متفرقه

استانداردهای ایمنی جدید یوروانکاپ برای خودران‌ها

یوروانکاپ و موسسه تحقیقاتی Thatcham اعلام کردند خودروهای خودران نیز از اواسط سال ۲۰۱۸ در تست‌های ایمنی شرکت خواهند کرد.

خودران
رتبه‌بندی جدید یوروانکاپ که شامل Basic، Advanced و Superior می‌باشد توجه زیادی به تکنولوژی خودران خواهد داشت و در کنار آن بررسی‌های ۵ ستاره‌ای کنونی نیز ادامه خواهند داشت. این قوانین و بررسی احتمالاً بخشی از نقشه راه ۲۰۲۵ یوروانکاپ بوده و تلاش دارد تا خودروهای مجهز به سیستم‌های کمک راننده پیشرفته همچون ترمز اضطراری خودکار را ارزیابی نماید.


یکی از مدیران Thatcham می‌گوید اگرچه جزئیات کامل این برنامه هنوز منتشر نشده اما این موسسه و یوروانکاپ موضوعات مهمی چون کمک، حمایت و راحتی ارائه شده توسط تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی را ارزیابی خواهند کرد.
او گفت:

ما کار خود را بجای سیستم‌های رانندگی خودکار با بررسی سیستم‌های کمک راننده شروع خواهیم کرد. ما و یوروانکاپ می‌خواهیم مرز بین سیستم‌های کاملاً خودکار و تکنولوژی کمک راننده را مشخص کنیم.


رتبه‌بندی پایه‌ای جدید احتمالاً با در نظر گرفتن فاکتورهایی خواهند بود که اخیراً نیز توسط برنامه به‌روز شده یوروانکاپ ارزیابی می‌شوند. رتبه‌بندی Advanced به خودروهای دارای سیستم‌های پایه تعلق خواهد گرفت درحالی‌که رتبه Superior به احتمال زیاد متعلق به مدل‌هایی خواهد بود که از تجهیزات کمک راننده پیشرفته‌ای بهره برده‌اند.

mercedes self driving
دو سیستمی که احتمالاً در برنامه جدید یوروانکاپ ارزیابی خواهند شد کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط هستند. مدیر Thatcham گفته زمانی که جزئیات برنامه جدید تأیید شوند، سیستم حفظ خودرو بین خطوط با رتبه Basic می‌تواند خودرو را بین یک لاین نگه دارند درحالی‌که سیستم با رتبه‌بندی Advanced می‌تواند لاین ها را به‌طور خودکار عوض کند.


با تغییراتی که صورت خواهد گرفت یک خودروی جدید هنوز هم با ستاره‌ها شناخته شده و سه رتبه‌بندی یاد شده نیز کنار آن اعلام خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایرانی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    کار سخت شد براشون…

    ولی خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چه تلاشی هم میکنن / اتوبوس هست دیگه – اگر فراگیربشه اتومبیل سازها کلا فلسفه رو باید عوض کنن/پرفورمنس بی معنا- خیلی از توانایی های ماشین محو میشه / داخل ماشین میشه جایی برای فیلم و تبلت و املت زدن / اگه این اتومبیل ها بشه عادت برای همه – نمیشه فرمول 1 رو درک کرد و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اگه یه روز خدای نکرده بعداز ۱۰۰سال دیگه این استانداردها به کشور ما برسه تکلیف استاندارد های چند گانه ما چی میشه؟!!ماشینای وطنی ما چه سرنوشتی پیدا میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا