متفرقه

افت شدید تولید خودرو در کانادا در سال 2020

تاریخچه صنعت خودروی کانادا طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؛ اما تولید خودروی کانادا در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان در طول حدود سه دهه پیش رسیده است.

بنا به گفته DesRosiers Automotive، تولید خودرو در کشور کانادا طی سال ۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیون دستگاه افت پیدا کرده که نسبت به تولید حدود ۲ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۱۹ افت بیش از ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در واقع انتظار هم این بود که تولید جهانی خودرو در سال گذشته کاهش یابد. به خاطر همه‌گیری کرونا و کمبودهای قطعه مرتبط با آن، پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دادند تولید جهانی خودرو می‌تواند تا ۲۰ درصد کاهش یابد اما افت تولید خودرو در کانادا فقط به کرونا ارتباط ندارد.

تولید خودرو در کانادا در سال ۱۹۹۹ به بالاترین حد خود رسید یعنی زمانی که کارخانه‌های تولید خودرو در این کشور ۱۷ درصد از کل تولید خودرو در آمریکای شمالی را به خود اختصاص دادند؛ اما از آن زمان به بعد افت ملایم تولید شروع شد. تا سال ۲۰۲۰، سهم کانادا از تولید خودرو در آمریکای شمالی فقط به ۱۱ درصد رسیده و از این نظر قافیه را به ایالات‌متحده و مکزیک باخته است.

تویوتا حرف اول را در تولید خودروی کانادا می‌زند و ۳۰ درصد از خودروها را در این کشور تولید می‌کند. پس از آن نیز هوندا با سهم حدود ۲۵ درصدی قرار دارد؛ اما دلایلی برای تغییر این وضعیت در آینده وجود دارد.

جنرال موتورز تولید اکوئینکس را در کارخانه اینگرسول را متوقف کرده و همین اتفاق برای تولید تراک ها در کارخانه اوشاوا رخ داده است. با تولید دوباره پیکاپ های فول سایز در اوشاوا و اینگرسول، تولید جنرال موتورز رو به افزایش است.

شکی وجود ندارد که این موضوع روی اقتصاد کانادا نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. همچنین تولید محصولات جنرال موتورز در این کشور یک بازگشت تاریخی است زیرا کارخانه اوشاوای جنرال موتورز از سال ۱۹۰۷ تاکنون در این کشور مشغول تولید خودرو می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. نوید جهرمی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کلن که اوضاع اقتاصدی کانادا بعد از پندمیک کرونا به هم ریخته. خیلی مشاغل کوچک ورشکست شدند، و تعدیل نیروی زیادی انجام شده. خودروسازیش هم به دنبال بقیه بخش های اقتصادی تحت تأثیر قرار گرفته.
    فکر کنم رکودی که بعد از کرونا هست تا به وضعیت عادی برگرده، دوسال زمان لازم داره. سرمایه گذاریهای جدیدی که انجام میشه هم دیگه در بخش های سنتی اقتصاد نیست، سرمایه ها به بخش های جدید و تکنولوژی های روز کشیده میشه.

    موافقم 13
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا