متفرقه

اشک‌های جرمی کلارکسون در آخرین قسمت فصل سوم گرند تور

چندی پیش آخرین قسمت از فصل سوم برنامهٔ گرند تور پخش شد اما پایان این قسمت با لحظات غم‌انگیزی همراه شد زیرا بینندگان برای اولین بار شاهد گریه و اشک‌های جرمی کلارکسون بودند. علت این اتفاق تلخ اما پایان برنامه‌سازی کلارکسون و همکارانش جیمز می و ریچارد هموند پس از ۱۷ سال است. البته این به معنای خاتمهٔ کامل گرند تور نیست زیرا فصل چهارم این برنامهٔ محبوب هم ساخته خواهد شد اما در آن فصل، این سه مجری دوست‌داشتنی رسماً چادر معروف گرند تور را ترک کرده و بجای ساخت برنامه‌هایی به شیوهٔ معمول سال‌های قبل، روی ویژه‌برنامه‌ها و سفرهای جاده‌ای تمرکز خواهند کرد.

در لحظات پایانی آخرین قسمت از فصل سوم گرند تور کلارکسون گفت:

این بسیار غم‌انگیز است، چون این تنها پایان این فصل نیست و همان‌طور که میدانید درواقع این پایان کل برنامهٔ ما است. پایان پیست، تماشاچیان و ما سه نفر

سپس اما در پاسخ به درخواست یکی از تماشاچیان مبنی بر عدم خاتمهٔ گرند تور، کلارکسون اضافه کرد:

البته ما خبرهای خوبی هم داریم. ما متوقف نمی‌شویم و در کنار هم می‌مانیم

در همین زمان هموند نیز اعلام کرد که آن‌ها نمی‌توانند گرند تور را تمام کنند چون به شغل نیاز دارند. سپس جیمز اضافه کرد که حقیقت این است که آمازون ما را دوست دارد و ما هم آمازون را دوست داریم پس کمی دیگر ادامه می‌دهیم. در این رابطه کلارکسون گفت:

همان‌طور که گفتم ما هنوز هستیم. البته این نوع برنامه تمام شد و این خیلی ناراحت‌کننده است زیرا در آینده تماشاچیان، پیست و… وجود نخواهد داشت ولی بااین‌حال چه کسانی می‌خواهند کمی دیگر ماجراجویی‌های ما را ببینند؟ چه کسانی سفرهای جاده‌ای و برنامه‌های ویژه را می‌خواهند؟

این سؤالات کلارکسون با پاسخ گرم و تشویق‌های تماشاچیان مواجه شد و سپس هموند گفت هنوز خیلی جاها در دنیا هست که ما نرفته‌ایم، کلارکسون گفت هنوز انسان‌های زیادی هستند که من به آن‌ها توهین نکرده‌ام و جیمز گفت خودروهای زیادی هستند که هموند با آن‌ها تصادف نکرده است. در ادامه بازهم کلارکسون اضافه کرد:

هرچند این فصل تمام شد و دیگر استودیویی نخواهیم داشت ولی گرند تور ادامه خواهد یافت. پس این خداحافظی ما نیست بلکه خداحافظی از اینجا است. آیا کسی قصد خریدن چادر دارد؟!

کلارکسون و هموند به همراه روزنامه‌نگار اتومبیلرانی، «جیسون داو» برای اولین بار در فصل اول تاپ گیر در سال ۲۰۰۲ کنار هم قرار گرفتند و سپس از فصل دوم، جیمز می جایگزین داو شد. این سه نفر به‌سرعت در سراسر دنیا بشدت محبوب شدند به‌گونه‌ای که به گفتهٔ آن‌ها بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در کل دنیا تاپ گیر را تماشا می‌کردند. این برنامه همچنین به یک تور بسیار موفق تبدیل شد و بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به ۲۲ کشور مختلف سفر کرد. در سال ۲۰۱۵ اما به خاطر درگیری کلارکسون با تهیه‌کنندهٔ برنامه، سه مجری، بی‌بی‌سی را ترک کرده و در همان سال قراردادی برای سه فصل با آمازون به امضا رساندند.

در اواخر سال گذشته اما اعلام شد که فصل چهارم گرند تور هم ساخته می‌شود. البته همان‌طور که گفته شد، در این فصل، فرم سنتی و همیشگی برنامه کنار گذاشته خواهد شد و بجای قسمت‌های معمول، فصل چهارم صرفاً شامل چند ویژه‌برنامهٔ سفرهای جاده‌ای خواهد بود. فعلاً اطلاعات زیادی از فصل آیندهٔ گرند تور منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد فقط شامل چهار قسمت ویژه باشد. درهرحال آنچه که کاملاً قطعی خواهد بود این است که دیگر برنامه‌ای با فرم و فرمت کنونی از این سه مجری محبوب نخواهیم دید.

کلارکسون طی مصاحبه‌ای در رابطه با لحظات پایانی فصل سوم گرند تور نیز گفته است که خروج سریع وی از بی‌بی‌سی در چهار سال قبل، احساسات او را هنگام پایان گرند تور تشدید کرده است وی دراین‌باره گفته است:

هرچند گرند تور ادامه خواهد یافت اما خداحافظی از استودیو بسیار سخت است. در حقیقت من هرگز فرصتی برای خداحافظی کردن از تاپ گیر نداشتم و درحالی‌که مثل همیشه در تاپ گیر بودم، لحظه‌ای بعدازآن بیرون آمده بودم. من هرگز از آن برنامه خداحافظی نکردم؛ بنابراین قسمت آخر گرند تور برایم تقریباً مثل خداحافظی از تاپ گیر بود و به همین دلیل بسیار احساساتی شدم

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا حیف . واقعا خیلی خیلی دوست داشتنی هستند. منم و خیلی از کسایی که این سه تارو دوست دارن خیلی با دیدن این صحنه ناراحت شدند امیدوارم بعد فصل چهارم یه برنامه خوب مثل تاپ گیر بسازند . تاپ گیر بی بی سی رو دیدم ولی بدون این سه مجری توانا و دوست داشتنی ارزش دیدن نداره .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  2. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    حیف…
    دل همه طرفدارا خونه
    ولی چه کنیم هر اومدنی یه رفتنی داره
    خدافظ جرمی :(

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. Danial

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    آقا اینکه خداقظی نکرد اخرش ک داشت گریه میکرد گفت سرکارتون گذاشتم و ادامه میدیم قسمت آخر رو ببینید مگه اینجوری نبود.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    مگه هست رو دست این سه نفر؟از ته دلم دوسشون دارم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعیت اینه برنامه های تلویزیونی به خاطر فرد اجرا کننده محبوب میشن تاپ گیر و بعد گرند تور فقط با این سه مجری خوب بود اگر مثل همه مشاغل بازنشسته میشدن و خداحافظی می کردن اونهمه ریزش تماشاچی برای تاپ گیر به وجود نمی اومد هر چند لبلانک کمی توجهات رو به تاپ گیر جلب کرد
    دقیقا نمونه داخلیشم دوستان میدونن که با رفتن برنامه اصلی جایگزین هنوز جلب نظر نکرده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. احمدرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    کدوم قسمت تاپ گیر هموند پاگانی سوار میشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ss

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اون قسمتی که جرمی با باکستر باهاش مسابقه میده و برنده میشه?

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. علی

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (158 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز تو اون قسمت استیگ با باکستر دور پیست رو می زنه که از هموند با هویرا سریعتر می ره که جای تعجب هم نداره چون استیگه.ولی تو خیلی از قسمتهاش پاگانی تو برنامه هست مخصوصا خود جرمی با زونداR

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مرسی بابت تمام خاطرات خوبی که برام رقم زدید
    عشق به ماشین رو با شما ها شناختم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. آریا ماشین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۱۷ سال…
    کم چیزی نیست
    جلو دوربین همدیگرو مسخره میکنن ولی از بهترین دوستی های جهان رو دارند
    ماهم دوستون داریم
    ۱۷ سال برای اطلاع از دنیا خودرو منتظر برنامه شما بودیم
    ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. رضایی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گرند تور یعنی عشق
    وقتی قسمت آخر فصل سه رو می دیدم اونجایی که جرمی گریه کرد اشکم در اومد والان که دارم اینو می نویسم اشکم داره در میاد واقعا دو ست ندارم گرند تود تموم بشه وقتی ده سالم بود تاپ گیر رو دیم عاشق این سه نفر شدم وبعد از تموم شدن تاپ گیر گرند تور رو دیدم یه جورایی من به این برنامه معتاد شدم من مدیون این سه نفر م چون من با ایناعاشق ماشین شدم و مسیر زندگیم عوض شد و الان توی پرشیا خودرو کار می کنم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. عشقم جرمی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از وقتی که 10 سالم بود تاب گیرو نگاه می کردم وقتی که بزرگ شدم گرند تور اومد خیلی خوشحال بودم و قتی که رفتن حیف گریم گرفت ولی الان 15 سالمه . اونا بهم ماشین هارو بهم یاد دادند

    {پایانی تلخ /اغازی شیرین}

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. African Iranian Ferrari Addict

    ۲۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ۱۰سال نگاه کردم این سه نفرو،همیشه منتظر برنامه‌شون بودم جدا.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا