متفرقه

جدیدترین آمار فروش خودروها در چین، نشانه‌های احیا پس از بحران کرونا

فروش خودروهای جدید در چین رو به بهبود بوده و نشانه‌های بهتر شدن وضعیت صنعت خودرو پس از بحران کرونا در این کشور به چشم می‌خورد.

در ماه جولای فروش خودروهای صفرکیلومتر در چین با افزایش ۱۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ روبرو شد و به ۲.۱۱ میلیون دستگاه رسید. ماه جولای چهارمین ماه پیاپی در سال جاری با آمار فروش بهتر است هرچند آمار فروش ابتدای سال تا به امروز هنوز هم افت ۱۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد. انجمن خودروسازان چین می‌گوید از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲.۳۷ میلیون دستگاه خودرو در این کشور پهناور به فروش رفته است.

این انجمن تخمین می‌زند فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ باشد. البته اگر موج دوم کرونا در چین شروع شود این افت فروش می‌تواند به حدود ۲۰ درصد نیز برسد.

یکی از نکات ویژه این گزارش افرایش فروش ۱۹.۸ درصدی خودروهایی با انرژی‌های جدید NEVs است. در کل ۹۸ هزار دستگاه از این خودروها به فروش رفته و به یک سال افت فروش دامنه‌دار این خودرو پایان داده است. انجمن خودروسازان چین می‌گوید حدود ۱.۱ میلیون دستگاه از این خودروها در سال جاری به فروش خواهد رفت و افت ۱۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

یکی از مقامات ارشد این انجمن می‌گوید:

رشد فروش خودروهایی با انرژی‌های جدید نشان می‌دهد که خودروسازان و مشتریان به قطع یارانه‌های دولتی این خودروها عادت کرده‌اند.

پیکاپ ها و دیگر خودروهای تجاری هم بالاترین بهبود را تجربه کرده و فروش آن‌ها به لطف سرمایه‌گذاری دولت چین در زیرساخت‌ها و استانداردهای آلایندگی جدید ۵۹.۴ درصد افزایش یافته است.

از جمله شرکت‌هایی که رشد فروش را در ماه جولای گزارش کرده‌اند می‌توان به گریت وال، جیلی و تویوتا اشاره کرد. با این وجود یکی از تحلیلگران بازار می‌گوید خودروسازان فعلاً موجودی انبار زیادی داشته و این امر می‌تواند آن‌ها را مجبور به ارائه تخفیف‌های فروش قابل‌توجه به مشتریان بکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد كمال

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    ندید دولت چین امارها رو دستکاری کرده هر چی بگی از کمونیست بر میاد

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. امین

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش قبلا هم گفتم در صورت نبود اطلاعات بیانیه منتشر نکنیم کمونیسم چین متفاوت از کمونیسم شوروی که ما دیدیم هس از آسمون تا زیر زمین فرق دارن دولت چین هم تا جایی که من میدونم با عرضه ترین و بهترین دولت هست همین دولته که تو ۲۰ سال کاری کرده که آمریکای چند صد ساله رو به چالش میکشه

      موافقم 4
      مخالفم 5
  2. حسن

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    مهمترین عامل قدرت و ثروت چین ،جمعیتش هست.نزدیک یک پنجم جمعیت جهان چینی هستند و به همین دلیل اگر بخش کوچکی از چینی ها به خرید بپردازند میلیونها معامله صورت می گیره.

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. حسین دهمرد

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      از یک طرف تامین زیرساخت ها برای خدمات رسانی به چنین جمعیت عظیمی خودش یه معضله. هرکه بامش بیش برفش بیشتر.
      البته نکته ی مهمی که هست اینه که داشتن چنین بازاری خودش یه فرصته واسه صنایع داخلی

      موافقم 8
      مخالفم 1
  3. AMG///

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    واقعا نمی دونم چی بگم
    فقط میتونم بگم این چینیا همیشه بر عکس همن
    دنیا داره داغون میشه اینا میگن ما رشد داشتیم
    عجیبه….

    موافقم 16
    مخالفم 1
  4. samurai

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    تویوتا چینیا رو هم مجبور میکنه ازش ماشین بخرن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. سیامک

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به آمار چین اعتباری نیست الان در سایت worldometer corona virus اصلا کشته ای از کرونا رو واعلام نمی کنه و روزی 10 تا 20 تا مبتلا به کرونا در این کشور 1.4 میلیارد نفری که حتی از کشوری مثل قطرم کمتره آمارش به درد عمشون می خوره

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. امین

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      ربطی نداره این به عوامل زیادی بستگی داره آمار کرونا چین دروغ نمیگه واقعا آمارشون پایینه چون از همون اول جدی گرفتنش و بهترین واکنش رو درقبالش انجام دادن در مقابل آمریکا چه کرد؟!از کشور هایی بود که از کمبود شدید امکانات رنج میبرد رعیس جمهور احمق ترامپ خوردن الکل تجویز میکرد و مردمشم که دیگه تو همه جای دنیا شناخته شدس بی فرهنگ اوباشن

      موافقم 3
      مخالفم 4
  6. AMG

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آینده مال خودروهای چینی

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا