متفرقه

اتوبوس‌های خودران در هلسینکی فنلاند

پس از تست‌های موفقیت‌آمیز، شهر هلسینکی فنلاند برنامه‌هایی برای استفاده از اتوبوس‌های خودران در سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی دارد.


این سرویس که RoboBusLine نام گرفته از پاییز سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و مسئولان شهر می‌گویند این حرکت نشان دهنده عبور از فاز آزمایشی به فاز استفاده انبوه و همگانی است. هنوز جزئیات کامل این برنامه اعلام نشده اما اواخر امسال مسیرهای موردنظر و سایر اطلاعات اعلام خواهند شد.


قبلاً تست‌هایی دوره‌ای با دو مینی‌بوس الکتریکی و خودران EasyMile EZ10 صورت گرفته است. این مینی‌بوس‌ها مسافران را در مسیری مستقیم و در شهر هلسینکی جابجا کرده‌اند. خودروهای یاد شده برای مواقع ضروری دارای یک اپراتور بوده‌اند.

تست‌ها به شهرهای اسپو و تامپر نیز انتقال یافته اما به زودی به شهر هلسینکی باز خواهند گشت و در آنجا برای جابجایی مسافران بین باغ‌وحش هلسینکی و جزیره Mustikkamaa بکار گرفته خواهند شد.


موضوع جالب اینکه هلسینکی این اتوبوس‌ها را به عنوان جایگزین روش‌های حمل‌ونقل عمومی سنتی نمی‌بیند اما آن را یک راه‌حل برای آخرین مرحله حمل‌ونقل عمومی در نظر می‌گیرد. در برخی موارد ویژه این اتوبوس‌ها می‌توانند افراد را درست به درب خانه برسانند. این امر باعث می‌شود تعداد خودروهای ترددکننده در شهر کاهش یابد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ?? Ferrari??

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    تو ایران هم از اتوبوس های 20 سال پیش استفاده میکنن که یجوری هوا رو آلوده میکنن آدم اگه با اتوبوس 2 کیلومتر هم فاصله داشته باشه باز هم خفه میشه!!! بعدش هی میگن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا شهر ها آلوده نشه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا