متفرقه

پیشرانه‌های دیزلی جدید بهتر از بنزینی‌ها نیستند!

بنا به گفته وزارت حمل‌ونقل آلمان، خرید یک خودروی دیزلی جدید به این معنی نیست که شما کمتر از یک خودروی بنزینی جدید به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنید!


بنا به پاسخی که از سوی وزارت حمل‌ونقل آلمان به گروه Funke رسیده، خودروهای دیزلی فروخته شده در سال گذشته به ازای هر کیلومتر پیمایش ۱۲۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند درحالی‌که این رقم برای مدل‌های بنزینی ۱۲۹ گرم در هر کیلومتر بوده است.


این تفاوت در میزان آلایندگی به مدت یک دهه مشابه بوده اما میزان دی‌اکسید کربن تولیدی کاهش یافته است. هنوز هم یکی از دلایلی که چرا تفاوت دی‌اکسید کربن تولیدی بین مدل‌های دیزلی و بنزینی یکسان است به سنگین‌تر بودن و قدرتمندتر بودن مدل‌های دیزلی مربوط می‌شود.


یکی از کارشناسان حمل‌ونقل آلمان می‌گوید:

اینکه می‌گویند خودروهای دیزلی می‌توانند به حفظ محیط‌زیست کمک کنند یک افسانه است. پیشرانه‌های دیزلی به خاطر اینکه اغلب سنگین و پرقدرت هستند مزیت‌های تئوری خود در حفظ محیط‌زیست را بر باد می‌دهند.


این موضوع تازه‌ترین تحول رخ داده در زیر سؤال بردن خودروهای دیزلی است. وزارت حمل‌ونقل آلمان قبلاً از کمپانی‌های خودروسازی این کشور خواسته تا حدود ۱۲ میلیون خودروی دیزلی قدیمی (یورو ۴ تا ۶) را فراخوان کنند و این فراخوان می‌تواند هزینه‌ای بین ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد یورو در پی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    حداقل بدتر از بنزینی‌ها هم نیست آلایندگیش، دلیل نداره زیر سوال ببرنش. یه سیاست همه‌جانبه بر علیه موتورهای دیزل شکل گرفته تا بزننش زمین، اما این‌که قصدشون حمایت بیشتر از بنزینی‌هاست یا علم کردن برقی‌ها، هنوز واضح نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      با ادامه عمر موتورهای دیزل موافقید؟
      بله: لایک ?
      خیر: دیس‌لایک ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    خودروهای دیزلی آلاینده های دیگه ای هم ساتع میکنن و مشکل اصلیشون مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن هست و به همین دلیل یه خودروی دیزلی تو اروپا با میزان برابری از آلایندگی حاصل از دی اکسید کربن مالیات حدوداْ دو برابری نسبت به موتور بنزینی بهش تعلق میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    موتورهای دیزلی، خیلی بادوامتر از بنزینی ها هستن و خیلی خیلی کمتر از بنزینی ها نیاز به تعمیر و نگهداری دارن. همون هزینه و انرژی مورد نیاز برای تولید و تعویض قطعات و تعمیر بیشتربنزینی ها رو حساب کنید، میبینید که آلایندگی بیشتر از دیزلیها دارن.
    در کل من طرفدار خودروهای برقی و هیدروینی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا