متفرقه

افت قابل‌توجه تولید خودرو در بریتانیا به خاطر برگزیت

تولید و فروش خودروهای جدید در بریتانیا با افت قابل‌توجهی روبرو شده و دلیل آن‌هم چیزی جز برگزیت نیست.


بریتانیا طبق برنامه‌های اعلام شده ۲۹ مارس سال جاری از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و به همین خاطر برخی از خودروسازان اقدام به تعطیلی کارخانه‌های تولید خود در این کشور کرده‌اند.


به همین خاطر در آوریل سال ۲۰۱۹ شاهد این بوده‌ایم که ۵۶۹۹۹ دستگاه خودرو کمتر از مدت مشابه سال پیش تولید شده است. این موضوع همچنین به معنی افت قابل‌توجه تولید خودرو از ابتدا تا به اینجای سال بوده و علاوه بر آن آمار فروش خودروها نیز کاهش معناداری را نشان می‌دهد.


امسال تعداد خودروهای ساخته شده تا پایان ماه آوریل برابر با ۷۰۹۷۱ دستگاه بوده که نسبت به تولید ۱۲۷۹۷۰ دستگاه مدت مشابه سال ۲۰۱۸ افت زیادی دارد. تولید خودروهایی که برای فروش در بازار داخلی بریتانیا عرضه می‌شوند ۴۳.۷ درصد کاهش یافته و این میزان افت برای خودروهایی که در بریتانیا تولید و صادر شده‌اند ۴۴.۷ درصد بوده است.


اما چیزی که باعث بدتر شدن اوضاع شده از دست رفتن ضرب‌الاجل برگزیت بوده و حالا هم کشمکش‌های زیادی برای خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد. خودروسازان داخلی این کشور قادر نیستند تولید را دوباره از سر بگیرند زیرا فاکتورهای زیادی از جمله مسائل ذخیره‌سازی، لجستیک و روش‌های جذب مشتری وجود دارند که وضعیت را سخت کرده‌اند.

مدیر اجرایی انجمن سازندگان موتوری می‌گوید:

ترس از عدم دست‌یابی به توافق برگزیت باعث عدم پیشرفت شده و همین امر سرمایه‌گذاری را به حالت تعلیق درآورده است. همچنین این موضوع باعث تعدیل نیرو و از دست رفتن اعتبار جهانی شده است. عدم قطعیت طولانی باعث آسیب زیادی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هنوز نتونستن به توافق گمرکی برسن جالبه .بریتانیا چی فکر میکرد چی شد. اروپا حاضر نیست کوتاه بیاد اونم از ترس فروپاشی اتحادیه اروپا هستش چون باعث میشه بقیه هم فکر جدایی باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    چقدر سوسولن
    ما یه عمر تو عدم قطعیت زندگی می کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا