متفرقه

ارائه مقررات خودران‌ها در آمریکا تا ۶ ماه آینده

راهنمای فدرال توسعه تکنولوژی وسایل نقلیه خودران، شامل مقرراتی که از هماهنگی ۵۰ ایالت امریکا اطمینان حاصل می‌کنند، ظرف ۶ ماه آینده از طرف سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا موسوم به NHTSA منتشر خواهد شد. این موضوعی است که مارک رزکایند (Mark Rosekind) از آن خبر داده است و مأموریت بسیار سختی محسوب می‌شود؛ چرا که ۱۰ ماه تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما باقی مانده و «رزکایند» احتمالاً تنها ۱۰ ماه دیگر در مسند مدیریت NHTSA خواهد بود.

Audi Self-Driving Car
Audi Self-Driving Car
کلید اصلی رسیدن به این هدف، هماهنگی کامل با توسعه رو به رشد تکنولوژی رانندگی خودکار است. «رزکایند» اخیراً در گردهمایی «خودروی بدون‌راننده دیترویت» می‌گوید:

مسلماً نمی‌خواهیم بدون نقص در یک مسیر خوب و مناسب قدم برداریم.

«رزکایند» همچنین برای یک پرسش و پاسخ کوتاه در واشنگتن همراه با مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) و کانسومر ریپورتز حضور داشت و از اجباری شدن سیستم ترمز اتوماتیک برای خودروهای جدید تا سال ۲۰۲۲ خبر داد. این قوانین ضروری «رزکایند» از افزایش نرخ مرگ و میر در اثر تصادفات رانندگی در امریکا نشأت می‌گیرد. به گفته NHTSA، میزان تلفات جانی برای سال ۲۰۱۵، پس از تجمیع آمار تمام ایالت‌ها، بیشتر از آمار ۳۲ هزار و ۶۷۵ نفری در سال ۲۰۱۴ خواهد بود. تخمین‌های کنونی که بر اساس ۹ ماه نخست سال صورت گرفته‌اند، یک افزایش ۹/۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهند.

Google Self-Driving Car
Google Self-Driving Car
در همین حال، پایگاه اصلی موضع NHTSA، تصمیم آنتونی فوکس (Anthony Foxx)، وزیر حمل‌ونقل ایالات متحده برای انتشار یک استاندارد در زمینه ارتباطات بین‌خودرویی است که یکی از پایه‌های «رانندگی خودکار» محسوب می‌شود. «رزکایند» در این زمینه می‌گوید:

این استاندارد در حال حاضر در «اداره فدرال مدیریت و بودجه» یا OMB مشغول بررسی است.

برای تکنولوژی خودران‌ها، «رزکایند» در وضع مقررات، به سه نکته کلی اشاره می‌کند:

۱) تنظیم راهنمای توسعه وسایل نقلیه خودران برای خودروسازان

۲) توسعه یک مدل برای خط مشی وسایل نقلیه خودران بین ایالت‌های مختلف (در نتیجه، می‌توان با یک خودروی بدون‌راننده، بین ایالت‌ها تردد کرد).

۳) تعیین ابزارهای جدید برای صدور مجوز NHTSA برای حضور چنین خودروهایی در جاده.

البته یک استاندارد در سطح جهانی نیز به اندازه این استاندارد فدرال اهمیت خواهد داشت. یک مقام مسئول «ولو» به «رزکایند» گفته است که «سعی نکنید که همه‌چیز را در اروپا خراب کنید».

Volvo Self Driving
Volvo Self Driving
ویژگی جدید «پارک خودکار» در W213 مرسدس‌بنز کلاس E (که در تابستان آینده به بازار ایالات متحده راه پیدا می‌کند)، در ابتدا فقط در بازار اروپا عرضه می‌شود. مرسدس‌بنز امیدوار است که پس از گرفتن مجوّز از NHTSA، این ویژگی را در مدل ۲۰۱۸ در امریکا ارائه کند.

2016 Mercedes - Remote Parking Pilot
۲۰۱۶ Mercedes – Remote Parking Pilot
«رزکایند» در پاسخ به پرسشی در مورد امکان وضع قوانین با این سرعت، به این موضع اشاره می‌کند که این مقررات به سیستم پارک خودکار ب‌ام‌و و دوربین نمای عقب در آینه کادیلاک CT6 جنرال‌موتور اجازه استفاده در محصولات این کمپانی‌ها را خواهد داد و تصمیم مبتنی بر درنظر گرفتن نرم‌افزار خودکار «راننده» در خودروهای آزمایشی گوگل، از جمله برنامه‌های بهینه‌ای است که که سازمان برای رسیدن به این هدف انجام داده است. وی در این زمینه اضافه می‌کند:

در واقع، می‌خواهیم به این حوزه وارد شویم و سرعت توسعه آن را بالا ببریم. مقررات NHTSA در زمینه خودران‌ها، امکان «تفسیر و بخشودگی» خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مرسدس بنز چقدر طراحی شاخی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nima

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    این همه درباره خودران ها صحبت شد. هیچ اسمى از بهترینشون یعنى تسلا برده نشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو امریکا هر کس و سازمانی که قراره این قوانین رو تایید کنه رو لبه تیغ حرکت می کنه.کافیه بعد از تایید یکی از این ماشین های بدون راننده صدمه ای به کسی بزنه.شخص مسئول کارش ساختس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان آرسنالی

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1885 ديدگاه)

    آمریکا آمریکا آمریکا. the best in the all of tims

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس که حرف نداره. تا چند سال دیگه چه پیشرفتهای زیادی حاصل خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تا همطونان عزیز اقساط پراید27میلیونی شان تمام شود مقرارت خودران ها نه تنها در آمریکا بلکه در کل دنیا فراگیر شده . . .

    جهان سوم ک هیچ ما در جهان گم شده ایم !

    پ ن : عزیزانی که کامنت گذاشته اید متن را خوانده اید؟! من که نظر خواهی در مورد اینکه کدوم ماشین خوشگلتره ندیدم در متن ! ! ! !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    در بخش کامیون سازی هم خودروان ها به سرعت در حال پیشرفت هستند دایملر تراکس که اولین خودروان رو ساخت که مجوز گرفت (هم در اروپاو هم در آمریکا تست هم شدن)
    ولوو و پکار در حال توسعته خودروان ها هستند اسکانیا در حال توسعه کامیون های خودروان درمعنده اخیرا هم مرسدس بنر حرکت کاروانی کامیون ها رو در دست توسعه قرار داده با این تفاوت که به صورت خودروان حرکت می کنند
    اتوبوس ها هم ازونجا که مشترکاتشون با کامیون خیلی زیاده نصب بر روی اونها هم کار سختی نیست خلاصه تب خودروان شدن به طرز عجیبی داره دنیا رو فرا میگیره و گفته ی ایلان ماسک در مورد اینکه “به زودی یافتن خودرویی بدون سیستم خودروان در چند سال اینده شبیه یافتن اسب (به عنوان وسیله نقلیه) در عصر حاضره”، در حال تحققه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا