابت کردم بی پایه اساسه
          شرمنده امروز روزت نیست

          http://www.cnbc.com/2014/07/02/car-buyers-are-most-loyal-to-these-brands.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        صد در صد
        ممنون luis
        که افتخارات تویوتا( آسیا = +ژاپن) رو نوشتی
        زنده باد ژاپن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. luis

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lexus_LX
      در نسل سه انواع موتور های این خودرو شامل 4 نوع مختلف و 7 مارکتینگ اینجین مختلف.
      در حالی که در مقاله فقط موتور سفارش امارات معرفی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. موسی

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        جوابت در مبحث قبلی داده شد
        تویوتا اول تو ثبت اختراع ؟
        http://www.auto-institute.com/ranking_inno.htm

        میتونی ببینی که تویوتا و هیوندای رقابت تنگاتنگی جهت تصاحب کمترین اختراع دارن :)
        http://www.iihs.org/iihs/ratings/TSP-List/2014
        در سال 2014 اینقدر لکسوس ایمن بوده که هیچ نماینده ای تو ماشین های ایمن سال نداره :)
        خب میگفتی دوست من

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Lord Cezar

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      حرف دل منو زدی داداش . الان یه سری میان از استحلاک حرف میزنن ، نمیدونن که همه چی تو استحلاک خلاصه نمیشه . یه موتور 5700 سی سی باید حداقل +450 اسب بخار قدرت بیرون بده . گشتاورش هم تو محدوده 550 نیوتون متر . ولی ژاپنه دیگه .
      بین ماشینای ژاپنی فقط و فقط مزدا رو قبول دارم . همین ماشین هاش طراحی زیبایی دارن . هم کیفیت بالا و استحلاک کم . در کل تویوتا و لکسوس هر چقدر هم با دوام بسازن ولی ماشین به دلم نمیشینه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. shahab

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      فک کنم هنوز موتورای هیبرید تویوتارو ندیده که حرف از مصرف بالای LXمیزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    من موندم وقتی با پول این میشه X6 یا Cayenne خرید چرا باید به این پول داد ولی از خواهان های حضرتم ولی این نه با اینکه از RX350 خیلی خوشم میاد و لکسوس دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۲۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      X6 یا کاین قدرت آفرود این رو دارن؟؟
      تو یه کلاس نیستن اصلا
      فرق SUVاسپرت و آفرود رو میدونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. arman

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چند وقت پیش سوار مدل 2013 این ماشین شدم
    واقعا از نرمی ماشین متحیر شده بودم. نرم بودنش همه رو تحت تاثیر میذاره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. king 918

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    به نظرم اگه از یه موتور 6 سیلندر توربو استفاده میکرد هم عملکرد بهتر و مصرف سوخت بهتری داشت با این موتور با این حجم عملکرد خوبی نشون نداده …….
    اما از لحاظ ظاهری عالی بود عالی تر هم شد از داخل هم فوق العاده شده ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نيما

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      یه مسئله اى که هست و این که آلمانى ها خیلى بش توجه ندارن ولى آمریکایى ها و ژاپنى ها بش توجه دارن این هست که اگر موتور رو با حجم بالا بسازى ولى بدون توربو هم دوام میره بالا (یاتاق زدن آلمانى ها) و هم گشتاور میره بالا و هزینه نگهدارى میاد پایین. همه چیز اسب بخار نیس مهم گشتاور هست.
      کارول شلبى: اسب بخار موجب فروش یه ماشین و گشتاور باعث برنده شدن میشه.
      راستى اینو بگم که هنوز هم اسکالید برتر هست هم از نظر طراحى و هم کیفیت (منبعش تو سایت هست) برنده این کلاس (که باز منبعش تو سایت هست) اسکالید هست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. موسی

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        همه چیز اسب بخار نیست مهم گشتاور هست ؟؟؟؟؟
        پس چرا رو بوگاتی موتور پراید نذاشتن و یه گیربکس با نسبت تبدیل بالا ؟؟؟
        گشتاور چیزیه که کم و زیاد کردنش خیلی راحته دقیقا نقش گیربکس همینه
        اون چیزی که به هیچ وجه نمیشه زیادش کرد اسب بخار هست چون توانه
        اصل پایستگی توان داریم نه اصل پایستگی گشتاور
        تنها چیزی که مهمه منحنی مشخصه موتور هست یعنی موتور کی توانش رو ازاد میکنه
        راجع به موضوعی که اطلاع ندارید. نظر کارشناسانه ندید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نيما

          ۲۸ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          ظاهرا شما بیشتر کارول شلبى میدونى.
          هیچ فکر کردى چطور کامارو 1978 با 170 اسب و 1650 کیلو وزن شتابش 7 ثانیه توى عمل هست؟
          حالا براى مثال شما موتور سوناتا رو در نظر بگیر که 175 اسب هست.
          سوناتا با وزن کمتر و 5 اسب بیشتر شتاب 9.5 میزنه.
          ولى کامارو با 300 کیلو وزن بیشتر و 5 اسب کمتر شتاب 7؟؟
          الان دلیلش رو بت میگم: گشتاور!!!! اونم 370n.m

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. نت

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (363 ديدگاه)

    خطوط جلوش اون جایی که میان دو چراغ و لگو لکسوس هست یعنی خط جلو سپر سفید رنگه خیلی زشت و بزرگه ولی چیزهای دیگش خوبه.من نمیدونم چرا لکسوس تمام ماشینهای جدید مدل 2015 و2016 چرا جلو سپرش از این خط زشت استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. luis

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسیار زیبا و جذاب البته نباید از قسمت های پلاستیکی استفاده میشد که ناراحت کنندس
    متن جالبی بود مخصوصا قسمتی که از افرود لکسس در مقابل کادیلاک و دوام ال ایکس در برابر لند روور گفته شده بود
    به هر جهت هر ماشین در چیزی سر امده و لکسس و تویوتا در افرود
    بارها گفتم که این ماشین های افرود چه لوکس چه معمولی چه ….. هدف اصلی افروده شاید تا زمانی که نو هست کسی دلش نیاد ماشینو بندازه تو خاکو گل ولی مسلما در نهایت این جور ماشین ها سر از خاکو ابو رودخانه در میارن و چه خوبه که برندی مثل لکسس در اون زمان حرف های زیادی برای گفتن داره
    کسی که سرعت و شتاب زیاد میخواد مسلما بین suv های فول سایز گزینه ای نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نيما

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      من شخصا 50 سال هم از طولید کادیلاک بگذره بعید میدونم کسى باش بره آفرود.
      اصلا کلاس و پرستیژش خییییلى بالاتره از این حرفا.شورولت بلیزر هم ملت اون موقع وقتى سنى ازش میگذشت میبردن آفرود کادیلاک که جاى خود داره.
      اما تویوتا ها از همون سال اول هم میبردن آفرود
      البته تو ایران کمه متفاوته چون احتمالا خیلى از لندکروز ها رنگ بیرون جاده هم ندیدى و نهایت از روى سرعت گیر رد شدن دیگه لکسوس که هیچ
      یه جورایى زشته آدم با اینا بره آفرود ارزش برند میاد پایین.
      مثل اینه که این شرکتاى لوکس ساز وانت باربرىتولید کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ali ayat

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    یه سوال واقعا آفرود این ماشین دارای قابلیت هایی بالایی است یا بازم به خاطر کیفیت ساخت و خراب نشدنش آفرودش بهترینه چون من بعید میدونم این ماشین در مقابل جگوار یا آئودی سری کیو با سیستم کواترو اصلا بتونه حرفی داشته باشه یا بنز با سری جی های مختلف و پورشه که جا خود دارد نمیدونم واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      دوستم اخه افرود چه کار به کیفیت و دوام داره افرود یعنی گذر از معابر سخت گذر از اب گل رودخانه شما اگه با چشم عدالت به خودرو ها نگاه کنی و تعصب و علاقتونو نسبت به برند های المانی که در بالا یکی پس از دیگری نام بردی کنار بزاری و توجه کنی که سابقه افرود تویوتا بعد از انگلیس و امریکا سومه
      انگاه از ائودی پورش و …که همه از سلاطین خودرو سازی هستن ولی در 20 سال پیش اصلا افرود تولید نمیکردن نام نمیبردید.
      سیستم و پرستیژ و خوشگلی و لوکسی و ….. یه چیزه مثل شیر تو دل رودخانه رفتن چیز دیگه
      مقاله قبلی پدال را که فراموش نکردیم
      تویوتا لندکروز دارای شهرت افسانه ای در افرود در سراسر جهان است.شهرت افسانه ای.( افسانه واااار دهن به دهن چرخیده )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        وا عزیزدل سابقه آفرود چه ربطی به خوب بودنش داره مهم پیشترفته من چکار سابقش دارم یه کلام لسکوس ال ایکس کنار یه مرسدس جی ال ای شستو سه فورماتیک تو نرمی تکنولوژی به قول خودن بزنی به دل کوه و جدولو رودخونه و همه چی تو ترمز تو حس رانندگی نرمی کلی فضای پا و صد البته مبحث مهم پیشرانه و گیربکس که اصلا لکسوس حرفی برای گفتن درمقابل رقبا تو این زمینه نداره اینو کاملا بدون تعصب میگم اکثرا هم قبول دارن وو میتونه اول بشه یا نه بزار اصلا بقیه بگن
        Gle 63amg 4matic like
        Lexus lx570 dislike

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali ayat

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        پدال نذاشتی نظرمو بدم یهو رفت بعدم وقتی یه نظری میدم تا میرم اصلاح میکنم باز میشه عین روز اول لطفا رسیدگی کن خیلی بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. وحید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام من چند وقتی نبودم الان که اومدم نمیدونم چرا سایت انقدر کند شده و صفحه ها هم باز نمیشه میخواستم ببینم مشکل چیه شما هم همین طور شده؟بقیه سایت ها هیچ مشکلی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. luis

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پدال واقعا متاسفم که اجازه میدی نظر توهین امیز موسی تو این سایت معتبر پخش شه
    نظری اکنده از کینه توهین و تمسخر و غیر واقع از هر لحاظ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. موسی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      http://www.caradvice.com.au/401373/2016-lexus-lx570-review/
      میبینی که امتیازش 7 از 10 هست و خیلی از موتورش و مصرف سوختش انتقاد شده

      البته این سایت معتبر نیست، کار اند درایور هم که امتیاز 5 داده به این ماشین معتبر نیست، موتورترندم معتبر نیست، ولی شما معتبری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        نگو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. luis

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    پدال چی داره به سر پدال معتبر که همه عاشقان خودرو توش کامنت میزاشتن میاد؟؟؟؟؟
    پدال یه زمانی مقاله هاش بالای 70 کامنت میخورد به سه صفحه میرسید اما حالا کم شده .
    نگذار امسال کاربر موسی نظرات توهین امیزشون پخش شه و جواب های منطقی دیگران فیلتر شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. موسی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      گزیده از نظرات کاربران کارشناس نما :
      امسال کاربر موسی= امثال کاربر موسی
      از غذا تو المان = از قضا تو المان
      اصطحلاک= استهلاک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        جناب موسی داداش اعصبانی نشو یه عده هستن دانشگاه ازاد واحد نا کجا اباد مهندسی مثلا مکانیک خونده تشریف میاره اینجا فکر میکنه تو ایرباس یا بوئنگ مهندسه و تو دیویس مدرک گرفته درحالیکه بپرسی یه گشتاورو توضیح بده ببینم یعنی چی فکر نکنم بتونه جوابی بده یه بار تو این سایت در این مورد مقاله گذاشته بودن و فقط ترجمه شده بود از یه منبع شرط میبندم 10 نفرم سر در نیاوردن .از دوستان هستن اومده بود ایران باهاش اول دبیرستان هم دوره بودیم اون ریاضی خوند بنده تجربی حالا 3ماه پیش رفت امریکا اون زمان من این مقالله رو خوندم نفهمیدم ازش پرسیدم گشتاور یعنی چی؟ از الفباش توضیح داد فهمیدم یعنی چی اون انقدر ادعا نداریه که بعضی صاحب نظرها تو سایت دارن ببینیش میگی این اصلا قیافش به درس خوندن نمیاد درحالیکه پارسال خوارزمی جایزه گرفت طرحش و تو المان و مالزی تقدیر شد و داداشش میگف یه هفته بعد از 5 تا دانشگاه واسش دعوت نامه اومد
        اره عزیز دنیا دست بعضیاس که ما فقط دکورشو میبینیم نمیدونم سنت چقدره جناب luis ولی تو این اوضاع که همه چی خوابیده طرف اونروز رو پروژه بود بچه ی اردبیل هست شهرستان مشکین شهر حالا از روستاهاش 26 سالشه ببینیش میگی هنوز نتونسته فوق لیسانس بگیره در حالیکه فقط تو کیسون جزو 100 شرکت عمرانی برتر امریکاس که ایرانیه کار میکنه ماهی 35 میلیون نقد میگیره و فقط به چند تا شرکت مشاوره میده که از هرکدوم واسه هر طرح معلوم نیس چقدر میگیره و انقدر حالیشه که جلو چشام دیدم خاکبرداری 42 متری بود بدون اینکه ازمایش خاک چیزی ببینه گفت نیلینگ اینو نگه نمیداره و بحث کردن با چند تا مهندس دیگه سر 200 میلیون شرط بستن 3 ماه دیگه بعد 35 متر خاکبرداری یه ترک برداش قشنگ اومد پایین
        به نظرت یکی تو ازاد و پیام زنون و خیلی از سراسری های درپیت خونده میتونه این کارو بکنه؟ اصلا نمیتونه با هزار تا ازمایش با قاطعیت همچین حرفی بگه
        واسه همینه میگه مدرک گرفتم بیکاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. موسی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          البته محسن من لذت میبرم این کامنتا رو میبینم
          چرا که ثابت میکنه سطح سواد مخاطبای ماشینای ژاپنی چه قدره
          این برا من خیلی ارزشمنده که ببینم طرف نمیتونه امثال رو درست بنویسه ولی طرفدار چیزیه که من باهاش مخالفم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        مووسی خسته نشدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. نوید جهرمی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    توی این کلاس از همه بیشتر کادیلاک اسکالید و بعد رنجروور ب دلم میشینن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. usa and japan

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    در مورد مقاله باید گفت ای کاش از یه مجله ی دیگه برداشت میکردید تا مجله عربا…اینا کلا حالشون خوب نیست تازه به دوران رسیده و دیوونه هستن.
    و در مورد ماشین.به این نمیگن ماشین…میگن ماااااشششییییینننن
    عاشق این خودرو هستم.یه پرستیژ و جسارت و کلاسی توی چهره اش نهفته هست…یه لوکس یوغور که حیبتش همه رو مهبوت خودش میکنه…من اگر باشم از بین حریفا اینو برمیدارم به شخصه و کاری ندارم به بقیه و نظر شخصی خودمه.چون این ماشین برندی دارهوکه قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین برند دنیاست…بعد به خاطر قابلیت آفرود بالاش…بازم به خاطر برندش چون میدونم پشیمونم نمیکنه…به خاطر موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی که استهلاک کمی داره…عاشق صداشم من…صدا که نیست غرررررشششهههه لامصب!!!…دوباره به خاطر برندش که ژاپنی هست … بازم به خاطر بردنش که هر کسی سوار نمیشه…و به هزاران دلیل دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرامرز

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ببر مازنی به تمام معنا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تو این کلاس همه شاگرد اولند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعيد رنجكش جهرمي

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از لحاظ افرود از اسکالید و رنجرور بهتره و داوم خوبی هم داره از لحاظ اپشن هم خوبه ولی پیشرانه اصلا تغییری نکرده البته گیربکس تغییر کرده ولی برای مثال بنز GLE 63 هم از این قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکنه و یه ایراد دیگه اینکه از بغل خودرو همون لندکروز هست و بر اساس همون پلت فرم ساخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usa & japan

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      یه جور میگی انگار روی پلت فرم پراید ساخته شده!!!! عزیز پلت فرم حضرته هاااا… کم نیست اینجوری میگی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. ALiHidden

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    لامصب مانیتور نیس ک تلویزونه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسين

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بعضیا یه جور حرف میزنن انگار این شرکتهای سازنده مال بابا شونه ، انقدر که اینا تعصب دارند به یک برند خود سازنده اش نداره ، من متعجبم با اینهمه مهندس و دکتر و دانشمند چرا هنوزم تو این مملکت پراید و وانت پراید تولید میشه ؟؟؟!!!!!
    انقدر که ما ایرانیها ادعا داریم در همه زمینه ها اگه یه جو همت و یه سر سوزن غیرت داشتیم الان تمام منظومه شمسی رو فتح کرده بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جناب موسی در جواب “شلبی” افسانه ای جوابی دادن که نشان از عدم سواد ایشان هست و فقط با وبگردی اطلاعات سطحی کسب کردن.ایشون گفتن میشه گشتاور رو با گیربکس کم و زیاد کرد!!!! و مهم اسب بخار هست!!!
    گیربکس گشتاور سر چرخ رو کم و زیاد میکنه و نه گشتاور موتور رو.گشتاور موتور عدد ثابتی هست
    آنچه که مربوط به لذت رانندگی و شتاب و دور گرفتن ماشین میشه به گشتاور مربوط میشه و نه اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. S. N. H

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام این دوستانی که میان میگن از تویوتا و لکسوس خوشمون نمیاد مطمئنا توان خرید این محصولات رو ندارن. فکر کنم بهترین ماشینی که سوار شدن هیوندای باشه وگرنه کسی که محصولات تویوتا ( لکسوس) رو سواربشه اگه یه کم منطقی باشه و همه چیز و توی سرعت و قدرت نبینه میفهمه که این ماشینها حتی از بنز و بی ام و هم سرتره سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سجاد

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس یه ماشین فوق العادس و قیاس اون با شاسی های دیگه چیزیه که در درجه ی اول بهترین کارشناسای خود تویوتا انجام میدن و سعی میکنن بهترین خودرو رو بسازن.درنتیجه وقتی اونا به این نتیجه رسیدن که ماشین در بهترین حالت اینه که تولید شده دیگه شما دلیلی نداره دوستان عزیز توی نظراتشون به لکسوس پیشنهاد گشتاور و قدرت و … بدن.
    از طرفی. هیچوقت نباید از لحاظ تئوری دو تا چیز به این بزرگی رو بررسی کرد.
    چون هیچ منبعی تو دنیا نیست که همه ی شاسی بلندای سالو بخره و بشینه یکی یکی تستشون بکنه.
    ضمن اینکه ماشین یه چیز فوق العاده فوق العاده سلیقه ای هستش.و هیچوقت نمیشه گفت این بهتر از اونه چون اون شخصی که خرید میکنه باید به دلش بشینه و وقتی چیزی به دل ادم بشینه دیگه برات مهم نیست حداکثر سرعت 220 تا باشه یا 300 تا چون درنهایت محاله شما حدودا 720 میلیون پول این ماشینو بدی و بخوای ببریش توی جنگل و گل و رودخونه .و این درصورتی ممکنه که ماشین خیلی مفت برات تموم شده باشه.
    درنهایت من دوماهی هستش که بین شاسی ها دارم تحقیق میکنم و خیلی جاها خوندم که کادیلاک اسکالید میتونه بهتر باشه ولی وقتی درموردش تحقیق کردم دیدم اونی نیست که من میخوام و این قضیه درمورد بقیه ماشین ها صدق میکنه.
    این ماشین بنظرمن خاص بود حالا شما هی خودکشی کن و بگو ماشین بده.
    این قضیه رو خدمت دوستان گفتم که الکی و بیهوده اعصابتونو برای چیزایی که واقعا اونقدرا ارزششو نداره خورد نکنید.
    پاینده باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا