متفرقه

استفاده از اسکنر اثرانگشت و تشخیص چهره در خودروها؟!

سوئیچ‌های خودرویی به زودی می‌توانند قطعه‌ای غیرضروری به نظر رسند زیرا تکنولوژی‌هایی که پیش از این حتی در اسمارت فون های میان رده به کار رفته‌اند در آینده‌ای نزدیک وارد دنیای خودروها نیز خواهند شد.


خودروهایی که دسترسی بدون کلید دارند این روزها کاملاً معمول هستند اما این ویژگی نشان داده که یک ریسک امنیتی می‌باشد زیرا سارقان می‌توانند خودروهای مجهز به سیستم ورود بدون کلید را هک کنند.

mercedes-benz-digital-car-key
در واقع سارقان به آسانی می‌توانند دستگاه‌هایی بخرند که سیگنال کلید را خوانده و تکرار می‌کند. برخی دستگاه‌ها به اندازه‌ای قوی هستند که می‌توانند سیگنال کلید را از میان دیوارها هم بگیرند و فوراً خودرو را باز کنند.

شرکت‌های بیمه و خودروسازان از این ریسک آگاه هستند و یک شرکت تکنولوژی معتقد است اسکن اثرانگشت، تشخیص چهره و شبکیه چشم در خودروهای آینده به کار خواهد رفت. شرکت سیناپتیکس در حال کار روی روش‌های خلاقانه‌ی جدیدی برای دسترسی مالکان به خودروهای خود است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکنرهای اثرانگشت برای باز کردن خودرو و استارت پیشرانه اشاره کرد.


معاون این شرکت در مصاحبه با دیترویت فری پرس گفته که کلیدهای خودرویی کاملاً حذف نخواهد شد اما با دیگر دستگاه‌های امنیتی جفت خواهند شد.
او گفته است:

شما دیگر تنها به کلید و سوئیچ تکیه نخواهید کرد. این وسیله یک کلید و یک اثرانگشت خواهد بود. ما آن را لمس خواهیم کرد، صدایش را خواهیم شنید و آن را خواهیم دید. ما تمامی حس‌ها، مزه‌ها و بوها را پوشش خواهیم داد.

اسکنرهای اثرانگشت در خودروها نه تنها باعث امنیت بیشتر خودروها خواهند شد بلکه باعث خواهند شد دسترسی به آن‌ها زمان‌بندی شود. برای مثال والدین می‌توانند عناصر معینی از خودروی خود همچون میزان قدرت تولیدی را در زمان معینی و برای کاربری خاص تنظیم کنند. همچنین برخی جزئیات راننده می‌تواند در اثرانگشت ذخیره شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موقعیت صندلی و موزیک‌های موردعلاقه اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    این دستگاه رو یعنی خود دزد ها ساختن یا توی بازار هست اگر هست جلوش رو بنظرم باید بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pool

      ۱۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه خیر تو خارج از کشور میان سوییچ رو روی در پارکینگ ست میکنن تا در بعد از رسیدن ماشین باز شه خب ماشین از ماژول قفل مرکزی و انتن سوییچ سیگنال میفرسته میان به جای در یه سیگنال میفرستن به صورت جعلی سیگنال بر گشتی از ماشین میگیرن و به همین راحتی تو اونجا میگن ست نکنید در پارکینگ به همین دلیله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    خدایی توی فکرم بود اینا طرحمو دزدیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا