متفرقه

تأثیر افزایش سرعت مجاز روی تلفات انسانی

مطالعه‌ی انجام شده توسط انجمن بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا IIHS نشان می‌دهد افزایش محدودیت سرعت در جاده‌های این کشور باعث شده هزاران نفر جان خود را از دست بدهند. این در صورتی است که می‌شد جان انسان‌های زیادی را حفظ کرد.


به گزارش پدال و به نقل از IIHS، افزایش محدودیت سرعت جاده‌های آمریکا در ۲۵ سال گذشته جان حدود ۳۷ هزار نفر را گرفته که از این آمار ۱۹۰۰ کشته تنها به سال ۲۰۱۷ مربوط می‌شوند.


معاون تحقیقات و سرویس‌های آماری IIHS چگونگی تحت تأثیر گرفتن مرگ‌ومیر جاده‌ای توسط تغییرات محدودیت سرعت‌ها را از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۷ بررسی و تحلیل کرده است. با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون تغییرات بیکاری در طول زمان و تعداد رانندگان جوان در جاده‌ها، چارلز فارمر نتیجه گرفته افزایش ۸ کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت مجاز با افزایش ۸ درصدی میزان مرگ‌ومیر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها ارتباط دارد.


در نهایت گفته شده ۳۶۷۶۰ مورد فوتی بیشتر در جاده‌های آمریکا نسبت به زمانی که اگر این تغییرات در افزایش سرعت مجاز صورت نمی‌گرفت وجود داشته است.


ولوو اخیراً اعلام کرده حداکثر سرعت کلیه محصولات خود را از مدل سال ۲۰۲۱ به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد کرد. هاکان ساموئلسن رئیس و مدیر اجرایی خودروهای ولوو می‌گوید تحقیقات این خودروساز نشان داده محدود کردن سقف سرعت خودروها به تحقق هدف ولوو که همان عدم فوت سرنشینان محصولات این برند است کمک خواهد کرد.

او گفته است:

با توجه به تحقیقات صورت گرفته ما می‌دانیم که چگونه موارد فوتی و جرحی را در خودروهایمان را حذف کنیم و اگرچه محدودیت سرعت یک درمان کامل نیست اما از حتی جان یک نفر را نیز حفظ کند ارزشش را خواهد داشت.


البته همه‌ی افراد از نتایج این مطالعه قانع نشده‌اند. تام ساروید یکی از کارشناسان ایمنی که با NBC نیوز مصاحبه کرده می‌گوید موضوع مهم‌تر در ترافیک‌ها حرکت با سرعت‌های ثابت است و این تفاوت بین سریع‌ترین و کندترین خودروهاست که خطری واقعی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    همه قوانین خوبن بجز محدودیت سرعت. هنوز نمیتونم باهاش کنار بیام.
    تا الان به جز یه جریمه پارک، هر چی جریمه شدم به خاطر سرعت بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10165 ديدگاه)

      نوید عزیز
      تو کشور ما هرچی محدودیت سرعت پائینتر بیاد ، تلفات کمتره .
      کشور ما نه جاده های استانداردی داره ، نه ماشین درست درمونی و نه مردمی داره که کنترل رفتار درستی داشته باشند .
      همون بهتر که محدودیت داشته باشیم و جریمه ها بالاتر بره .
      البته کشورهای تراز اول دنیا هم بهتر از ما نیستند ، بلکه جریمه و قوانین سفت و سخته که باعث میشه درست رانندگی کنند و کمترین تصادفات را داشته باشند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        همین قانون جدید که داره بررسی میشه و میخوان محدودیت سرعت رو کاهش بدن، به نظرم خیلی بی خوده. عمده ماشینایی که تصادف میکنن همون محدودیت سرعت موجود رو هم رعایت نمیکنن. پس کمتر شدنش هیچ تأثیری نداره.
        به نظرم معقوله که بیان میانگین ماشینا رو در نظر بگیرن و سرعت های معقولی رو تعریف کنن که نه وقتت تلف شه نه ب خطر بیفتی.

        خودم برعکس جاده، توی شهر خیلی خیلی رعایت میکنم چون قضیش فرق داره. اما توی جاده عامل اصلی خواب آلودگی راننده، یکنواختی سرعته. برای خودم کم و زیادش میکنم خستگیم در ره(بنا به شرایط ترافیکی جاده)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (537 ديدگاه)

          سرعت خوبه، هیجانشم هست، اما از ۵۵ تا که بره اون اونور ،هر ده تا بیشتر بشه بنظرم خسارت دوبرابر میشه، شاید بگین ده تا دیگه چیزی نیست ولی اینم در نظر داشته باشین ماشینتون همون ده بیست تا رو همراه با ۵۵ تای قبلی میخواد برسونه به صفر و معمولا پورشه هم نیست که تو ٣٠ متر از ١٠٠ به صفر برسه،شماییم که ١۴٠ تا میری تو لاین سرعت ،هر چقدرم بوق و چراغ بزنی دلیل نمیشه یه چهار پایی یهونی نپره جلوت و تورو به جای خوش آب و هوا نبره.هر چقدرم دقیق باشی فقط۵٠٪‏ کار شمایی.بستگی به شانست داره که بغلیا آدم باشن یا حیوون،بنابر این باید سرعت و فاصله ی مناسب رو داشته باشی که هر شرایطی پیش اومد بتونی جمعش کنی یا ماشینو از باسا باس فراری بدی.نه اینکه تو ٢٢٠ سپر به سپر کنی،والا منم دلم میخواد سرعت برم ولی با این ماشینا جونمو بیشتر میخوام تا سرعت.واسه رفع خواب آلودگی هم شما سرعتو کروز نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محسن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ای کاش ماشین اصلا تو ایران وجود نداشت و همه با دوچرخه بودیم طرف توی کوچه با عرض دو متر چراق میزنه بری کنار سبقت بگیره انتطار داره بری آسمون تا از زیرت رد بشه به نظرتون چه زمانی ما ایرانیا مثل ملتی متمدن رانندگی میکنیم شاید هیچ وقت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تو کشوری که قانون سلیقه ای و بخشی اعمال میشه کم کردن حداکثر سرعت به جز جریمه بیشتر مردم و درآمد بیشتر برای پلیس و دولت هیچ فایده ای نخواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا