متفرقه

آمار فاجعه‌بار تولید خودرو در بریتانیا به خاطر کرونا

علیرغم بازگشایی بی سر و صدا و دوباره‌ی چندین کارخانه تولید خودرو در بریتانیا، وضعیت تولید خودرو در این کشور اصلاً خوب نیست. این را آمار و ارقام انجمن سازندگان و تاجران موتوری SMMT می‌گوید. آمار نشان می‌دهد تولید خودرو در ماه می ۲۰۲۰ با افت ۹۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ روبرو شده است.

ماه می ۲۰۲۰ بدترین ماه صنعت خودروی بریتانیا از زمان می ۱۹۴۶ تاکنون بوده و تنها ۵۳۱۴ دستگاه خودرو خط تولید را ترک کرده‌اند که نسبت به تولید ۱۱۶۰۳۵ دستگاهی ماه می ۲۰۱۹ افت فاحش ۹۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. البته باید گفت در ماه آوریل امسال که اقدامات محدود کننده بسیار شدیدی به خاطر کرونا وضع شده بود تنها ۱۹۷ خودرو در کارخانه‌ها تولید شد.

با اینکه برخی کارخانه‌ها تولید خودرو را از سر گرفته‌اند اما تأسیساتی همچون کارخانه کرو بنتلی و سولیهال جگوار لندروور تنها با بخشی از ظرفیت عادی خود کار می‌کنند. SMMT می‌گوید حدود یک‌سوم کارخانه‌های تولید خودروی بریتانیا در ماه پیش تعطیل بوده‌اند.

اما کاهش ظرفیت تولید تنها مشکل صنعت خودروی این کشور نیست. با اتخاذ اقدامات محدود کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی، تقاضا برای خودروهای جدید افت شدیدی پیدا کرده است. بریتانیا ماه پیش ۴۲۶۰ دستگاه خودرو صادر کرده و تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه نیز در این کشور به فروش رفته است. البته این در حالی است که نمایندگی‌ها تا اول ژوئن تعطیل بوده‌اند.

با کاهش شدید تولید خودرو در ماه‌های مارس، آوریل و می، کل خروجی ۵ ماه اول صنعت خودروی بریتانیا بسیار پایین بوده است. تا پایان ماه می ۲۰۲۰ تعداد ۳۲۴۷۶۳ دستگاه خودرو در این کارخانه‌ها تولید شده که افت حدود ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد. SMMT پیش‌بینی می‌کند صنعت خودروی بریتانیا در سال جاری کمتر از ۱ میلیون دستگاه خودرو تولید کند.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شوند که SMMT از دولت بریتانیا درخواست پشتیبانی کرده است. دولت اعلام کرده سرمایه‌گذاری ۷۳.۵ میلیون پوندی در تکنولوژی‌های سبز خودرویی انجام خواهد داد اما SMMT می‌گوید صنعت خودرو نیازمند بهبود جریان سرمایه همچون تخفیف‌های مالیاتی و… می‌باشد.

مدیر اجرایی SMMT می‌گوید:

آمار تولید ماه می نشان می‌دهد که چرا صنعت خودروی بریتانیا همچون کشورهای دیگر نیازمند پشتیبانی فوری برای استارت دوباره است. کمک دولت تاکنون باعث شده صنایع زیادی سر پا بمانند اما کار تمام نشده است. باید اقداماتی همچون تخفیف‌های مالیاتی برای بهبود جریان سرمایه انجام شود.

او ادامه می‌دهد:

ما باید شغل‌های بسیار مهارتی خود در صنعت خودرو را حفظ کرده و درعین‌حال از حفظ وضعیت رقابتی خود اطمینان حاصل کنیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاری لازم برای ریکاوری بلندمدت را به دست آوریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    پیش بینی استاد راثفی جور، ???
    داره درست ازاب درمیاد…
    ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mf1

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    عکس بالایی عکس جالبیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چین چَن چونا زَدَن دُنیا رو بِ گَند کِشیدَن هیشکی هیچ کاریشون نَکَرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4457 ديدگاه)

      Mf1 عجب قوه تخیلی داری سریع تو هوا زدی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mسابق

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        همچین قوه تخیلی هم نمیخواست
        خخخههه
        خیلی ضایس
        ولی خب ماشینه واسه من جالبه !!! چه مدل بریتانیاییه به نظرتون من که هرچی نگاه میکنم یه بی ام و میبینم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فرید

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (203 ديدگاه)

      اینا چرا روباتهاشون هم باید سانسور بشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    چرا انگلیس به اینجا رسیده؟ بدون کرونا هم صنعت خودروی انگلیس چندان جالب نیست هرچی بوده آلمانیا و چینیا و هندیا خریدن. میدونم بجز چندتا کمپانی خاص بقیه ی کمپانیا سود حدود دو یا سه درصدی دارن ولی وضعیت انگلیس با اون تاریخچه ی خودروسازی خیلی عجیبه. حتی ایتالیا هم انقدر وضعش داغون نیست.
    ما هم باید هرچه سریعتر تعطیلش کنیم بره. با این وضعیت، خودروسازی یک سال دیگه هم دوام نمیاره .جلوی ضررو از هرجا بگیری منفعته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    73.5 میلیون پوند ؟ کلا ؟
    یا 73.5 میلیارد پوند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا