متفرقه

مقامات آلمانی خواهان تولید خودروهای الکتریکی بیشتر

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید اگر خودروسازان این کشور نمی‌خواهند قافیه را در برابر سایر خودروسازان ببازند باید سرمایه‌گذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی داشته باشند.


پیتر آلتمایر در مصاحبه با روزنامه بیلد گفته که خودروسازان آلمانی باید چندین میلیارد یورو در بحث خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کنند. او همچنین در ادامه از اینکه چرا قبلاً چنین حجم از سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای الکتریکی صورت نگرفته ابراز تعجب کرده است. آلتمایر می‌گوید تقاضای میلیونی برای خودروهای الکتریکی باعث خواهد شد سرمایه‌گذاری در این حوزه ثمربخش باشد.


به منظور تشویق خودروسازان به تولید بیشتر خودروهای الکتریکی، دولت‌های ائتلافی تلاش دارند مالیات‌های کمتری از این خودروها اخذ نمایند. همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نقطه شارژ در سراسر آلمان تأسیس خواهد شد.


آلتمایر می‌گوید اگر آلمان در این حوزه پیشرو نباشد کمپانی‌هایی در آسیا و آمریکا تحویل خودروهای الکتریکی را به دست خواهند گرفت.


وزیر اقتصاد آلمان معتقد است خودروسازان این کشور باید خودروهایی با محدوده حرکتی رقابتی در مقایسه با تسلا تولید کنند و البته در عین حال قیمت قابل‌ابتیاعی نیز داشته باشند. او همچنین می‌گوید چنین خودروهایی باید با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های رانندگی خودکار عرضه شوند.


اگرچه برخی خودروسازان در آینده تمرکز شدیدی روی خودروهای الکتریکی خواهند داشت اما همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نخواهند گذاشت. بسیاری از خودروسازان از جمله آئودی و ب ام و در حال کار روی سلول‌های سوخت هیدروژنی بوده و به این حوزه نیز توجه زیادی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    دوستان یه سوال :
    آلمانیا مثل ایران اختلاس گر ندارن ؟
    آخه عحیبه این حجم پول یهو ناپدید نشه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (137 ديدگاه)

      به نظرم اونا چون یک چشم انداز روشن رو میتونن تصور کنن ور از آینده کشور و شغل و اقتصاد نگرانی ندارن این کار رو نمیکنن
      تو ایران چون برعکسه این همه دزدی زیاده،طرف تا به یه جایی میرسه میگه تا میتونم میبرم سرمایه گذاری میکنم تو یه کشور امن بعدش که وضعیت کلا ریخت بهم میزنم به چاک!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. maximus

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بهترین کار همینه !!!
    نون تو الکتریکی هاست الان !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا