متفرقه

سقوط آزاد خودروهای دیزلی ادامه دارد…

فروش خودروهای دیزلی اتحادیه اروپا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ افت ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. این افت ۱۷ درصد یعنی فروش خودروهای دیزلی افت ۳۲۲۶۲۲ دستگاهی نسبت به مدل مشابه سال ۲۰۱۷ داشته است.

diesel
البته افزایش فروش ۱۴.۶ درصدی خودروهای بنزینی در همین مدت باعث متوازن شدن کفه ترازو شده است. فروش محصولات بنزینی در اتحادیه اروپا حدود ۳۰۰ هزار دستگاه بیشتر از سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ بوده است.


همان‌گونه که انتظار می‌رود، خودروهایی که از قوای محرکه جایگزین استفاده می‌کنند بیشترین رشد را داشته به گونه‌ای که رشد فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی به ترتیب ۳۴.۳ و ۶۰.۲ درصد بوده است. در کل فروش خودروهای الکتریکی قابل شارژ (ECV) در اتحادیه اروپا برابر با ۶۹۸۹۸ دستگاه بوده که رشد ۴۷ درصدی را در این بازه زمانی سه‌ماهه نشان می‌دهد.


در همین زمان ۱۳۹۵۵۶ دستگاه خودروی هیبرید الکتریکی نیز به دست مشتریان اروپایی رسیده که ۲۵.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش می‌باشد.


آلمان هم‌اکنون بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی بوده و نروژ را پشت سر گذاشته است. فروش محصولات الکتریکی شده در این کشور با رشد ۷۰ درصدی به ۱۷۵۷۴ دستگاه رسیده است. بازار خودروهای دیزلی با افت ۲۱.۳ درصدی از ۳۶۰۶۲۸ دستگاه سال پیش به ۲۸۳۷۶۶ دستگاه کاهش یافته است؛ اما فروش خودروهای بنزینی در آلمان با رشد ۲۰.۳ درصدی به ۵۵۳۴۶۷ دستگاه رسیده است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ فروش این خودروها ۴۶۰۱۹۷ دستگاه بوده است.

منبع: acea

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا