متفرقه

عزم اتحادیه اروپا برای کاهش شدید آلایندگی‌ها

قانون‌گذاران اروپایی پیشنهاد خود برای هدف کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کردند. این پیشنهاد که خودروها و ون‌های جدید را شامل می‌شود مشوق‌هایی را نیز برای خودروهای پاک‌تر و بدون آلایندگی خودروسازان بر مبنای شاخص‌های مشخصی را در نظر گرفته است.


این پیشنهاد همچنین هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۵ را ۱۵ درصد کاهش داده تا بدین ترتیب مطمئن شود خودروسازان سرمایه‌گذاری خود را هر چه زودتر شروع خواهند کرد.


در همین زمان، اتحادیه اروپا برنامه‌هایی برای حمایت از صنعت خودروسازی دارد. اروپایی‌ها می‌خواهند ۸۰۰ میلیون دلار برای تثبیت زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی و همچنین ۲۰۰ میلیون یورو برای توسعه باتری‌ها صرف کنند.


به منظور کمک به خودروسازان برای رسیدن به چنین اهداف قابل‌توجهی، اتحادیه اروپا اعتباراتی به کمپانی‌هایی که خودروهای بدون آلایندگی و پاک‌تر بفروشند ارائه خواهد کرد. قانون‌گذاران اروپایی انتظار دارند سنگ محک معینی برای تعداد خودروهای بدون آلایندگی و پاک‌تر تعیین کنند تا بدین ترتیب مشوق‌های در نظر گرفته شده مطلوب باشند. اتحادیه اروپا خودروهایی را که در هر کیلومتر کمتر از ۵۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند به عنوان محصولاتی با آلایندگی پایین می‌شناسد. این خودروها عموماً از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کنند.


انجمن خودروسازان اروپایی انتقاداتی را متوجه این پیشنهاد جدید کرده و گفته که کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی یک چالش سخت بوده و پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی تا سال ۲۰۳۰ را مطرح کرده اما در ادامه گفته که این طرح با هزینه‌ای بالا اما پذیرفتنی قابل‌دستیابی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    با خوندن این متن و صحنه ای که صبح باهاش روبرو شدم کاملا ناامید شدم.امروز داشتم از جایی بر میگشتم که طبیعتش به خاطر خطای انسانی و عدم پیگیری بعد از دو سال کاملا از بین رفت و غیر قابل بازگشته.مردم بومی هر کاری که تونستن کردن ولی قانون گذار ها فقط سکوت کردند.ولی حالا اونجا قانون گذار ها دارن برای حمایت از مردم صنایع رو موظف میکنن.واقعا فرق و فاصله تا چه حد؟دو تا آرزو دارم یکی شدنی و دیگری شاید محال.اول این که وضع از این بد تر نشه و دوم این که ما هم یه روزی به اون سطح برسیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اروپایی ها به علت قوانین خاص زیست محیطی که در پیمان پاریس بهش اشاره شده باید الودگی رو کاهش بدن امریکا و چین هم دارن کم کم از این قوائد پیروی می کنن ولی برخی کشورها خیلی با این قوائد خودشونو سازگار نکردن مثل هند و کشورهای امریکای جنوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عارف

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    آفرین به اروپایی ها.امیدوارم کاملا اجرایی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا