متفرقه

ارتباط خودروهای آینده با چراغ‌های راهنمایی

شاید رانندگان در آینده نیازی به تلف کردن زمان زیادی پشت چراغ‌های راهنمایی نخواهد داشت چراکه برخی از خودروسازان طراز اول جهانی در حال توسعه‌ی تکنولوژی‌هایی جدید هستند.


بنا به گزارش پدال و به نقل از CNN، کمپانی‌هایی همچون فولکس‌واگن، هوندا، فورد و ب ام و به دنبال توسعه‌ی تکنولوژی‌ای هستند که به خودروها اجازه می‌دهد بی‌وقفه با چراغ‌های راهنمایی ارتباط بگیرند تا به این ترتیب روان‌سازی ترافیک، کاهش آلایندگی‌ها و بهبود ایمنی محقق گردد.

فولکس‌واگن در حال کار با زیمنس برای تبدیل این تکنولوژی به واقعیت است. این سیستم از وای فای و برخی حسگرها برای تولید داده‌هایی که دقیق‌تر از جی‌پی‌اس هستند استفاده می‌کند. سیستم مورد بحث به رانندگان در پیشگیری از توقف و حرکت غیرضروری کمک کرده و با کاهش ترافیک سنگین باعث کاهش آلایندگی‌ها خواهد شد.

این دو کمپانی به منظور توسعه‌ی تکنولوژی یاد شده بخشی از جاده در ولفسبورگ را به ۱۰ سیستم چراغ راهنمایی تجهیز کرده‌اند تا به این ترتیب از داده‌های به دست آمده استفاده کنند. فولکس می‌گوید این سیستم قادر خواهد بود در زمان وجود چراغ‌های سبز به راننده یا خودروی خودران اطلاع دهد.


مدیر سیستم‌های حمل‌ونقل ارتباطی زیمنس می‌گوید: “ب‌ام‌و یک شمارش گر دارد که شمارش معکوس ۵ تا ۱ باقی مانده تا چراغ سبز را نشان می‌دهد. مرسدس هم می‌گوید اگر راننده سرعت بین ۳۲ تا ۵۲ کیلومتر در ساعت داشته باشد چراغ سبز را خواهد دید.” تکنولوژی فولکس و زیمنس همچنین از حسگرهایی برای تشخیص عابران پیاده و موتورسواران استفاده می‌کند.

این خودروساز آلمانی از برنامه‌های خود برای نصب تکنولوژی مورد بحث در محصولات خود از سال ۲۰۱۹ خبر داده است.


از طرف دیگر هوندا هم تکنولوژی خود را با نصب چهار دوبین در هر گوشه‌ی تقاطع‌ها معرفی کرده است. اطلاعات جمع آوری شده توسط این دوربین‌ها به خودروهای مجهز به تکنولوژی‌های ارتباطی فرستاده می‌شود.


اما فورد هم در حال توسعه‌ی تکنولوژی پیشرفته‌ی ارتباط خودرو به خودرو است که به خودروها اجازه خواهد داد در زمان عبور از تقاطع‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا