مازراتی

حضور مجدد مزراتی لوانته در باشگاه پرورش اندام نوویتک

به نظر می‌رسد مزراتی لوانته در میان تیونرهای تراز اول جهان محبوبیت بالایی کسب کرده زیرا شرکت‌هایی چون منصوری و استارتک قبلاً قطعاتی چون کیت بدنه و به‌روزرسانی‌های عملکردی را برای این کراس اوور لوکس تدارک دیده‌اند. به نظر می‌رسد شرکت تیونر نوویتک پتانسیل‌های بیشتری را در این قدبلند ایتالیایی دیده و هم‌اکنون دومین بسته‌ی ارتقایی را برای لوانته در نظر گرفته و البته باید گفت قطعات جدید بکار رفته گیراتر از نسخه‌ی اول هستند.


همانند خودروی تیون شده‌ی قبلی، جدیدترین لوانته نوویتک دارای کیت بدنه‌ی عریض است. گلگیرهای پف کرده نمایی زیبا داشته و همانند نمونه‌ای کارخانه‌ای به نظر می‌رسند. پهنای اکسل جلو و عقب به ترتیب ۱۰ و ۱۲ سانتی‌متر افزایش یافته است. این قطعات همچنین شامل تکه‌ی فیبر کربنی بزرگ برای کاپوت و قطعه‌ای کوچک در زیر سپر جلو هستند. در بخش عقب نیز استفاده از اسپویلر و دیفیوزر جدید باعث خشن‌تر شدن نمای عقب لوانته شده‌اند.


نوویتک سیستم تعلیق بادی را نیز اصلاح کرده و ۲۵ میلی‌متر از ارتفاع خودرو کاسته شده است. لاستیک‌های ۳۰/۲۹۵ جلو و ۲۵/۳۳۵ عقب نیز رینگ‌های ۲۲ اینچی را دربر گرفته‌اند.


این تیونر معروف هر دو پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی لوانته را تیون کرده است. پیشرانه‌ی بنزینی قدرت ۴۸۷ اسبی و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری دارد. این کمپانی ادعا می‌کند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت لوانته در ۴.۸ ثانیه ثبت می‌شود. بهبودهای صورت گرفته روی پیشرانه‌ی دیزلی نیز باعث شده خروجی آن به ۳۱۸ اسب بخار و ۶۸۰ نیوتون متر گشتاور برسد. لوانته دیزلی نوویتک در ۶.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.


ظاهراً مزراتی در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی نسخه‌ی قدرتمندتر لوانته با نام GTS است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری بای توربوی کواتروپورته S هم‌اکنون قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متری دارد. دیگر ارتقاهای عملکردی نظیر ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم تعلیق سفت‌تر باعث هماهنگی خودرو با این قدرت بیشتر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. بنزما

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این خدایی الان تازه شد یه مازراتی به تمام معنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    زیبای ایتالیایی….
    خیلی خوبه نویتک آرم خودروساز را مثل برابس یا منصوری حدف نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado_gt

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      رنگ آبیش خیلی قشنگ‌ه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. akrh78

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    خیلی خوب شده.جلوش خیلی خشن و با ابهته….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    انصافا با این تیونیگ بیشتر یه هاچبک شده تا یه suv!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mersedes benz

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    عجب چیزی شده???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا