متفرقه

تبعات احتمالی افت فروش خودروها در ماه آوریل

سرمایه‌گذاران وال‌استریت از این می‌ترسند که رشد فروش چشمگیر خودرو در ایالات‌متحده به خاطر افت فروش در ماه آوریل ۲۰۱۷ متزلزل شود.


تعدادی از خودروسازان بزرگ و صاحب‌نام در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت فروش مواجه بوده‌اند. این خودروسازان در ماه مارس نیز با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.


برای مثال، فروش خودروها و تراک های جدید فورد به ترتیب ۲۱ و ۴.۲ درصد کاهش یافته است. به‌طور مشابه لکسس نیز کاهش فروش ۱۱.۱ درصدی را گزارش کرده و نیسان نیز نسبت به ماه آوریل ۲۰۱۶ با افت فروش ۱.۵ درصدی مواجه شده است.


هوندا نیز همانند دیگر خودروسازان با کاهش خریدار مواجه بوده و افتی ۷ درصدی را تجربه کرده است. افت فروش جنرال موتورز و تویوتا نیز به ترتیب ۶ و ۷ درصد بوده است.


اخبار مربوط به افت فروش خودروسازان در ماه آوریل باعث کاهش ارزش سهام بسیار از کمپانی‌ها از جمله جنرال موتورز (۲.۹ درصد)، فورد (۴.۳ درصد) و فیات-کرایسلر (۴.۲ درصد) شده است.


رویترز گزارش داده گرچه فروش شاسی بلندها و کراس اوورها بازهم افزایش یافته اما این موضوع برای جبران میزان افت کلی کافی نبوده است.


افت فروش ذکر شده منجر به افزایش خودروهای موجود خودروسازان شده و یکی از مدیران و تحلیل گران صنعت خودروی آمریکای شمالی گفته این مسئله تنها در صورتی حل خواهد شد که کمپانی‌ها تولید را متوقف کنند و تخفیف‌ها و مشوق‌های زیادی را برای خودروهای فروخته نشده در نظر بگیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. SRT VIPER

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    یارو تو کارخونش چندین ماشین بروز داره فروششون کم شده وباعث نگرانی سهام داراس
    ولی تو ایران هیچ گونه نگرانی از فروش پلتفرم های قدیمی بنجل و بی کیفیت خود ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      خوب برای این که هنوز کسانی هستند که در آروزوی داشتن پراید هستن ………… تصور کنید یکی از بچگی با خودش میگه خدایا یعنی میشه من این قدر درس بخونم و پول جمع کنم تاپراید بخرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. volvo fh

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (242 ديدگاه)

    وام ۲۵ میلیونی بدن,همش فروش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا